teplota Intellect 3,8A při nabíjení

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

teplota Intellect 3,8A při nabíjení

Příspěvek od Virtual »

Pořídil jsem ten pack, co je v názvu tématu.
Dal jsem ho nabíjet 3,8A (1C), po půl hodině jsem to kontroloval a byl vlažnej - vše OK. Po asi jeden a půl hodině nabíječka proces regulérně ukončila, narvala do baterii cca 4,6A.
Když jsem ale baterku vzal, musel jsem si jí přehazovat v rukách doslova jak horkou bramboru :wink:
a dokonce se trochu zkroutila fólie (pack je ve dvou fóliích, jedna je pouze kolem článků (ta se zkroutila), druhá smršťovačka drží celý pack (ta je v pořádku).
Je to normální? Je to můj 1. NiMh pack...
Baterka pak fungovala, ani jsem jí celou nevyjel, nabíjel jsem v pokojové teplotě, u pootevřenejch dveří na balkón...
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: teplota Intellect 3,8A při nabíjení

Příspěvek od WIN »

Virtual píše:Pořídil jsem ten pack, co je v názvu tématu.
Dal jsem ho nabíjet 3,8A (1C), po půl hodině jsem to kontroloval a byl vlažnej - vše OK. Po asi jeden a půl hodině nabíječka proces regulérně ukončila, narvala do baterii cca 4,6A.
Když jsem ale baterku vzal, musel jsem si jí přehazovat v rukách doslova jak horkou bramboru :wink:
a dokonce se trochu zkroutila fólie (pack je ve dvou fóliích, jedna je pouze kolem článků (ta se zkroutila), druhá smršťovačka drží celý pack (ta je v pořádku).
Je to normální? Je to můj 1. NiMh pack...
Baterka pak fungovala, ani jsem jí celou nevyjel, nabíjel jsem v pokojové teplotě, u pootevřenejch dveří na balkón...
Na konci nabijeni kazde baterky dochazi k promnene tepla, takze to je normalni, ale je fakt, ze by to tu folii kroutit nemelo.
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od Virtual »

Právě to mě taky připadá divný.
Já měl zatim jen jeden pack NiCd a nabíjel jen 1A a vše v poho.
Otázkou je, co je to vůbec za fólii vespodu co se zkroutila... :?:
Obrázek
Ta fotka nevypadá moc dramaticky, ale před tím nabíjením nebyla skoro ta spodní fólie poznat...
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od WIN »

Blbe je ze v inline paku se to nechladi. Preletuj si to vedle sebe, je to lepsi jak kvuli chlazeni tak i srovnavani. Behem nabijeni to bylo studene, nebo vlazne a ke konci zacaly topit ze ? Byl nejaky clanek behem nabijeni teplejsi nez ostatni ? Jakou nabijeckou to nabijis ?
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Uživatelský avatar
Matěj Foldyna
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 494
Registrován: sob říj 28, 2006 8:41 pm
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matěj Foldyna »

Mi se to stalo taky ale na jine baterce bylo to blbou nabiječkou :lol: :lol:
FG baja buggy 4WD competition, Spektrum DX3R

Web: http://www.rcauta-fm.cz
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od WIN »

Matěj Foldyna píše:Mi se to stalo taky ale na jine baterce bylo to blbou nabiječkou :lol: :lol:
Co to bylo za nabijecku ?
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Uživatelský avatar
Matěj Foldyna
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 494
Registrován: sob říj 28, 2006 8:41 pm
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matěj Foldyna »

Byla to to pěkná šunka od té doby co mi to zrušilo baterku tak už jsem přestal nabijet :cry: :cry:
FG baja buggy 4WD competition, Spektrum DX3R

Web: http://www.rcauta-fm.cz
Uživatelský avatar
CYBERDREAM
ČESTNÝ ČLEN
ČESTNÝ ČLEN
Příspěvky: 3536
Registrován: pon led 23, 2006 4:21 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CYBERDREAM »

Já měl přesně tenhle Inline pack ještě na TT-01, rval jsem do něj 3-5A, 5mV/C na Ultramatu 14 a nic takového se mi nastalo, až na totální hřátí pozlaceného Tamiya konektoru
Porsche Boxster, 150 kW, 205ps, 2490 ccm, 16V, 0-100 6.7s, max 250 km, abs, krouťák 245Nm, Carrera 17" 205/50+255/40, komplet v el., ineriér v kůži
PORSCHE, vše ostatní je kompromis!!!
Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od Virtual »

VINTRFRESH píše:Blbe je ze v inline paku se to nechladi. Preletuj si to vedle sebe, je to lepsi jak kvuli chlazeni tak i srovnavani. Behem nabijeni to bylo studene, nebo vlazne a ke konci zacaly topit ze ? Byl nejaky clanek behem nabijeni teplejsi nez ostatni ? Jakou nabijeckou to nabijis ?
Na tu operaci dle Tvého návodu se chystám :wink: ale protože jsem zatim sám pájel jen konektory gold k elektroletu, tak musí najít dostatek času, vyrobit nebo sehnat stojánek, abych nevytvořil moderní minisochu (těžítko na stůl) místo baterie :oops: atd...
Po tý půlhodině články vlažný - možná i stejně studený jako nabíječ, zdroj a nabíječ studený (+/- pokojová teplota). Po nabití se mi zdálo, že celá baterie (resp. všechny články) pálí stejně - nabíječ byl pořád studenej.
Jo a zdroj Graupner 12A (13,8V) a nabíječ Shark. Ten Shark bohužel nemá nastavitelnej DeltaPeak - nabíjeno programem NiMH charge 3,8A.
Zatím jsem nabíjel 2s a 3s Lipolky a šestičlánky NiCd hodnotou ne vyšší než 1,8A a vše bylo v poho...
Cyber: konektory už mám taky doma, ale ten Tamiyák tentokrát nijak moc nehřál - šahal jsem na něj...
vono víc Ampér půjde spíš opačně z baterie do reglu...třeba s Migem.
Naposledy upravil(a) Virtual dne úte bře 20, 2007 6:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Uživatelský avatar
CYBERDREAM
ČESTNÝ ČLEN
ČESTNÝ ČLEN
Příspěvky: 3536
Registrován: pon led 23, 2006 4:21 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CYBERDREAM »

Na těch 5A, když jsem nabíjel byl inline dost teplý, ale v ruce jsem ho mohl udržet, vždy jsem teplotu skoušel i při samostatných aku, je pravda že Intellect 4200 samostatný byl o chlup studenější
Akorát nevím, jestli tam byli ty folie dvě, aku ode mě kupoval potom Libec, rozlámal je a udělal samostatný aku na XRAY
Porsche Boxster, 150 kW, 205ps, 2490 ccm, 16V, 0-100 6.7s, max 250 km, abs, krouťák 245Nm, Carrera 17" 205/50+255/40, komplet v el., ineriér v kůži
PORSCHE, vše ostatní je kompromis!!!
Uživatelský avatar
Dugles
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1168
Registrován: čtv črc 13, 2006 11:25 pm
Bydliště: Brno-město šalin :D:D
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dugles »

viš co by k tomu vyrobení packu měl stacit? dve drívka na konce dáš gumičku a taky se to dělá dobře ;) já tak dělal pack do vysilačky
Prej Dugles myslitel :lol:
TA01 OFF ROAD-Ford F 150, integrála na rally
TB02 DRIFT-suVbaru, 350z, S2000
:tamiya: -
MIG 500 Turbo race
DF03-na skoky (misto TA)
Obrázek
Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od Virtual »

Jinak dík za reakce - ty dřívka s gumičkou by mě nenapadly :oops:
Jestli je Libec používal a nenosil při nabíjení rukavice, tak mu nehřály tolik co mě :lol: a to je na krabičce psaný "pro lepší voltáž doporučujeme nabíjet 6V"!
Napadá mě, jestli nemůže bejt v nabíječi špatně naprogramovaná funkce DeltaPeak, nebo jestli ty Intellecty nemají třeba výrazně rozdílnej průběh, než jiný baterky :?:

P.S. Je rozdíl ve váze třeba těch 3,8A a 4,2A? Ty 3,8A mi připadnou dost těžký...
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Uživatelský avatar
CYBERDREAM
ČESTNÝ ČLEN
ČESTNÝ ČLEN
Příspěvky: 3536
Registrován: pon led 23, 2006 4:21 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CYBERDREAM »

Virtual píše:Jinak dík za reakce - ty dřívka s gumičkou by mě nenapadly :oops:
Jestli je Libec používal a nenosil při nabíjení rukavice, tak mu nehřály tolik co mě :lol: a to je na krabičce psaný "pro lepší voltáž doporučujeme nabíjet 6V"!
Napadá mě, jestli nemůže bejt v nabíječi špatně naprogramovaná funkce DeltaPeak, nebo jestli ty Intellecty nemají třeba výrazně rozdílnej průběh, než jiný baterky :?:

P.S. Je rozdíl ve váze třeba těch 3,8A a 4,2A? Ty 3,8A mi připadnou dost těžký...
No Libec má Sharka, takže by Ti to mohl říct z první ruky :D
Ale jsou to závodní baterky, dají velkej proud (v rámci možností, tovární závodní baterky to nejsou) a voltáž nesmí klesnout pod 0,9V článek. Sám o nich víc nevím, udajně nabíjení má být lineární, což je případ i mého Ultramatu.
No a k váze, v ruce asi těžko, jinak je fakt, že s velkokapacitními aku by se dal pořádat vrh aku do dálky :D
Porsche Boxster, 150 kW, 205ps, 2490 ccm, 16V, 0-100 6.7s, max 250 km, abs, krouťák 245Nm, Carrera 17" 205/50+255/40, komplet v el., ineriér v kůži
PORSCHE, vše ostatní je kompromis!!!
Uživatelský avatar
JILJI13
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 570
Registrován: ned lis 05, 2006 3:33 pm
Bydliště: Hradec Kralove
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JILJI13 »

Mam je, resp. mel jsem je a topily uplne stejne (i ta folie byla zkrabacena), takze si myslim, ze je to normalni (nabijel jsem je 5A)... :wink: Jinak rozhodne bych to spajel vedle sebe...
Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od Virtual »

CYBERDREAM píše:No Libec má Sharka, takže by Ti to mohl říct z první ruky :D
...
je fakt, že s velkokapacitními aku by se dal pořádat vrh aku do dálky :D
Zkusím se ho zeptat přes SZ, dík za tip!
A ta váha mi hlavně změnila jizdní vlastnosti :evil:
Mám tuning pružiny Tamiya a s o polovinu lehčí 1,9A NiCd to bylo super. S těžší baterkou auto víc sedne dolu, a i když použiju ty vymezovací podložky, pružina už je stlačená a není to nějak vono...asi zkusím set pružin hard on road.
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Odpovědět

Zpět na „BATERIE“