baterie - motor - regulátor

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Odpovědět
Uživatelský avatar
ludva
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 227
Registrován: čtv črc 13, 2006 11:19 pm
Bydliště: Domažlice
Kontaktovat uživatele:

baterie - motor - regulátor

Příspěvek od ludva »

Ahoj.
Vlastním TT01 a asi po 2 letech jsem auto znovu vytáhl, protože jsme ho chtěli se synem použít na jeho školní olympiádu. I když jsem NiMh baterii samozřejmě občas za tu dobu nabil, stejně je už celkem unavená, stejně jako motor MIG500 je skoro KO ( to byl už když jsem naposled jezdil ).
Proto jsem objednal novou nabíječku a Lipol baterii 4800 mAh, 45C a nového MIGa.
Můj dotaz zní:
1) Může regulátoru LRP Ai runner reverse automatic vadit vysoký proud Lipol baterie a nějak ho poškodit nebo nemusím mít strach? Ohledně vybití baterie jsem si koupil pípák
2) Když jsem zkoušel ten motor, jestli je KO, tak jsem nomálně tu NiMh baterku napřímo napojil na motor a on se ani neotočil. Po připojení na druhej motor ( originál z auta ) tak ten se normálně točil. Ted mě přišel ten novej MIG500, ale ta stará baterka zase vůbec neotočí ( možná jak už je unavená a MIG má větší odběr ) a pokud připojím tu Lipol jak na starej motor tak na novej MIG, tak to vyskočí záblesk od kontaktů a nic. Ta lipol nejde vůbec takto zkusit napojit přímo na motor? Musí jen přes regulátor? Nebo je to tím, že jsem ji na ten motor zkusil připojit jenom přiložením banánků a po použití Deanu konektoru by to bylo OK?
3) Syn udělal na jednu školní olympiádu ektromotor z cívky a magnetů ( viz příloha ). Ta NiMh motor normálně roztočí. Jak ale píší u bodu 2, že po přímém připojení na MIGa se zableskne a motor se netočí, co to udělá s cívkou? Také záblesk? Nebo ji můžu normálně připojit?
Jsem přes to trochu laik.
Moc dík
Roman
elektromotor.jpg
Ford Focus WRC03 + Subaru Imreza + Audi A4 DTM; TT-01; el. regulátor LRP Automatic Runner Reverse; RC Hitec Aggresor AM; baterie: Gold Peak NiMh 4300mAh Corally MAX30 (GP 4300) a LRP Antix 7.4V 4800mAh 45C Li-Pol; krystal 52 (40.685TA), Mig 500TR, převod 19/61, 35 km/hod., Mig 500TR, převod 22/58, 40 km/hod.
Uživatelský avatar
ludva
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 227
Registrován: čtv črc 13, 2006 11:19 pm
Bydliště: Domažlice
Kontaktovat uživatele:

Re: baterie - motor - regulátor

Příspěvek od ludva »

Tak jsem baterii zkusil napojit napřímo, ale přes krokosvěrky napevno a motor jede jako ďas :-)
Ještě aby to zvládl regulátor. Jinak pípák hlídající napětí mám.
Ford Focus WRC03 + Subaru Imreza + Audi A4 DTM; TT-01; el. regulátor LRP Automatic Runner Reverse; RC Hitec Aggresor AM; baterie: Gold Peak NiMh 4300mAh Corally MAX30 (GP 4300) a LRP Antix 7.4V 4800mAh 45C Li-Pol; krystal 52 (40.685TA), Mig 500TR, převod 19/61, 35 km/hod., Mig 500TR, převod 22/58, 40 km/hod.
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: baterie - motor - regulátor

Příspěvek od Jirkacbx »

1) regl Lipo zvládne,je do 8.4V.Koukni do návodu,jestli umí Lipo mod,ale nejspíš ne.
Takže pípák potřeba.
2)Každá aku,Nimh i Lipo,jde zkusit napřímo na stejnosměrný motor.Používám Lipo z aut jako zdroj pro starou akuvrtačku a v pohodě.
Sice budou banánky mít stejný,ne-li větší odpor jak Tamiya konektory,ale roztočit motor by stará aku mohla.Záleží,kolik Voltů máš na výstupu z aku,kolik funguje článků a jaký proud jsou schopný dát.Nesmíš Lipo připojovat přes servisní konektor,ale přes silový kabely.Prostě + a - jako u Nimh.
Pokud škrtneš o konektory motoru,zablejskout se může,ale motor,všechny,by se rozject měly.Pokud teda nejsou už moc ojetý uhlíky,pak to může jen jiskřit jako u obyč vrtačky,když odchází.
Když na starýho Miga připojíš aku, i když se nerozběhne,po otočení hřídelky prsty se motor rozběhne?
Nejspíš zabordelený komutátor.
3)Cívka s magnety,ač elektromotor jako Mig,má menší proudovou náročnost než Mig.Takže jí roztočí i slabá Nimh.S Lipo z toho může udělat i letadlo :-D
Ještě radši počkej,co poradí ostatní,můžu kecat nesmysly :-)
Ale mělo by to tak všechno být.
Jakou lepší nabíječku jsi pořídil?A jak nabíjíš Nimh a Lipo? Balancer u Lipo doufám používáš :-)
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
ludva
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 227
Registrován: čtv črc 13, 2006 11:19 pm
Bydliště: Domažlice
Kontaktovat uživatele:

Re: baterie - motor - regulátor

Příspěvek od ludva »

Díky
1) Na 99% to mít nebude, je asi 10 let starý a v anglickém návodu se Lipol vůbec nezminuje.
2) Teď, když už ten synovo magnetový motor už skoro neutočí, tak má ta NimH 6,45V. Změřím po nabití.
Lipol je jasný, že připojuji přes silový kabel :-)
Starý Mig se po připojení a roztočení rukou na tu starou baterii taky neroztočí, na Lipol jsem ho ještě nezkoušel. Mám ale dojem, že když jsem před nějakými 2 lety dojezdil naposled, byl s ním nějaký problém. Podle mne bordel uvnitř.
3) Už mám magnet. motor na Lipol vyzkoušenej, jezdí o dost líp než Nimh. Natočím pro zajímavost video a dám odkaz.

Nabíječku mám Equilibrium 3,5 a zatím jsem nabíje lipol jen jednou po nákupu - s balancerem.
Ford Focus WRC03 + Subaru Imreza + Audi A4 DTM; TT-01; el. regulátor LRP Automatic Runner Reverse; RC Hitec Aggresor AM; baterie: Gold Peak NiMh 4300mAh Corally MAX30 (GP 4300) a LRP Antix 7.4V 4800mAh 45C Li-Pol; krystal 52 (40.685TA), Mig 500TR, převod 19/61, 35 km/hod., Mig 500TR, převod 22/58, 40 km/hod.
Odpovědět

Zpět na „BATERIE“