Sklopka Carson
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
Sklopka Carson
Konečně přišel pomalu čas na stavbu návěsu. Nyní dávám dohromady poslední komponenty pro stavbu návěsu sklopky (stavebnici od Carsonu). Vymyslel jsem si spoustu technických vymožeností a tak mojí snahou bude návěs doplnit o veškerou možnou elektroniku, aby model plně fungoval k mé radosti a spokojenosti bez pomoci ruky.
Návěs bude osazen elektrickými nohami, mechanickým zvedáním, dále bude doplněn o dva páry bočních, pozičních světel, boční tykadla a kompletní, sedmi-komorová zadní světla. Komplet lakovaný - černé šasí, světle šedá sklopka. Příjem z tahače přes signál čepu návěsu - IR přenos od Servonautu AMO IR přijímače.
A už řeším drobné, technické komplikace a proto rád uvítám dobrou radu od Vás zkušenějších. Pravdou je, že s elektronikou nejsem příliš veliký kamarád. PPředem moc děkuji.
1.) Výběr vhodného napájení. Chtěl bych zvolit napájení šestičlánkem AKU 5.000mAh 7,2V, shodně, jako tomu je u tahače. Jen nevím, zda-li pro svoji velikost se tam bude vejít, případně, zda-li nezvolit něco jiného.
2.) Trápím se s pohonem elektrických nohou. Můj záměr původně byl samostatné napájení přes dvě tužkové baterie, aby posuv nahoru a dolů nebyl příliš rychlý (ošklivé cvakání), proto 3V by byly asi nejvhodnější, než 7,2V. Můj záměr je, aby zdvih byl možný jak mechanicky přes klasický spínač 1-0-1, tak i na dálku přes kanál ve vysílačce. Ale zde jsem narazil na druhý, technický problém u dálkového zdvihu. Když z AMO IR přijímače do spínače - obousměrného regulátoru 3A budu přidádět proud 7,2V, tak vše bude fungovat, ale zvedání bude příliš rychlé. Když zmiňovaný spínač bude napájen pouze při napětí 3V (napájecí napětí 4,8V - 5,4V, spínané napětí je 7,2V - 14V), nebude to fungovat. Doma mám regulátor napětí, který dokáže snížit napětí o 3V, ale ani tak si nepomohu. Spínač bych napájel 4,2V namísto 3V, ale pro samotný spínač by to bylo málo a opět to nefungovalo. Prosím o radu, jak toto vyřešit.
Návěs bude osazen elektrickými nohami, mechanickým zvedáním, dále bude doplněn o dva páry bočních, pozičních světel, boční tykadla a kompletní, sedmi-komorová zadní světla. Komplet lakovaný - černé šasí, světle šedá sklopka. Příjem z tahače přes signál čepu návěsu - IR přenos od Servonautu AMO IR přijímače.
A už řeším drobné, technické komplikace a proto rád uvítám dobrou radu od Vás zkušenějších. Pravdou je, že s elektronikou nejsem příliš veliký kamarád. PPředem moc děkuji.
1.) Výběr vhodného napájení. Chtěl bych zvolit napájení šestičlánkem AKU 5.000mAh 7,2V, shodně, jako tomu je u tahače. Jen nevím, zda-li pro svoji velikost se tam bude vejít, případně, zda-li nezvolit něco jiného.
2.) Trápím se s pohonem elektrických nohou. Můj záměr původně byl samostatné napájení přes dvě tužkové baterie, aby posuv nahoru a dolů nebyl příliš rychlý (ošklivé cvakání), proto 3V by byly asi nejvhodnější, než 7,2V. Můj záměr je, aby zdvih byl možný jak mechanicky přes klasický spínač 1-0-1, tak i na dálku přes kanál ve vysílačce. Ale zde jsem narazil na druhý, technický problém u dálkového zdvihu. Když z AMO IR přijímače do spínače - obousměrného regulátoru 3A budu přidádět proud 7,2V, tak vše bude fungovat, ale zvedání bude příliš rychlé. Když zmiňovaný spínač bude napájen pouze při napětí 3V (napájecí napětí 4,8V - 5,4V, spínané napětí je 7,2V - 14V), nebude to fungovat. Doma mám regulátor napětí, který dokáže snížit napětí o 3V, ale ani tak si nepomohu. Spínač bych napájel 4,2V namísto 3V, ale pro samotný spínač by to bylo málo a opět to nefungovalo. Prosím o radu, jak toto vyřešit.
- Mates.rc
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 286
- Registrován: pát led 27, 2012 10:21 pm
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Sklopka Carson
čau tak ten proud zkus omezit rezistory jak je to u LEDek nevím to jistě ale moj¨hlo by to fungovat né ? nějaký elektrikář ti poví víc
- kyberbob
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1080
- Registrován: ned pro 19, 2010 12:17 pm
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sklopka Carson
Ahoj, nechci být rejpal ale proč si to tak zbytečně stěžuješ? kdo se ti bude koukat na to jak rychle se ti hýbou nohy...
Nevíte si rady s osvětlováním modelu? Poradíme Vám!
Navštivte web http://www.elpromo.eu
Galerie elektro projektů: http://rc-garage.rajce.idnes.cz/EPM/
Navštivte web http://www.elpromo.eu
Galerie elektro projektů: http://rc-garage.rajce.idnes.cz/EPM/
Re: Sklopka Carson
Tak pomalý posuv nahoru a dolu by byl efektivnější než rychle a pak to nepříjemné cvakání.
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 975
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sklopka Carson
Mě to taky vadí
Mám v návěsech pulzní regulátory, něco jako toto:
http://www.flajzar.cz/regulace/regulator-ss-motorku.htm .
Potenciometrem si nastavíš otáčky tak, aby to nebylo rychlé, ale aby to ještě uzvedlo naložený návěs.
Napájení šestičlánkem používám taky, jen menší kapacity protože nemám sklopku.
Mám v návěsech pulzní regulátory, něco jako toto:
http://www.flajzar.cz/regulace/regulator-ss-motorku.htm .
Potenciometrem si nastavíš otáčky tak, aby to nebylo rychlé, ale aby to ještě uzvedlo naložený návěs.
Napájení šestičlánkem používám taky, jen menší kapacity protože nemám sklopku.
bocektransport.cz
Re: Sklopka Carson
to: Michal Boček
Díky moc za radu, je to super nápad. Mám doma malý regulátor, co umí napětí snížit až o 3V. Ale nejsem velký kamarád s elektronikou a tak i když ten můj regulátor by možná byl dostačujíci, posuv nohou by byl 4,2V což by asi bylo fajn i pro naloženou sklopku, nevím si rady s připojením. Z přijímače AMO povedu proud do spínače, kde na jeho výstupu je +- nebo -+, podle toho, jestli budu chtít, aby motorek se točil nahoru, nebo dolů. Ale přívod napětí do regulátoru napětí je pouze +-. Tak nevím, kam bych zapojil ten regulátor. Za spínač to tedy asi nelze a před spínač si myslím, že také ne, neboť spínač vyžaduje min. Přívod napěti 6V. Ten spínač je: http://www.s-hobby.cz/rctruck/stranky/_ ... rny-3a.htm
Díky moc za radu, je to super nápad. Mám doma malý regulátor, co umí napětí snížit až o 3V. Ale nejsem velký kamarád s elektronikou a tak i když ten můj regulátor by možná byl dostačujíci, posuv nohou by byl 4,2V což by asi bylo fajn i pro naloženou sklopku, nevím si rady s připojením. Z přijímače AMO povedu proud do spínače, kde na jeho výstupu je +- nebo -+, podle toho, jestli budu chtít, aby motorek se točil nahoru, nebo dolů. Ale přívod napětí do regulátoru napětí je pouze +-. Tak nevím, kam bych zapojil ten regulátor. Za spínač to tedy asi nelze a před spínač si myslím, že také ne, neboť spínač vyžaduje min. Přívod napěti 6V. Ten spínač je: http://www.s-hobby.cz/rctruck/stranky/_ ... rny-3a.htm
-
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 731
- Registrován: stř zář 01, 2010 7:19 pm
- Bydliště: Plzeň (Úherce)
Re: Sklopka Carson
chlapcí nechci rejpat ale aby to uzvedlo plný návěs ???
od návěsu se nesmí odpojit truck když je plnej....
a další věc když omezíš (richlost)rezistory tak mezíš i sýlu a může se stát že ti to nezvedne ani prázdný návěs... oo-)
od návěsu se nesmí odpojit truck když je plnej....
a další věc když omezíš (richlost)rezistory tak mezíš i sýlu a může se stát že ti to nezvedne ani prázdný návěs... oo-)
YXRAY T2,Tamiya TT-01 RALLY,Tamiya TA-02 RALLY (v tuningu přední osa),A pár zbitků+AXIAL SCX10
ŠKODA 130 RS BLACK,LANCIA DELTA HF INTEGRALE,MITSUBISHI EVO IV,ŠKODA FABIA WRC (VRAK),SUBARU 2003,SUBARU WRC,A NÁKEJ TUNING OD REELY...M-01 MINI COOPER
NEJDE O AUTO ALE O ZKUŠENOSTI...
ŠKODA 130 RS BLACK,LANCIA DELTA HF INTEGRALE,MITSUBISHI EVO IV,ŠKODA FABIA WRC (VRAK),SUBARU 2003,SUBARU WRC,A NÁKEJ TUNING OD REELY...M-01 MINI COOPER
NEJDE O AUTO ALE O ZKUŠENOSTI...
Re: Sklopka Carson
to: Baxan25
Díky za názor, možná něco pravdy na tom je, že by to nemusel zvednout. Ale originál zdvih nohou je od tamiye na dvě tužkové baterie pro pohyb nahoru a dvě dolu. Tedy po 3,0V, tak by to měl zvednout a nepoškodit motor. Těch 7,2V je opravdu moc.
Nerozumím, proč by se nemohl odpojit plný návěs od tahače?
Díky za názor, možná něco pravdy na tom je, že by to nemusel zvednout. Ale originál zdvih nohou je od tamiye na dvě tužkové baterie pro pohyb nahoru a dvě dolu. Tedy po 3,0V, tak by to měl zvednout a nepoškodit motor. Těch 7,2V je opravdu moc.
Nerozumím, proč by se nemohl odpojit plný návěs od tahače?
- kyberbob
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1080
- Registrován: ned pro 19, 2010 12:17 pm
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sklopka Carson
To omezení proudu rezistory opravdu není dobrý nápad Pulsní regulace je to nejlepší jak omezit otáčky, navíc se při této regulaci neztrácí tolik výkonu.
edit: Ovšem teda jestli je to jak říkáš tři volty pro jeden směr a tři volty pro druhý tak je to o něčem jiném, tam je potřeba snížit ty otáčky jinak, co takhle dát do serie s motorem diody usměrňovací? na každé 1N4007 máš úbytek napětí 0,6-0,7V
edit: Ovšem teda jestli je to jak říkáš tři volty pro jeden směr a tři volty pro druhý tak je to o něčem jiném, tam je potřeba snížit ty otáčky jinak, co takhle dát do serie s motorem diody usměrňovací? na každé 1N4007 máš úbytek napětí 0,6-0,7V
Nevíte si rady s osvětlováním modelu? Poradíme Vám!
Navštivte web http://www.elpromo.eu
Galerie elektro projektů: http://rc-garage.rajce.idnes.cz/EPM/
Navštivte web http://www.elpromo.eu
Galerie elektro projektů: http://rc-garage.rajce.idnes.cz/EPM/
Re: Sklopka Carson
Upřímně, teď jsem se ztratil s těmi usměrňovacími diodami, ale možná to je cesta k úspěchu. Elektronika je můj veliký nepřítel. Je fakt, že já potřebuji snížit otáčky, aby se ty nohy točily pomalu. Prosím, vysvětlíš mi to trochu více laicky?
-
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 731
- Registrován: stř zář 01, 2010 7:19 pm
- Bydliště: Plzeň (Úherce)
Re: Sklopka Carson
u velké sklápěčy když jsme jí odpojily plnou tak se začli lámat nohy....a i na testech ti to někdy daj jako otázku jestli mužeš odpojit plný návěs
YXRAY T2,Tamiya TT-01 RALLY,Tamiya TA-02 RALLY (v tuningu přední osa),A pár zbitků+AXIAL SCX10
ŠKODA 130 RS BLACK,LANCIA DELTA HF INTEGRALE,MITSUBISHI EVO IV,ŠKODA FABIA WRC (VRAK),SUBARU 2003,SUBARU WRC,A NÁKEJ TUNING OD REELY...M-01 MINI COOPER
NEJDE O AUTO ALE O ZKUŠENOSTI...
ŠKODA 130 RS BLACK,LANCIA DELTA HF INTEGRALE,MITSUBISHI EVO IV,ŠKODA FABIA WRC (VRAK),SUBARU 2003,SUBARU WRC,A NÁKEJ TUNING OD REELY...M-01 MINI COOPER
NEJDE O AUTO ALE O ZKUŠENOSTI...
Re: Sklopka Carson
Až teď mi to cvaklo Tak u malého modelu to snad nehrozí, že u odpojeného a plného návěsu by praskly nohy, ale logické to je, že to je proti fyzice
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 975
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sklopka Carson
Já to mám právě zapojené trochu jinak, celé to jede na 7,2V , to napájí jedenáctikanálový infrák, světla a přepážku, signál z infráku jde na relátka, ty jsou napojená přes pulzní regulátor a jde to na motor nohou, který není původní, ale vyměněný za speed na 7,2V (nebo 6V).
To ale u tebe nepůjde, protože tam máš spínač, takže bys to musel vést přes relátka, nebo vyměnit spínač za regulátor a omezit výchylky na vysílačce .
Mě už se stalo že sem při testování zrušil v těch nohách převody, ale někdy prostě potřebuješ odpojit i plný návěs 8) .
To ale u tebe nepůjde, protože tam máš spínač, takže bys to musel vést přes relátka, nebo vyměnit spínač za regulátor a omezit výchylky na vysílačce .
Mě už se stalo že sem při testování zrušil v těch nohách převody, ale někdy prostě potřebuješ odpojit i plný návěs 8) .
bocektransport.cz
Re: Sklopka Carson
tak i při poruše tahače je třeba přepřáhnout návěs za jiný tahač A náhoda si nevybírá jen prázdné návěsy
Mohu mít ještě na tebe dotaz s propojením majáku? Včera se mi podařilo asi zničit řídící jednotku. Přes rok a půl mi fungoval maják perfektně, ve vysílačce byl napojen na spínač 1-0. Teď jsem potřeboval jej dát na jiný kanál kvůli místu pro sklopku a nohy a tak jsem jej zapojil na 1-0-1 a byl konec. Prosím, je nyní správné to první zapojení? To škrtlé jsem měl doposud, ale 1-0-1 byla konečná.- Už nemám místo pro spínač 1-0.
Teď si myslím, že jakmile jsem měl spínač na 1-0, bylo to v pohodě na 1 se mi seplo - a maják fungoval. Ve chvíli, kdy jsem spínačem posunul na druhou stranu u 1-0-1, jsem na druhé straně sepl + a + a byl zničený.
Mohu mít ještě na tebe dotaz s propojením majáku? Včera se mi podařilo asi zničit řídící jednotku. Přes rok a půl mi fungoval maják perfektně, ve vysílačce byl napojen na spínač 1-0. Teď jsem potřeboval jej dát na jiný kanál kvůli místu pro sklopku a nohy a tak jsem jej zapojil na 1-0-1 a byl konec. Prosím, je nyní správné to první zapojení? To škrtlé jsem měl doposud, ale 1-0-1 byla konečná.- Už nemám místo pro spínač 1-0.
Teď si myslím, že jakmile jsem měl spínač na 1-0, bylo to v pohodě na 1 se mi seplo - a maják fungoval. Ve chvíli, kdy jsem spínačem posunul na druhou stranu u 1-0-1, jsem na druhé straně sepl + a + a byl zničený.
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 975
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sklopka Carson
Jo, první je správně, fungovat by mohlo i druhé, ale musela by se tam vložit usměrňovací dioda.
bocektransport.cz