LIPO BATERIE

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Uživatelský avatar
freestyler
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 681
Registrován: čtv dub 05, 2012 8:55 am

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od freestyler »

diky :D ak je dobra v cestaku tak bude v pohode aj pri drifte :)
už len Eagle Racing TA-05 GRT Ver. III CS 1,55
bolo: HPI E10, Tamiya DF-03Ra, Tamiya Double Blaze, Tamiya TB-Evo IV, 3Racing Sakura D3 CS
Uživatelský avatar
freestyler
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 681
Registrován: čtv dub 05, 2012 8:55 am

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od freestyler »

čaute
tak ja potrebujem troška vačší rozmer (4000 som vypodložil)
a chcem ešte 1 baterku.. aby som sa vyhol rozdielom vo váhe chcem aby boli obi 2 tie isté
a načo kupovat dalšiu LiPo čo bude treba vypodložit :D tak by som 4000 predal a kupil toto
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... OVED_.html

2x.. značka Turnigy mi príde celkom oblubená takže toho sa nebojím
zaujima ma toto - ak je 2S2P/2 cell to je 2 články pozdlž a 2 priečne ?
nejak tomu nechápem.. moj regel dáva 2-3 LiPo.. http://www.rcmart.com/yeah-racing-bm001 ... 28927.html

takže dá mi tuto baterku alebo nedá ? ja s elektronikou moc kamoš niesom...
už len Eagle Racing TA-05 GRT Ver. III CS 1,55
bolo: HPI E10, Tamiya DF-03Ra, Tamiya Double Blaze, Tamiya TB-Evo IV, 3Racing Sakura D3 CS
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od 3p0 »

freestyler: co tak chvilku se namáhat a hledat: viewtopic.php?f=116&t=13322

a jěště http://www.hranol.cz/view.php?nazevclan ... 2011030003
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
Uživatelský avatar
freestyler
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 681
Registrován: čtv dub 05, 2012 8:55 am

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od freestyler »

jasné už chápem..
2S1P bude asi lepšia ako 2S2P.. 2S1P som našiel max. 4000mAh s mojími rozmermy :(
a ja by som potreboval niečo ako 5000mAh - 5300mAh
už len Eagle Racing TA-05 GRT Ver. III CS 1,55
bolo: HPI E10, Tamiya DF-03Ra, Tamiya Double Blaze, Tamiya TB-Evo IV, 3Racing Sakura D3 CS
Uživatelský avatar
poschlmartin
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: ned led 23, 2011 12:38 am
Bydliště: kousek od CK

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od poschlmartin »

. . . - - - . . .
. . . - - - . . .
SOS SOS...

Co mě trápí??? Do teď (3 roky) jsem jezdil s NiMh 4000 nosram - stále drží dva roky, 2 ks NiMh 5000 nosram po roce smrt - obě, conrad NiMh 2700 po dvou letech smrt a SANYO 1800 NiCd - po jedenácti letech stále plná kapacita!!!
Koupil jsem teď v lednu Turnigy 5000mAh 7,4V 2S 20-30C.
Vybití jedné baterii trvá 2,5 hod. což je v průměru (nemýlím-li se moc) 2 Ah tudíž nic závratného s dvěma 300ky motorky a u ostratních 540ky 55z a redukční 3,8/1 pro trial.

Baterie jsem po obdržení donabil (z 3,6V) - na 2 A charge, nabily se na FULL (8,4V) vyjeli/nabily a druhý den jsme vyjeli jen tři (ve třech autech) a opět nabyli - dá-li se tomu říci nabití. Nabíječku mám Bantam E-station BC6.

Na mercedesu se nejrychleji vybily první po dvou hodinách na pípáku alarm při 3,4V na článku druhej měl 3,5V.
Ostastní dvě auta měla obě více jak 3,6V na článek.
Venkovní teplota +8 středa a druhý den +12 takže ideal. A přez to všechno jsem baterie nedokázal nabít!!! Ani jednu!!! Vzhledem k nastavení 8,4V pro FULL to nabíječka prostě nedokázala, takže jsem jednu nabíjel celou noc (přez 12000 mA a jen 7,70V) ostatní jsem dneska od rána hlídal a hlídal a při překročení 6500 mA jsem je prostě sundal. Některé jsem nabíjel i na Fast charge ale ani tam nic!!!

Zde jsou dosažené hodnoty baterek které jsem nabíjel dvaKRÁT takže: donabil, vyjel, nabil vyjel a opět nabyl:
7,55V - 3,77V a 3,78V
7,95V - 3,80 a 4,14V
7,69V - 3,85 a 3,84

a tyhle jsem nabíjel jen jednou jedinkrát (donabil, vyjel a opět nabil) - takže NOVÉ jen jedinkrát použité:
8,32V - 4,15V a 4,17V
7,67V - 3,82V a 3,86V
7,15V - 3,59V a 3,55V

Je to normální??? Mě to moc nepřijde a že bych zářil nadšením - to tedy ne. Nebo netušíte v čem je problém??? Jsem si myslel přejdem na Lipol a bude pohoda a ono zatím nic, nebo se to srovná???
Uživatelský avatar
poschlmartin
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: ned led 23, 2011 12:38 am
Bydliště: kousek od CK

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od poschlmartin »

O li-po balancing jsem se už dočetl, tuto funkci jsem nepoužil - jel jsem výhradně podle návodu k nabíječce - a že to bylo pár desítek stánek studia. Zkusím tedy balancovat. Snad to baterky neoddělalo, to by bylo přeci mrzuté....
Uživatelský avatar
brano
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 275
Registrován: pon led 23, 2012 7:34 pm
Bydliště: Levice, SR
Kontaktovat uživatele:

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od brano »

vidíš, aj si si sám odpovedal.

LiPo vždy nabíjať programom BALANCE!!!!
podvozok - TT-01D
kasne - Toyota Supra, Mazda RX7
MAN TGX 18.540 4x2 Red Edition + Carson StoneMaster trailer
Russian T-90 MBT (HengLong)
Uživatelský avatar
poschlmartin
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: ned led 23, 2011 12:38 am
Bydliště: kousek od CK

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od poschlmartin »

Akceptuji, v návodu však neuvádí balancing jako doporučený na běžné nabíjení - a já se opřel o návod a jeho instruktáž. Teprve po problému jsem jel někam na net - to víš u nás v pohraničí na samotě je terénu hafo, ale pokrytí nikde žádný. Proto doma nemám ani počítač, ani televizi ale spoustu času 8-)
Uživatelský avatar
brano
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 275
Registrován: pon led 23, 2012 7:34 pm
Bydliště: Levice, SR
Kontaktovat uživatele:

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od brano »

neboj nič, ja som spravil tú istú chybu - držal som sa návodu... :D
podvozok - TT-01D
kasne - Toyota Supra, Mazda RX7
MAN TGX 18.540 4x2 Red Edition + Carson StoneMaster trailer
Russian T-90 MBT (HengLong)
Uživatelský avatar
poschlmartin
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: ned led 23, 2011 12:38 am
Bydliště: kousek od CK

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od poschlmartin »

A baterku si oddělal??? To snad ne - já jich teď koupil šest!!!
Uživatelský avatar
brano
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 275
Registrován: pon led 23, 2012 7:34 pm
Bydliště: Levice, SR
Kontaktovat uživatele:

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od brano »

našťastie nie! prešla len 2mi cyklami a neublížilo jej to. :dance:
podvozok - TT-01D
kasne - Toyota Supra, Mazda RX7
MAN TGX 18.540 4x2 Red Edition + Carson StoneMaster trailer
Russian T-90 MBT (HengLong)
Uživatelský avatar
poschlmartin
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: ned led 23, 2011 12:38 am
Bydliště: kousek od CK

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od poschlmartin »

Alespoň něco optimistického - mám tři po dvou cyklech a tři po jednom. Maj recht, vždyť to musí něco vydržet... AŤ NÁM TO JEZDÍ.
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od Jirkacbx »

Jak píše brano,při nabíjení vždy balancovat.
A doba vybití s 55z motorem není tak špatná,na 5000ku jsem jezdil i 4.5hodiny.
A pokud budeš mít trochu štestí,aku se samy srovnají a kapacita i doba jízdy se prodlouží.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
poschlmartin
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: ned led 23, 2011 12:38 am
Bydliště: kousek od CK

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od poschlmartin »

Tak jsem vyzkoušel vybít (discharge) a pak pěkně od začátku program Balace a pro sichr End při dosažení první hodnoty: 5000mAh/8,4V/720 min. a výsledek???

Po třech hodinách 5000mAh, 6,67V (resp. 3,33 a 3,33). Takže taky nic. Ale už mi začíná docházet proč jsem přešel na LiPo. Právě po svém velkém zklamání z NiMh 5000 od Nosramu. Na přelomu listopad-prosinec obě klekly, jako když se v každé vysype článek. Obě dvě už po 1 roce a během dvou týdnů. Nedaly se nabít více jak na 7,7V a to i přes nasypání více jak 15000mAh...
Začíná se mi tu rýsovat určitá podobnost a to více než zanedbatelná. Už si vezu novou nabíječku zapůjčenou od bratra a tak se ukáže. Ony možná ty NiMh taky nebudou špatný a zdroj problému bude trošku blíže dvěstědvacetivoltové elektrické síti...
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: LIPO BATERIE

Příspěvek od tjjack »

Jakym režimem si to prosimtě vybíjel? Na kolik V ti so spadlo? S nabájením nedávej max jako stopku max. kapacitu ani čas. Nech to, ať si to nabíječka vyhodnotí podle napětí. Připoj to na balance a dej tomu 1C. Asi za hodinu a půl bys je měl mít nabitý a vybalancovaný....
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Odpovědět

Zpět na „BATERIE“