Závity v motoru

stejnosměrné, střídavé, kotvy, uhliky, prostě vše o motorech ...

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Uživatelský avatar
TWilkonsky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: pon led 21, 2008 8:25 pm

Závity v motoru

Příspěvek od TWilkonsky »

Chtěl bych se zeptat jak to je se závity v motoru jesli mít mín je lepší než víc mám regl TEU-101BK od tamiye a motor Lightly Tuned Motor 28T (asi 28 zavitů) http://www.tamiyausa.com/product/item.p ... t-id=53983
na obale je napsané 28T = jako turn motor (otočení motoru) a nejsem si jist jestli to je počet závitů nikde sem se to nedočet . Jo a má to větší točivý moment cca 55,4mN-m a otáček to má tolik 16 300 r/min než RS 540 určo znáte a regl funguuje v poho jo a na motoru mám chlazení takže se nepřehřívá
Uživatelský avatar
Tim
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2545
Registrován: pon kvě 07, 2007 6:39 pm
Bydliště: Rudná
Kontaktovat uživatele:

Re: Závity v motoru

Příspěvek od Tim »

no tak s těma motorama ti neporadím,ale ty závity vím :D ,čím mín závitů tím více otáček a menší točivej moment a čím víc závitů ,tím mín otáček a větší točivej moment :? :idea:
Traxxas Slash
Tamiya TA-05 IFS
Xray T2R
Tamiya F103GT - custom made
Pohon : Mamba max + MIG500 na závody + LRP X11 4,5T na zábavu
Uživatelský avatar
TWilkonsky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: pon led 21, 2008 8:25 pm

Re: Závity v motoru

Příspěvek od TWilkonsky »

jo a jeste bych se chtel zeptat jak čistit uhlíky dík
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Závity v motoru

Příspěvek od WIN »

TWilkonsky píše:jo a jeste bych se chtel zeptat jak čistit uhlíky dík

Proc chces cistit uhliky ? :lol:
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Uživatelský avatar
tomik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1677
Registrován: pon bře 05, 2007 2:52 pm
Bydliště: Vsetín (Hošťálková)
Kontaktovat uživatele:

Re: Závity v motoru

Příspěvek od tomik »

Uhlíky se možná tak mění, na co je čistit. 28T= 28 závitů na kotvě. Čím méně závitů, tím větší výkon(otáčky) a menší krouťák, čím méne závitů, tím menší výkon(otáčky) ale naopak více točívého momentu. Kdyžtak mě opravte, nikdo není vševedoucí :)
Tamiya DB-01Durga
BRUSHLESS COMBO IN CAR :)
Uživatelský avatar
rskedar
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1577
Registrován: sob led 05, 2008 3:14 pm
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Závity v motoru

Příspěvek od rskedar »

tomik píše:Uhlíky se možná tak mění, na co je čistit. 28T= 28 závitů na kotvě. Čím méně závitů, tím větší výkon(otáčky) a menší krouťák, čím méne závitů, tím menší výkon(otáčky) ale naopak více točívého momentu. Kdyžtak mě opravte, nikdo není vševedoucí :)

No trošku jsi to poplet(nebo ses jen přepsal). Čím méně závitů tím větší otáčky a větší výkon - menší krouťák, čím více závitů tím menší otáčky a menší výkon a větší krouťák.
Savage Flux XL HP, SAKURA ZERO S, LRP S10TCR, Venom Creeper http://rcdriftostrava.webnode.cz/
Uživatelský avatar
tomik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1677
Registrován: pon bře 05, 2007 2:52 pm
Bydliště: Vsetín (Hošťálková)
Kontaktovat uživatele:

Re: Závity v motoru

Příspěvek od tomik »

rskedar píše:
No trošku jsi to poplet(nebo ses jen přepsal). Čím méně závitů tím větší otáčky a větší výkon - menší krouťák, čím více závitů tím menší otáčky a menší výkon a větší krouťák.
Tak potom teda nevím proc me natáhne na rovince borec s 10ti závitem když mám v autě Johnsona...
Tamiya DB-01Durga
BRUSHLESS COMBO IN CAR :)
Uživatelský avatar
TWilkonsky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: pon led 21, 2008 8:25 pm

Re: Závity v motoru

Příspěvek od TWilkonsky »

jen sem se chtel zeptat abych nevihodil už použite uhliky jinak mam dalši takže v poho
Uživatelský avatar
worlusho
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 206
Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Závity v motoru

Příspěvek od worlusho »

tomik píše: Tak potom teda nevím proc me natáhne na rovince borec s 10ti závitem když mám v autě Johnsona...
Asi proto, že si to chce pořádně přečíst :naughty:
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý ;) a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Uživatelský avatar
mc2uba
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1112
Registrován: sob pro 25, 2010 7:06 pm
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Závity v motoru

Příspěvek od mc2uba »

Nevím, zda to pak v nějakém dalším tématu je vyřešené. Ale jestli to dobře chápu.

Tak třebas 13T má vyšší rychlost, ale slabší start. Kdežto 25T má lepší start, ale nemá vysokou rychlost jízdy.

Tím pádem .. pokud chci být vysokou rychlost a prudkej start, tak musím koupit třebas 13T a dát převody na maximální akceleraci. Tudíž třeba 19z a 40z, chápu to dobře?
RC Drift Club Praha
Xray T2 007 drift - Toyota GT86, Subaru Impreza sedan Ken Block, Mitsubishi Lancer Evo X, Nissan Fairlady Z
TT-01E drift - Nissan GTR, Honda Accord Racing 96, Škoda Octavia, Škoda Fabia sedan, VW Golf Rat Style
TT-01E - Audi Q7 (transport project), Škoda S2000 (rally)
TT-01 air ride - VW Golf (replika 1:1)
http://rcdriftclubpraha.cz/
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Závity v motoru

Příspěvek od Honza D »

Jo, čím míň závitů, tím nižší krouťák v nulových otáčkách - ale vyšší otáčky a tím pádem i výkon. To s tim startem neni pravda, jen ménězávitový motory musíš víc zpřevodovat - potom se ti při startu dostane na kola stejnej krouťák, tím pádem stejnej start jako u vícezávitovýho, ale rychlost bude vyšší.

Například když zpřevoduješ vícezávitovej motor s 10 000 otáčkama 5:1 a ménězávitovej s 20 000 otáčkama 10:1, výsledek bude 2000 otáček na kole - ale u ménězávitovýho kratším převodem přibyde víc krouťáku, takže start bude rychlejší.

¨btw naučte se počítat výslednej převodovej poměr... údaj pastorek/kolo je na dvě věci, když má každý auto jinej převod na kuželech diferáku/řemenicích
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
mc2uba
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1112
Registrován: sob pro 25, 2010 7:06 pm
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Závity v motoru

Příspěvek od mc2uba »

Dobře a jakej je tedy nejlepší výsledný převodový poměr, když potřebuji rychlý start a vyšší rychlost?

Motor mám HPI Firebold 15T, nikde info o otáčkách není, ale odhadem jsem někde četl, že to má 33 000 otáček.
RC Drift Club Praha
Xray T2 007 drift - Toyota GT86, Subaru Impreza sedan Ken Block, Mitsubishi Lancer Evo X, Nissan Fairlady Z
TT-01E drift - Nissan GTR, Honda Accord Racing 96, Škoda Octavia, Škoda Fabia sedan, VW Golf Rat Style
TT-01E - Audi Q7 (transport project), Škoda S2000 (rally)
TT-01 air ride - VW Golf (replika 1:1)
http://rcdriftclubpraha.cz/
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Závity v motoru

Příspěvek od Honza D »

většinou je dostatečně rychlej start i rychlost v oblasti u doporučenýho minimálního převodovýho poměru pro motor... u 14z Nosrama je to cca 7,5:1, vzhledem k vyššímu odporu kluzných ložisek bych zkusil tak 8:1 a přikládat/ubírat podle teploty motoru (tady dost záleží na tom, jakej máš styl jízdy i na okolní teplotě.. včera sem slušně ohřál motor v dvoukolce s převodem 10:1 :D)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Mirek E.
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1727
Registrován: sob pro 18, 2010 7:33 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Závity v motoru

Příspěvek od Mirek E. »

Já budu do Storma dávat 8.5 s 4000kv, převodový poměr cca. těch 10:1, tak jsem docela zvědavý, co to bude dělat za kousky. :)
BMW E30 318i '87 - 1:1 :)
RC az zase nekdy...
Uživatelský avatar
mc2uba
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1112
Registrován: sob pro 25, 2010 7:06 pm
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Závity v motoru

Příspěvek od mc2uba »

Mirek E.: jaký ty jsi jezdil převodový poměr na tom HPI? Mě to totiž přijde, že to nemá ten správný výkon, který bych od toho očekával. Ale myslím si, že to bude právě těma převodama, který mám na tom podvozku.

Jo, je jasný, že teplota okolí na to hraje roli. V těhle vedrech se snad dá uvařit úplně cokoliv :D
RC Drift Club Praha
Xray T2 007 drift - Toyota GT86, Subaru Impreza sedan Ken Block, Mitsubishi Lancer Evo X, Nissan Fairlady Z
TT-01E drift - Nissan GTR, Honda Accord Racing 96, Škoda Octavia, Škoda Fabia sedan, VW Golf Rat Style
TT-01E - Audi Q7 (transport project), Škoda S2000 (rally)
TT-01 air ride - VW Golf (replika 1:1)
http://rcdriftclubpraha.cz/
Odpovědět

Zpět na „ELEKTROMOTORY“