Li-Pol - 3V

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Uživatelský avatar
caldrl
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: ned črc 22, 2012 10:47 pm
Bydliště: Karlovy Vary - Plzeň

Li-Pol - 3V

Příspěvek od caldrl »

Dobrý den, kamarád si koupil z jednoho aukčního portálu použitou buggy od Reely - Carbon Fighter. Byli k tomu dvě baterie jedna Ni-MH (2000 mAh) a Li-Pol (5400 mAh). Ni-MH měla napětí 4,6 V, je to málo, ale Ni-MH by to nemělo vadit, že? Ale horší to je s Li-Pol, ta má napětí 3,4 :-oo !!! Co s tím? Bojím se jí dát do nabíječky - aby nebouchla. Kromě toho je plastové převodové kolo dokonale hladké, pastorek sjetý a řízení polámané. Nic nebylo v aukci nahlášeno..
On-road: Tamiya TRF 416X , SP Reventon PRO, SP Competition V3 17.5R MMM, Turnigy 620DMG, Nano-tech & Dulasky Xpower

Spektrum DX3S
_________________
http://byCaldr.zonerama.com/
Uživatelský avatar
Loupák83
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1410
Registrován: pon čer 13, 2011 12:28 pm
Bydliště: Semily a Praha

Re: Li-Pol - 3V

Příspěvek od Loupák83 »

vyplň si bydliště - podle toho se uvidí poblíž koho jsi a budeš mít možnost zajít pro rady

nafoť to pokud možno detailně,takhle jen z jednoduchého popisu je těžké radit
Xray T4 2017 Open
X-RAY XB4 2015 , ASSO B6
Axial SCX10 Dingo
FB: http://www.facebook.com/pages/RC-Semily ... 233?ref=hl
Uživatelský avatar
caldrl
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: ned črc 22, 2012 10:47 pm
Bydliště: Karlovy Vary - Plzeň

Re: Li-Pol - 3V

Příspěvek od caldrl »

Bohužel nemam k dispozici foťák. :? Když změřím napětí multimetrem, tak mi ukazuje napětí 3,4 V. Ale četl jsem že napětí na jeden článek nesmí jít pod 3 V na článek, baterie je 7,4V (dva články).
On-road: Tamiya TRF 416X , SP Reventon PRO, SP Competition V3 17.5R MMM, Turnigy 620DMG, Nano-tech & Dulasky Xpower

Spektrum DX3S
_________________
http://byCaldr.zonerama.com/
Uživatelský avatar
Loupák83
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1410
Registrován: pon čer 13, 2011 12:28 pm
Bydliště: Semily a Praha

Re: Li-Pol - 3V

Příspěvek od Loupák83 »

jo to máš pravdu 3V jsou už silně na hraně
já mam třeba lipostopy všude nastavený na 3,4V
na baterce by si měl mít napsaný co to je zač např : 2S1P , 2S2P nebo něco takového podle toho se pak odpíchnem dál
Xray T4 2017 Open
X-RAY XB4 2015 , ASSO B6
Axial SCX10 Dingo
FB: http://www.facebook.com/pages/RC-Semily ... 233?ref=hl
Uživatelský avatar
caldrl
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: ned črc 22, 2012 10:47 pm
Bydliště: Karlovy Vary - Plzeň

Re: Li-Pol - 3V

Příspěvek od caldrl »

Na baterce neni napsano nic (celá jako z karbonu :) ), určitě má dva články (víc bohužel nevím). A tím napětím 3,4V jsem myslel napětí na celé baterii, na obou článcích.
On-road: Tamiya TRF 416X , SP Reventon PRO, SP Competition V3 17.5R MMM, Turnigy 620DMG, Nano-tech & Dulasky Xpower

Spektrum DX3S
_________________
http://byCaldr.zonerama.com/
Uživatelský avatar
Loupák83
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1410
Registrován: pon čer 13, 2011 12:28 pm
Bydliště: Semily a Praha

Re: Li-Pol - 3V

Příspěvek od Loupák83 »

aha
no tak další věc jakou máš nabíječku ... pokud ta nabíječka neumí lipolky tak to tam ani nezapojuj jinak riskuješ ohňostroj
pokud máš správnou nabíječku tak to na ní napoj a nastav že chceš nabíjet dvou článěk 7,4V a při zapnutí nabíjení by si měl vidět napětí
Xray T4 2017 Open
X-RAY XB4 2015 , ASSO B6
Axial SCX10 Dingo
FB: http://www.facebook.com/pages/RC-Semily ... 233?ref=hl
Uživatelský avatar
caldrl
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: ned črc 22, 2012 10:47 pm
Bydliště: Karlovy Vary - Plzeň

Re: Li-Pol - 3V

Příspěvek od caldrl »

Já sám vlastním jednu li-pol baterii (6 Ah) a používám nabíječku Turnigy Accucell 6. Li-poly umí, nabíjím i tu mou, ale když tam tu baterii napojim, nastavim na dva články (ona to ještě kontroluje), tak nezahájí nabíjní, protože je nízké napětí. Po této hlášce jsem sáhl po multimetru a ukazoval 3,4 V.
On-road: Tamiya TRF 416X , SP Reventon PRO, SP Competition V3 17.5R MMM, Turnigy 620DMG, Nano-tech & Dulasky Xpower

Spektrum DX3S
_________________
http://byCaldr.zonerama.com/
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: Li-Pol - 3V

Příspěvek od tjjack »

Dá se jí vrátit napětí tak, že jí dáš na NiMh program, necháš jí chvíli, než napětí přeleze 6V a nabíjíš na lipo (za způsobené škody neručím)...
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
caldrl
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: ned črc 22, 2012 10:47 pm
Bydliště: Karlovy Vary - Plzeň

Re: Li-Pol - 3V

Příspěvek od caldrl »

To mě napadlo taky, ale jak jsem psal výše, bojím se výbuchu.
On-road: Tamiya TRF 416X , SP Reventon PRO, SP Competition V3 17.5R MMM, Turnigy 620DMG, Nano-tech & Dulasky Xpower

Spektrum DX3S
_________________
http://byCaldr.zonerama.com/
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: Li-Pol - 3V

Příspěvek od tjjack »

Tak nabíjet venku ;-)
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
caldrl
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: ned črc 22, 2012 10:47 pm
Bydliště: Karlovy Vary - Plzeň

Re: Li-Pol - 3V

Příspěvek od caldrl »

To zase odpálí nabíjčku. :cry: Holt se bude muset koupit nová baterie.
On-road: Tamiya TRF 416X , SP Reventon PRO, SP Competition V3 17.5R MMM, Turnigy 620DMG, Nano-tech & Dulasky Xpower

Spektrum DX3S
_________________
http://byCaldr.zonerama.com/
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: Li-Pol - 3V

Příspěvek od tjjack »

Toho bych se nebál ;-)
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-Pol - 3V

Příspěvek od Jirkacbx »

Neboj,nabíječka to přežije v pohodě a přes Nimh program a pak na Lipo se aku v poho chytne a dál bude sloužit.
Případně koukni ke klukům v okolí http://www.rckv.cz a ti poradí se zbytkem.
ND na auto jdou dokoupit.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
Maerek
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 711
Registrován: pon lis 17, 2008 10:35 am
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-Pol - 3V

Příspěvek od Maerek »

Přesně tak oživ to, a pak nebíjej už normálně.
TT-01 - Golf IV
DT-01, Traxxas Summit 1/16
Nějaká ta loďka, stříďáky a lipo :obesenec:
http://www.rcceskebudejovice.wgz.cz/
Uživatelský avatar
caldrl
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: ned črc 22, 2012 10:47 pm
Bydliště: Karlovy Vary - Plzeň

Re: Li-Pol - 3V

Příspěvek od caldrl »

Tak jsem to zkusil, zvolil jsem nabíjení Ni-MH a asi za hodinu to začalo křičet, že je baterie nabitá (na 3600 mAh). Napětí na baterii bylo sice vyšší, ale stále nízkých 4,8V. Zkoušel jsem to víckrát, ale vždy po cca. 70 mAh to píše FULL. Napětí je těsně pod pěti volty. Při posledním pokusu se slepená baterie trošičku nafoukla a rozlepila se lepicí páska. Odstavil jsem ji raději ven, ale nevím co dál. :-/(
On-road: Tamiya TRF 416X , SP Reventon PRO, SP Competition V3 17.5R MMM, Turnigy 620DMG, Nano-tech & Dulasky Xpower

Spektrum DX3S
_________________
http://byCaldr.zonerama.com/
Odpovědět

Zpět na „BATERIE“