Blokovací proud
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
Blokovací proud
Zdravím všechny
Nevěděl by někdo jak zjistit blokovací proud u motoru když ho výrobce neudává
Nevěděl by někdo jak zjistit blokovací proud u motoru když ho výrobce neudává
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blokovací proud
Blokovací proud jako při funkci brzdy?
Neuvádí to ani jako procenta pro nastavení brzdy?
Případně někoho od elektriky,ted mně napadá třeba kyberbob,novako.
Neuvádí to ani jako procenta pro nastavení brzdy?
Případně někoho od elektriky,ted mně napadá třeba kyberbob,novako.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: Blokovací proud
Pár údajů lze najít na stránkách DSYS ( viz http://www.dsys.cz/downloads/DC_Regulator_motor_cz.pdf ) a jinak nezbývá, než to změřit - motor zablokovat a vhodným klešťovým ampérmetrem to změřit. Dost ale záleží na tvrdosti zdroje - aby vůbec dokázal tak vysoký proud poskytnout.
Re: Blokovací proud
Bořík: přesně na DSYS jsem se obrátil s prosbou o pomoc s výběrem regulátoru k danému motoru a právě od nich je tento popud. Nabídly mi že pokud jim motor pošlu tak to změří sami a doporučí regl, jenže já daný motor nemám z důvodu toho že nevím který ragl bude vhodný (abych neměl motor kusovku v šuplíku) a tak se snažím něčeho dopátrat na forech. Je tady přece jen více lidí kteří takovým věcem rozumějí víc než já - pokud něco nevím tak se ptám za to se nestydím.
Re: Blokovací proud
Ono to zase není tak složité: pokud chceš motor do auta, tak je volba mezi 36A a 72A. Rozdíl v ceně jsou dvě stovky a to není až tak velký rozdíl na to, abys pořídil ten silnější, kde budeš mít rezervu výkonu do budoucna a budeš moct pořídit i silnější motor bez nutnosti se obávat o výdrž regulátoru.
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blokovací proud
Zeptam se tradičně dost blbě
K čemu je dobrý znát hodnoty blokovacího proudu? 8)
Se slabým motorem a reglem si moc nezajezdíš v čemkoliv,silnější motor můžeš omezit a silnější regl víc dovolí.
K čemu je dobrý znát hodnoty blokovacího proudu? 8)
Se slabým motorem a reglem si moc nezajezdíš v čemkoliv,silnější motor můžeš omezit a silnější regl víc dovolí.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: Blokovací proud
Chlapi dík za odpovědi a rady
Bořík: je to do nálkaďáku, závodní dakarka, terén všemožně náročný. Jezdil jsem stříďák a nějak to nešlo stále nějaké problémy.
Jirko blbě se neptáš jen to všechno tady je reakce na dotazy výrobce reglu.
Dík
Bořík: je to do nálkaďáku, závodní dakarka, terén všemožně náročný. Jezdil jsem stříďák a nějak to nešlo stále nějaké problémy.
Jirko blbě se neptáš jen to všechno tady je reakce na dotazy výrobce reglu.
Dík
Re: Blokovací proud
Blokovací proud je v podstatě nejdůležitější parametr motoru ohledně správného dimenzování regulátoru. Pokud motor zablokuješ, tak jím teče ten největší proud, jaký vůbec ten motor zvládne. Běžně třeba na expedice teče motorem proud kolem 2-5A, takže by se dalo říct, že stačí 10A regulátor. Jenže pokud se motor zablokuje ( třeba přes zablokovaná kola ), tak tím motorem může téct 25A, ale také 120A - záleží na vnitřním odporu toho motoru a především na tvrdosti baterek - co jsou schopny pustit do motoru. Proto by regulátor měl být dimenzovaný na ten blokovací proud a byla tak jistota, že regulátor vydrží a nespálí se. On se většinou nespálí ani ten slabší regulátor ( pokud má dobře nastavené a provedené ochrany ), ale je zde riziko, že ten proudový impuls bude natolik rychlý, že ty proudové a teplotní pojistky nestihnou zareagovat a výkonnové prvky v regulátoru vybuchnou ( v podstatě doslova ). A nebo se částečně naruší a regulátor bude už mít podstatně horší parametry a při dalším takovém ( a třeba ani ne tak silném ) proudovém přetížení se reglec spálí a odejde natrvalo. Proto je rozhodně lepší použít reglec silnější - jednak má vyšší účinnost ( tolik se nezahřívá ) a hlavně je tam rezerva pro případ toho prudkého proudového impulzu.
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Blokovací proud
AHA ,no aspon neumřu blbej.I když kdo ví
Stejně budu i do budoucna brát regly a motory podle pocitu a jestli se mi hodí a líbí
Na Axíkovi jsem nejednou kola i motor bloknul,dycky nevydrželo nic okolo.
Stejně budu i do budoucna brát regly a motory podle pocitu a jestli se mi hodí a líbí
Na Axíkovi jsem nejednou kola i motor bloknul,dycky nevydrželo nic okolo.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec