Stránka 1 z 1

Blokovací proud

Napsal: čtv bře 31, 2016 12:01 pm
od chmelda
Zdravím všechny
Nevěděl by někdo jak zjistit blokovací proud u motoru když ho výrobce neudává

Re: Blokovací proud

Napsal: čtv bře 31, 2016 8:06 pm
od Jirkacbx
Blokovací proud jako při funkci brzdy?
Neuvádí to ani jako procenta pro nastavení brzdy?
Případně někoho od elektriky,ted mně napadá třeba kyberbob,novako.

Re: Blokovací proud

Napsal: pát dub 01, 2016 8:59 am
od Bořík
Pár údajů lze najít na stránkách DSYS ( viz http://www.dsys.cz/downloads/DC_Regulator_motor_cz.pdf ) a jinak nezbývá, než to změřit - motor zablokovat a vhodným klešťovým ampérmetrem to změřit. Dost ale záleží na tvrdosti zdroje - aby vůbec dokázal tak vysoký proud poskytnout.

Re: Blokovací proud

Napsal: pát dub 01, 2016 7:57 pm
od chmelda
Bořík: přesně na DSYS jsem se obrátil s prosbou o pomoc s výběrem regulátoru k danému motoru a právě od nich je tento popud. Nabídly mi že pokud jim motor pošlu tak to změří sami a doporučí regl, jenže já daný motor nemám z důvodu toho že nevím který ragl bude vhodný (abych neměl motor kusovku v šuplíku) a tak se snažím něčeho dopátrat na forech. Je tady přece jen více lidí kteří takovým věcem rozumějí víc než já - pokud něco nevím tak se ptám za to se nestydím.

Re: Blokovací proud

Napsal: ned dub 03, 2016 4:39 pm
od Bořík
Ono to zase není tak složité: pokud chceš motor do auta, tak je volba mezi 36A a 72A. Rozdíl v ceně jsou dvě stovky a to není až tak velký rozdíl na to, abys pořídil ten silnější, kde budeš mít rezervu výkonu do budoucna a budeš moct pořídit i silnější motor bez nutnosti se obávat o výdrž regulátoru.

Re: Blokovací proud

Napsal: ned dub 03, 2016 6:36 pm
od Jirkacbx
Zeptam se tradičně dost blbě :wink:
K čemu je dobrý znát hodnoty blokovacího proudu? 8)
Se slabým motorem a reglem si moc nezajezdíš v čemkoliv,silnější motor můžeš omezit a silnější regl víc dovolí.

Re: Blokovací proud

Napsal: ned dub 03, 2016 8:46 pm
od chmelda
Chlapi dík za odpovědi a rady
Bořík: je to do nálkaďáku, závodní dakarka, terén všemožně náročný. Jezdil jsem stříďák a nějak to nešlo stále nějaké problémy.

Jirko blbě se neptáš jen to všechno tady je reakce na dotazy výrobce reglu.

Dík

Re: Blokovací proud

Napsal: pon dub 04, 2016 2:37 pm
od Bořík
Blokovací proud je v podstatě nejdůležitější parametr motoru ohledně správného dimenzování regulátoru. Pokud motor zablokuješ, tak jím teče ten největší proud, jaký vůbec ten motor zvládne. Běžně třeba na expedice teče motorem proud kolem 2-5A, takže by se dalo říct, že stačí 10A regulátor. Jenže pokud se motor zablokuje ( třeba přes zablokovaná kola ), tak tím motorem může téct 25A, ale také 120A - záleží na vnitřním odporu toho motoru a především na tvrdosti baterek - co jsou schopny pustit do motoru. Proto by regulátor měl být dimenzovaný na ten blokovací proud a byla tak jistota, že regulátor vydrží a nespálí se. On se většinou nespálí ani ten slabší regulátor ( pokud má dobře nastavené a provedené ochrany ), ale je zde riziko, že ten proudový impuls bude natolik rychlý, že ty proudové a teplotní pojistky nestihnou zareagovat a výkonnové prvky v regulátoru vybuchnou ( v podstatě doslova ). A nebo se částečně naruší a regulátor bude už mít podstatně horší parametry a při dalším takovém ( a třeba ani ne tak silném ) proudovém přetížení se reglec spálí a odejde natrvalo. Proto je rozhodně lepší použít reglec silnější - jednak má vyšší účinnost ( tolik se nezahřívá ) a hlavně je tam rezerva pro případ toho prudkého proudového impulzu.

Re: Blokovací proud

Napsal: pon dub 04, 2016 7:15 pm
od Jirkacbx
AHA :? ,no aspon neumřu blbej.I když kdo ví :lol:
Stejně budu i do budoucna brát regly a motory podle pocitu a jestli se mi hodí a líbí :wink:
Na Axíkovi jsem nejednou kola i motor bloknul,dycky nevydrželo nic okolo.