Upečený motor?

stejnosměrné, střídavé, kotvy, uhliky, prostě vše o motorech ...

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

LukášST
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 8
Registrován: pát lis 18, 2011 12:06 pm

Upečený motor?

Příspěvek od LukášST »

Zdravím,

nejsem nováček v RC autech, ale přesto mi nejde moje nová zkušenost do hlavy.
Synovi jsem sehnal EXMT-1 se špatným reglem, nahodil jsem tam GM V4R+, kterej jsem měl doma navíc a druhý den, to nejelo.
Objednal jsem nový motor, originální HIMOTO 540 a ve stejné cenové relaci i Absima Thrust Eco 18T.
Po 5minutách jízdy s Absimou v trávě, šterku a dlažbě auto zastavilo a dýmilo zpod kapoty. Po sundání kapoty, bylo jasné co se stalo. Vnitřnosti motoru se rozpekly, teplota byla obrovská. Chladič byl instalován originální.

Nasadil jsem tedy s obavami originální motor, který po minutě jízdy, začal vykazovat podobné chování, jemné dýmení, které jsem podchytil včas. Dnes v podvečer, když model asi týden stál, jsem s ním chvíli jezdil po dlažbě a štěrku, vše ok. Jenže opět problémy po delší jízdě v terénu tedy, trávě a jemné hlíně. Po pár minutách motor horký a lehce dýmil. Vyřešeno jízdou bez kapoty a po dlažbě. Zatím ten originální motor jezdí. Má nejeto asi 30minut, ale ne ve velké zátěži. Obávám se, že jej upeču během pár chvil znovu.

Synovec má úplně nový EXMTčko se stejnosměrným motorem a při stejné zátěži jezdí v pohodě, bez mnou uvedených problémů.

Moje otázky zní:
Jaký motor? Podle mě jsou ty mnou vybrané motory slabé pro takové monstrum.
Výměna regulátoru jiný? Mám doma ještě jeden GM pro silnější motory, ale zatím jsem jej nezkoušel v EXMTčku

Předem předesílám, že nechci použít stříďák (ač mám dva sety doma) potřebuji něco co nejzákladnějšího pro dlouhou výdrž na baterku a co nejpodobnější rychlost s novým EXMTčkem. Syn a synovec jezdí spolu, tak ať se nehádají.

Díky moc za každé rady a nápady.

Další možností je koupit mu nový EMXTčko a sobě tohle starší přestavět na stříďák.