stabilizační kondík

osvětlení, kabeláže, fail safe,...

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

ttckář
Nováček
Nováček
Příspěvky: 99
Registrován: sob pro 01, 2007 1:04 pm
Bydliště: Miletín

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od ttckář »

:text-nocomment: honzo asi je to zbytečný :D:D:D každej má svoji variantu :D:D:D :text-lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 413
Registrován: pon srp 09, 2010 4:54 am
Bydliště: Praha

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od Bezmozek »

Takže naposled a kdo se to prokec by se měl chytit za noc a né tu slovíčkařit
ttckář píše:.... kondík jak asi všichni víte, propouští pouze střídavý proud...
Kondík jak něco propouští je proraženej = KO
Honza D píše:...Nevím, jestli je ještě dneska při těch C-čkách u lipolek potřeba kondík na pokrytí špiček motoru..
Tady seš uplně mimo, špičky motoru Ti nepokreje žádnej kondík, protoře jeho kapacita je řádově menší než spotřeba motoru.
Honza D píše:...tím spíš, že od přijímače toho moc nepokryje...
Pokryje právě špičky ve spotřebě serv, navijáků, LEDek apod který jsou živený z přijímače kterej napájí BEC což je uplně JINEJ okruh než napájení motoru.
TL-01D - Dveřma napřed
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
ttckář
Nováček
Nováček
Příspěvky: 99
Registrován: sob pro 01, 2007 1:04 pm
Bydliště: Miletín

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od ttckář »

tak dobře :D kondík VEDE pouze střídavej proud... ano měl by pokrýt špičky serv atd. ale to by jeho kapacita musela být větší než je kapacita běžně prodávaných kondíků ;)
Uživatelský avatar
06D
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 509
Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od 06D »

Bezmozek píše: I obyčejný nikláče daj kolem 50A a to kdyby šlo skrz přijímač tak se z něj jen zakouří.
To co uživí přijímač záleží na BECu. Ať má motor odběr jakej chce, jde o ty 1-2A který dělá BEC pro přijímač, odtamtud jsou krmený serva, LEDky apod a když ten odběr překročí limit, tak to prostě celý "zhasne" i když je baterka plně nabitá.
Počkejte až si to tu přečte novako, ten vám to politicky vysvětlí :lol:
Ano zhasne to ale z důvodu vypnutí BECu jako ochrany proti přetížení :roll:
co je BEC - :text-link: http://www.teamnovak.cz/produkt/Univerz ... +monitorem
a tím pádem ti je asi jasné že ten BEC není schopen pracovat když ti klesne napětí na baterii pod 6 nebo 5 voltů :wink: a tohle způsobí právě proudová špička motoru :!: dobrý regl ti totiž omezí proudovou špičku aby právě zůstalo dostatek energie pro napájení BECu a tím pádem příjímače a serv viz :
3) tento systém však současně umožňuje, u regulátorů které mají BEC, zachovat definovanou velikost energie pro BEC (dokonalé RPC). To je extrémně významné u létajících modelů (nespadnete kvůli nedostatku energie pro přijímač a serva). Velikost této zbytkové energie se dá uživatelsky nastavit (nastavením vypínacího napětí).
4) působení systému automatického proudového omezení (ACR) nedovolí pokles napětí pro BEC ani při nadměrně velké proudové zátěži.
:pray: Takže kondík na příjimač se dává právě z důvodu proudové špičky motoru a poklesu napětí na Hlavní baterii a tím nedostatečnému napětí pro BEC a následnému vypnutí napájení přijímače. KONDÍK POUZE ZAJISTÍ NA NĚKOLIK milisekund napájení přijímače. Proudovou špičku nevyrovná !!!!
edit : :text-link: http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.p ... tor#p86792
ale jak říkáš nechme to na odborníka :arrow: NOVAKO :text-lol:
Olin Bětík....MOVO Racing
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od Jirkacbx »

Honza :Jirka čte málo,jen pelítne text a když se mu něco nelíbí,tak se ozve :-)
ttčkář : Proč budu do přijímače cpát další kondenzátor,když stačí ten na reglu?Tohle FAKT nechápu.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
06D
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 509
Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od 06D »

Jirkacbx píše: ttčkář : Proč budu do přijímače cpát další kondenzátor,když stačí ten na reglu?Tohle FAKT nechápu.
no jelikož je to super kšeft pro výrobce :wink: ( a trošku zvětšíš bezpečnost modelu hlavně ale těch co lítaj a po restartu příjimače nekontrolovatelně padaj :shock: )
Olin Bětík....MOVO Racing
Uživatelský avatar
Bezmozek
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 413
Registrován: pon srp 09, 2010 4:54 am
Bydliště: Praha

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od Bezmozek »

06D píše:...tím pádem ti je asi jasné že ten BEC není schopen pracovat když ti klesne napětí na baterii pod 6 nebo 5 voltů :wink: a tohle způsobí právě proudová špička motoru :!: dobrý regl ti totiž omezí proudovou špičku aby právě zůstalo dostatek energie pro napájení BECu a tím pádem příjímače a serv...
Proudová špička motoru? Co to je za novotvar? Kolik proudu si bere motor ovlivňuješ Ty páčkou plynu.
Jedinou špičku má když se zablokuje, tomu se říká zkratovej proud.
A snad každej regl, rozuměj ESC když dochází baterka tak škrtí proud do motoru právě proto aby bylo dost šťávy pro BEC.
To ale není žádný vykrejvání špičky, to je jedna ze základních funkcí reglu zabránit vybití aku pod povolenou mez (tj. mez při který nehrozí poškození článků / zaručuje dostatečný napájení BEC)
:roll:
TL-01D - Dveřma napřed
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
Uživatelský avatar
06D
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 509
Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od 06D »

aha takže když přidáš tak motor nemá proudovou špičku ????? on podle tebe bere pořád stejně ????
A to že tě omezí, vypne, je jak správně píšeš pouze ochrana baterie, ale dobrý regulátor (ESC) právě omezí i prudovou špičku při akceleraci aby zůstalo dost energie právě pro BEC . A když to neumí tak ti právě pomůže ten kondík jak se ptal Kolajz.
Pleteš dvě rozdílné věci dohromady :) bohužel. CutOff baterky a omezení prodouvé špičky pro BEC jsou dvě odlišné věci

EDIT: strana 26 - 27 :text-link: http://mgm-compro.cz/manuals/cz-manual- ... 1210-b.pdf
Olin Bětík....MOVO Racing
Uživatelský avatar
Bezmozek
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 413
Registrován: pon srp 09, 2010 4:54 am
Bydliště: Praha

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od Bezmozek »

nevztekej se.
Když regl nedá motoru co má tak to prostě nepojede, ale to není věc reglu ale aku.
A větší odběr při zrychlení nazývat špičkou je trochu zavádějící, špičkou se povětšinou rozumí krátkodobý zvednutí odběru, třeba servo v dorazu.
Stojim si za tim, že motor žádnou špičku nemá, pokud mu nenabrousíš hřídel :lol: :lol: :lol: :lol:
Nevim co chceš vyrovnávat kondíkem na motoru kterej má odběr v řádech desítek amér, to by byl kondík jak celý auto.
Ten pomůže přijímači, kde je odběr v mA popř. jednotky ampér :D
Jo a můžeš mi popsat omezení prodouvé špičky pro BEC?
Já měl za to že BEC je napájenej z aku, tak co tam na ní budeš omezovat za špičky
TL-01D - Dveřma napřed
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
Uživatelský avatar
06D
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 509
Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od 06D »

Ja se nevztekám 8)
Když regl nedá motoru co má tak to prostě nepojede, ale to není věc reglu ale aku. : :text-nocomment:
A větší odběr při zrychlení nazývat špičkou je trochu zavádějící, špičkou se povětšinou rozumí krátkodobý zvednutí odběru, třeba servo v dorazu.
Stojim si za tim, že motor žádnou špičku nemá, pokud mu nenabrousíš hřídel
: nerad bych tě urazil ale tohle je nesmysl :doh:
Nevim co chceš vyrovnávat kondíkem na motoru kterej má odběr v řádech desítek amér, to by byl kondík jak celý auto. : To taky nechci tim kondikem jen podržím napětí pro příjímač .
Jo a můžeš mi popsat omezení prodouvé špičky pro BEC? pokusím se : když má BEC dávat např 6V 3A a napětí baterie je 7,4 - 6,2 V je to OK :clap: ale modelová situace : Plný plyn :twisted: Motor odebírá maximální proud ... Napětí na hlavním aku klesá 6,0V vše jede ale BEC je vypnutý jelikož potřebuje aby fungoval min 6,1V na Vstupu :roll: :doh: Příjimač se vypíná regl nedává motoru energii napětí na baterii stoupá a BEC nabíhá :dance: No a právě když klesá napětí pod 6,2V tak zapne proudové omezení a nedovolí už motoru odebrat větší proud Chápeš ?? No a když tenhle system regl nemá tak dej na příjímač kondík který v čase tohoto výpadku dodá "nakondenzované" napětí příjimači ???? Copak se stane ??? :clap:

P.S. PROUD = I veličina Ampér zkratka A //// NAPĚTÍ = U veličina Volt zkratka V
Olin Bětík....MOVO Racing
Uživatelský avatar
Bezmozek
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 413
Registrován: pon srp 09, 2010 4:54 am
Bydliště: Praha

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od Bezmozek »

Mě to je uplně jasný a rozhodně nejsem ten co tu motá věci dohromady.
Spíš se snažim to tu polopaticky vysvětlit pro toho kdo bude chtít znát odpoveď a když si tu někdo obhajuje svoje doměnky a polopravdy navzdory relevantním argumentům, tak mi to prostě vadí :roll:
Nevim co chceš vyrovnávat kondíkem na motoru kterej má odběr v řádech desítek amér, to by byl kondík jak celý auto. : To taky nechci tim kondikem jen podržím napětí pro příjímač
Nemůžeš žádnym kondíkem na motoru držet napětí pro přijímač. Už si uvědom, že jsou to dva naprosto oddělelný obvody.
Zdá se mi že tu spíš někdo plete kondík jako vyrovnávací člen v okruhu napájení přijímače a kondík jako odrušovací člen v napájení motoru. :roll:
TL-01D - Dveřma napřed
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
Uživatelský avatar
06D
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 509
Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od 06D »

Ale když to teď čtu kolik jsem napsal hrubek :--) tak mi cvaklo :: Celé je to blbost :--) U Regulátoru které mají CuttOff neboli vypínací napětí např. LiPo 3,2V na článek dojte k omezení výkonu dřív než klesne napětí pod hranici vypnutí BECu .
Má dedukce :think: kondenzátor je asi pro regly které nemaj hlídání napětí :idea: :?: ale spíš jako malá domů pro výrobce "" Kondík cca 35 kč + konektor 35kč = 70kč x 230kč
Olin Bětík....MOVO Racing
Uživatelský avatar
06D
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 509
Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od 06D »

Bezmozek píše:Mě to je uplně jasný a rozhodně nejsem ten co tu motá věci dohromady.
Spíš se snažim to tu polopaticky vysvětlit pro toho kdo bude chtít znát odpoveď a když si tu někdo obhajuje svoje doměnky a polopravdy navzdory relevantním argumentům, tak mi to prostě vadí :roll:
Nevim co chceš vyrovnávat kondíkem na motoru kterej má odběr v řádech desítek amér, to by byl kondík jak celý auto. : To taky nechci tim kondikem jen podržím napětí pro příjímač
Nemůžeš žádnym kondíkem na motoru držet napětí pro přijímač. Už si uvědom, že jsou to dva naprosto oddělelný obvody.
Zdá se mi že tu spíš někdo plete kondík jako vyrovnávací člen v okruhu napájení přijímače a kondík jako odrušovací člen v napájení motoru. :roll:
počkej a já někde psal o kondíku na motoru ???? Celou dobu řeším kondík na přijímač viz první příspěvek od autora :hand:
Olin Bětík....MOVO Racing
Uživatelský avatar
Bezmozek
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 413
Registrován: pon srp 09, 2010 4:54 am
Bydliště: Praha

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od Bezmozek »

právě proto Ti píšu že to je blbost. Ty do toho pleteš "spičku motoru" což je jak jsem psal dřív uplně oddělenej okruh.
Zkus si napojit do přijímače třeba 5 serv, větrák a LEDky a uvidíš že Ti přijímač "zhasne" i bez motoru s plně nabitou AKU :roll:
TL-01D - Dveřma napřed
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
Uživatelský avatar
06D
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 509
Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od 06D »

:roll: ty v...ole ty mne dostaneš :doh: A co napají ten BEC mimozemšťani nebo ta BATERIE která napájí i motor a když ten motor tu baterku cucne k její hranici kolik toho zůstane pro BEC ????? A když do příjímače chceš dát 5x servo tak musíš na to mít i BEC třeba externí ale musí utáhnout ten odběr co na něj chceš zapojit tzn třeba 10A.
BEC je hlavně z důvodu toho že většina příjimaču a serv jede do 6v a baterka dává 7,2 - 8v po nabití tak by ti jej oddělala.
Naposledy upravil(a) 06D dne pon úno 14, 2011 11:27 pm, celkem upraveno 1 x.
Olin Bětík....MOVO Racing
Odpovědět

Zpět na „ELEKTROINSTALACE“