Zapojení regulátorů

osvětlení, kabeláže, fail safe,...

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mila198
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 156
Registrován: pon bře 19, 2012 10:35 pm
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Zapojení regulátorů

Příspěvek od Mila198 »

Chlapci, chtěl bych se zeptat, jestli mezi vámi není někdo, kdo by mi dokázal poradit se zapojením regulátorů na mé koloběžce "pro starší a pokročilé"?! Vím, že je to tu trochu mimo mísu, ale já nevím, kde jinde bych měl hledat pomoc, když je tu tolik šikovných lidí... Ale k věci, mám kolobrndu s motorem 1500W, a teď jsem si přikoupil druhý motor 2000W a k němu regulátor2000W, ale nemám dostatečné informace na to, abych to zapojil, a neudělal předčasný ohňostroj ještě před Silvestrem. Vyzná se někdo z vás v tom, nebo ví o někom, kdo je v tom kovaný, a dokázal by poradit, aby zabránil tomu předčasnému ohňostroji... LiIonek je tam pořádná hromada! 60V 40Ah... Díky.
Jinak vám všem přeji mnoho úspěchů a zdarů v Novém roce 2023

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Miloš-ČUŘILL TEAM
http://www.rc-tanky.com/
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení regulátorů

Příspěvek od Jirkacbx »

Pokud jsem dobře pochopil :think:
Ke stávajícímu 1.5kw motoru chceš na koloběžku přidat druhý 2kw motor.
Jako aby to líp jelo ? :?
Z principu věci,i když o elektrice toho moc nevim,ty motory se budou mezi sebou "prát",silnější bude víc tahnout,slabší ho bude brzdit.
Lepší by nejspíš bylo,ten slabší motor nahradit silnějším,tak i regl,jen přehodit kabely podle barvy a typu zásuvky a jezdit.
Při připojení 2kw motoru a reglu bys nejspíš potřeboval pro něj i samostatný ovladač plynu nebo to nějak smíchat dohromady.
V okolí neni prodejce či úpravce koloběžek,co by poradil?

P.S. Taky do 2motorovýho modelu auta nebo tanku nedáš na jednu stranu či nápravu slabší motor a na druhou silnější.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
Bořík
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 529
Registrován: úte pro 02, 2014 4:10 pm
Bydliště: Brno - Maloměřice

Re: Zapojení regulátorů

Příspěvek od Bořík »

Ono by to Jirko vůbec nemuselo vadit, kdyby se oba motory "shodly" na otáčkách - pak je jedno, jestli je jeden silnější a druhý slabší. I když budou motory výkonově rozdílné a otáčky také mírně rozdílné, vadit to nebude - síla, kterou musí přenést na jízdu je mnohem větší, než síla vyvozená tím rozdílem. Prostě jeden bude víc táhnout, než ten druhý, ale rozhodně se nebudou hádat, že by jeden přetlačoval ten druhý. U aut je naprosto běžné, že spalovací motor je doplněný elektrickým pro zvýšení okamžitého výkonu, ale je fakt, že tam je plno čidel, která hlídají otáčky obou motorů.
U nás se prodává několik typů koloběžek se dvěma motory, tak bych se spíš zeptal u těch prodejců. Spíš vidím problém v tom, že zvyšování rychlosti je dost nebezpečná záležitost. Možnost úrazu roste se čtvercem rychlosti, takže riziko roste geometrickou řadou.
Uživatelský avatar
Mila198
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 156
Registrován: pon bře 19, 2012 10:35 pm
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení regulátorů

Příspěvek od Mila198 »

Musím dát za pravdu Boříkovi, protože ty motory se opravdu nebudou prát, to je odzkoušené, a není to kvůli navýšení rychlosti, protože ta je dost vysoká, a ty motory se víc neroztočí, ale vzhledem k tomu, že nebydlím v rovinatém kraji, a kolobrnda musí táhnout poctivých 90 kg, tak ten druhý motor je tam na výpomoc v kopcích, jinak bude vypnutý, a brzdit nebude... protože to je stříďák. A ti prodejci nemají zájem něco prozradit, ti raději nabídnou dvoumotorovou kolobrndu za 70 000 Kč! To je pro ně kšeft, ale rada je pro ně ztráta. To by musel být dobrý kámoš, aby poradil, ale takového nemám... tak proto se ptám zde.
Miloš-ČUŘILL TEAM
http://www.rc-tanky.com/
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení regulátorů

Příspěvek od Jirkacbx »

"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
Mila198
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 156
Registrován: pon bře 19, 2012 10:35 pm
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení regulátorů

Příspěvek od Mila198 »

Díky Jirko za tip, nakouknul jsem tam, a asi by to nebylo marné se tam poptat...
Miloš-ČUŘILL TEAM
http://www.rc-tanky.com/
Uživatelský avatar
Mila198
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 156
Registrován: pon bře 19, 2012 10:35 pm
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení regulátorů

Příspěvek od Mila198 »

Tak to Jirko nedopadlo slavně, protože se tam na mě nějaký namyšlený úchyl osopil, abych neotravoval, když jsem blbej, a šel hledat jinam! :o Já si myslím, že i tady by se našli odborníci, kteří by mohli poradit, jak vlastně funguje ten regulátor... :whistle:
Miloš-ČUŘILL TEAM
http://www.rc-tanky.com/
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení regulátorů

Příspěvek od Jirkacbx »

To je škoda,trochu nadhledu od dotyčnýho by nevadilo.
Ale když zapojení koloreglu vezmu obecně,oproti modelářskýmu s mín drátama,značně jednoduššímu,mohlo by to fungovat.
Podle zapojení starýho reglu připojit novej na baterky.Připojit k novýmu motoru a nejspíš vytahnout někam kabely jeho ovládání,pokud to nechceš ovládat jednou páčkou.
Taky třeba zkusit najít datasheet elektriky koloběžky a pak by to měl podle přání umět zapojit každej elektrikář.
Což nejsem :-)

Dodatek : Nezapojoval bych kabely pro světlo,blinkry,houkačku a další serepetičky.Jen čistě regl na aku,k motoru a ovládání motoru.A případnou rekuperaci,pokud to motor i regl umí.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení regulátorů

Příspěvek od Jirkacbx »

"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
Mila198
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 156
Registrován: pon bře 19, 2012 10:35 pm
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení regulátorů

Příspěvek od Mila198 »

No Jirko, jak mi říkal Admin, tak on je většinou pod parou..., a oni si ho nevšímají... A s těmi mými regulátory se to tak trochu vyřešilo. Dodělal jsem mechanické práce, abych mohl přední motor umístit na místo, a aby fungovaly i brzdy, a když jsem to měl takto pohromadě, tak jsem zapojil starý regulátor na přední 1,5 kW motor, a odzkoušel. Potom jsem to přehodil na nový regulátor a zadní 2 kW motor, a vyzkoušel funkci. Pak jsem zapojil napájení do obou regulátorů, zapojil oba motory, a měřil jsem napětí na výstupních konektorech pro ovládání rychlosti. Mezi(+) červenými vodiči bylo napětí necelý volt, mezi (-)černými vodiči nebylo žádné napětí, a ani na vstupních zelených vodičích nebylo nic. Tak jsem propojil ty mínusy, a přivedl k nim vodič černý z ovladače, to samé jsem udělal se zeleným, na výstup kladného napětí na ovladač jsem připojil jen jeden plus z regulátoru. Otočil jsem rukojetí plynu, a oba motory se rozeběhly! :clap: Sluchem jsem ale poznal, že ten nový zadní motor točí asi víc. Vzal jsem si obrátkoměr Hasler, který má i kolečko na měření obvodové rychlosti, a dal se do měření. Vpředu jsem naměřil 920-30 m/min, ale vzadu to bylo 1180 m/min! To je cca 71 km/hod! Chtěl jsem zjistit, čím to je, tak jsem ten nový regulátor zapojil na přední motor, ale nic se nezměnilo, točil zase těch 930 m/min. Tak jsem si říkal, že je to asi konstrukcí motoru... Přepojil jsem to zase zpátky, udělal jsem odpojování předního motoru na zeleném vodiči do regulátoru, vyzkoušel to, a zdálo se mi, že ten zadní motor už tolik netočí. Vzal jsem obrátkoměr, a zjistil jsem, že točí stejně, jako ten přední 930 m/min!? A ať jsem dělal cokoli, kontroloval zapojení, zapojil jen jeden regulátor, tak jsem už ten motor nedokázal roztočit na víc, a to mě pěkně sere. :doh: Ale jsou tací, kteří se dokážou do toho regulátoru napíchnout na softwear, a dokonce tam něco i změnit, jestli to správně popisuji?! Je tu mezi vámi někdo takový odborník? :roll:
Miloš-ČUŘILL TEAM
http://www.rc-tanky.com/
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení regulátorů

Příspěvek od Jirkacbx »

Tak aspon že se to povedlo rozhejbat :clap:
Zbytek tvého psaní je pro mně už španělská vesnice :lol:
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Odpovědět

Zpět na „ELEKTROINSTALACE“