Ahojte chtěl bych se zeptat jaké preferujete zapojení lipo baterie?
Přímo z regulátoru do baterie nebo používáte mezikusy aby se nemohla popléct polarita?
A na závodech předpokládám že to mají zapojené na přímo než s nějakýma mezikusama
Díky moc za názory a odpovědi
Zapojeni Lipo baterie
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
- Dave238
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 100
- Registrován: ned bře 11, 2012 1:46 pm
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: Zapojeni Lipo baterie
Obě zapojení má svoje plusy i mínusy....
Zapojení na přímo: +Menší stráty
Méně starotí s kabeláží
-Možnost přepólování když si člověk nedá pozor.
Zapojení s protikusem: +Když zvolíš dobré konektry či dobrou kombinaci G4 tak se to přepólovat porstě NEDÁ
-Větší stráty
Více kabelů a konektroů co může znamenat větší možnost výskytu Studených spojů....
Já teda používám variantu na přímo z reglu....
Snad jsem di pomohl
Zapojení na přímo: +Menší stráty
Méně starotí s kabeláží
-Možnost přepólování když si člověk nedá pozor.
Zapojení s protikusem: +Když zvolíš dobré konektry či dobrou kombinaci G4 tak se to přepólovat porstě NEDÁ
-Větší stráty
Více kabelů a konektroů co může znamenat větší možnost výskytu Studených spojů....
Já teda používám variantu na přímo z reglu....
Snad jsem di pomohl
Podvozky:Tamiya TT-01D Nissan 350z, Himoto Nascada Mitsubichi EVO X full tuning
Motory: Fanthom Team Super Stock 17x2z SS a Ez-run 9T.
Regulátory: Robitronic Speedstar 2 12T a Turnigy 60A ESC
Baterie: Li-pol Turnigy nano-tech 6000mah Ni-mh Nosram 3000mah
Rc Souprava : LRP C3-STX 2.4ghz F.H.S.S
Motory: Fanthom Team Super Stock 17x2z SS a Ez-run 9T.
Regulátory: Robitronic Speedstar 2 12T a Turnigy 60A ESC
Baterie: Li-pol Turnigy nano-tech 6000mah Ni-mh Nosram 3000mah
Rc Souprava : LRP C3-STX 2.4ghz F.H.S.S
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojeni Lipo baterie
Konektory regl/aku docela dost specifický.
Bud podle toho,co se používá v okolí,aby sis mohl pujčit jiný aku nebo někomu pujčit svý aku.
Letadýlkáři volí kombinaci aku samec/samice,kde je trochu ošetřeno přepolování.
U aut spíše samice/samice,ale přímo záleží na konkrétním člověku,jaký zapojení preferuje.
Prostě okouknout kolem a pro strejdu Příhodu si připravit potřebnou přechodku a mezikus.
Většinou s konektory G4.
Bud podle toho,co se používá v okolí,aby sis mohl pujčit jiný aku nebo někomu pujčit svý aku.
Letadýlkáři volí kombinaci aku samec/samice,kde je trochu ošetřeno přepolování.
U aut spíše samice/samice,ale přímo záleží na konkrétním člověku,jaký zapojení preferuje.
Prostě okouknout kolem a pro strejdu Příhodu si připravit potřebnou přechodku a mezikus.
Většinou s konektory G4.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- novako
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 928
- Registrován: čtv bře 20, 2008 7:54 am
- Bydliště: České Budějovice, Kramolín PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojeni Lipo baterie
... prej letadýlkáři !
svého času - pro mnohé zde v modelářském pravěku - byl v letecké modelařině firmami a aj i modeláři zaveden standart samec/samice (pročpak se asi prodává pár, že ... ), kdy tato kombinace poměrně spolehlivě zabraňuje přepólování, ale nebrání "trotlovskému" zkratu např. na aku (proto nepůjčovat dětem a dementům ). Původní zapojení bylo - vezmeme to od aku - plus samec, minus samice - ostatní dále v řetězci analogicky. Pak se ale zjistilo, že při nabíjení z baterky v autě je nebezpečí "křístnutí živým plusem" o kostru auta (společné minus) a občas tím vznikne "vražda nabíječe" ... Takže se začalo používat opačné zapojení, tedy plus samice, minus samec (od baterky) - tož tedy záleží na každém, já (a tím i celé RCK) jsem "ze staré školy", jen si to člověk musí lépe hlídat !!! A proč se používají hlavně G4 (a na malé aku G2)? To máte jednoduché, standartní měřící příslušenství v elektrotechnice jsou banánky/zdířky o průměru 4mm (a nebo 2mm), takže proč léty osvědčené v praxi nepřevzít i do modelařiny, nehledě na to, že pak nemáte problémy při jamkémkoliv měření či diagnostice ...
Uf, to jsem se ale rozjel ...
svého času - pro mnohé zde v modelářském pravěku - byl v letecké modelařině firmami a aj i modeláři zaveden standart samec/samice (pročpak se asi prodává pár, že ... ), kdy tato kombinace poměrně spolehlivě zabraňuje přepólování, ale nebrání "trotlovskému" zkratu např. na aku (proto nepůjčovat dětem a dementům ). Původní zapojení bylo - vezmeme to od aku - plus samec, minus samice - ostatní dále v řetězci analogicky. Pak se ale zjistilo, že při nabíjení z baterky v autě je nebezpečí "křístnutí živým plusem" o kostru auta (společné minus) a občas tím vznikne "vražda nabíječe" ... Takže se začalo používat opačné zapojení, tedy plus samice, minus samec (od baterky) - tož tedy záleží na každém, já (a tím i celé RCK) jsem "ze staré školy", jen si to člověk musí lépe hlídat !!! A proč se používají hlavně G4 (a na malé aku G2)? To máte jednoduché, standartní měřící příslušenství v elektrotechnice jsou banánky/zdířky o průměru 4mm (a nebo 2mm), takže proč léty osvědčené v praxi nepřevzít i do modelařiny, nehledě na to, že pak nemáte problémy při jamkémkoliv měření či diagnostice ...
Uf, to jsem se ale rozjel ...
RCK Kramolín http://www.hranol.cz
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....