Upečený motor?
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
Upečený motor?
Zdravím,
nejsem nováček v RC autech, ale přesto mi nejde moje nová zkušenost do hlavy.
Synovi jsem sehnal EXMT-1 se špatným reglem, nahodil jsem tam GM V4R+, kterej jsem měl doma navíc a druhý den, to nejelo.
Objednal jsem nový motor, originální HIMOTO 540 a ve stejné cenové relaci i Absima Thrust Eco 18T.
Po 5minutách jízdy s Absimou v trávě, šterku a dlažbě auto zastavilo a dýmilo zpod kapoty. Po sundání kapoty, bylo jasné co se stalo. Vnitřnosti motoru se rozpekly, teplota byla obrovská. Chladič byl instalován originální.
Nasadil jsem tedy s obavami originální motor, který po minutě jízdy, začal vykazovat podobné chování, jemné dýmení, které jsem podchytil včas. Dnes v podvečer, když model asi týden stál, jsem s ním chvíli jezdil po dlažbě a štěrku, vše ok. Jenže opět problémy po delší jízdě v terénu tedy, trávě a jemné hlíně. Po pár minutách motor horký a lehce dýmil. Vyřešeno jízdou bez kapoty a po dlažbě. Zatím ten originální motor jezdí. Má nejeto asi 30minut, ale ne ve velké zátěži. Obávám se, že jej upeču během pár chvil znovu.
Synovec má úplně nový EXMTčko se stejnosměrným motorem a při stejné zátěži jezdí v pohodě, bez mnou uvedených problémů.
Moje otázky zní:
Jaký motor? Podle mě jsou ty mnou vybrané motory slabé pro takové monstrum.
Výměna regulátoru jiný? Mám doma ještě jeden GM pro silnější motory, ale zatím jsem jej nezkoušel v EXMTčku
Předem předesílám, že nechci použít stříďák (ač mám dva sety doma) potřebuji něco co nejzákladnějšího pro dlouhou výdrž na baterku a co nejpodobnější rychlost s novým EXMTčkem. Syn a synovec jezdí spolu, tak ať se nehádají.
Díky moc za každé rady a nápady.
Další možností je koupit mu nový EMXTčko a sobě tohle starší přestavět na stříďák.
nejsem nováček v RC autech, ale přesto mi nejde moje nová zkušenost do hlavy.
Synovi jsem sehnal EXMT-1 se špatným reglem, nahodil jsem tam GM V4R+, kterej jsem měl doma navíc a druhý den, to nejelo.
Objednal jsem nový motor, originální HIMOTO 540 a ve stejné cenové relaci i Absima Thrust Eco 18T.
Po 5minutách jízdy s Absimou v trávě, šterku a dlažbě auto zastavilo a dýmilo zpod kapoty. Po sundání kapoty, bylo jasné co se stalo. Vnitřnosti motoru se rozpekly, teplota byla obrovská. Chladič byl instalován originální.
Nasadil jsem tedy s obavami originální motor, který po minutě jízdy, začal vykazovat podobné chování, jemné dýmení, které jsem podchytil včas. Dnes v podvečer, když model asi týden stál, jsem s ním chvíli jezdil po dlažbě a štěrku, vše ok. Jenže opět problémy po delší jízdě v terénu tedy, trávě a jemné hlíně. Po pár minutách motor horký a lehce dýmil. Vyřešeno jízdou bez kapoty a po dlažbě. Zatím ten originální motor jezdí. Má nejeto asi 30minut, ale ne ve velké zátěži. Obávám se, že jej upeču během pár chvil znovu.
Synovec má úplně nový EXMTčko se stejnosměrným motorem a při stejné zátěži jezdí v pohodě, bez mnou uvedených problémů.
Moje otázky zní:
Jaký motor? Podle mě jsou ty mnou vybrané motory slabé pro takové monstrum.
Výměna regulátoru jiný? Mám doma ještě jeden GM pro silnější motory, ale zatím jsem jej nezkoušel v EXMTčku
Předem předesílám, že nechci použít stříďák (ač mám dva sety doma) potřebuji něco co nejzákladnějšího pro dlouhou výdrž na baterku a co nejpodobnější rychlost s novým EXMTčkem. Syn a synovec jezdí spolu, tak ať se nehádají.
Díky moc za každé rady a nápady.
Další možností je koupit mu nový EMXTčko a sobě tohle starší přestavět na stříďák.
Re: Upečený motor?
Mne nic kloudného nenapadá (regulátorem to nebude), jen dát stejný motor jako synovec, udělat rozborku i sbozku, aby nic nikde nedrhlo a dát stejný převodový poměr. Pak by to teoreticky mělo fungovat
A ještě otázka, používáte stejné baterie, někdy stačí dát Li-Po baterii a hned je vše úplně jinak...
A ještě otázka, používáte stejné baterie, někdy stačí dát Li-Po baterii a hned je vše úplně jinak...
- 06D
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 509
- Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upečený motor?
a nebo konektory které dokážou přenést ten proud co motor chce
Olin Bětík....MOVO Racing
Re: Upečený motor?
Kdyz kupuju originální motor himoto tak předpokládám ze ten motor dávají do originálních aut ktere koupíš složené v krabici, ne? Takze doufam, ze ted jsou oba motory stejne. Stejne tak prevodove poměry. Ty jsem neměnil, jen synovi koupil nové pastorky, opět originální velikost.
Jedine v čem muže byt odpor a vim ze je velký vakl jsou tehlice. Tam ma asi synovec kuličkový ložiska a my tam máme jen nejaky samomazny kroužky a tam je vule jako prase :/
Baterie používáme oba shodne, tedy NOSRAM a LRP 5000mAh s konektory tamiya. Na motor jsou originální konektory.
Mel bych udelat zmenu ?
Pokud motor nema dostatečný proud, tak neposkytne výkon, cili auto nepojede rychle, ale přece se to nespali ne? Pochopim, kdyby co nej teklo vic nez snese.
Ma smysl ten upeceny motor reklamovat?
Diky za kazdou radu.
Jedine v čem muže byt odpor a vim ze je velký vakl jsou tehlice. Tam ma asi synovec kuličkový ložiska a my tam máme jen nejaky samomazny kroužky a tam je vule jako prase :/
Baterie používáme oba shodne, tedy NOSRAM a LRP 5000mAh s konektory tamiya. Na motor jsou originální konektory.
Mel bych udelat zmenu ?
Pokud motor nema dostatečný proud, tak neposkytne výkon, cili auto nepojede rychle, ale přece se to nespali ne? Pochopim, kdyby co nej teklo vic nez snese.
Ma smysl ten upeceny motor reklamovat?
Diky za kazdou radu.
Re: Upečený motor?
Spálený motor nemá smysl reklamovat, ten za nic nemůže.
Pokud je všechno originál, jako v seriovým autě, tak musí být problém jedině v nějakém jízdním odporu. Něco někde drhne. Zaprasený nebo stažený ložiska, moc malá vůle v převodech apod. Zkus vyndat pastorek a strčit do auta. musí jet úplně lehce bez odporu, z mírnýho kopečka samo. Motoru úplně stačí namotaná tráva na poloose a hned se utaví, to si musíš hlídat...
Pokud je všechno originál, jako v seriovým autě, tak musí být problém jedině v nějakém jízdním odporu. Něco někde drhne. Zaprasený nebo stažený ložiska, moc malá vůle v převodech apod. Zkus vyndat pastorek a strčit do auta. musí jet úplně lehce bez odporu, z mírnýho kopečka samo. Motoru úplně stačí namotaná tráva na poloose a hned se utaví, to si musíš hlídat...
Himoto Z-3 OnRoad; XRay T3 12´; XRay T4; Ansmann X4 Pro, TeamC T4 Competition
http://rcautaliberec.webnode.cz/
http://rcautaliberec.webnode.cz/
Re: Upečený motor?
Ahoj, rozhodně kup nové konektory, sám jsem díky těm tamyia konektorům přišel o hodně věcí....
Traxxas Summit 1:10 2,4Ghz, Titan 775.
Traxxas E-maxx 1:10 2,4Ghz, Mamba Monster.
Tatra 815 4x4 - pokus o expedice, stavba...
http://andryxd.rajce.idnes.cz/
Traxxas E-maxx 1:10 2,4Ghz, Mamba Monster.
Tatra 815 4x4 - pokus o expedice, stavba...
http://andryxd.rajce.idnes.cz/
Re: Upečený motor?
Konektory nemají na spálený motor absolutně žádný vliv... Nicméně netvrdím, že ty Tamiya jsou dobrá volba
Himoto Z-3 OnRoad; XRay T3 12´; XRay T4; Ansmann X4 Pro, TeamC T4 Competition
http://rcautaliberec.webnode.cz/
http://rcautaliberec.webnode.cz/
Re: Upečený motor?
To máš pravdu, že vliv nemají, ale jsou rozhodně na obtíž což sám určitě muže zjistit, když je vymnění.
Traxxas Summit 1:10 2,4Ghz, Titan 775.
Traxxas E-maxx 1:10 2,4Ghz, Mamba Monster.
Tatra 815 4x4 - pokus o expedice, stavba...
http://andryxd.rajce.idnes.cz/
Traxxas E-maxx 1:10 2,4Ghz, Mamba Monster.
Tatra 815 4x4 - pokus o expedice, stavba...
http://andryxd.rajce.idnes.cz/
Re: Upečený motor?
Sorry za OT, jaké konektory tedy používáte? Taky mám Tamiya, co je na nich špatného?
Dík Petr
Dík Petr
Re: Upečený motor?
Já používám t-dean a jsem sněma spokojen, co je na nich špatného? No třeba to že nedokážou přenést takové proudy a pak se hřejou, třeba když jsem měnil z tamiya na t-dean, tak od té doby je auto svižnější a aj rychlejší.
Traxxas Summit 1:10 2,4Ghz, Titan 775.
Traxxas E-maxx 1:10 2,4Ghz, Mamba Monster.
Tatra 815 4x4 - pokus o expedice, stavba...
http://andryxd.rajce.idnes.cz/
Traxxas E-maxx 1:10 2,4Ghz, Mamba Monster.
Tatra 815 4x4 - pokus o expedice, stavba...
http://andryxd.rajce.idnes.cz/
Re: Upečený motor?
To Pedrosa: Něco málo o konektorech a jejich vlivu najdeš v tomhle článku:
http://rcautaliberec.webnode.cz/technic ... ce-pohonu/
http://rcautaliberec.webnode.cz/technic ... ce-pohonu/
Himoto Z-3 OnRoad; XRay T3 12´; XRay T4; Ansmann X4 Pro, TeamC T4 Competition
http://rcautaliberec.webnode.cz/
http://rcautaliberec.webnode.cz/
Re: Upečený motor?
Auto jsem dneska přesouval k tátovi aby mohl jezdit se synovcem společně. Tak uvidíme jak dlouho motor vydrží. Kdyz jsem jej lehce v garáži posunul po podlaze tak jel krasne, nijak nezpomalil, bez výrazných zvuku mimo točení motoru a ujel slušnou vzdálenost. Tak nejezdí ani TB02R ))
Jak rikam, auto je starší, nevim historii, jen bylo snad utopené ve sněhu a jinak běžná jízda, skoky, tráva, hlína atd. Mám tedy cele auto rozebrat a objednat novy ložiska a tak? Zkusim to bez pastorku a uvidim.
Jaka vule by měla byt na pastorcich? Nastavil jsem ji od oka aby to nebylo malo a ani hodne, ale treba to mam o setinku blíž a je problem. Na TB02Rku mam v držáku přesně pozice, ale tady je to trochu divoký jen dve drážky. mam to vyfotit? Pomůže vam to ?
Jaky konektory tedy místo tamiya koupit?
Z regulátoru na motor je jedno jaky tam bude? Kulatý, plochy?
Diky moc!
Jak rikam, auto je starší, nevim historii, jen bylo snad utopené ve sněhu a jinak běžná jízda, skoky, tráva, hlína atd. Mám tedy cele auto rozebrat a objednat novy ložiska a tak? Zkusim to bez pastorku a uvidim.
Jaka vule by měla byt na pastorcich? Nastavil jsem ji od oka aby to nebylo malo a ani hodne, ale treba to mam o setinku blíž a je problem. Na TB02Rku mam v držáku přesně pozice, ale tady je to trochu divoký jen dve drážky. mam to vyfotit? Pomůže vam to ?
Jaky konektory tedy místo tamiya koupit?
Z regulátoru na motor je jedno jaky tam bude? Kulatý, plochy?
Diky moc!
-
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 140
- Registrován: ned dub 14, 2013 9:19 pm
Re: Upečený motor?
Já nemám moc dobrou skušenost s tim sériovím motorem od himota - jedu si takle na závody všechno serioví(pastorek,spůr atd....) a po 3RZtě se z motoru kouří tak sem jezdil dál ... 7RZta a dojedu položim auto na stůl a takovej dým motor rozpálenej a větráček utavenej tak sem ho rovnou vyměnil a dnes to samí jezdim si a prostě mi to přestane jezdit a kouř a zase ten větráček utavenej nevím čím to je
Re: Upečený motor?
No čím by to asi mohlo být? Určitě máš krásnej, pečlivě utěsněnej bordelkryt. A ten k motoru nepustí žádnej čerstvej vzduch. Jenže on ho potřebuje na chlazení. Tím by to mohlo být...
Himoto Z-3 OnRoad; XRay T3 12´; XRay T4; Ansmann X4 Pro, TeamC T4 Competition
http://rcautaliberec.webnode.cz/
http://rcautaliberec.webnode.cz/
-
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 140
- Registrován: ned dub 14, 2013 9:19 pm
Re: Upečený motor?
právě že jsem neměl bordel kryt mám jen na elektronice - příjmáč a régl a nic z toho se nevaří ... a na motoru sem měl nasazenej chladič takže nevím v čem byl problém
EDIT:když mám bordel krit zakritovanej po celim aute od (predni naprave k zadni) a do vnitr jde minimálně vzduchu staci mi na motoru vetracek a na reglu taky? Nebo k tomu musi bejt primej vzduch z venku?
EDIT:když mám bordel krit zakritovanej po celim aute od (predni naprave k zadni) a do vnitr jde minimálně vzduchu staci mi na motoru vetracek a na reglu taky? Nebo k tomu musi bejt primej vzduch z venku?
Naposledy upravil(a) vitRCCarKratochvil dne čtv srp 29, 2013 1:20 am, celkem upraveno 1 x.