Závity v motoru
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
- TWilkonsky
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: pon led 21, 2008 8:25 pm
Závity v motoru
Chtěl bych se zeptat jak to je se závity v motoru jesli mít mín je lepší než víc mám regl TEU-101BK od tamiye a motor Lightly Tuned Motor 28T (asi 28 zavitů) http://www.tamiyausa.com/product/item.p ... t-id=53983
na obale je napsané 28T = jako turn motor (otočení motoru) a nejsem si jist jestli to je počet závitů nikde sem se to nedočet . Jo a má to větší točivý moment cca 55,4mN-m a otáček to má tolik 16 300 r/min než RS 540 určo znáte a regl funguuje v poho jo a na motoru mám chlazení takže se nepřehřívá
na obale je napsané 28T = jako turn motor (otočení motoru) a nejsem si jist jestli to je počet závitů nikde sem se to nedočet . Jo a má to větší točivý moment cca 55,4mN-m a otáček to má tolik 16 300 r/min než RS 540 určo znáte a regl funguuje v poho jo a na motoru mám chlazení takže se nepřehřívá
- Tim
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 2545
- Registrován: pon kvě 07, 2007 6:39 pm
- Bydliště: Rudná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závity v motoru
no tak s těma motorama ti neporadím,ale ty závity vím ,čím mín závitů tím více otáček a menší točivej moment a čím víc závitů ,tím mín otáček a větší točivej moment
Traxxas Slash
Tamiya TA-05 IFS
Xray T2R
Tamiya F103GT - custom made
Pohon : Mamba max + MIG500 na závody + LRP X11 4,5T na zábavu
Tamiya TA-05 IFS
Xray T2R
Tamiya F103GT - custom made
Pohon : Mamba max + MIG500 na závody + LRP X11 4,5T na zábavu
- TWilkonsky
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: pon led 21, 2008 8:25 pm
Re: Závity v motoru
jo a jeste bych se chtel zeptat jak čistit uhlíky dík
- WIN
- PROFÍK FÓRA
- Příspěvky: 5124
- Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závity v motoru
TWilkonsky píše:jo a jeste bych se chtel zeptat jak čistit uhlíky dík
Proc chces cistit uhliky ?
- tomik
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1677
- Registrován: pon bře 05, 2007 2:52 pm
- Bydliště: Vsetín (Hošťálková)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závity v motoru
Uhlíky se možná tak mění, na co je čistit. 28T= 28 závitů na kotvě. Čím méně závitů, tím větší výkon(otáčky) a menší krouťák, čím méne závitů, tím menší výkon(otáčky) ale naopak více točívého momentu. Kdyžtak mě opravte, nikdo není vševedoucí
Tamiya DB-01Durga
BRUSHLESS COMBO IN CAR
BRUSHLESS COMBO IN CAR
- rskedar
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1577
- Registrován: sob led 05, 2008 3:14 pm
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závity v motoru
tomik píše:Uhlíky se možná tak mění, na co je čistit. 28T= 28 závitů na kotvě. Čím méně závitů, tím větší výkon(otáčky) a menší krouťák, čím méne závitů, tím menší výkon(otáčky) ale naopak více točívého momentu. Kdyžtak mě opravte, nikdo není vševedoucí
No trošku jsi to poplet(nebo ses jen přepsal). Čím méně závitů tím větší otáčky a větší výkon - menší krouťák, čím více závitů tím menší otáčky a menší výkon a větší krouťák.
- tomik
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1677
- Registrován: pon bře 05, 2007 2:52 pm
- Bydliště: Vsetín (Hošťálková)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závity v motoru
Tak potom teda nevím proc me natáhne na rovince borec s 10ti závitem když mám v autě Johnsona...rskedar píše:
No trošku jsi to poplet(nebo ses jen přepsal). Čím méně závitů tím větší otáčky a větší výkon - menší krouťák, čím více závitů tím menší otáčky a menší výkon a větší krouťák.
Tamiya DB-01Durga
BRUSHLESS COMBO IN CAR
BRUSHLESS COMBO IN CAR
- TWilkonsky
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: pon led 21, 2008 8:25 pm
Re: Závity v motoru
jen sem se chtel zeptat abych nevihodil už použite uhliky jinak mam dalši takže v poho
- worlusho
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 206
- Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závity v motoru
Asi proto, že si to chce pořádně přečísttomik píše: Tak potom teda nevím proc me natáhne na rovince borec s 10ti závitem když mám v autě Johnsona...
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
- mc2uba
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1112
- Registrován: sob pro 25, 2010 7:06 pm
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závity v motoru
Nevím, zda to pak v nějakém dalším tématu je vyřešené. Ale jestli to dobře chápu.
Tak třebas 13T má vyšší rychlost, ale slabší start. Kdežto 25T má lepší start, ale nemá vysokou rychlost jízdy.
Tím pádem .. pokud chci být vysokou rychlost a prudkej start, tak musím koupit třebas 13T a dát převody na maximální akceleraci. Tudíž třeba 19z a 40z, chápu to dobře?
Tak třebas 13T má vyšší rychlost, ale slabší start. Kdežto 25T má lepší start, ale nemá vysokou rychlost jízdy.
Tím pádem .. pokud chci být vysokou rychlost a prudkej start, tak musím koupit třebas 13T a dát převody na maximální akceleraci. Tudíž třeba 19z a 40z, chápu to dobře?
RC Drift Club Praha
Xray T2 007 drift - Toyota GT86, Subaru Impreza sedan Ken Block, Mitsubishi Lancer Evo X, Nissan Fairlady Z
TT-01E drift - Nissan GTR, Honda Accord Racing 96, Škoda Octavia, Škoda Fabia sedan, VW Golf Rat Style
TT-01E - Audi Q7 (transport project), Škoda S2000 (rally)
TT-01 air ride - VW Golf (replika 1:1)
http://rcdriftclubpraha.cz/
Xray T2 007 drift - Toyota GT86, Subaru Impreza sedan Ken Block, Mitsubishi Lancer Evo X, Nissan Fairlady Z
TT-01E drift - Nissan GTR, Honda Accord Racing 96, Škoda Octavia, Škoda Fabia sedan, VW Golf Rat Style
TT-01E - Audi Q7 (transport project), Škoda S2000 (rally)
TT-01 air ride - VW Golf (replika 1:1)
http://rcdriftclubpraha.cz/
Re: Závity v motoru
Jo, čím míň závitů, tím nižší krouťák v nulových otáčkách - ale vyšší otáčky a tím pádem i výkon. To s tim startem neni pravda, jen ménězávitový motory musíš víc zpřevodovat - potom se ti při startu dostane na kola stejnej krouťák, tím pádem stejnej start jako u vícezávitovýho, ale rychlost bude vyšší.
Například když zpřevoduješ vícezávitovej motor s 10 000 otáčkama 5:1 a ménězávitovej s 20 000 otáčkama 10:1, výsledek bude 2000 otáček na kole - ale u ménězávitovýho kratším převodem přibyde víc krouťáku, takže start bude rychlejší.
¨btw naučte se počítat výslednej převodovej poměr... údaj pastorek/kolo je na dvě věci, když má každý auto jinej převod na kuželech diferáku/řemenicích
Například když zpřevoduješ vícezávitovej motor s 10 000 otáčkama 5:1 a ménězávitovej s 20 000 otáčkama 10:1, výsledek bude 2000 otáček na kole - ale u ménězávitovýho kratším převodem přibyde víc krouťáku, takže start bude rychlejší.
¨btw naučte se počítat výslednej převodovej poměr... údaj pastorek/kolo je na dvě věci, když má každý auto jinej převod na kuželech diferáku/řemenicích
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- mc2uba
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1112
- Registrován: sob pro 25, 2010 7:06 pm
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závity v motoru
Dobře a jakej je tedy nejlepší výsledný převodový poměr, když potřebuji rychlý start a vyšší rychlost?
Motor mám HPI Firebold 15T, nikde info o otáčkách není, ale odhadem jsem někde četl, že to má 33 000 otáček.
Motor mám HPI Firebold 15T, nikde info o otáčkách není, ale odhadem jsem někde četl, že to má 33 000 otáček.
RC Drift Club Praha
Xray T2 007 drift - Toyota GT86, Subaru Impreza sedan Ken Block, Mitsubishi Lancer Evo X, Nissan Fairlady Z
TT-01E drift - Nissan GTR, Honda Accord Racing 96, Škoda Octavia, Škoda Fabia sedan, VW Golf Rat Style
TT-01E - Audi Q7 (transport project), Škoda S2000 (rally)
TT-01 air ride - VW Golf (replika 1:1)
http://rcdriftclubpraha.cz/
Xray T2 007 drift - Toyota GT86, Subaru Impreza sedan Ken Block, Mitsubishi Lancer Evo X, Nissan Fairlady Z
TT-01E drift - Nissan GTR, Honda Accord Racing 96, Škoda Octavia, Škoda Fabia sedan, VW Golf Rat Style
TT-01E - Audi Q7 (transport project), Škoda S2000 (rally)
TT-01 air ride - VW Golf (replika 1:1)
http://rcdriftclubpraha.cz/
Re: Závity v motoru
většinou je dostatečně rychlej start i rychlost v oblasti u doporučenýho minimálního převodovýho poměru pro motor... u 14z Nosrama je to cca 7,5:1, vzhledem k vyššímu odporu kluzných ložisek bych zkusil tak 8:1 a přikládat/ubírat podle teploty motoru (tady dost záleží na tom, jakej máš styl jízdy i na okolní teplotě.. včera sem slušně ohřál motor v dvoukolce s převodem 10:1 )
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1727
- Registrován: sob pro 18, 2010 7:33 pm
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Závity v motoru
Já budu do Storma dávat 8.5 s 4000kv, převodový poměr cca. těch 10:1, tak jsem docela zvědavý, co to bude dělat za kousky.
BMW E30 318i '87 - 1:1 :)
RC az zase nekdy...
RC az zase nekdy...
- mc2uba
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1112
- Registrován: sob pro 25, 2010 7:06 pm
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závity v motoru
Mirek E.: jaký ty jsi jezdil převodový poměr na tom HPI? Mě to totiž přijde, že to nemá ten správný výkon, který bych od toho očekával. Ale myslím si, že to bude právě těma převodama, který mám na tom podvozku.
Jo, je jasný, že teplota okolí na to hraje roli. V těhle vedrech se snad dá uvařit úplně cokoliv
Jo, je jasný, že teplota okolí na to hraje roli. V těhle vedrech se snad dá uvařit úplně cokoliv
RC Drift Club Praha
Xray T2 007 drift - Toyota GT86, Subaru Impreza sedan Ken Block, Mitsubishi Lancer Evo X, Nissan Fairlady Z
TT-01E drift - Nissan GTR, Honda Accord Racing 96, Škoda Octavia, Škoda Fabia sedan, VW Golf Rat Style
TT-01E - Audi Q7 (transport project), Škoda S2000 (rally)
TT-01 air ride - VW Golf (replika 1:1)
http://rcdriftclubpraha.cz/
Xray T2 007 drift - Toyota GT86, Subaru Impreza sedan Ken Block, Mitsubishi Lancer Evo X, Nissan Fairlady Z
TT-01E drift - Nissan GTR, Honda Accord Racing 96, Škoda Octavia, Škoda Fabia sedan, VW Golf Rat Style
TT-01E - Audi Q7 (transport project), Škoda S2000 (rally)
TT-01 air ride - VW Golf (replika 1:1)
http://rcdriftclubpraha.cz/