teplota Intellect 3,8A při nabíjení
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
teplota Intellect 3,8A při nabíjení
Pořídil jsem ten pack, co je v názvu tématu.
Dal jsem ho nabíjet 3,8A (1C), po půl hodině jsem to kontroloval a byl vlažnej - vše OK. Po asi jeden a půl hodině nabíječka proces regulérně ukončila, narvala do baterii cca 4,6A.
Když jsem ale baterku vzal, musel jsem si jí přehazovat v rukách doslova jak horkou bramboru
a dokonce se trochu zkroutila fólie (pack je ve dvou fóliích, jedna je pouze kolem článků (ta se zkroutila), druhá smršťovačka drží celý pack (ta je v pořádku).
Je to normální? Je to můj 1. NiMh pack...
Baterka pak fungovala, ani jsem jí celou nevyjel, nabíjel jsem v pokojové teplotě, u pootevřenejch dveří na balkón...
Dal jsem ho nabíjet 3,8A (1C), po půl hodině jsem to kontroloval a byl vlažnej - vše OK. Po asi jeden a půl hodině nabíječka proces regulérně ukončila, narvala do baterii cca 4,6A.
Když jsem ale baterku vzal, musel jsem si jí přehazovat v rukách doslova jak horkou bramboru
a dokonce se trochu zkroutila fólie (pack je ve dvou fóliích, jedna je pouze kolem článků (ta se zkroutila), druhá smršťovačka drží celý pack (ta je v pořádku).
Je to normální? Je to můj 1. NiMh pack...
Baterka pak fungovala, ani jsem jí celou nevyjel, nabíjel jsem v pokojové teplotě, u pootevřenejch dveří na balkón...
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
- WIN
- PROFÍK FÓRA
- Příspěvky: 5124
- Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: teplota Intellect 3,8A při nabíjení
Na konci nabijeni kazde baterky dochazi k promnene tepla, takze to je normalni, ale je fakt, ze by to tu folii kroutit nemelo.Virtual píše:Pořídil jsem ten pack, co je v názvu tématu.
Dal jsem ho nabíjet 3,8A (1C), po půl hodině jsem to kontroloval a byl vlažnej - vše OK. Po asi jeden a půl hodině nabíječka proces regulérně ukončila, narvala do baterii cca 4,6A.
Když jsem ale baterku vzal, musel jsem si jí přehazovat v rukách doslova jak horkou bramboru
a dokonce se trochu zkroutila fólie (pack je ve dvou fóliích, jedna je pouze kolem článků (ta se zkroutila), druhá smršťovačka drží celý pack (ta je v pořádku).
Je to normální? Je to můj 1. NiMh pack...
Baterka pak fungovala, ani jsem jí celou nevyjel, nabíjel jsem v pokojové teplotě, u pootevřenejch dveří na balkón...
Právě to mě taky připadá divný.
Já měl zatim jen jeden pack NiCd a nabíjel jen 1A a vše v poho.
Otázkou je, co je to vůbec za fólii vespodu co se zkroutila...
Ta fotka nevypadá moc dramaticky, ale před tím nabíjením nebyla skoro ta spodní fólie poznat...
Já měl zatim jen jeden pack NiCd a nabíjel jen 1A a vše v poho.
Otázkou je, co je to vůbec za fólii vespodu co se zkroutila...
Ta fotka nevypadá moc dramaticky, ale před tím nabíjením nebyla skoro ta spodní fólie poznat...
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
- Matěj Foldyna
- Píšu hodně
- Příspěvky: 494
- Registrován: sob říj 28, 2006 8:41 pm
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
- Matěj Foldyna
- Píšu hodně
- Příspěvky: 494
- Registrován: sob říj 28, 2006 8:41 pm
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
- CYBERDREAM
- ČESTNÝ ČLEN
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon led 23, 2006 4:21 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Já měl přesně tenhle Inline pack ještě na TT-01, rval jsem do něj 3-5A, 5mV/C na Ultramatu 14 a nic takového se mi nastalo, až na totální hřátí pozlaceného Tamiya konektoru
Porsche Boxster, 150 kW, 205ps, 2490 ccm, 16V, 0-100 6.7s, max 250 km, abs, krouťák 245Nm, Carrera 17" 205/50+255/40, komplet v el., ineriér v kůži
PORSCHE, vše ostatní je kompromis!!!
PORSCHE, vše ostatní je kompromis!!!
Na tu operaci dle Tvého návodu se chystám ale protože jsem zatim sám pájel jen konektory gold k elektroletu, tak musí najít dostatek času, vyrobit nebo sehnat stojánek, abych nevytvořil moderní minisochu (těžítko na stůl) místo baterie atd...VINTRFRESH píše:Blbe je ze v inline paku se to nechladi. Preletuj si to vedle sebe, je to lepsi jak kvuli chlazeni tak i srovnavani. Behem nabijeni to bylo studene, nebo vlazne a ke konci zacaly topit ze ? Byl nejaky clanek behem nabijeni teplejsi nez ostatni ? Jakou nabijeckou to nabijis ?
Po tý půlhodině články vlažný - možná i stejně studený jako nabíječ, zdroj a nabíječ studený (+/- pokojová teplota). Po nabití se mi zdálo, že celá baterie (resp. všechny články) pálí stejně - nabíječ byl pořád studenej.
Jo a zdroj Graupner 12A (13,8V) a nabíječ Shark. Ten Shark bohužel nemá nastavitelnej DeltaPeak - nabíjeno programem NiMH charge 3,8A.
Zatím jsem nabíjel 2s a 3s Lipolky a šestičlánky NiCd hodnotou ne vyšší než 1,8A a vše bylo v poho...
Cyber: konektory už mám taky doma, ale ten Tamiyák tentokrát nijak moc nehřál - šahal jsem na něj...
vono víc Ampér půjde spíš opačně z baterie do reglu...třeba s Migem.
Naposledy upravil(a) Virtual dne úte bře 20, 2007 6:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
- CYBERDREAM
- ČESTNÝ ČLEN
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon led 23, 2006 4:21 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Na těch 5A, když jsem nabíjel byl inline dost teplý, ale v ruce jsem ho mohl udržet, vždy jsem teplotu skoušel i při samostatných aku, je pravda že Intellect 4200 samostatný byl o chlup studenější
Akorát nevím, jestli tam byli ty folie dvě, aku ode mě kupoval potom Libec, rozlámal je a udělal samostatný aku na XRAY
Akorát nevím, jestli tam byli ty folie dvě, aku ode mě kupoval potom Libec, rozlámal je a udělal samostatný aku na XRAY
Porsche Boxster, 150 kW, 205ps, 2490 ccm, 16V, 0-100 6.7s, max 250 km, abs, krouťák 245Nm, Carrera 17" 205/50+255/40, komplet v el., ineriér v kůži
PORSCHE, vše ostatní je kompromis!!!
PORSCHE, vše ostatní je kompromis!!!
Jinak dík za reakce - ty dřívka s gumičkou by mě nenapadly
Jestli je Libec používal a nenosil při nabíjení rukavice, tak mu nehřály tolik co mě a to je na krabičce psaný "pro lepší voltáž doporučujeme nabíjet 6V"!
Napadá mě, jestli nemůže bejt v nabíječi špatně naprogramovaná funkce DeltaPeak, nebo jestli ty Intellecty nemají třeba výrazně rozdílnej průběh, než jiný baterky
P.S. Je rozdíl ve váze třeba těch 3,8A a 4,2A? Ty 3,8A mi připadnou dost těžký...
Jestli je Libec používal a nenosil při nabíjení rukavice, tak mu nehřály tolik co mě a to je na krabičce psaný "pro lepší voltáž doporučujeme nabíjet 6V"!
Napadá mě, jestli nemůže bejt v nabíječi špatně naprogramovaná funkce DeltaPeak, nebo jestli ty Intellecty nemají třeba výrazně rozdílnej průběh, než jiný baterky
P.S. Je rozdíl ve váze třeba těch 3,8A a 4,2A? Ty 3,8A mi připadnou dost těžký...
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
- CYBERDREAM
- ČESTNÝ ČLEN
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon led 23, 2006 4:21 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
No Libec má Sharka, takže by Ti to mohl říct z první rukyVirtual píše:Jinak dík za reakce - ty dřívka s gumičkou by mě nenapadly
Jestli je Libec používal a nenosil při nabíjení rukavice, tak mu nehřály tolik co mě a to je na krabičce psaný "pro lepší voltáž doporučujeme nabíjet 6V"!
Napadá mě, jestli nemůže bejt v nabíječi špatně naprogramovaná funkce DeltaPeak, nebo jestli ty Intellecty nemají třeba výrazně rozdílnej průběh, než jiný baterky
P.S. Je rozdíl ve váze třeba těch 3,8A a 4,2A? Ty 3,8A mi připadnou dost těžký...
Ale jsou to závodní baterky, dají velkej proud (v rámci možností, tovární závodní baterky to nejsou) a voltáž nesmí klesnout pod 0,9V článek. Sám o nich víc nevím, udajně nabíjení má být lineární, což je případ i mého Ultramatu.
No a k váze, v ruce asi těžko, jinak je fakt, že s velkokapacitními aku by se dal pořádat vrh aku do dálky
Porsche Boxster, 150 kW, 205ps, 2490 ccm, 16V, 0-100 6.7s, max 250 km, abs, krouťák 245Nm, Carrera 17" 205/50+255/40, komplet v el., ineriér v kůži
PORSCHE, vše ostatní je kompromis!!!
PORSCHE, vše ostatní je kompromis!!!
Zkusím se ho zeptat přes SZ, dík za tip!CYBERDREAM píše:No Libec má Sharka, takže by Ti to mohl říct z první ruky
...
je fakt, že s velkokapacitními aku by se dal pořádat vrh aku do dálky
A ta váha mi hlavně změnila jizdní vlastnosti
Mám tuning pružiny Tamiya a s o polovinu lehčí 1,9A NiCd to bylo super. S těžší baterkou auto víc sedne dolu, a i když použiju ty vymezovací podložky, pružina už je stlačená a není to nějak vono...asi zkusím set pružin hard on road.
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo