Kapacitor-ano ci ne?

stejnosměrné, střídavé, kotvy, uhliky, prostě vše o motorech ...

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

myslite ze ma na zavody (koberec/asfalt)s 13z motorem pouzivat kondik?

ano
10
91%
ne
1
9%
 
Celkem hlasů: 11

Uživatelský avatar
xvlastix
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1007
Registrován: úte črc 03, 2007 9:09 pm
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od xvlastix »

Tak to SUB-DUC laický posouzení je fakt dobrý :lol:
Musíš se na to dívat z pohledu elektroniky a ne DUC DUC SUB DUC metodou. Náhodou jsem 4 roky úspěšně navštěvoval ústav zaměřený na elektro (SPŠE) a vím k čemu ten koďan tam je dobrej. Je to podobný jako kondíky ve zdrojích, myslím ty s velkou kapacitou co vychytávají větší výkyvy v odběrech, špičky a tak. Jen tak pro zajímavost, myslím, že bavit se o kondíku 470uF na takovej příkon co má motor v elektře nemá asi cenu. Poznat t půjde tak na digi oscilu na stole.
Já mám v autě 3x4700uF a fpoho. Znát to je.
XV-01 / XRAY T2R - Peugeot 208 R5, Ford Fiesta WRC, Honda Civic Type R3, Škoda Fabia S2000, Peugeot 306 MAXI
Toyota Hilux High Lift; F103RM - F1; TL-01; TT-01; 1/16 Brushless 4WD Monster Beatle, Zodiac MK GRII - inflatable scale boat (1:10), Spektrum DX3S
Navštivte stránky brněnského šampionátu RC rally http://www.rallybrno.cz
Uživatelský avatar
gema
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1271
Registrován: úte úno 06, 2007 8:28 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od gema »

Nevim jak jinde, ale u stridaku a LRP sphere comp. byl rozdil velice znateln.y pri akceleraci. A to tak ze z klidu na plno nebylo mozne udrzet auto rovne. Pokud se kondik takto dobije pri kazdem brzdeni musi byt i akcelerace za kazdou zatackou kde se brzdi vyraznejsi nez bez kondiku. Zkousel jsem to i bez a bylo to sakra znat
Pavel Novak
Většího teď nic nemám, vlastně Disco mutanta :)

ObrázekObrázek
Galerie
Uživatelský avatar
dnepr
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 152
Registrován: čtv led 25, 2007 1:52 pm
Bydliště: Rejstejn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dnepr »

Moje teorie se SUB-DUC neni zcestna = da se rici, ze je totozna..
Jde o to navrhnout dostatecnou kapacitu kondiku tak, aby zvladal dodavat ve spickach (kdy dochazi k nejvyssimo poklesu napeti) a zaroven se mimo spicku odberu zvladl dobit..
K SUB se vetsinou dava na 1kW kapacitor 1F..
U auticka, u ktereho ma motor odber napr. 12A pri napeti 7,2V jsem si nedokazal predstavit tu spravnou hodnotu kondiku..
Ale kdyz rikate (xvlastik), ze 3x4700uF je fpoho, tak na tom asi neco bude..
Treba to take nekdy vyzkousim.. :D
Jezdim rally a tam se akceleruje porad... :)
podvozek: XRAY T2 s upravou zejmena rejdu a svetlosti
kastle: Peugeot 207 Super 2000, Lancia Stratos, Opel Manta Rothmans, BMW M3, Skoda Octavia, Toyota Cellica a neco na drift
motory: EZ-RUN 9,5z stridak, aktualne v aute Carson 12z
Regl: z kombo setu EZ-RUN 30A
Radio: Spektrum DX3c a nejakej Hobbyking :-)
Ultramat 14 + balanecer a baterie LiPol znamych vyrobcu..:-)

ThunderTiger MOTO Ducati 999r 1/5 v lehkem tuningu
TTcko na blbnuti
Axika na lezeni
mec
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: úte dub 10, 2007 3:59 pm
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od mec »

Ono to taky bude závislé (znatelnost/neznatelnostna)na stavu baterií. Čím starší a "utahanější" baterie budou, tím víc to bude znát. Myslím si že u nějakých nových Intellectů bude efekt menší.
Tamiya TT-01, DF-02
Hitec Agressor 3 FM
Triton 2
Uživatelský avatar
player98
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1039
Registrován: stř led 17, 2007 6:40 pm
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od player98 »

taky moznost ;)
TRF416X, Mazda 6 Speed, SP2.0LPF, SP13.5, Z590, Nosram LiPo 5300 28C
Ultramat 12, DX 3.0
Uživatelský avatar
dnepr
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 152
Registrován: čtv led 25, 2007 1:52 pm
Bydliště: Rejstejn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dnepr »

Zadne nove baterky nemam a tak jsem dobry "pokusny kralik". Jen mam problem v tom, ze se do elektroniky pro kondik dostanu kdovikdy..
Jeste dotaz..
Je lepsi tam dat 3x4700uF nez jeden 14100uF?
Je rozdil v regulatorech a pouzitelnych kondicich? Mam zaklad Tamiya viz podpis..
podvozek: XRAY T2 s upravou zejmena rejdu a svetlosti
kastle: Peugeot 207 Super 2000, Lancia Stratos, Opel Manta Rothmans, BMW M3, Skoda Octavia, Toyota Cellica a neco na drift
motory: EZ-RUN 9,5z stridak, aktualne v aute Carson 12z
Regl: z kombo setu EZ-RUN 30A
Radio: Spektrum DX3c a nejakej Hobbyking :-)
Ultramat 14 + balanecer a baterie LiPol znamych vyrobcu..:-)

ThunderTiger MOTO Ducati 999r 1/5 v lehkem tuningu
TTcko na blbnuti
Axika na lezeni
Uživatelský avatar
player98
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1039
Registrován: stř led 17, 2007 6:40 pm
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od player98 »

kazdej regl ma nejakej doporucenej kondik s urcitou kapacitou-ja dal k GMV8RW 4700uF jak bylo v manualu... teoreticky by byly podle me lepsi 3x 4700, protoze by meli vetsi plochu chlazeni, ale rozum rika, ze asi 14100, protoze bude "objem" podobny (ne-li stejny), ale bude skladnejsi... :roll:
TRF416X, Mazda 6 Speed, SP2.0LPF, SP13.5, Z590, Nosram LiPo 5300 28C
Ultramat 12, DX 3.0
Zerro
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2010
Registrován: čtv bře 16, 2006 7:03 pm
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zerro »

ja na nem mam 16V a 2200uF............to je na sphare competition 2007 ED
Tomáš Kuba,Kutná Hora
:xray::xray::xray:
Uživatelský avatar
dnepr
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 152
Registrován: čtv led 25, 2007 1:52 pm
Bydliště: Rejstejn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dnepr »

Skoda, ze k tomu zakladaku neni nic psano..nic doporuceno..
Zkusil bych zprumerovat vase hodnoty a zacal bych na 3450uF a uvidim co to udela.. :D
Kdyby mel nekdo informace kolik je treba dat na zakladak, sem s tim.. :)
podvozek: XRAY T2 s upravou zejmena rejdu a svetlosti
kastle: Peugeot 207 Super 2000, Lancia Stratos, Opel Manta Rothmans, BMW M3, Skoda Octavia, Toyota Cellica a neco na drift
motory: EZ-RUN 9,5z stridak, aktualne v aute Carson 12z
Regl: z kombo setu EZ-RUN 30A
Radio: Spektrum DX3c a nejakej Hobbyking :-)
Ultramat 14 + balanecer a baterie LiPol znamych vyrobcu..:-)

ThunderTiger MOTO Ducati 999r 1/5 v lehkem tuningu
TTcko na blbnuti
Axika na lezeni
Uživatelský avatar
worlusho
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 206
Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od worlusho »

Tak kondenzátor v autě nevykrývá špičky odběru takovým způsobem jak si tu asi většina myslí. Elektrolitický kondenzátor je dost pomalý na to aby fungoval jako baterie, on pouze při zvýšeném odběru a poklesu napětí na baterkách vykrývá tento pokles (prostě udržuje vyšší napětí), ale proud teče z baterek. :wink: Jinak velikost kondenzátoru je dána v závislosti na odběru motoru, výkonu a tvrdosti zdroje a také na výsledné velikosti. Vše je kompromis. Jinak kondenzátor se nehřeje a pokud ano, tak už to má sečtené.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý ;) a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Uživatelský avatar
player98
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1039
Registrován: stř led 17, 2007 6:40 pm
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od player98 »

worlusho píše:Tak kondenzátor v autě nevykrývá špičky odběru takovým způsobem jak si tu asi většina myslí. Elektrolitický kondenzátor je dost pomalý na to aby fungoval jako baterie, on pouze při zvýšeném odběru a poklesu napětí na baterkách vykrývá tento pokles (prostě udržuje vyšší napětí), ale proud teče z baterek. :wink: Jinak velikost kondenzátoru je dána v závislosti na odběru motoru, výkonu a tvrdosti zdroje a také na výsledné velikosti. Vše je kompromis. Jinak kondenzátor se nehřeje a pokud ano, tak už to má sečtené.
tak nejak z tvyho prispevku nejsem moudry... :roll: vlastne si rekl, ze nevykryva spicky, ale vykryva pokles (pritom pokles je zapricineny vysokymi spickami) pokud se pletu, nekamenujte me :P
TRF416X, Mazda 6 Speed, SP2.0LPF, SP13.5, Z590, Nosram LiPo 5300 28C
Ultramat 12, DX 3.0
Uživatelský avatar
worlusho
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 206
Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od worlusho »

Já jsem napsal: že kondenzátor v autě nevykrývá špičky odběru takovým způsobem jak si tu asi většina myslí. To ale neznamená, že se na této činnosti nepodílí. Při řešení ti pomohou Kirchhoffovy a Ohmovy zákony. :shock:
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý ;) a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Uživatelský avatar
dnepr
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 152
Registrován: čtv led 25, 2007 1:52 pm
Bydliště: Rejstejn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dnepr »

V kondiku se udrzuje nejaky naboj a ten se tam nejakou dobu udrzi.. Jak dlouho, to je zavisle na odberu (poklesu napeti na zdroji vlivem velkeho odberu)..
Kdyz to prezenu, tak na diodu bude drzet nekolik vterin (je fakt, ze ve skutecnosti nedojde k prudkemu poklesu na zdroji)..
Kdyz na nej pripojim 10A zatez, tak to budou mikrosekundy..

Trochu jsem dotahl do extremu worlusho teorii.. :D

Zvolit spravnou kapacitu, to bude nejvetsi problem.. :?:
podvozek: XRAY T2 s upravou zejmena rejdu a svetlosti
kastle: Peugeot 207 Super 2000, Lancia Stratos, Opel Manta Rothmans, BMW M3, Skoda Octavia, Toyota Cellica a neco na drift
motory: EZ-RUN 9,5z stridak, aktualne v aute Carson 12z
Regl: z kombo setu EZ-RUN 30A
Radio: Spektrum DX3c a nejakej Hobbyking :-)
Ultramat 14 + balanecer a baterie LiPol znamych vyrobcu..:-)

ThunderTiger MOTO Ducati 999r 1/5 v lehkem tuningu
TTcko na blbnuti
Axika na lezeni
mec
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 24
Registrován: úte dub 10, 2007 3:59 pm
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od mec »

Obecně řečeno, každý regulátor má vhodný kondík už v sobě, někteří výrobci z rozměrových důvodů dokonce mají na reglu externí zdířky, kam se připojí doporučený kondenzátor. Pokud nemá regul. "vnější vstup" pro kondík tak výrobce zřejmě uznal za vhodné, že není třeba (pokud není psáno a vysvětleno v manuálu jinak. Takže například právě u standardního tamiyackého bych to vůbec neřešil. Hlavní jsou baterie. Pokud nejsou dost dobré na to, aby daly ten správný proud a napětí v pravý okamžik, pak v případě kondíku bych to označil jen termínem "omezování škod"
Tamiya TT-01, DF-02
Hitec Agressor 3 FM
Triton 2
Uživatelský avatar
dnepr
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 152
Registrován: čtv led 25, 2007 1:52 pm
Bydliště: Rejstejn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dnepr »

O tom to preci je - o omezovani skod..
Jde o to udrzet vykon co nejdele na max. urovni.....
podvozek: XRAY T2 s upravou zejmena rejdu a svetlosti
kastle: Peugeot 207 Super 2000, Lancia Stratos, Opel Manta Rothmans, BMW M3, Skoda Octavia, Toyota Cellica a neco na drift
motory: EZ-RUN 9,5z stridak, aktualne v aute Carson 12z
Regl: z kombo setu EZ-RUN 30A
Radio: Spektrum DX3c a nejakej Hobbyking :-)
Ultramat 14 + balanecer a baterie LiPol znamych vyrobcu..:-)

ThunderTiger MOTO Ducati 999r 1/5 v lehkem tuningu
TTcko na blbnuti
Axika na lezeni
Odpovědět

Zpět na „ELEKTROMOTORY“