Stránka 1 z 10

HPI E-Firestorm FLUX RTR

Napsal: ned dub 26, 2009 12:30 am
od nissanskyline
ahoj všem chcu si koupit tohle rc .ale potřebuji poradit jakou bateriji do toho auta koupit porade .

Re: HPI E-Firestorm FLUX RTR

Napsal: ned dub 26, 2009 8:48 am
od Lukass
jakou chceš..jestli NiMh tak 7,2V a jestli LiPol tak asi 7,4V (možná by zvládl i 3S)

Re: HPI E-Firestorm FLUX RTR

Napsal: ned dub 26, 2009 9:48 am
od rskedar
3s lipo nezvládne určitě - to by tam musel být ten o něco slabší motor co točí 4600KV!!!

jinak pokud nimh tak bud tohle http://www.mz-racing.net/p1796-ori10308 ... nimh-7-2v/ nebo tohle http://www.mz-racing.net/p1789-ori10902 ... -7-2v-2ks/

a dokonce na mz-racing je ted dobrý výběr z lipolek, ale sou dražší...kolem 1800Kč

Re: HPI E-Firestorm FLUX RTR

Napsal: pon dub 27, 2009 11:01 am
od Matěj Foldyna
anebo když už lepší aku tak bych napsal kořinkovi a bud vybirane nebo lipolky.

Re: HPI E-Firestorm FLUX RTR

Napsal: úte dub 28, 2009 9:57 pm
od Haben
zdarec, ja používal na mém firestorm flux NiMH Orion 5100 - bohužel odešly po měsíci 2 kusy, asi šmejďácká série. Teď mám 3 nové NiMh Nosram 4600 a lítá to pěkně. Oproti 2S LiPo to není takový hukot, ale se 2S LiPo je dle mě již Firestorm neovladatelný. Mám co dělat s těmi Nosram 4600 NiMH - můžu doporučit, na hlíně to pořád hrabe, dle posuvu baterie není problém dostat na zadní kola...
Výdrž na tu Nosramku je cca 20 minut při téměř stále plném plynu. Rychlost jsem neměřil, ale se základním pastorkem 19Z to odhaduji něco málo přes 50 km/h - dle rychlosti aut ve městě... pro mě všechny hodnoty plně dostačující...
Na autě se za půl roku nepokazilo nic, krom jednoho ulomeného předního ramena po prasáckém skoku dlouhém cca 6 metrů a pádu z výšky cca 3 metry na levé přední kolo.... :-) Firestorm je používán vesměs na skoky jednou týdně.
Jo a 3S LiPo nedoporučuji, není doporučováno ani výrobcem - max 2S Lipo, ale o její potřebě (využitelnosti) pochybuji...

HPI E-Firestorm FLUX RTR už je doma

Napsal: úte dub 28, 2009 10:52 pm
od nissanskyline
tak už jsem si ho koupil a mám ho doma .už se těším až ho pořádně projedu .

Re: HPI E-Firestorm FLUX RTR

Napsal: ned čer 28, 2009 10:02 am
od Haben
Zdarte, jaký používáte pastorek na Firestormovi se sériovým stříďákem "Flux"? Já používám 16z a i při snížení o 3 zuby oproti základu se mi po jedné vyjeté 4600 NiMH baterce hřeje motor - a to tak, že na něm neudržím ruku, to samé régl. Že je úplně rozpálená baterie, to je asi jasné... Jaké máte zkušenosti vy???

Re: HPI E-Firestorm FLUX RTR

Napsal: ned čer 28, 2009 1:37 pm
od rskedar
mám podobný problém, ale v mojem případě musím dělat přestávky tak po 6 minutách - už po takové době jsem na 60 stupních... Takže 3s LiPo 5000mAh jezdím s přestávkama tak 2 hodiny :). Tím tříčlánkem to nebude, protože i na dvoučlánek to je stejné. V zimě jsem jezdil 19 a docela v pohodě, jak se začalo oteplovat tak jsem šel níž.... Teď jem zkoušel 14 a i se 14 se s oběma lipolkama hřeje stejně oo-(( , navíc na 2s už je to pomalé... Takže jsem zvolil střední cestu 16 a teď bych rád otestoval až přestane pršet můj zlepšovák.( ono na tu 16 to je taky pěkné peklo a na plný plyn se to prostě nedá jezdit)

A tady foto, jak jsem se popral s chlazením, kromě toho, že jsem kastli hodně navrtal....
chránič motoru funguje i jako wheely bar, ale nevím jak bude snášet skoky - jestli se motor přestane tolik hřát a toto řešení bude fungovat, tak si to někde nechám vyrobit přesněji a z pevnějšího materiálu.

a taky jsem i někde na zahraničních fórech četl, že ty motory od castle creations se hodně hřejou....Na regulátoru mám vetrák taky , ale ted s chlazením je studený.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: HPI E-Firestorm FLUX RTR

Napsal: ned čer 28, 2009 2:44 pm
od Haben
No tak poud to motoru nevadí, že má tak 100C, tak je mi to jedno, ale myslim si, ze mu to urcite neprospiva...
Na nizsi pastorek jiz nechci jit, to by musel byt tak 3z,a by se ten motor nehral :-) S mensim nez 16 bude auto jiz pomale, to sam i popisujes...
Nad chladicem jsem taky uz přemyslel, jen nevim, nevim, jak bych vyrabel chranic motoru. No budu muset nad necim zauvazovat. Pri taovem zahrivani motoru asi pasivni nebude stacit a bude mu potreba pomoc vetrackem...

Re: HPI E-Firestorm FLUX RTR

Napsal: ned čer 28, 2009 3:31 pm
od rskedar
teploty přesahující 65-70 stupnů u střídavéhomotoru jsou už dost špatné a rozhodně to už motoru neprospívá!!!!! A teploty kolem 90-100 jsou už více než kritické!!!!!!!!!!!!!!!!! :-oo idéální je to do těch 50. Nezapomeň že povrchová teplota je menší než ta uvnitř motoru. Každopádně, až mi motor odejde, tak pořídím něco kvalitnějšího a ještě jednu 3 článkovou lipolku - a z těch dvou tříčlánků udělám 3 dvoučlánky.......

Re: HPI E-Firestorm FLUX RTR

Napsal: ned čer 28, 2009 4:23 pm
od Haben
já teplotu neměřil, ale pokud necháš ruku na motoru více jak sekundu, tak se spálíš.
Menší teploty nedosáhnu - to bych tam fakt musel dát tak pastorek se 3 zuby :-(
Moc to nechápu - je to vlastně RTR set, který by ze základním pastorkem měl být odladěný. Protože se motor s 19z pastrokem hřál, dal jsem 16z - teplota je úplně stejná - naprosto to nepomohlo. Takže fakt nevím, co s tím...

Re: HPI E-Firestorm FLUX RTR

Napsal: ned čer 28, 2009 5:11 pm
od rskedar
taky jsem z toho na prášky, mám vlastně ještě ten motor s více závity, takže by měl mít větší krouták - tzn do trucku vhodnější..... Jestli nepomůže ani to chlazení (a ani snižování počtu zubů na pastorku nikam nevede), tak asi budu muset experimentovat s časováním, ale s tím nemám žádné zkušenosti, tak snad někdo poradí. A pak to už přestanu řešit úplně a počkám až se motor pose..e a koupím nový, lepší, odolnější....

edit: ta teplota co popisuješ bude asi někde kolem těch 70 stupnů....takže moc :(

Re: HPI E-Firestorm FLUX RTR

Napsal: ned čer 28, 2009 5:21 pm
od rskedar
a jinak kamarádi co jezdí v těhle autech (AT-10,raven st a samo Firestorm) novaky 8.5, tak jsou max spokojeni, motory nehřejou absolutně vůbec(dokonce mají i tepelnou ochranu a další vychytávky díky senzorovému kabelu).....

Jenže mi se ten sidewinder/motiv régl právě líbí , je výkonný a perfektně nastavitelný, takže se mi ho prodávat nechce - stejně bych na tom je hodně prodělal. A nenapadá mě jaký motor bych do něj později nacpal. Vím že MM je dělaná na 100A a ten sidewinder bude o něco míň dimenzovaný......Tak kdyby někdo věděl o dobrém senzorless motoru, který dobře jede - nehřeje se a něco vydrží tak dejte vědět. Myslím, že ten ve fluxu je asi 7.5T nebo 8.5T, ale není to nikde napsané přesně


A drobná poznámka to moje combo se hřálo stejně i v TAO5 se stockovými převody.....

Re: HPI E-Firestorm FLUX RTR

Napsal: ned čer 28, 2009 6:41 pm
od Honza D
Pokud vímk tak na bezsenzorový regl můžeš dát senzorový motor. Senzor jen dává informace o poloze kotvy zpět do regllu, jinak na činnost motoru nemá vliv.

Re: HPI E-Firestorm FLUX RTR

Napsal: ned čer 28, 2009 7:11 pm
od Haben
Ve Firestormovi ten Flux by měl být 7,5T. No zkusím někde sehnat nějaký měřák teploty, změřím a pak kdyžtak zkusím nějak vykoumat chlazení. Až budeš mít u tebe odzkoušenéí chalzení, hoď sem prosím tvoje poznatky - jestli to k něčemu vede nebo ne...
S časováním bude problém. K mojemu reglu není karta. Prý se to dá nějak přes PC, ale tam zase potřebuješ nějaký kabel na propojení a ten taky nemám. Takže časování u mě asi nehrozí. Nanejvýš pasivní či aktivní chlazení. Ještě bych to mohl probrat s prodejcem, co s tím udělat, ale pochybuji, že dá radu která pomůže.