Li-pol

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Odpovědět
Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

Re: Li-pol

Příspěvek od Virtual »

jj, je to dvoučlánek, ale k 8,5z motoru bych ho nedoporučil. Sice nevím, jaký máš proudový odběry, ale 3,2Ah a 20C bych použil spíš do pomalujezdícího modelu jako HL, Pajero atd.
Z vlastní zkušenosti bych doporučil typ s instalovanejma konektorama v obalu viz. např. http://www.rcmart.com/catalog/rc-batter ... ath=52_973
navíc teď Intellect přichází s baterkou 5Ah 30C za nějakejch 70$.
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
hensel
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 847
Registrován: stř srp 01, 2007 4:47 pm
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-pol

Příspěvek od hensel »

popravdě myslel jsem si, že tech 20C bude asik málo no počkáme s čím se kdo na jaře vyklube ;) ... dokonce jsem i přemýšlel spíš o bez kabelový jen se zdířkama a dodělat i kabel do balanceru
Honza B.

Obrázek Yokomo MR-4TC SD CM Obrázek

email : hensel@centrum.cz
Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

Re: Li-pol

Příspěvek od Virtual »

hensel: je to jak píšeš, tu "bezkabelovou" právě doporučuju viz obrázek a je určitě lepší mít rezervu, aby baterka zvládala mnohem víc, než bude brát motor. LRP má přijít s baterkou 5300mAh 40C a 3C nabíjení (LRP je na mě ale zbytečně drahá), Intellect už prodává 5000mAh 30C (zvládne tedy 150A), která by neměla mít nejmenší problém i s motory modified.
Já teď mám 3800mAh 25C (zvládne 95A) a používal jsem stříbrňák a teď mám nachystanej 17,5z stříďák, to zvládne v klidu. Na léto do desetiny s 5,5z motorem asi taky koupím pro jistotu výkonnější baterku.
Obrázek
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
hensel
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 847
Registrován: stř srp 01, 2007 4:47 pm
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-pol

Příspěvek od hensel »

no ještě chvilku počkám ted mám motor SS5800(8,5z) od Novaka, ale pokud bych šel na nějaký závody tak jsme uvažoval spíš o 10,5z a pak se juknu na rcmart co nám tam nabídnou
Honza B.

Obrázek Yokomo MR-4TC SD CM Obrázek

email : hensel@centrum.cz
Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

Re: Li-pol

Příspěvek od Virtual »

10,5z s lipolkou Corally jezdí v zimě zabag...
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Uživatelský avatar
aandree
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 549
Registrován: pát úno 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Praha

Re: Li-pol

Příspěvek od aandree »

Tak, neska mi prisel balicek z HK s velice milym obsahem. Byla v nem baterka Zippy LiPo Lightmax 4000 25C http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... Car_Lipoly a nabijecka Turnigy Accucell-6 http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... er/Charger. Cena byla cca 28 dolaru za baterku a 38 dolaru za nabijecku + 15 dolaru postovny. Uz se tesim az si s tou baterkou pudu zajezdit :)

Ted bych mel ale par dotazu:

1) na strankach toho obchodu u ty baterky pisou, ze ji jde nabijet 2C (takze 8A), ale na baterce je varovani, ze se nesmi nabijet vic jak 1C (4A). Takze cemu mam verit? Kolika amperama nabijite LiPolky? Ta nabijecka stejne umi maximalne 5A, muzu je teda do ty baterky pustit, nebo mam raci nabijet tema 4A?

2) poprvy sem tu baterku dal nabit pres balance mod, pro jistotu tema 4A. Az ji budu nabijet priste, tak ji nabiju klasicky bez balancovani...ale otazka je, po kolikatym cyklu je dobry nabit baterku znovu pres balance mod?

3) pak jeden hodne amaterskej dotaz, ale pro jistotu se zeptam... Dyz budu baterku nabijet klasicky (bez balancovani), ten servisni konektor do nabijecky nepripojuju, ze? V navodu se o nem u klasickyho nabijeni nezminujou, jenom prave u toho balance modu pisou ze musi bejt zapojenej...coz bych tak nejak predpokladal i bez toho navodu. Ale jenom se chci ujistit, ze pri klasickym nabijeni neni tenhle servisni konektor do nabijecky zapojenej...

4) a nakonec dotaz, kterej bych mel spis psat do sekce regulatoru, ale ma to primou souvislost s LiPo, takze se zeptam. Dyz na reglu nastavim rezim pro LiPo baterky, a obcas budu jezdit na NiMh, muzu na tom neco pokazit? Predpokladam ze nic, akorat mi mozna regl odpoji tu NiMh baterku o neco driv, nez ji uplne vyjezdim, co?

Diky za pripadny odpovedi :)
Hummer H2, podvozek HM-01 (monster truck), LRP A.I. Brushless Pro Reverse Digital + LRP Eraser Brushless 10.5T
Fiat Grande Punto Abarth, podvozek Kyosho PTA3 (drift), LRP Eraser Brushless 10.5T
TeamLosi DSM 2.4 GHz
Uživatelský avatar
onemechb
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 121
Registrován: čtv říj 30, 2008 2:56 pm
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-pol

Příspěvek od onemechb »

Taky jsem si koupil ty Zippy LiPo Lightmax 4000 25C, byl jsem s nima dvakrat venku a naprosta spokojenost. Na jednu baterku jsem jezdil pul hodiny rally s 9T stridakem na 85% plynu. Jinak je nabijim porad pres balancer a to 4A. K otazce 4, predpokladas spravne :-)
Xray T2 007 ,VW Golf GTI Rally, Skoda 130 RS, Mitsubishi Lancer Evo X WRC
17,5T TeamWave
DX3.0 WiFi
Ultramat 16 + LiPo
http://onemechb.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
mocheek
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 250
Registrován: stř led 14, 2009 6:51 pm
Bydliště: KV
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-pol

Příspěvek od mocheek »

1)Sice některý Lipolky zvládají nabíjení více než 1C, ale myslím že ZIPPY za tu cenu mezi ně nepatří. 5A toho moc nepokazíš, ale ani moc neurychlíš
2)Balancer radši vždy
3)Není potřeba mít připojenej servisní kabel při klasickým nabíjení
4)Záleží na reglu, jak má nastavenej program pro Lipol
TA05R Graphite Chassis
TCS Chassis - LR Defender 110
HPI Baja 5B SS

SPEKTRUM DX3S
http://www.RCKV.cz
Uživatelský avatar
aandree
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 549
Registrován: pát úno 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Praha

Re: Li-pol

Příspěvek od aandree »

Diky za odpovedi :) Nabijet teda budu pres balancer dycky, na ty 4A. Regl mam v podpisu, nekde sem sice jednou nasel, kolik presne ma hodnotu kdy odpojuje LiPolky, ale uz to zas nemuzu najit... A jinak samozrejme az s tou novou baterkou neco najezdim, tak sem napisu naky poznatky.
Hummer H2, podvozek HM-01 (monster truck), LRP A.I. Brushless Pro Reverse Digital + LRP Eraser Brushless 10.5T
Fiat Grande Punto Abarth, podvozek Kyosho PTA3 (drift), LRP Eraser Brushless 10.5T
TeamLosi DSM 2.4 GHz
Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

Re: Li-pol

Příspěvek od Virtual »

aandree píše:1) na strankach toho obchodu u ty baterky pisou, ze ji jde nabijet 2C (takze 8A), ale na baterce je varovani, ze se nesmi nabijet vic jak 1C (4A). Takze cemu mam verit? Kolika amperama nabijite LiPolky? Ta nabijecka stejne umi maximalne 5A, muzu je teda do ty baterky pustit, nebo mam raci nabijet tema 4A?

2) poprvy sem tu baterku dal nabit pres balance mod, pro jistotu tema 4A. Az ji budu nabijet priste, tak ji nabiju klasicky bez balancovani...ale otazka je, po kolikatym cyklu je dobry nabit baterku znovu pres balance mod?

3) pak jeden hodne amaterskej dotaz, ale pro jistotu se zeptam... Dyz budu baterku nabijet klasicky (bez balancovani), ten servisni konektor do nabijecky nepripojuju, ze? V navodu se o nem u klasickyho nabijeni nezminujou, jenom prave u toho balance modu pisou ze musi bejt zapojenej...coz bych tak nejak predpokladal i bez toho navodu. Ale jenom se chci ujistit, ze pri klasickym nabijeni neni tenhle servisni konektor do nabijecky zapojenej...

4) a nakonec dotaz, kterej bych mel spis psat do sekce regulatoru, ale ma to primou souvislost s LiPo, takze se zeptam. Dyz na reglu nastavim rezim pro LiPo baterky, a obcas budu jezdit na NiMh, muzu na tom neco pokazit? Predpokladam ze nic, akorat mi mozna regl odpoji tu NiMh baterku o neco driv, nez ji uplne vyjezdim, co?
aandree: 1. Určitě nenabíjej víc než 3,5 až 4 A.
2., 3. Neznám tu nabíječku, ale přes balancer nabíjej pokaždý - přesněji se tak ukončí nabíjení jed. článků.
4. Jestli máš regl LRP s auto adaptací Lipo/NiMH, tak to bude jak píšeš, resp. spíš normálně ucítíš že NiMH vadne, s Lipo neucítíš nic a najednou to vypne...
aandree píše:...nekde sem sice jednou nasel, kolik presne ma hodnotu kdy odpojuje LiPolky, ale uz to zas nemuzu najit...
Většinou to bývá kolem 3V na článek...
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Uživatelský avatar
aandree
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 549
Registrován: pát úno 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Praha

Re: Li-pol

Příspěvek od aandree »

Virtual píše: aandree: 1. Určitě nenabíjej víc než 3,5 až 4 A.
2., 3. Neznám tu nabíječku, ale přes balancer nabíjej pokaždý - přesněji se tak ukončí nabíjení jed. článků.
4. Jestli máš regl LRP s auto adaptací Lipo/NiMH, tak to bude jak píšeš, resp. spíš normálně ucítíš že NiMH vadne, s Lipo neucítíš nic a najednou to vypne...
Ok, s tema amperama to nebudu prehanet, on ten casovej rozdil mezi nabijenim 4A nebo 3,5A zas tak extremni neni, takze radsi budu davat min.

Jinak neska sem koukal do navodu k reglu, ma to fakt automatickou detekci LiPo/NiMh, takze tam nic nastavovat ani nemusim. Mel sem totiz predtim za to, ze se musi na reglu prepnout manualne na rezim pro LiPo...potom sem prave myslel, ze dybych v tomhle LiPo rezimu pripojil NiMh baterku, ze mi taky vypne driv, pri poklesu pod tech cca 6V a ne 5,4V jako v NiMh rezimu. No ale to je jedno, resit to nastesti nemusim, dyz je regl chytrejsi nez ja :mrgreen:

Jinak diky za odpovedi :)
Hummer H2, podvozek HM-01 (monster truck), LRP A.I. Brushless Pro Reverse Digital + LRP Eraser Brushless 10.5T
Fiat Grande Punto Abarth, podvozek Kyosho PTA3 (drift), LRP Eraser Brushless 10.5T
TeamLosi DSM 2.4 GHz
Uživatelský avatar
Dejvid6
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 831
Registrován: pon led 01, 2007 12:11 am
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-pol

Příspěvek od Dejvid6 »

Mam ten stejnej regl jako ty a muzu si prehazovat mezi 2 mody.bud nimh/lipol nebo nak racing 6-8 clanku,tak bacha at tam nemas ten druhej :),pri tom prvnim modu cutoff odpoji i nimh.A Taky se cas od casu stane,ze se ten mod sam zmeni.
SCX10 - Cheero + LR Disco III
FS
2,4
Uživatelský avatar
aandree
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 549
Registrován: pát úno 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Praha

Re: Li-pol

Příspěvek od aandree »

Dejvid6 píše:Mam ten stejnej regl jako ty a muzu si prehazovat mezi 2 mody.bud nimh/lipol nebo nak racing 6-8 clanku,tak bacha at tam nemas ten druhej :),pri tom prvnim modu cutoff odpoji i nimh.A Taky se cas od casu stane,ze se ten mod sam zmeni.
Jo to vim ze ten druhej mod je zavodni bez vypinani, ale ze se to obcas samo zmeni??? :-oo To sem netusil, tak diky za upozorneni...budu pri kazdym zapnuti kontrolovat jesi to blikne jednou :idea:
Hummer H2, podvozek HM-01 (monster truck), LRP A.I. Brushless Pro Reverse Digital + LRP Eraser Brushless 10.5T
Fiat Grande Punto Abarth, podvozek Kyosho PTA3 (drift), LRP Eraser Brushless 10.5T
TeamLosi DSM 2.4 GHz
Uživatelský avatar
Dejvid6
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 831
Registrován: pon led 01, 2007 12:11 am
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-pol

Příspěvek od Dejvid6 »

jj,ale asi to bude tím,že přehazuju přijimac mezi dalsima modelama,tak asi při tom se to stane :doh: :wink:
SCX10 - Cheero + LR Disco III
FS
2,4
Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

Re: Li-pol

Příspěvek od Virtual »

aandree píše:Ok, s tema amperama to nebudu prehanet, on ten casovej rozdil mezi nabijenim 4A nebo 3,5A zas tak extremni neni, takze radsi budu davat min.
Jinak neska sem koukal do navodu k reglu, ma to fakt automatickou detekci LiPo/NiMh, takze tam nic nastavovat ani nemusim. Mel sem totiz predtim za to, ze se musi na reglu prepnout manualne na rezim pro LiPo...potom sem prave myslel, ze dybych v tomhle LiPo rezimu pripojil NiMh baterku, ze mi taky vypne driv, pri poklesu pod tech cca 6V a ne 5,4V jako v NiMh rezimu. No ale to je jedno, resit to nastesti nemusim, dyz je regl chytrejsi nez ja :mrgreen:
Jinak diky za odpovedi :)
nz :wink:
S nabíjením do 1C (4A u 4000mAh bat.) to je v klidu (pokud jsou články v pořádku), ale 5A a víc pro tuto bat. nepoužívej (3,5A ale nic neskazíš a bat. vydrží víc cyklů). Důležité je i to přesné odpojení (nepřebíjení) při nabíjení přes balancer.
Pro NiMH cutoff není žádný, protože při 6V už znatelně "dochází šťáva"... u lipo je vybíjecí křivka jiná, nepoznáš vybitou bat. a když vybiješ lipo článek pod cca. 2,7V, hrozí jeho okamžité zničení, proto je třeba cutoff...
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Odpovědět

Zpět na „BATERIE“