Bezuhlíkový (střídavý) motor
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
Pravidla fóra
V sekci VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC- nechť píše jen ten, kdo se dokaže odborně vyjádřit o dané problematice. Všechna nesmyslná témata a odpovědi či individuální dotazy budou smazány.
V sekci VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC- nechť píše jen ten, kdo se dokaže odborně vyjádřit o dané problematice. Všechna nesmyslná témata a odpovědi či individuální dotazy budou smazány.
- WIN
- PROFÍK FÓRA
- Příspěvky: 5123
- Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Bezuhlíkový (střídavý) motor
Prosím někoho o odborný názor.
Díky WIN
Díky WIN
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11509
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
Zkusim.
Jedná se vlastně o 3fázový motor,známý třeba z cirkulárky nebo domácí vodárny.
Nepoužívají se uhlíky na přenos elektřiny,ale generuje se elektromagnetické pole ze silových smyček pláště,statoru,na kotvu,rotor.
Vyšší účinnost oproti ekvivalentu uhlíkových motorů,efektivnější zužitkování energie z aku.Nižší ohřívání motoru.Vyšší možné otáčky.
Bud se dělají s rotující kotvou,většinou pro auta a lodě a rotujícím pláštěm a statickou,pevnou,kotvou.Více využíváno v letadlech.
Jedná se vlastně o 3fázový motor,známý třeba z cirkulárky nebo domácí vodárny.
Nepoužívají se uhlíky na přenos elektřiny,ale generuje se elektromagnetické pole ze silových smyček pláště,statoru,na kotvu,rotor.
Vyšší účinnost oproti ekvivalentu uhlíkových motorů,efektivnější zužitkování energie z aku.Nižší ohřívání motoru.Vyšší možné otáčky.
Bud se dělají s rotující kotvou,většinou pro auta a lodě a rotujícím pláštěm a statickou,pevnou,kotvou.Více využíváno v letadlech.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- WIN
- PROFÍK FÓRA
- Příspěvky: 5123
- Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
........Bud se dělají s rotující kotvou,většinou pro auta a lodě a rotujícím pláštěm a statickou - pevnou kotvou. Více využíváno v letadlech a vrtulníkách.
- novako
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 928
- Registrován: čtv bře 20, 2008 7:54 am
- Bydliště: České Budějovice, Kramolín PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
upřesním, doplním - není to stejný typ motoru, jako u cirkulárky ap. (nejen velikostí...),ale "STEJNOSMĚRNÝ MOTOR S ELEKTRONICKOU KOMUTACÍ" resp. "bezkartáčový motor" - citace (mj.) ze stránek Hořejší model (Ivan Hořejší) http://www.horejsi.cz/Pages/ListClanky.aspx - úryvek:Jirkacbx píše:...Jedná se vlastně o 3fázový motor,známý třeba z cirkulárky nebo domácí vodárny.
Nepoužívají se uhlíky na přenos elektřiny,ale generuje se elektromagnetické pole ze silových smyček pláště,statoru,na kotvu,rotor.......
Původní a základní funkcí regulátoru u klasických stejnosměrných motorů s kartáčky bylo opravdu jen regulovat velikost otáček motoru na základě velikosti šířky pulzu vstupního řídícího signálu.
S nástupem mikroprocesorů ovšem došlo k zásadnímu průlomu: mechanický komutátor se nahradil elektronickým. Mohl se tak vystěhovat ven z motoru, k jeho novému umístění se samozřejmě nabídl dosavadní regulátor. Do motoru se i nadále vysílají obdélníkové "stejnosměrné" pulzy.
Novým, takto zjednodušeným motorům se u nás sice běžně říká "střídavé" ale není to správně. Přesnější název je "STEJNOSMĚRNÝ MOTOR S ELEKTRONICKOU KOMUTACÍ" resp. "bezkartáčový motor". V tomto smyslu se motory označují i v jiných jazycích: brushless, burstenloss, bezkefové ...
Elektronický komutátor má následující výhody:
* Odpadly mechanické kontakty (obvykle uhlíky na válci). To byl významný zdroj poruch. Kartáčky se opotřebují, může dojít k poruše jejich uložení, drážky na válci se zanášejí. Kromě toho je komutátor zdrojem elektromagnetického pole, které může rušit spolupráci RC soupravy. Kvůli potlačení rušení bylo nutno instalovat na kontakty motoru kondenzátory.
* Počet přívodních vodičů motoru není omezen na pouhé dva, jako optimální vzhedem ke konstrukci a elektrickým vlastnostem se běžně používají tři.
* Elektronický komutátor s mikroprocesorem je možno naprogramovat na režim, který je pro danou aplikaci optimální. Programování je omezené jen schopnostmi programátora firmware a schopnostmi uživatele.
* Elektronický komutátor umožňuje naprogramovat i spoustu dalších parametrů, které jsou pro celou pohonnou jednotku (včetně baterie) vhodné.
ale doporučuji přečíst celé....
RCK Kramolín http://www.hranol.cz
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....
- delta tuning force
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 873
- Registrován: ned říj 03, 2010 12:15 pm
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
pfůů tak od začátku
střídavý neboli brushless motor je motor ve kterém se nemusí při udržbě měnit uhlíky je prakticky bezudržbový když se něco nepokazí, to že ho žene střídavý proud a né stejnosměrný je asi očividné...
senzorový a bezsenzorový je rozdíl kromě toho že senzorový má o kabílek navíc (4) tak ale má senzorovanou polohu rotoru řili se neškube při rozjezdech a rozjíždí se plynule kdežto bezsenzorový si tak jako zaškube, není na maketový rozjezd ale u RC driftu je to naprosto jedno
a ted závity čim méně závitů tak motor točí víc otážek na volt ale nemá takovou sílu když se podiváš na ty motory co si posílal tak je tam vidět že ten 8,5 točí 3300 otáček na volt a ten 17,5 jenom 1600 otáček na volt... to je co jsem se koukal vlastně jediný rozdíl mezi nimy
a na drift je optimální těch 8,5-9 závitů, samozřejmě se dá driftit i s nečim jinym, ale těch 8,5-9 je nejobvyklejších
střídavý neboli brushless motor je motor ve kterém se nemusí při udržbě měnit uhlíky je prakticky bezudržbový když se něco nepokazí, to že ho žene střídavý proud a né stejnosměrný je asi očividné...
senzorový a bezsenzorový je rozdíl kromě toho že senzorový má o kabílek navíc (4) tak ale má senzorovanou polohu rotoru řili se neškube při rozjezdech a rozjíždí se plynule kdežto bezsenzorový si tak jako zaškube, není na maketový rozjezd ale u RC driftu je to naprosto jedno
a ted závity čim méně závitů tak motor točí víc otážek na volt ale nemá takovou sílu když se podiváš na ty motory co si posílal tak je tam vidět že ten 8,5 točí 3300 otáček na volt a ten 17,5 jenom 1600 otáček na volt... to je co jsem se koukal vlastně jediný rozdíl mezi nimy
a na drift je optimální těch 8,5-9 závitů, samozřejmě se dá driftit i s nečim jinym, ale těch 8,5-9 je nejobvyklejších
RC Dorifto
Tamiya TA-05 VDF Gold Edition, ezRun střídavé combo 8,5T 60A, 2,4 Ghz RC set
Traxxas Summit
Tamiya TT-01 D typeE Nisan GT-R - hliníkový kardan, řízení
Carson X-Mod Evo Mitsubishi Lancer Evolution IX. - 4WD, světla, neony, bodykitt
Tamiya TA-05 VDF Gold Edition, ezRun střídavé combo 8,5T 60A, 2,4 Ghz RC set
Traxxas Summit
Tamiya TT-01 D typeE Nisan GT-R - hliníkový kardan, řízení
Carson X-Mod Evo Mitsubishi Lancer Evolution IX. - 4WD, světla, neony, bodykitt
-
- Neaktivní uživatel
- Příspěvky: 20
- Registrován: stř pro 09, 2009 9:21 pm
- Bydliště: Krkonoše
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
Přišel jsem sem pro odpověď, ale nějak z toho nejsem moudrý. Jsou tu obě odpovědi které mě napadly. Která je vlastně správně? Opravdu je to střídavý, nebo jen elektronicky komutovaný stejnosměrný?
Lancia Delta Integrale Tamiya TT-01...
http://www.youtube.com/watch?v=qmdfeyh1cYs
(světýlka domácí výroby přes třetí kanál)
Osvětlení Bruder New Holland T7.315 - v procesu
http://www.youtube.com/watch?v=qmdfeyh1cYs
(světýlka domácí výroby přes třetí kanál)
Osvětlení Bruder New Holland T7.315 - v procesu
- novako
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 928
- Registrován: čtv bře 20, 2008 7:54 am
- Bydliště: České Budějovice, Kramolín PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
ach jo, tak ještě jednou a naposledy - jen výtah z toho, co už jsem psal:
Do motoru se i nadále vysílají obdélníkové "stejnosměrné" pulzy.
Novým, takto zjednodušeným motorům se u nás sice běžně říká "střídavé" ale není to správně. Přesnější název je "STEJNOSMĚRNÝ MOTOR S ELEKTRONICKOU KOMUTACÍ" resp. "bezkartáčový motor".
tedy b) je správně ...
Do motoru se i nadále vysílají obdélníkové "stejnosměrné" pulzy.
Novým, takto zjednodušeným motorům se u nás sice běžně říká "střídavé" ale není to správně. Přesnější název je "STEJNOSMĚRNÝ MOTOR S ELEKTRONICKOU KOMUTACÍ" resp. "bezkartáčový motor".
tedy b) je správně ...
RCK Kramolín http://www.hranol.cz
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....
- matikula
- Píšu hodně
- Příspěvky: 320
- Registrován: sob dub 24, 2010 3:37 pm
- Bydliště: Dolany u Olomouce
Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
vysvětlí mi někdo časování prosím???vím že se to odvíjí na výkonu a akceleraci apod. ale moc tomu nerozumím mám ezrun 35a sl+ezrun 13t
RALLY: xray t2 008 (rally)
maverick 2.4ghz
bluebird 621dmg
combo ezrun 13t+hobbywing 35A sl
lipo zippy 4000mah 25c
maverick 2.4ghz
bluebird 621dmg
combo ezrun 13t+hobbywing 35A sl
lipo zippy 4000mah 25c
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11509
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
Do plusu přidáváš výkon,taky větší spotřebu energie.
Do mínusu víc kroutáku,menší výkon,menší spotřeba energie.
Do mínusu víc kroutáku,menší výkon,menší spotřeba energie.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- matikula
- Píšu hodně
- Příspěvky: 320
- Registrován: sob dub 24, 2010 3:37 pm
- Bydliště: Dolany u Olomouce
Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
aha a když mam napsano vykon 3000kv tak ho budu mít s nejmenším nebo největším časováním(největším výkonem
RALLY: xray t2 008 (rally)
maverick 2.4ghz
bluebird 621dmg
combo ezrun 13t+hobbywing 35A sl
lipo zippy 4000mah 25c
maverick 2.4ghz
bluebird 621dmg
combo ezrun 13t+hobbywing 35A sl
lipo zippy 4000mah 25c
Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
kv neni výkon, to jsou otáčky na volt - to asi bude při nulovým časování
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- matikula
- Píšu hodně
- Příspěvky: 320
- Registrován: sob dub 24, 2010 3:37 pm
- Bydliště: Dolany u Olomouce
Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
jo tak dík
to honza d:jj to vim
to honza d:jj to vim
RALLY: xray t2 008 (rally)
maverick 2.4ghz
bluebird 621dmg
combo ezrun 13t+hobbywing 35A sl
lipo zippy 4000mah 25c
maverick 2.4ghz
bluebird 621dmg
combo ezrun 13t+hobbywing 35A sl
lipo zippy 4000mah 25c
- Embie
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 762
- Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
- Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
Možná by to chtělo trošku uspořádat, je to dosti divoké vysvětlení.
A to časování teda jak píše Jirka? Když dám polohu do mínus, tak budu mít větší odpich a větší krouťák? Stavím právě další auto na rally a ten rozjezd oproti mýmu tragickej, tohle by to mohlo vyřešit A jen s tím hnu na těle motoru a nic se nemusí jinak řešit? Hledal jsem, a nikde jsem nic nenašel.
No očividně nemáš pravdu.delta tuning force píše:pfůů tak od začátku
.... střídavý proud a né stejnosměrný je asi očividné...
A to časování teda jak píše Jirka? Když dám polohu do mínus, tak budu mít větší odpich a větší krouťák? Stavím právě další auto na rally a ten rozjezd oproti mýmu tragickej, tohle by to mohlo vyřešit A jen s tím hnu na těle motoru a nic se nemusí jinak řešit? Hledal jsem, a nikde jsem nic nenašel.
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11509
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bezuhlíkový (střídavý) motor
Pokud do mínusu,tak větší krouták,ale rychlost by měla jít dolů.
Jen zas zúpátky utahnout šroubky a nic jinýho.
Pokud teda nemáš ještě štelovací regl.Tam už poradit neumim.
Jen zas zúpátky utahnout šroubky a nic jinýho.
Pokud teda nemáš ještě štelovací regl.Tam už poradit neumim.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec