IR dálkové ovládání
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
-
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 3229
- Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
- Bydliště: Litvínov
Re: IR dálkové ovládání
aha, takže tower pro 995MG.. tohle servo má poměrně velkou spotřebu... měloby bejt digitální, ale nejsem si jistej..
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
- Gluck
- ČESTNÝ ČLEN
- Příspěvky: 1646
- Registrován: pon led 23, 2006 4:45 pm
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: IR dálkové ovládání
V tom pripade to asi nema cenu ani zkouset
zkusim podumat o jinym reseni
zkusim podumat o jinym reseni
Re: IR dálkové ovládání
Ten přijímač má malou spotřebu, když to necháš spínat relátko a přes něj to pak napájet z baterky, tak to ten BEC určitě utáhne..akorát deska s relátkama bude poněkud rozměrnější
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
-
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 3229
- Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
- Bydliště: Litvínov
Re: IR dálkové ovládání
takhle by to bylo zapojený přes přijímač, pak ti musim ještě vymyslet ty světla přeš ir, to taky nebude složitý, určitě to zvládneš než kdybych ti vymyslel nějakej plošnák na ovládání navijáku, a navíc ten naviják má vestavěněj regl, takže by se musel upravit... pro tebe, když píšeš že si na elektroniku prase, to bude určitě jednoduší...
- Přílohy
-
- naviják.jpg
- (13.86 KiB) Staženo 713 x
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
-
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 3229
- Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
- Bydliště: Litvínov
Re: IR dálkové ovládání
to Honza D: taky by to tak šlo, ale jde mi o to, aby to měl co nejjednodušší....
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
- Gluck
- ČESTNÝ ČLEN
- Příspěvky: 1646
- Registrován: pon led 23, 2006 4:45 pm
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: IR dálkové ovládání
Pres treti kanal v tom nevidim problem na to je k navijaku forichtung
ale me slo o to infra ale jak koukam koupim si 4kanal pakovku a budu
v pohode
ale me slo o to infra ale jak koukam koupim si 4kanal pakovku a budu
v pohode
-
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 3229
- Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
- Bydliště: Litvínov
Re: IR dálkové ovládání
to si nemusíš kupovat pákovej čtyřkanál, večer ti pošlu schéma jak ty světla přes ten ir přijímač zapojit...
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
- Gluck
- ČESTNÝ ČLEN
- Příspěvky: 1646
- Registrován: pon led 23, 2006 4:45 pm
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: IR dálkové ovládání
oki diky
-
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 3229
- Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
- Bydliště: Litvínov
Re: IR dálkové ovládání
budeš potřebovat tohle relátko http://lhotsky-elektro.kabel1.cz/index. ... t&Itemid=3 , tenhle tranzistor http://lhotsky-elektro.kabel1.cz/index. ... t&Itemid=3 , tenhle odpor http://lhotsky-elektro.kabel1.cz/index. ... t&Itemid=3 v hodnotě 4K7, pozor, ne 4R7, ale 4K7 , a tuhle diodu http://lhotsky-elektro.kabel1.cz/index. ... t&Itemid=3 , všechno je jenom jednou...
a teď bych přistoupil k návodu, odpor přiletuješ na tranzistor na prostřední vývod. 3. vývod zapojíš na - a 1.(tady datasheet abys věděl výstupy http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... 424_DS.pdf) zapojíš na relátko (výstup č.5). Relátko připojíš výstupem č.3 na + (5V), mezi výstupy 3 a 5 na realátku naletuješ diodu, dáš jí proužkem k výstupu 3. Sletuješ si světla jak potřebuješ, a na napájení na + naletuješ relé na výstup 1 a 7, dáš to jako vypínač. Nakonec to celý co jsi složil naletuješ na výstup kanálu kterého potřebuješ na ir přijímači.
Doufám že to z mýho popisu pochopíš.
PS: nespojuj + u napájení přijímače a relátka, natáhni si od každýho kabel na přijímač v modelu, před konektorem to sletuj na jeden kablík od konektoru, celý to zapoj do Batt, a - udělej stejně.
kdybys něco nepochopil, tak napiš. Nejsem zvyklej takhle psát návody, takže je to pro laika možná nesrozumitelný.
a teď bych přistoupil k návodu, odpor přiletuješ na tranzistor na prostřední vývod. 3. vývod zapojíš na - a 1.(tady datasheet abys věděl výstupy http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... 424_DS.pdf) zapojíš na relátko (výstup č.5). Relátko připojíš výstupem č.3 na + (5V), mezi výstupy 3 a 5 na realátku naletuješ diodu, dáš jí proužkem k výstupu 3. Sletuješ si světla jak potřebuješ, a na napájení na + naletuješ relé na výstup 1 a 7, dáš to jako vypínač. Nakonec to celý co jsi složil naletuješ na výstup kanálu kterého potřebuješ na ir přijímači.
Doufám že to z mýho popisu pochopíš.
PS: nespojuj + u napájení přijímače a relátka, natáhni si od každýho kabel na přijímač v modelu, před konektorem to sletuj na jeden kablík od konektoru, celý to zapoj do Batt, a - udělej stejně.
kdybys něco nepochopil, tak napiš. Nejsem zvyklej takhle psát návody, takže je to pro laika možná nesrozumitelný.
- Přílohy
-
- Schéma.jpg
- (25.08 KiB) Staženo 681 x
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
- Gluck
- ČESTNÝ ČLEN
- Příspěvky: 1646
- Registrován: pon led 23, 2006 4:45 pm
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: IR dálkové ovládání
kamo ja nerozumim vubec nicemu diky za snahu,ale to je presne to prislovy hazet hrach na zed
to co ty tady ukazujes to jsou hezky obrazky,ale to je vse co s toho pochopim ,az se uchylim
tohle delat nakoupim veci a poslu ti to to bude tak o 5let rychlejsi nez bych to pochopil
zatim to davam k ledu zapinat navijak budu rucne ale moc si cenim tveho zajmu mas to u me
uz jen veta odpor přiletuješ na tranzistor je pro me scifi natoz ten zbytek
to co ty tady ukazujes to jsou hezky obrazky,ale to je vse co s toho pochopim ,az se uchylim
tohle delat nakoupim veci a poslu ti to to bude tak o 5let rychlejsi nez bych to pochopil
zatim to davam k ledu zapinat navijak budu rucne ale moc si cenim tveho zajmu mas to u me
uz jen veta odpor přiletuješ na tranzistor je pro me scifi natoz ten zbytek
Re: IR dálkové ovládání
je to jednoduchý, pokud umíš pájet, nebude to problém akorát jestli chceš obousměrný ovládání, bude potřeba tohle zapojení dvakrát a přepínače relátek správně připojit. Jestli chceš, udělám ti polopatickej návod, jak na to
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- Gluck
- ČESTNÝ ČLEN
- Příspěvky: 1646
- Registrován: pon led 23, 2006 4:45 pm
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: IR dálkové ovládání
Diky zatim nechci nic jste hodny kluci,ale ja si asi koupim flasinet
ten je na kliku pro me jak delanej
ten je na kliku pro me jak delanej
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: IR dálkové ovládání
Pokud se mohu trochu přidat i když poměrně pozdě.
Něco jsem o IR taky zjištoval.Na IR přijímači musíš mít ovládáný relátka,který ti spínaj proud ke spotřebiči,ten na 5V to nemá.
A ty co jsou na 12V potřebujou silnější zdroj s trvalejším proudem,podle řeči minimálně 4Ah kapacitu.
Takže jsem se na to taky vybodnul.
A udělal to na Axíkovi jednoduše.
Sehnal jsem 3í polohový páčkový vypínač s nulou uprostřed a 6ti vývody.Na prostřední packy vypínače jde +/- z reglu,kde mam vývod pro světla nebo větrák.Pak kabely k servu Tower pro 995,kde jsem vyndal elektroniku a dráty jsou přímo na motor.
Nechat na kabelech delší konec,podle dýlky spínače a oholit kousek kabelu.Připájet na jedny postranní vývody.Konce kabelů taky kousek oholíme,ale při pájení na druhý krajní vývody prohodíme kabely,aby se dosáhlo opačný polarity na motoru při zapnutí motoru.
Zapnu na jednu stranu a odvíjim.Vypínač chvilku do nuly,než zaháknu.Zapnu na druhou stranu a navíjim.
Tady je dálkový ovládání trošku ne na obtíž,ale spíš zbytečný.Stejně se u auta stojí či se člověk ochomejtá.
Dálkový ovládání spíš na sereptičky se světly nebo pokud už naviják,tak jedině ten typ,co je na amerických odtahovkách.
Něco jsem o IR taky zjištoval.Na IR přijímači musíš mít ovládáný relátka,který ti spínaj proud ke spotřebiči,ten na 5V to nemá.
A ty co jsou na 12V potřebujou silnější zdroj s trvalejším proudem,podle řeči minimálně 4Ah kapacitu.
Takže jsem se na to taky vybodnul.
A udělal to na Axíkovi jednoduše.
Sehnal jsem 3í polohový páčkový vypínač s nulou uprostřed a 6ti vývody.Na prostřední packy vypínače jde +/- z reglu,kde mam vývod pro světla nebo větrák.Pak kabely k servu Tower pro 995,kde jsem vyndal elektroniku a dráty jsou přímo na motor.
Nechat na kabelech delší konec,podle dýlky spínače a oholit kousek kabelu.Připájet na jedny postranní vývody.Konce kabelů taky kousek oholíme,ale při pájení na druhý krajní vývody prohodíme kabely,aby se dosáhlo opačný polarity na motoru při zapnutí motoru.
Zapnu na jednu stranu a odvíjim.Vypínač chvilku do nuly,než zaháknu.Zapnu na druhou stranu a navíjim.
Tady je dálkový ovládání trošku ne na obtíž,ale spíš zbytečný.Stejně se u auta stojí či se člověk ochomejtá.
Dálkový ovládání spíš na sereptičky se světly nebo pokud už naviják,tak jedině ten typ,co je na amerických odtahovkách.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec