Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Moderátoři: rotruck, Loupák83, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vrakouš
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 4828
Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Příspěvek od Vrakouš »

Po delší době jsem stavěl zcela nový podvozek od Tamiy, a sice TA-01.Chtěl bych ho trochu představit.Jedná se o klasický plastový vanový podvozek 4x4, přenos síly na přední nápravu je pomocí kardanu.Osy kol,poloosy, unašeče a vnitřky diferenciálů jsou kovové, podobně jako některé další prvky.
DIFERENCIÁLY jsou oba planetové.(U podobné TA-02 byl jeden planetový, druhý kuličkový, což mě tedy moc chytré nepřipadalo.)
O jejich případném uzavření se zde napsalo již dost, protože podvozek bude asi sloužit jako tažné vozidlo a případně pro závody Crosscountry,neuzavíral jsem je, pouze přední je naplněn olejem viskosity 250 000, což mu dává svornost cca 50%.

Obrázek

PŘEVODY jsou poměrně robusní,podobně jako např. u TL-01.Původní plastová ložiska jsem nahradil kovovými.
Je zde široká možnost volby převodů, pastorek lze použít 16 až 21 zubů.Podle pastorku a počtu závitů motoru se dá podvozek využít k mnoha účelům.

Obrázek

Osy převodů jsou ještě v plastových pouzdrech,ložiska jsou přímo v ozubeném kole.Pouzdra by měla zabraňovat vnikání nečistot jak do ložisek, tak na konce hřídelí.

Obrázek

Olejové TLUMIČE jsem trochu upravil, místo plastových vnitřních dorazů jsem použil pouze O kroužky, čímž se zvětšil zdvih a tím i světlá výška.V tlumičích nejsou výměnné kroužky s různým počtem otvorů pro větší či menší průtok oleje, ale kovové talířky.Mě při použití oleje Ultimate 25 vzadu a 35 vepředu pro mé účely vyhovují.Kdo by je chtěl změkčit, doporučuji do talířků vyvrtat pro přední jeden, pro zadní dva otvory průměru 1,3 mm.Tuto úpravu budou volit asi hlavně ti, kteří budou auto používat pro expedice.Tlumiče jsem opět plnil pomocí vakuové pumpy,a pro přední nápravu jsem použil tvrdší pružiny.

Obrázek

Přední náprava s nezávislým zavěšením je zakloněná dozadu podobně jako u buggy, což slibuje lepší rozložení rázů při skocích a jízdě v terénu.Ramena jsou k domečku diferenciálu uchycena pomocí U profilu podobně jako u TB-01.

Obrázek

Zadní náprava má též nezávislé zavěšení, uchycení ramen již pomocí šroubů.Kameny kol mají sbíhavost 2°pro lepší jízdní vlastnosti.

Obrázek

ŘÍZENÍ je poměrně přesné a bez vůlí, což bylo příjemné překvapení.Spjovačka je seřiditelná pro volbu sbíhavosti - rozbíhavosti.VANA je robusní, výztuhy ve tvaru pláství slibují pevnost i odolnost v krutu.V přední části je úzká, což umožňuje opravdu velký rejd.

Obrázek

Plástve jsou dobře vidět i na následujícím obrázku.Dolepil jsem vlastnoruční přepážku, která odděluje prostor pro elektroniku od prostoru pro baterie.

Obrázek

Zde je celkový pohled.Světlá výška je díky upraveným tlumičům slušných 30 mm.Nemají snahu se křížit poloosy, není tedy potřeba používat uni kardany.Světlá výška by se dala dále zvětšovat, např. použitím delších spodních držáků na tlumičích.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Na zadních držácích karoserie je výztuha, něco podobného jsem již tvořil na M-03, kde se osvědčila.
Na motoru jsem použil úzký chladič a mřížku proti prachu a kamínkům.

Obrázek

Obrázek

Použil jsem regulátor z monstra,pro případné použití motoru řady 560-600.

Obrázek

Zde ještě pár obrázků náprav.

Obrázek

Obrázek

Odělení prostoru baterie a elektroniky umožňuje poměrně snadné vytvoření KRYTU proti nečistotám.A není potřeba ho při výměně baterky sundavat, což je výhoda.Pro lepší chlazení jsem opatřil regulátor přídavným chladičem, a kryt ventilátorem a filtrem.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

VARIALIBITA podvozku je slušná.Pro expedici a crosscountry ho lze použít prakticky v sérii.Šířkou pod 200 mm splňuje i pravidla pro rally,ale má delší rozvor.Ale dá se koupit několik verzí ramen a poloos, a tak měnit šířku i rozvor.Takže i pro rally se dá použít, mimo jiné by měla pasovat ramena a domky kol z TL-01.Když vás přestane bavit kastle Porsche, dají se použít i kola a kastle buggy.Tady bych ale, i když to není nutné, doporučil použít další variantu - delší ramena a poloosy, které se také vyrábí.Měla by se dát použít i z TL-01B.Pak už můžete použít i kola a kastli z monstrtrucku.Takže s jedním podvozkem můžete mít 4 různá auta !!!

Karoserie je lexanová, a skládá se, podobně jako např. Octavia od Airdesignu ze tří částí.Nárazníky jsou zvlášť, a lepí se na kastli.Nutno dodat, že Japonci je mají vytvořeny hodně precisně a na rozdíl od Octavie pasují bez problémů.Ač jsou na ně polepy jako imitace lyžin,rozhodl jsem se lyžiny stříknout stříbrně, polepy by asi dlouho nevydržely.

Obrázek

A použití jako exkluzivní doprovodné a tažné vozidlo také není od věci. :lol:

Obrázek

Obrázek

Abych to shrnul, podvozek mě příjemně překvapil, hlavně použité plasty.Některé díly mi připomínají materiál Elastolan,( 5 let jsem pracoval na vstřikování plastů) a jsou opravdu ohebné, nehrozí prasknutí.Nikde není plast s červeným barvivem,které způsobovalo křehnutí dílů na TA-02.
Myslím, že za málo peněz je poměrně hodně muziky. :clap: :clap: :clap:
CHASSIS: X-ray T1R Obrázek, TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
Uživatelský avatar
Vrakouš
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 4828
Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Příspěvek od Vrakouš »

Pokud vím, tak někdo z vás přestavoval TA-01 na rally.Napište své zkušenosti, dejte fotky atd.Kdokoliv má nějaké odlišnosti od základního provedení, účelem vlákna je, aby tu pokud možno všichni zájemci našli vše pohromadě, a nemuseli pracně vymýšlet a zkoušet již vymyšlené a vyzkoušené. :lol: Díky. :character-oldtimer:
CHASSIS: X-ray T1R Obrázek, TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
Uživatelský avatar
BRONA
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 867
Registrován: čtv zář 04, 2008 9:32 pm
Bydliště: Krhovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Příspěvek od BRONA »

No přesne maš pravdu maš krasni popis a fak je to parada ze začatku jsem mel dost problemi s ta01 ta02 přestavbou strašne jse pletou dili TA01 Je stejna jen ma jinou vanu Třeba Porsche Cajenne je podvozek TA01 Pokut chce negdo předelat na relly tak je tam vic vjeci na předelani vana jse menit nemusi ta ma stejni učel jen zakoupit jine Poloosy krači http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=57&t=8221
Potom zadni ramena předni ramena http://www.mz-racing.net/p2790-50646-ta01-d-parts-1ks/
A je to vše podvozek mam prolezli do detajlu a co vim 100% kdyby negdo chtel kupovat tunig na ta01 tak všechny alu sedi do detajlu jen u TA02 krači vanou Nebude sedet tohle http://www.mz-racing.net/p3581-ta01-134 ... ive-shaft/
sedi pouze na TA01 z vanou od Cayenna Vic nevym co dodat nejradeji odpovidam na otasky pokud negdo třeba dotazy :wink:
Podvozky : 1XTA02
veverka69
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 262
Registrován: úte úno 24, 2009 1:02 am
Bydliště: Rakousy
Kontaktovat uživatele:

Re: Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Příspěvek od veverka69 »

kluci od nas to prestavovali a vim, ze jen otocili zadni ramena a nejak prohazeli zadni kameny aby to nebylo rozbihavy. Protoze jezdi hlavne TA-02, mohli porovnavat rozdil mezi obema sasky v ohledu jizdnich vlastnosti. Vysledek znel: TA-01 ma dost podobne vlastnosti jako DF-03ra, ktera ma taktez zadni diff ulozeny za zadni napravou a motor velmi vzadu, plyne z toho pretacivy charakter jizdy, podvozek neni az tak jisty na rovinach jako TA-02, naopak zase diky vaze vzadu se o neco lepe trha do zatacek a pri skocich nepada tak na cumak :idea:
Uživatelský avatar
Embie
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 762
Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Příspěvek od Embie »

Moje uplně první RCčko (krom hraček) byl Ford F150. Je to něco mezi TA01 a TA02, to by věděl Broňa co z kterého to má. Nebyla tam stavitelná ani sbíhavost přední nápravy, ale vše bylo jak (pro mě trochu kompicky) píšou někteří výrobci aut, kde nejde nic nastavit ,,optimalizované" a opravdu to fungovalo. Jak Vrakouš píše, tak právě tahle verze měla přední planeťák a zadní kuličkový differenciál, což tato varianta si myslím je nejlepší, ale je to věc názoru. Tohle auto už je dávno kdesi u Broni, ne-li někde dál :lol: . V létě jsem koupil další TAčko, která z verzí opět nevím, nějaké malé povídání jsem chtěl napsat zde (jen k těm tlumičům - tak jak jsem to měl to nebylo ono, nakonec jsem je dal jinak, jak je vidět v dalším odkaze na rajčeti) http://blacksheeps.tym.cz/stavbata.htm , ale než jsem z toho udělal slušné auto, zas jsem ho prodal :mrgreen: . Moje poslední úprava ale bylo hliníkové plato viz zde http://embie.rajce.idnes.cz/TA02/ . Byl trochu problém s řízením, ale jak jsem říkal, než jsem to doladil, tak bylo fuč. S autem jak je na rajčeti jsem absolvoval jeden závod rallybrno a žádný super výsledek to nebyl, už jen proto, že můj regl neměl brzdu 8) :lol: , ale když jsem si na jízdu během závodu zvyknul (absence brzdy, jindy jezdím volnoběžku a mnohem silnější motor) tak jsem zajel i nějaký ten čas do 10. místa. Z toho jde soudit, že tohle auto rozhodně není ,,žádný máslo" a vyhrávat se s ním dá, viz. Tony Hráček.
Uživatelský avatar
KasoMakac
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: stř lis 25, 2009 11:58 pm

Re: Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Příspěvek od KasoMakac »

Vrakouš: Furt zkoumám co je to a kde sehnat olej 250.000 a on je to vlastně Vegetol :-) viz první fotka. A teď vážně, mohl bys mi(nám) doporučit kde ho sehnat? Opravdu to částečně uzavření funguje?
A ještě by mne zajímala fotka bordelkrytu zespodu, jak to máš řešeno "vevnitř". Uzavíral/kryl jsi nějak řízeni?

Jinak k podvozku. V některých částech světa, či na některých webech je uváděn jako DF-01. "Pravý" TA-01 má ta kratší ramena a poloosy.
Já jsem taky pořídil Cayena a k tomu z e-Baje 50646 TA01 D Parts - je potřeba koupit 2x je dodáván jenom jeden rámeček. V našich obchodech prozatím nedostupné. Ptal jsem se na MZ-Racing a mělo se to prý objevit koncem ledna 2010 - zatím ne. A ještě 39mm poloosy (aukro metal part bag pro TL-01). Já zvolil ještě 53121 Skyline Long Front Suspension Arm Set TA01 - je to předek z TA-02, delší ramena a poloosy, užší (modré) uprighty pro dosažení stejné šířky a ještě takové "divné" osy kol. Tato sada obsahuje jenom kluzná a relativně nestandardní ložiska, je potřeba dokoupit po dvou kusech kuličkových ložisek 1510 a 1260. Poloosy vepředu jsou teď stejně dlouhé jako z Cayena (DF-01) 46mm, takže mam zásobu.

Na rozdíl od Vrakouše mám špatný pocit z vůlí v řízení. Levé přední kolo ji má kvůli převodu pohybu drátěnou spojovačkou tzv. zemědělskou. Ani výměna za hliník od Yeah Racingu mne neuspokojila, mají přílišnou vůli mezi plastovou kluznou vložkou a hliníkovým sloupkem a ten drátešek tam taky trochu lítá. Plánuji vyměnit plastové vložky za ložiska, rozměr teď nemam k dispozici, ale koupit je někdo doporučoval tady http://www.tobex.cz/eshop/eShop-loziska ... zisek.html
Dále pak drátěnou spojovačku nahradím klasickou spojovačkou se 4mm kloubky, je potřeba si navrtat závit do pák řízení.

Zajímavé odkazy:
Tamiya TA-01 Rallye edition ...by jacquess
http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=122&t=5587

TA01 vs TA02 - How to tell the Difference
http://www.tamiyaclub.com/showroom_mode ... 83&id=2193

How to Make TA01/02 Universals From Modern Parts...
http://www.tamiyaclub.com/showroom_mode ... 81&id=2400

Manuály:
http://www.blacksheeps.tym.cz/stavbata.htm

Nákup:
http://www.mz-racing.net/39-podvozek-ta01-ta02/
http://stores.ebay.com/Tonys-Tamiya-Parts
http://www.aukro.cz/16642_rc_modely.html
Uživatelský avatar
Vrakouš
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 4828
Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Příspěvek od Vrakouš »

Olej vznikl smícháním olejů Ultimate 100 000 a 500 000. :lol: Funkuje to nějakou dobu, ale pak začne olej vytékat spárou mezi oběmi částmi diferenciálu.Podobné je to u TL-01 a M-03 ,u TT-01 nebo TB-01 tento problém odpadá.Doporučuji vytvořit těsnění ze staré duše,případně použít silikon atd.
Co se týká řízení, tak jsem s autem jezdil zatím jen trochu v hale, a vůle jsou opravdu malé.Řizení jsem utěsnil pomocí vyřezaných kousků té modré hmoty, kterou používám na nárazníky.Prach se tam asi dostane,ale mělo by to zabránit kamínkům apod.Jestli budu stíhat, zkusím to nafotit.Bordelkryt je klasicky z školních průhledných desek,slepený pomocí oboustranné lepící pásky a z obou stran přelepené profipáskou, drží velice dobře.
Za ty odkazy díky, budou se hodit všem zájemcům o úpravy. :clap: :clap: :clap:
CHASSIS: X-ray T1R Obrázek, TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
Uživatelský avatar
Embie
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 762
Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Příspěvek od Embie »

Sorry za OT, ale musím vyjádřit radost nad tím, že vidim, že na ten náš web i semtam někdo zašel.. :P
Uživatelský avatar
BRONA
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 867
Registrován: čtv zář 04, 2008 9:32 pm
Bydliště: Krhovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Příspěvek od BRONA »

Ani výměna za hliník od Yeah Racingu mne neuspokojila, mají přílišnou vůli mezi plastovou kluznou vložkou a hliníkovým sloupkem a ten drátešek tam taky trochu lítá. Plánuji vyměnit plastové vložky za ložiska, rozměr teď nemam k dispozici, ale koupit je někdo doporučoval tady http://www.tobex.cz/eshop/eShop-loziska ... zisek.html


Plastova vlošky jsem vymenil za kuličkove sedi tam ti co jsou v převodovich malich kolech a dost jse to zlepšilo Super napad KasoMakac Uš mam alu misto plastu :wink:
:clap:
Podvozky : 1XTA02
Uživatelský avatar
Dave Kolář
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1158
Registrován: pát říj 01, 2010 11:26 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Příspěvek od Dave Kolář »

Dobrý den, jsem tu úplný nováček, chtěl bych se zeptat na pár věcí. Plánuji koupi vozu, který by byl schopný jedit i mimo silnici a zároveň byl schopný driftu. Myslíte, že kdyby se tomuto vozu daly správné pneumatiky, že by byl této "šílenosti" schopný? Děkuji, David Kolář :wink:
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
TA05 + EAGLE RACING KIT + BMW M3 E30 červený peklo, Nový projekt NISSAN GTR znovuzrození
BMW E30
Uživatelský avatar
Embie
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 762
Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Příspěvek od Embie »

Záleží, co chceš víc a jak moc do toho chceš vložit peněz a hlavně času. Pokud jsi schopen si auto pořadne upravit, jdi do Xraye, či jiného onroadu, ale Xray seženeš levně na bazaru. Pokud chceš něco, o co se netřeba tolik starat, tak TA01, stačí i na ten drift, ale Ray by na něj byl lepší.
stiifii
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 157
Registrován: pát srp 27, 2010 10:25 am

Re: Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Příspěvek od stiifii »

To se mi liibii ze sme tu na tamiyaforu a pritom se tu tlaci lidi do xraye :lol: Ja bych cekal ze tu budou samy tamiyafandove...
Escéiyksko desítka...
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Příspěvek od Honza D »

já sem tamiya fanda, ale vzhledem k tomu, že xray je u nás nejdostupnější profi podvozek, taky tě do něj dotlačim :-D Holt slovensko je blíž, než Japonsko :-D
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Dave Kolář
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1158
Registrován: pát říj 01, 2010 11:26 pm
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Seznámení s TA-01, Porsche Cayenne S Transsyberia

Příspěvek od Dave Kolář »

Díky za rady, popřemýšlím! ;)
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
TA05 + EAGLE RACING KIT + BMW M3 E30 červený peklo, Nový projekt NISSAN GTR znovuzrození
BMW E30
Odpovědět

Zpět na „TA-01 , TA-02 , TA-03 , TA-04 , TA-05“