Právě je pát črc 25, 2014 7:33 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Pravidla fóra


V sekci VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC- nechť píše jen ten, kdo se dokaže odborně vyjádřit o dané problematice. Všechna nesmyslná témata a odpovědi či individuální dotazy budou smazány.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: ned zář 21, 2008 8:44 pm 
Offline
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Příspěvky: 5104
Bydliště: Blansko
Prosím někoho o odborný názor.

Díky WIN

_________________
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: pon zář 22, 2008 10:07 pm 
Offline
Cestář
Cestář
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Příspěvky: 9139
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Zkusim.
Jedná se vlastně o 3fázový motor,známý třeba z cirkulárky nebo domácí vodárny.
Nepoužívají se uhlíky na přenos elektřiny,ale generuje se elektromagnetické pole ze silových smyček pláště,statoru,na kotvu,rotor.
Vyšší účinnost oproti ekvivalentu uhlíkových motorů,efektivnější zužitkování energie z aku.Nižší ohřívání motoru.Vyšší možné otáčky.
Bud se dělají s rotující kotvou,většinou pro auta a lodě a rotujícím pláštěm a statickou,pevnou,kotvou.Více využíváno v letadlech.

_________________
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Jakkýkoliv absták netoleruji


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: úte bře 10, 2009 6:26 pm 
Offline
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Příspěvky: 5104
Bydliště: Blansko
FOTO


Přílohy:
lrpvectorx12-1.jpg [77.17 KiB]
3009 krát

_________________
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: úte bře 10, 2009 6:48 pm 
Offline
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 22, 2008 4:10 pm
Příspěvky: 1398
Bydliště: Liberecký kraj
........Bud se dělají s rotující kotvou,většinou pro auta a lodě a rotujícím pláštěm a statickou - pevnou kotvou. Více využíváno v letadlech a vrtulníkách.

_________________
Už jezdím jenom s velkými.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: úte bře 10, 2009 10:42 pm 
Offline
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 20, 2008 7:54 am
Příspěvky: 874
Bydliště: České Budějovice, Kramolín PJ
Jirkacbx píše:
...Jedná se vlastně o 3fázový motor,známý třeba z cirkulárky nebo domácí vodárny.
Nepoužívají se uhlíky na přenos elektřiny,ale generuje se elektromagnetické pole ze silových smyček pláště,statoru,na kotvu,rotor.......

upřesním, doplním - není to stejný typ motoru, jako u cirkulárky ap. (nejen velikostí...),ale "STEJNOSMĚRNÝ MOTOR S ELEKTRONICKOU KOMUTACÍ" resp. "bezkartáčový motor" - citace (mj.) ze stránek Hořejší model (Ivan Hořejší) http://www.horejsi.cz/Pages/ListClanky.aspx - úryvek:
Původní a základní funkcí regulátoru u klasických stejnosměrných motorů s kartáčky bylo opravdu jen regulovat velikost otáček motoru na základě velikosti šířky pulzu vstupního řídícího signálu.
S nástupem mikroprocesorů ovšem došlo k zásadnímu průlomu: mechanický komutátor se nahradil elektronickým. Mohl se tak vystěhovat ven z motoru, k jeho novému umístění se samozřejmě nabídl dosavadní regulátor. Do motoru se i nadále vysílají obdélníkové "stejnosměrné" pulzy.
Novým, takto zjednodušeným motorům se u nás sice běžně říká "střídavé" ale není to správně. Přesnější název je "STEJNOSMĚRNÝ MOTOR S ELEKTRONICKOU KOMUTACÍ" resp. "bezkartáčový motor". V tomto smyslu se motory označují i v jiných jazycích: brushless, burstenloss, bezkefové ...
Elektronický komutátor má následující výhody:
* Odpadly mechanické kontakty (obvykle uhlíky na válci). To byl významný zdroj poruch. Kartáčky se opotřebují, může dojít k poruše jejich uložení, drážky na válci se zanášejí. Kromě toho je komutátor zdrojem elektromagnetického pole, které může rušit spolupráci RC soupravy. Kvůli potlačení rušení bylo nutno instalovat na kontakty motoru kondenzátory.
* Počet přívodních vodičů motoru není omezen na pouhé dva, jako optimální vzhedem ke konstrukci a elektrickým vlastnostem se běžně používají tři.
* Elektronický komutátor s mikroprocesorem je možno naprogramovat na režim, který je pro danou aplikaci optimální. Programování je omezené jen schopnostmi programátora firmware a schopnostmi uživatele.
* Elektronický komutátor umožňuje naprogramovat i spoustu dalších parametrů, které jsou pro celou pohonnou jednotku (včetně baterie) vhodné.

ale doporučuji přečíst celé....

_________________
RCK Kramolín http://www.hranol.cz
asi tak 4x TT-01 Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: pát kvě 13, 2011 11:28 pm 
Offline
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 03, 2010 12:15 pm
Příspěvky: 873
Bydliště: Slaný
pfůů tak od začátku :-D

střídavý neboli brushless motor je motor ve kterém se nemusí při udržbě měnit uhlíky je prakticky bezudržbový když se něco nepokazí, to že ho žene střídavý proud a né stejnosměrný je asi očividné...

senzorový a bezsenzorový je rozdíl kromě toho že senzorový má o kabílek navíc (4) tak ale má senzorovanou polohu rotoru řili se neškube při rozjezdech a rozjíždí se plynule kdežto bezsenzorový si tak jako zaškube, není na maketový rozjezd ale u RC driftu je to naprosto jedno :-)

a ted závity čim méně závitů tak motor točí víc otážek na volt ale nemá takovou sílu když se podiváš na ty motory co si posílal tak je tam vidět že ten 8,5 točí 3300 otáček na volt a ten 17,5 jenom 1600 otáček na volt... to je co jsem se koukal vlastně jediný rozdíl mezi nimy

a na drift je optimální těch 8,5-9 závitů, samozřejmě se dá driftit i s nečim jinym, ale těch 8,5-9 je nejobvyklejších :-)

_________________
RC Dorifto
Tamiya TA-05 VDF Gold Edition, ezRun střídavé combo 8,5T 60A, 2,4 Ghz RC set
Traxxas Summit
Tamiya TT-01 D typeE Nisan GT-R - hliníkový kardan, řízení
Carson X-Mod Evo Mitsubishi Lancer Evolution IX. - 4WD, světla, neony, bodykitt


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: úte črc 26, 2011 11:09 pm 
Offline
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel

Registrován: stř pro 09, 2009 9:21 pm
Příspěvky: 18
Bydliště: Krkonoše
Přišel jsem sem pro odpověď, ale nějak z toho nejsem moudrý. Jsou tu obě odpovědi které mě napadly. Která je vlastně správně? Opravdu je to střídavý, nebo jen elektronicky komutovaný stejnosměrný?

_________________
Lancia Delta Integrale Tamiya TT-01...
http://www.youtube.com/watch?v=qmdfeyh1cYs
(světýlka domácí výroby přes třetí kanál)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: stř črc 27, 2011 6:15 am 
Offline
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 20, 2008 7:54 am
Příspěvky: 874
Bydliště: České Budějovice, Kramolín PJ
ach jo, tak ještě jednou a naposledy - jen výtah z toho, co už jsem psal:

Do motoru se i nadále vysílají obdélníkové "stejnosměrné" pulzy.
Novým, takto zjednodušeným motorům se u nás sice běžně říká "střídavé" ale není to správně. Přesnější název je "STEJNOSMĚRNÝ MOTOR S ELEKTRONICKOU KOMUTACÍ" resp. "bezkartáčový motor".


tedy b) je správně ... :wink:

_________________
RCK Kramolín http://www.hranol.cz
asi tak 4x TT-01 Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: ned srp 14, 2011 4:01 pm 
Offline
Píšu hodně
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 24, 2010 3:37 pm
Příspěvky: 319
Bydliště: Dolany u Olomouce
vysvětlí mi někdo časování prosím???vím že se to odvíjí na výkonu a akceleraci apod. ale moc tomu nerozumím mám ezrun 35a sl+ezrun 13t

_________________
RALLY: xray t2 008 (rally)
maverick 2.4ghz
bluebird 621dmg
combo ezrun 13t+hobbywing 35A sl
lipo zippy 4000mah 25c


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: ned srp 14, 2011 8:25 pm 
Offline
Cestář
Cestář
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Příspěvky: 9139
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Do plusu přidáváš výkon,taky větší spotřebu energie.
Do mínusu víc kroutáku,menší výkon,menší spotřeba energie.

_________________
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Jakkýkoliv absták netoleruji


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: pon srp 15, 2011 12:30 pm 
Offline
Píšu hodně
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 24, 2010 3:37 pm
Příspěvky: 319
Bydliště: Dolany u Olomouce
aha a když mam napsano vykon 3000kv tak ho budu mít s nejmenším nebo největším časováním(největším výkonem

_________________
RALLY: xray t2 008 (rally)
maverick 2.4ghz
bluebird 621dmg
combo ezrun 13t+hobbywing 35A sl
lipo zippy 4000mah 25c


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: pon srp 15, 2011 2:35 pm 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm
Příspěvky: 5012
Bydliště: Vlkov nad Lesy
kv neni výkon, to jsou otáčky na volt - to asi bude při nulovým časování

_________________
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: pon srp 15, 2011 3:59 pm 
Offline
Píšu hodně
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 24, 2010 3:37 pm
Příspěvky: 319
Bydliště: Dolany u Olomouce
jo tak dík
to honza d:jj to vim

_________________
RALLY: xray t2 008 (rally)
maverick 2.4ghz
bluebird 621dmg
combo ezrun 13t+hobbywing 35A sl
lipo zippy 4000mah 25c


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: sob bře 09, 2013 7:27 pm 
Offline
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Příspěvky: 703
Bydliště: Kochánov 21
Možná by to chtělo trošku uspořádat, je to dosti divoké vysvětlení.
delta tuning force píše:
pfůů tak od začátku :-D
.... střídavý proud a né stejnosměrný je asi očividné...

No očividně nemáš pravdu.

A to časování teda jak píše Jirka? Když dám polohu do mínus, tak budu mít větší odpich a větší krouťák? Stavím právě další auto na rally a ten rozjezd oproti mýmu tragickej, tohle by to mohlo vyřešit :) A jen s tím hnu na těle motoru a nic se nemusí jinak řešit? Hledal jsem, a nikde jsem nic nenašel.

_________________
E-SHOP ŘEMÍNKY NA TVOU KÁRU ZA POLOVIC!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
PříspěvekNapsal: sob bře 09, 2013 9:34 pm 
Offline
Cestář
Cestář
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Příspěvky: 9139
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Pokud do mínusu,tak větší krouták,ale rychlost by měla jít dolů.
Jen zas zúpátky utahnout šroubky a nic jinýho.
Pokud teda nemáš ještě štelovací regl.Tam už poradit neumim.

_________________
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Jakkýkoliv absták netoleruji


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz