Vícezávitové motory - krouťák/výkon
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
Vícezávitové motory - krouťák/výkon
Protože se tu množí dotazy na zpomalení auta do terénu dovolim si malej elaborát:
Pokud někdo přestavuje podvozek kterej není určenej do terénu na expedice, trial apod. narazí brzo na problém že auto jede zbytečně rychle a v kopcích ztrácí dech.
Budeme předpokládat že motor bude uhlíkáč třídy 500.
Není nic jednoduššího než proklikat eshopy a najít si motor kterej má víc závitů, tzn. má míň otáček na Volt. Auto se sice zpomalí, ale výkonu nepřibude, takže marketingový kecy o vyšším krouťáku asi nebudou pravda. Proč asi?
Vrátíme se k fyzice ZŠ:
U motorů většina výrobců udává výkon, což je vykonaná práce za jednotku času. Pokud teda má motor míň otáček, logicky bude výkon nižší, čemuž i odpovídá odběr z aku což už samo o sobě je podezřelý, že za menší ampéry by mělo auto mít víc síly.
Ale kde se teda bere krouťák? Ten záleží na velikosti síly a páce na kterou působí.
Pokud toto limitujeme na náš elektomotor, kde je daný průměr pláště, páka bude rovna cca poloměru kotvy. Pokud je třeba (což většinou z důvodu zástavby je) zachovat průměr motoru, pak je páka neměnná.
Síla která na páce je záleží na síle kterou magnety přitahují kotvu.
Pokud chceme zvýšit sílu jsou možnosti následujíci:
a) motory se silnějšími magnety, což je jen pár neodymových motorů, jinak jsou snad všude magnety feritové jsou těžko k sehnání takže tudy cesta nevede
b) Větší magnety, tj. velikost magnetů při zachování průměru pláště můžeme zvětšovat jen ve směru osy motoru, tzn. delší plášť a magnety, takže větší motor, třeba S600 apod.
c) Snížení ztrát, tady je toho hodně, vzduchová mezera mezi magnety a kotvou, ložiska apod.
Je sice možný motor otevřít a magnety podložit třeba kouskem ze svinovacího metru, ale ani tady se toho moc nevymyslí a ani valivá ložiska místo třecích nijak výrazně nepomůžou.
Pak je ještě časování, vinutí kotvy, ale třeba i chlazení které ovlivňuje účinnost, ale stejnosměrný motor tak jak ho známe z modelů, je v podstatě to nejjednoduší, rozuměj nejlevnější řešení který se točí a ostatní vylepšení a fičuriny přináší zlepšení v řádech procent.
Takže pokud má mít model sílů, vícezávity s deklarovaným vyšším krouťákem jsou cestou do pekel, model se s nima sice dá zpomalit, ale sílu nenabere, na to jsou převody, jedině tam se dá dosáhnout násobků krouťícího momentu.
Ještě si dovolím ocitovat sám sebe, sice ve vztahu k TL-01, ale o stejný problematice:
[quote="Bezmozek"]Šmarjá kdy už se naučíte že tudy cesta nevede?
TLko jako takový je onroad a už jen tím, že Crosstiger postavenej na 125mm kolech místo 55mm se obvod kola zdvojnásobí, takže auto jede dvakrát tak rychle a motor je namáhanej 2x tolik i s normálním převodama a 19T pastorkem.
Sám mám v onroadu 27z motor a je to svižný tak akorát. A to motor točí 17tis.
Když tam na velkejch kolech nacpete motor co má 39tis. tak by mě spíš zajímalo co tam máte za baterky, protože proudová zátěž půjde IMHO snadno přes 50A.
Pak to nemá hořet [/quote]
[quote="Bezmozek"]Migy ani speedy bych tu nehaněl, už tu bylo napsáno dost o tom jaký jsou to sra*ky, ale jestli někdo dá do TLka MIG 500 7,2V kterej točí 22000ot, tak se nemůže divit že to shoří, to už je na chlazení dusíkem.
Kdo trvá na tom, že ty motory za nic nestojej, ať tu napíše na jakejch kolech, s jakym převodovym poměrem, chlazením a jak dlouho za jakejch podmínek ten motor jel.
Sám jsem původně letec a mig 400 jsem zatěžoval na cca 13-15A, neřikám, že ten motor vydrží na věky, ale s rozumnym chlazením se to tak dá provozovat i když ty motory těžko snášej víc jak 8A.
Jestli chcete pětikilo, do tohohle podvozku jedině SPEED 500 E 12 V kterej neni tak točivej.
Jestli z toho chcete ždímat víc, chladič s větrákem je minimum a nedivte se když vám šásko u motoru odkápne když to nebudete chladit.
Vim, že tu jsem jenom chvíli, ale TLko znám do detailu a pokud je na monster kolech, tak bez převodovky je rozumnej motor do cca 12-15tis ot.
Jestli někdo nemá rozum, narve tam 11z motor, tak ať pak nepíše že to je sra*ka.
Howg [/quote]
Pokud někdo přestavuje podvozek kterej není určenej do terénu na expedice, trial apod. narazí brzo na problém že auto jede zbytečně rychle a v kopcích ztrácí dech.
Budeme předpokládat že motor bude uhlíkáč třídy 500.
Není nic jednoduššího než proklikat eshopy a najít si motor kterej má víc závitů, tzn. má míň otáček na Volt. Auto se sice zpomalí, ale výkonu nepřibude, takže marketingový kecy o vyšším krouťáku asi nebudou pravda. Proč asi?
Vrátíme se k fyzice ZŠ:
U motorů většina výrobců udává výkon, což je vykonaná práce za jednotku času. Pokud teda má motor míň otáček, logicky bude výkon nižší, čemuž i odpovídá odběr z aku což už samo o sobě je podezřelý, že za menší ampéry by mělo auto mít víc síly.
Ale kde se teda bere krouťák? Ten záleží na velikosti síly a páce na kterou působí.
Pokud toto limitujeme na náš elektomotor, kde je daný průměr pláště, páka bude rovna cca poloměru kotvy. Pokud je třeba (což většinou z důvodu zástavby je) zachovat průměr motoru, pak je páka neměnná.
Síla která na páce je záleží na síle kterou magnety přitahují kotvu.
Pokud chceme zvýšit sílu jsou možnosti následujíci:
a) motory se silnějšími magnety, což je jen pár neodymových motorů, jinak jsou snad všude magnety feritové jsou těžko k sehnání takže tudy cesta nevede
b) Větší magnety, tj. velikost magnetů při zachování průměru pláště můžeme zvětšovat jen ve směru osy motoru, tzn. delší plášť a magnety, takže větší motor, třeba S600 apod.
c) Snížení ztrát, tady je toho hodně, vzduchová mezera mezi magnety a kotvou, ložiska apod.
Je sice možný motor otevřít a magnety podložit třeba kouskem ze svinovacího metru, ale ani tady se toho moc nevymyslí a ani valivá ložiska místo třecích nijak výrazně nepomůžou.
Pak je ještě časování, vinutí kotvy, ale třeba i chlazení které ovlivňuje účinnost, ale stejnosměrný motor tak jak ho známe z modelů, je v podstatě to nejjednoduší, rozuměj nejlevnější řešení který se točí a ostatní vylepšení a fičuriny přináší zlepšení v řádech procent.
Takže pokud má mít model sílů, vícezávity s deklarovaným vyšším krouťákem jsou cestou do pekel, model se s nima sice dá zpomalit, ale sílu nenabere, na to jsou převody, jedině tam se dá dosáhnout násobků krouťícího momentu.
Ještě si dovolím ocitovat sám sebe, sice ve vztahu k TL-01, ale o stejný problematice:
[quote="Bezmozek"]Šmarjá kdy už se naučíte že tudy cesta nevede?
TLko jako takový je onroad a už jen tím, že Crosstiger postavenej na 125mm kolech místo 55mm se obvod kola zdvojnásobí, takže auto jede dvakrát tak rychle a motor je namáhanej 2x tolik i s normálním převodama a 19T pastorkem.
Sám mám v onroadu 27z motor a je to svižný tak akorát. A to motor točí 17tis.
Když tam na velkejch kolech nacpete motor co má 39tis. tak by mě spíš zajímalo co tam máte za baterky, protože proudová zátěž půjde IMHO snadno přes 50A.
Pak to nemá hořet [/quote]
[quote="Bezmozek"]Migy ani speedy bych tu nehaněl, už tu bylo napsáno dost o tom jaký jsou to sra*ky, ale jestli někdo dá do TLka MIG 500 7,2V kterej točí 22000ot, tak se nemůže divit že to shoří, to už je na chlazení dusíkem.
Kdo trvá na tom, že ty motory za nic nestojej, ať tu napíše na jakejch kolech, s jakym převodovym poměrem, chlazením a jak dlouho za jakejch podmínek ten motor jel.
Sám jsem původně letec a mig 400 jsem zatěžoval na cca 13-15A, neřikám, že ten motor vydrží na věky, ale s rozumnym chlazením se to tak dá provozovat i když ty motory těžko snášej víc jak 8A.
Jestli chcete pětikilo, do tohohle podvozku jedině SPEED 500 E 12 V kterej neni tak točivej.
Jestli z toho chcete ždímat víc, chladič s větrákem je minimum a nedivte se když vám šásko u motoru odkápne když to nebudete chladit.
Vim, že tu jsem jenom chvíli, ale TLko znám do detailu a pokud je na monster kolech, tak bez převodovky je rozumnej motor do cca 12-15tis ot.
Jestli někdo nemá rozum, narve tam 11z motor, tak ať pak nepíše že to je sra*ka.
Howg [/quote]
TL-01D - Dveřma napřed
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
Re: Vícezávitové motory - krouťák/výkon
Paradni clanek. Zaslouzil by si misto v novackovske sekci at je to na ocich. Napsal jsi plno veci co by me nenapadlo.
Re: Vícezávitové motory - krouťák/výkon
No krouťák je u vícezávitových motorů skutečně o trochu vyšší, protože při více závitech jsou elektromagnety silnější. Bohužel zároveň s více závity se zmenší průměr drátu a motorem nemůže protýkat takovej proud - tím se nám nárůst krouťáku trochu zredukuje (zároveň tam zasahuje vyšší odpor delšího a slabšího drátu). Zároveň s tím, že přibyly závity se zvyšuje odpor cívky ke změnm proudu - tzn že se prudce zvýší odpor v otáčkách - z toho vyplývá, že je pravda, že vyšší krouťák tam je - ale jen v nulových otáčkách a rozhodně neplatí, že motor s polovičníma otáčkama bude mít dvojnásobnej krouťák. Prostě tu platí výkon nenahradíš, newtonmetry bez otáček neznamenaj nic
Ještě bych dodal jednu cestu ke zvětšení síly na páce - větší magnety - tzn větší motor (v tomhle případě delší . tř 600)
Ještě bych dodal jednu cestu ke zvětšení síly na páce - větší magnety - tzn větší motor (v tomhle případě delší . tř 600)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Re: Vícezávitové motory - krouťák/výkon
Krouťák je vyšší, ale jsou to malý rozdíly a špatný převody tím nedoženeš.
Elektromotory jsou samy o sobě na knihu, tohle je jen výcuc aby to bylo srozumitelný, kdo chce vědět víc, tak je tu
Elektromotory jsou samy o sobě na knihu, tohle je jen výcuc aby to bylo srozumitelný, kdo chce vědět víc, tak je tu
TL-01D - Dveřma napřed
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
- Vrakouš
- EXPERT na rady
- Příspěvky: 4828
- Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vícezávitové motory - krouťák/výkon
Dobrý článek. O TL-01B bylo napsáno hodně, ale lidé se ptají neustále. Doporučuji dát článek i do sekce Cross Tiger.
Zároveň s doporučením, dejte motor řady 600.
Zároveň s doporučením, dejte motor řady 600.
CHASSIS: X-ray T1R , TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vícezávitové motory - krouťák/výkon
zajímavý článek
Já mám v kamionu normální plecháč 500 s redukcí 3:1 a zdálo se mi že mě to jezdí nějak jinak než kolegům co mají nízkootáčkové Poisny apod. a přičítal sem to vlivu větší setrvačnosti při vyšších otáčkách toho plecháče, ale tohle mě nenapadlo ...
Já mám v kamionu normální plecháč 500 s redukcí 3:1 a zdálo se mi že mě to jezdí nějak jinak než kolegům co mají nízkootáčkové Poisny apod. a přičítal sem to vlivu větší setrvačnosti při vyšších otáčkách toho plecháče, ale tohle mě nenapadlo ...
bocektransport.cz
- hornak
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 648
- Registrován: ned dub 05, 2009 9:49 pm
- Bydliště: Opava, Březová u Vítkova
Re: Vícezávitové motory - krouťák/výkon
Chtel jsem se zeptat, jakou variantu zvolit do podvozku napr. TT-01.
Priklad:
Motor 17T, pastorek 19, kolo 61
Motor 35T, pastorek 25, kolo 55
Vyjde toto zhruba nastejno?
Co bude lepsi jak z hlediska rychlosti, zrychleni a odberu proudu?
Dekuji.
Priklad:
Motor 17T, pastorek 19, kolo 61
Motor 35T, pastorek 25, kolo 55
Vyjde toto zhruba nastejno?
Co bude lepsi jak z hlediska rychlosti, zrychleni a odberu proudu?
Dekuji.
Podvozky: Tamiya TT-01R, TT-01 Off-Road,TT-01E On-Road, TL-01
Karoserie: Lancer EvoIV, Golf 4, Golf 4 V5, 2x Golf 5 GTI, Golf 5 Off-Road RED, Golf 5 Off-Road SILVER, Ford SVT-F150
RC soupravy: Spektrum 2.4GHz DX 2.0 DSM, Losi 2.4GHz DSM, Tamiya Expec TTU-03, Tamiya ADSPEC GP, Ofna AM, Carson Reflex Wheel, Jaguar 8217 AM
Baterie: Li-pol X5 5900 35C,Li-Pol Nosram 3200, NiMH Nosram 4600, NiMH Team Orion 5100, NiCd JetPack 1600
Karoserie: Lancer EvoIV, Golf 4, Golf 4 V5, 2x Golf 5 GTI, Golf 5 Off-Road RED, Golf 5 Off-Road SILVER, Ford SVT-F150
RC soupravy: Spektrum 2.4GHz DX 2.0 DSM, Losi 2.4GHz DSM, Tamiya Expec TTU-03, Tamiya ADSPEC GP, Ofna AM, Carson Reflex Wheel, Jaguar 8217 AM
Baterie: Li-pol X5 5900 35C,Li-Pol Nosram 3200, NiMH Nosram 4600, NiMH Team Orion 5100, NiCd JetPack 1600
-
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 3229
- Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
- Bydliště: Litvínov
Re: Vícezávitové motory - krouťák/výkon
bude lepší ten 17z
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Re: Vícezávitové motory - krouťák/výkon
Co si to tu přečíst znova a pořádně? Zákon zachování energie říká, že motor ti dá takovej výkon, kolik do něj teče Čím vyšší výkon, tím víc bude žrát. A vyšší výkon ti přenese jen silnější vodič - tzn ménězávitovej motor pojede líp, ale bude žrátCo bude lepsi jak z hlediska rychlosti, zrychleni a odberu proudu?
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- hornak
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 648
- Registrován: ned dub 05, 2009 9:49 pm
- Bydliště: Opava, Březová u Vítkova
Re: Vícezávitové motory - krouťák/výkon
Tak nevim teda...mam motor Saturn 20z, jede lip, zrychluje lip a zere min nez Tamiya Sport Tuned 23.
Proc?
Jeste mi prosim vysvetli oznaceni motoru napriklad 15x2, nikde jsem to tu nenasel.
Dekuju!
Proc?
Jeste mi prosim vysvetli oznaceni motoru napriklad 15x2, nikde jsem to tu nenasel.
Dekuju!
Podvozky: Tamiya TT-01R, TT-01 Off-Road,TT-01E On-Road, TL-01
Karoserie: Lancer EvoIV, Golf 4, Golf 4 V5, 2x Golf 5 GTI, Golf 5 Off-Road RED, Golf 5 Off-Road SILVER, Ford SVT-F150
RC soupravy: Spektrum 2.4GHz DX 2.0 DSM, Losi 2.4GHz DSM, Tamiya Expec TTU-03, Tamiya ADSPEC GP, Ofna AM, Carson Reflex Wheel, Jaguar 8217 AM
Baterie: Li-pol X5 5900 35C,Li-Pol Nosram 3200, NiMH Nosram 4600, NiMH Team Orion 5100, NiCd JetPack 1600
Karoserie: Lancer EvoIV, Golf 4, Golf 4 V5, 2x Golf 5 GTI, Golf 5 Off-Road RED, Golf 5 Off-Road SILVER, Ford SVT-F150
RC soupravy: Spektrum 2.4GHz DX 2.0 DSM, Losi 2.4GHz DSM, Tamiya Expec TTU-03, Tamiya ADSPEC GP, Ofna AM, Carson Reflex Wheel, Jaguar 8217 AM
Baterie: Li-pol X5 5900 35C,Li-Pol Nosram 3200, NiMH Nosram 4600, NiMH Team Orion 5100, NiCd JetPack 1600
-
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 3229
- Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
- Bydliště: Litvínov
Re: Vícezávitové motory - krouťák/výkon
15x2 → 15 závitů, 2 dráty
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Re: Vícezávitové motory - krouťák/výkon
ještě jednou si přečti co sem napsal... míň závitů prostě pojede líp. Spotřeba může bejt při takhle malým rozdílu otázka účinnosti a stylu jízdy.petr.tamiya píše:Tak nevim teda...mam motor Saturn 20z, jede lip, zrychluje lip a zere min nez Tamiya Sport Tuned 23.
Proc?
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- hornak
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 648
- Registrován: ned dub 05, 2009 9:49 pm
- Bydliště: Opava, Březová u Vítkova
Re: Vícezávitové motory - krouťák/výkon
Tzn. jako ze na jedne ze tri casti kotvy je nemotan drat dvojmo?
Znamena to 2x tak vetsi spotreba nez 15z? Vyssi otacky?
[/quote]ještě jednou si přečti co sem napsal... míň závitů prostě pojede líp. Spotřeba může bejt při takhle malým rozdílu otázka účinnosti a stylu jízdy.[/quote]
Je mi jasne, ze pojede lip, ale ta spotreba mela opravdu patrny rozdil. Tak proto se ptam porad dokola, to mi prave nebylo jasne.
Znamena to 2x tak vetsi spotreba nez 15z? Vyssi otacky?
[/quote]ještě jednou si přečti co sem napsal... míň závitů prostě pojede líp. Spotřeba může bejt při takhle malým rozdílu otázka účinnosti a stylu jízdy.[/quote]
Je mi jasne, ze pojede lip, ale ta spotreba mela opravdu patrny rozdil. Tak proto se ptam porad dokola, to mi prave nebylo jasne.
Naposledy upravil(a) hornak dne čtv říj 06, 2011 10:42 pm, celkem upraveno 1 x.
Podvozky: Tamiya TT-01R, TT-01 Off-Road,TT-01E On-Road, TL-01
Karoserie: Lancer EvoIV, Golf 4, Golf 4 V5, 2x Golf 5 GTI, Golf 5 Off-Road RED, Golf 5 Off-Road SILVER, Ford SVT-F150
RC soupravy: Spektrum 2.4GHz DX 2.0 DSM, Losi 2.4GHz DSM, Tamiya Expec TTU-03, Tamiya ADSPEC GP, Ofna AM, Carson Reflex Wheel, Jaguar 8217 AM
Baterie: Li-pol X5 5900 35C,Li-Pol Nosram 3200, NiMH Nosram 4600, NiMH Team Orion 5100, NiCd JetPack 1600
Karoserie: Lancer EvoIV, Golf 4, Golf 4 V5, 2x Golf 5 GTI, Golf 5 Off-Road RED, Golf 5 Off-Road SILVER, Ford SVT-F150
RC soupravy: Spektrum 2.4GHz DX 2.0 DSM, Losi 2.4GHz DSM, Tamiya Expec TTU-03, Tamiya ADSPEC GP, Ofna AM, Carson Reflex Wheel, Jaguar 8217 AM
Baterie: Li-pol X5 5900 35C,Li-Pol Nosram 3200, NiMH Nosram 4600, NiMH Team Orion 5100, NiCd JetPack 1600
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11517
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vícezávitové motory - krouťák/výkon
Málozávitové motory jsou už na výkon a zatížení konstruovaný.Spotřeba záleží kus od kusu.
Víc závitový motory většinou potřebujou,aby správně fungovaly,aby se kotva víc točila,díky čemu mají taky potřebnou ůčinnost.
Takže radši líp 17z a 19/61 nebo 20-21/61.I zub na pastorku u základního kola udělá divy.
Víc závitový motory většinou potřebujou,aby správně fungovaly,aby se kotva víc točila,díky čemu mají taky potřebnou ůčinnost.
Takže radši líp 17z a 19/61 nebo 20-21/61.I zub na pastorku u základního kola udělá divy.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- hornak
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 648
- Registrován: ned dub 05, 2009 9:49 pm
- Bydliště: Opava, Březová u Vítkova
Re: Vícezávitové motory - krouťák/výkon
Jasne, diky, takze 35z je nesmysl.Jirkacbx píše:Málozávitové motory jsou už na výkon a zatížení konstruovaný.Spotřeba záleží kus od kusu.
Víc závitový motory většinou potřebujou,aby správně fungovaly,aby se kotva víc točila,díky čemu mají taky potřebnou ůčinnost.
Takže radši líp 17z a 19/61 nebo 20-21/61.I zub na pastorku u základního kola udělá divy.
Podvozky: Tamiya TT-01R, TT-01 Off-Road,TT-01E On-Road, TL-01
Karoserie: Lancer EvoIV, Golf 4, Golf 4 V5, 2x Golf 5 GTI, Golf 5 Off-Road RED, Golf 5 Off-Road SILVER, Ford SVT-F150
RC soupravy: Spektrum 2.4GHz DX 2.0 DSM, Losi 2.4GHz DSM, Tamiya Expec TTU-03, Tamiya ADSPEC GP, Ofna AM, Carson Reflex Wheel, Jaguar 8217 AM
Baterie: Li-pol X5 5900 35C,Li-Pol Nosram 3200, NiMH Nosram 4600, NiMH Team Orion 5100, NiCd JetPack 1600
Karoserie: Lancer EvoIV, Golf 4, Golf 4 V5, 2x Golf 5 GTI, Golf 5 Off-Road RED, Golf 5 Off-Road SILVER, Ford SVT-F150
RC soupravy: Spektrum 2.4GHz DX 2.0 DSM, Losi 2.4GHz DSM, Tamiya Expec TTU-03, Tamiya ADSPEC GP, Ofna AM, Carson Reflex Wheel, Jaguar 8217 AM
Baterie: Li-pol X5 5900 35C,Li-Pol Nosram 3200, NiMH Nosram 4600, NiMH Team Orion 5100, NiCd JetPack 1600