Zamýšlená vopičárna
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Zamýšlená vopičárna
Dle mýho ůsudku se dotaz nehodí vysloveně do žádný sekce,tak to dám sem.
Trochu do trialu,trochu do olejovýho hospodářství,něco do Depa ohledně tlumičů a celkově nic a vše.
A konečně trochu k dotazu.
Primární dotaz by byl,zda NĚCO dokáže vyrovnávat tlaky v tlumičích na autě TAK,aby víc stlačovaný tlumiče přes NĚCO přepustili tlak vzduchu či oleje do míň zatížených tlumičů a tím je víc nadzvihly a ztvrdly.
Jak to udělat na autě s 4ma tlumičema?
Jen pospojovat přes nějakou 4cestnou kostku,která ty 4 tlumiče spojí,nejspíš asi vyndat čepičky,aby se tlaky a případně i tekutina či vzduch mohl z víc zatížených tlumičů dostat přes něco do mín zatížených tlumičů a TÍMTO by se se auto v podélným či příčným náklonu "stabilizovalo" ,samo se narovnalo díky práci tlumičů.
Nikde jsem tuhle vopičárnu na rc modelech ZATÍM neviděl,je to jen taková myšlenka.
Aby se auto samo rovnalo a co nejmín padalo v nebo i za maximálními náklony v terénu.
Pokud mi to někdo schválí,nebráním se úpravě tlumičů a vyzkoušet to.
Pokud možno bez další potřebný elektroniky,ale ta by tam nemusela být potřebná,podle zamýšlený funkce.
Kdopak poradí?
Trochu do trialu,trochu do olejovýho hospodářství,něco do Depa ohledně tlumičů a celkově nic a vše.
A konečně trochu k dotazu.
Primární dotaz by byl,zda NĚCO dokáže vyrovnávat tlaky v tlumičích na autě TAK,aby víc stlačovaný tlumiče přes NĚCO přepustili tlak vzduchu či oleje do míň zatížených tlumičů a tím je víc nadzvihly a ztvrdly.
Jak to udělat na autě s 4ma tlumičema?
Jen pospojovat přes nějakou 4cestnou kostku,která ty 4 tlumiče spojí,nejspíš asi vyndat čepičky,aby se tlaky a případně i tekutina či vzduch mohl z víc zatížených tlumičů dostat přes něco do mín zatížených tlumičů a TÍMTO by se se auto v podélným či příčným náklonu "stabilizovalo" ,samo se narovnalo díky práci tlumičů.
Nikde jsem tuhle vopičárnu na rc modelech ZATÍM neviděl,je to jen taková myšlenka.
Aby se auto samo rovnalo a co nejmín padalo v nebo i za maximálními náklony v terénu.
Pokud mi to někdo schválí,nebráním se úpravě tlumičů a vyzkoušet to.
Pokud možno bez další potřebný elektroniky,ale ta by tam nemusela být potřebná,podle zamýšlený funkce.
Kdopak poradí?
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: Zamýšlená vopičárna
Myslím, že je to až mooooc velká vopičárna. Pokud propojíš všechny tlumiče nějakou tlakovou hadičkou, bude to spíš ke škodě. Protože z více zatíženého tlumiče se přesune tlak do dalších tlumičů ( kolo se ještě víc zvedne ) a tím víc se ten náklon zvětší. Je to složitější hlavně také v tom, že jde kombinaci statického a dynamického tlaku. Při statickém tlaku ( hodně pomalá jízda, kola se zvedají a padají pomalu ) na náklon auta nemají tlumiče vliv - to je otázka tvrdosti a síly pružin. To by chtělo spíš aktivní pohyb celého zavěšení jednotlivých pružin nahoru a dolů. Pro letadla se prodávají stabilizátory letu, kde gyroskopy řídí vyrovnávací pohyby serv. Nedokážu se představit, jak rychle by se musely celé závěsy pohybovat, aby se vyrovnával horizont jako u letadla. U pomalého trialu by to snad mohlo jít, ale u rychlejší jízdy si to nedokážu vůbed představit - muselo by to být velice silné a hlavně rychlé zařízení, aby se to mohlo vůbec projevit v reálném čase.
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
Máš pravdu,je to nesmysl.
Možná ještě tak tlumiče na nápravě spojit.
Trial je dost pomalá disciplína,s bídou pomalá chůze 8)
Musel jsem shlídnout aspon 10 videí z trialu,abych pochopil,že jsem opravdu vymyslel kravinu.
Někdy by bylo potřeba zatížený tlumič víc nafouknout,někdy zas upustit.
To aby tam bylo na tlumiči nějaký čidlo,co bude tlak hlídat a povídat si s dalšíma čidlama v tlumičích,co je potřeba.
Pomálu aby to hlídal počítač,člověk by měl plný ruce práce s přepouštěním tlaků a vyrovnávání auta.
O elektronickým gyroskopu pro letadla a vrtulníky vim,jen mi není jasný,co a jak by měl řídit na autě.
Možná ještě tak do auta zabudovat mechnický gyroskop,který bude točit nějaký další motor,aby se podvozek
sám stabilizoval.
No,ještě jsem trochu hledal a našel tohle video https://www.youtube.com/watch?v=jSU4XAnk6XQ
To by MOHLO být případný řešení.
Jen teda nevím,jak bych ovládal páčkovku s tolika funkcema,hlídal tlumiče,naklonění auta,rychlost a ještě se úspěšně trefit do branky ,když td s volantem mám dost starostí
Možná ještě tak tlumiče na nápravě spojit.
Trial je dost pomalá disciplína,s bídou pomalá chůze 8)
Musel jsem shlídnout aspon 10 videí z trialu,abych pochopil,že jsem opravdu vymyslel kravinu.
Někdy by bylo potřeba zatížený tlumič víc nafouknout,někdy zas upustit.
To aby tam bylo na tlumiči nějaký čidlo,co bude tlak hlídat a povídat si s dalšíma čidlama v tlumičích,co je potřeba.
Pomálu aby to hlídal počítač,člověk by měl plný ruce práce s přepouštěním tlaků a vyrovnávání auta.
O elektronickým gyroskopu pro letadla a vrtulníky vim,jen mi není jasný,co a jak by měl řídit na autě.
Možná ještě tak do auta zabudovat mechnický gyroskop,který bude točit nějaký další motor,aby se podvozek
sám stabilizoval.
No,ještě jsem trochu hledal a našel tohle video https://www.youtube.com/watch?v=jSU4XAnk6XQ
To by MOHLO být případný řešení.
Jen teda nevím,jak bych ovládal páčkovku s tolika funkcema,hlídal tlumiče,naklonění auta,rychlost a ještě se úspěšně trefit do branky ,když td s volantem mám dost starostí
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: Zamýšlená vopičárna
Jirko ty se musis strasne nudit
Jsi mi pripomel chlapika co jezdi v lese s sestikolkou volvo. Byl u nas v hospode na obede a rikal ze pri zapnuty nivelaci by prejel pres bar a ani si toho nevsiml
Jsi mi pripomel chlapika co jezdi v lese s sestikolkou volvo. Byl u nas v hospode na obede a rikal ze pri zapnuty nivelaci by prejel pres bar a ani si toho nevsiml
AXIAL, TAMIYA, VATERRA, LOSI, vintage Traxxas , new & vintage KYOSHO, new & vintage ASSO.
Re: Zamýšlená vopičárna
No paráda ! na tom videu je to docela hezky provedený. A dokonce k tomu nepotřebuješ žádné páčky navíc - bylo to automaticky stabilizované jak v podélné, tak i příčné ose. Takový podobný systém se používá na traktorech pro vinice - i ve velkém svahu jede traktor vodorovně, i když má jedno kolo o metr a půl výš, než to druhé. Dřív to bylo na hydraulice ovládané ručně, v dnešní době to bude určitě automaticky.
Na tom modelu je vidět, že to jde. Akorát dvě věci jsou tam dost problematické: musíš použít extra rychlá a silná serva ( a stejně při rychlejší jízdě nebudou stíhat ) a s tím souvisí i druhá potíž: obrovská spotřeba. Když si představíš, jak ta čtyři silná serva rychle kmitají, tak ta spotřeba bude určitě o dost vyšší, jak spotřeba motoru pro jízdu.
Ale důležité je to, že to jde.
Na tom modelu je vidět, že to jde. Akorát dvě věci jsou tam dost problematické: musíš použít extra rychlá a silná serva ( a stejně při rychlejší jízdě nebudou stíhat ) a s tím souvisí i druhá potíž: obrovská spotřeba. Když si představíš, jak ta čtyři silná serva rychle kmitají, tak ta spotřeba bude určitě o dost vyšší, jak spotřeba motoru pro jízdu.
Ale důležité je to, že to jde.
Re: Zamýšlená vopičárna
http://citroeny.cz/hydropneumaticke-perovani/
něco takovýho?
něco takovýho?
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
Bořík : No,nevím,jak bych probematicky další 4 serva cpal do Axíka.
Honza D : Nooo,to by se mi moooc líbilo Na výrobu nejsem vybaven a když to někdo bude tvořit,levný to nebude.
Honza D : Nooo,to by se mi moooc líbilo Na výrobu nejsem vybaven a když to někdo bude tvořit,levný to nebude.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- novako
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 928
- Registrován: čtv bře 20, 2008 7:54 am
- Bydliště: České Budějovice, Kramolín PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
systém aktivního pérování, který se svého času používal mj. i v F1, než to zakázali ....
RCK Kramolín http://www.hranol.cz
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
Neznam a navíc to chci na pevnou nápravu do Axíka a ne na ramena.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 3828
- Registrován: pát srp 07, 2009 5:30 pm
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
řešení mám v hlavě, jen to nedokážu popsat ale je komplikovaný, těžký a efekt pochybný....
představ si zavěšení ala traxas e-revo
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... f8d4FXYTIt
horní část tlumiče uchycená na šasi by byla na suvné desce, kterou by posouvala šroubovice dopředu a dozadu. tím by se měnila sv. výška... jen se musí vyřešit vedení suvné desky buď pro oba tlumiče, nebo i jednotlivě. chápeme se?
EDIT > přidal jsem obrázek
představ si zavěšení ala traxas e-revo
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... f8d4FXYTIt
horní část tlumiče uchycená na šasi by byla na suvné desce, kterou by posouvala šroubovice dopředu a dozadu. tím by se měnila sv. výška... jen se musí vyřešit vedení suvné desky buď pro oba tlumiče, nebo i jednotlivě. chápeme se?
EDIT > přidal jsem obrázek
Oficiálně jsem s modelařinou skončil, proto jsem si koupil stavebnici MB Actros
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Re: Zamýšlená vopičárna
To řešení se servy je prakticky stejné a jednodušší toho bych se držel. Spíš by mne u tohoto systému zajímalo, jak by se dalo k ovládání serv použít GYRO z quadcoptéry. Jde o to, aby plošina vozu byla pokud možno ve vodorovné poloze ( si myslím, že to v tom létacím paznechtu tak funguje).
Re: Zamýšlená vopičárna
Roztočit šroubovici na jednu stranu a pak na druhou ... to by šlo u statického nastavení, kdy by se měnila výška podvozku, ale během jízdy, aby to drželo auto v rovině, je technicky sotva proveditelné - vzhledem k času, co je potřeba na ten pohyb. Ono i s těmi servy je to tak maximálně na ten trial, ale jinak ani ťuk. Prostě žádné servo není tak silné a rychlé, aby dokázalo tento pohyb praktikovat během jízdy. Od určitě rychlosti ( a ne zrovna moc velké ) by ten systém zkolaboval a přestal by fungovat. Stačí si vyzkoušet pohyb serv na servotesteru a to i bez zátěže. Serva i naprázdno tak rychle kmitat neumí a další problém je v převodech: i na serva řízení jsou dost velké požadavky na odolnost vůči rázům a to servo na řízení ty rázy dostává s mnohem menší silou a navíc nepřímo. Tady by zuby v převodech dostávaly kapky přímo od páky a to by za chvilku byla kolečka bez zubů.
Ale pro modeláře, co dělají stavební a zemědělskou techniku, je to hozená rukavice. I na takový kráčivý bagr při pohybu je mnohem zajímavější pohled, jak na všechny baletky v Labutím jezeře. :--)
Ale pro modeláře, co dělají stavební a zemědělskou techniku, je to hozená rukavice. I na takový kráčivý bagr při pohybu je mnohem zajímavější pohled, jak na všechny baletky v Labutím jezeře. :--)
Re: Zamýšlená vopičárna
Ale Jirka to chce do auta na trial nebo jsem něco přehlédl?
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
3p0 : Ano,pořád to chci pro trial.Zmínil jsem to minimálně 1x,
ale Bořík to bere spíš více obecně.
Serva + gyro z lítadla by sice tak nějak trochu šla,jen si nedovedu představit na Axíka naklohnit další 4 serva,nejspíš Jumbo či Big velikost,aby zvládaly váhu auta a terén.Počítám nějaký 30kg tahu,aby to mělo smysl.Měl jsem ho na řízení před časem a občas se povedlo,že i to bylo málo.
Pájík :
Možná jsem tvou myšlenku trochu pochopil,možná ne
Že by tlumič nebyl natvrdo,ale na tý šroubovici,aby se mohla potřebně jedna či druhá strana auta přizvednout či snížit.Co tlumiče vynechat a šroubovat rovnou na to přepákování?Potřeba tedy 4x ten systém motor/šroubovice/přepákování,aby to mělo smysl.
No a ještě,kterej elektro mozek by to řídil?Gyro nejspíš ne,to by mělo umět pracovat jen se servy.
Koukám,že jsem zas vymyslel děsnou pí***nu
Teda ohledně modelářskýho měřítka,v reálu bych vzal díly z nějakýho Citrona a byl by klid
Jsou prázdniny a dovolený,tak třeba budu mít víc úspěch v zimě při dlouhých večerech
P.S. Ted mně napadlo,že sice ne tak dokonale jako Citron,ale podobně to maj Tatra nákladáky. 8)
Výroba přepouštáků a ventilů by se dneska už nechala možná realizovat,poptám se u Slicka.
Místo měchů bych upravil stávající tlumiče,bez dírek,s minimem oleje.Stejně ho tam moc nevozim.
A jako kompresor použít třeba pidi kompresůrek z měřiče tlaku na zápěstí.Tím by případně odpadlo i použití pružin na tlumičích.
Sice nějaký "trochu" zásobník vzduchu a kompresorek by se mohl spínat ručně,bez další elektroniky.
Co vy na to a hlavně co Bořík? Nechám si poradit dycky.
A trial je FAKT pomalá dispiclína
ale Bořík to bere spíš více obecně.
Serva + gyro z lítadla by sice tak nějak trochu šla,jen si nedovedu představit na Axíka naklohnit další 4 serva,nejspíš Jumbo či Big velikost,aby zvládaly váhu auta a terén.Počítám nějaký 30kg tahu,aby to mělo smysl.Měl jsem ho na řízení před časem a občas se povedlo,že i to bylo málo.
Pájík :
Možná jsem tvou myšlenku trochu pochopil,možná ne
Že by tlumič nebyl natvrdo,ale na tý šroubovici,aby se mohla potřebně jedna či druhá strana auta přizvednout či snížit.Co tlumiče vynechat a šroubovat rovnou na to přepákování?Potřeba tedy 4x ten systém motor/šroubovice/přepákování,aby to mělo smysl.
No a ještě,kterej elektro mozek by to řídil?Gyro nejspíš ne,to by mělo umět pracovat jen se servy.
Koukám,že jsem zas vymyslel děsnou pí***nu
Teda ohledně modelářskýho měřítka,v reálu bych vzal díly z nějakýho Citrona a byl by klid
Jsou prázdniny a dovolený,tak třeba budu mít víc úspěch v zimě při dlouhých večerech
P.S. Ted mně napadlo,že sice ne tak dokonale jako Citron,ale podobně to maj Tatra nákladáky. 8)
Výroba přepouštáků a ventilů by se dneska už nechala možná realizovat,poptám se u Slicka.
Místo měchů bych upravil stávající tlumiče,bez dírek,s minimem oleje.Stejně ho tam moc nevozim.
A jako kompresor použít třeba pidi kompresůrek z měřiče tlaku na zápěstí.Tím by případně odpadlo i použití pružin na tlumičích.
Sice nějaký "trochu" zásobník vzduchu a kompresorek by se mohl spínat ručně,bez další elektroniky.
Co vy na to a hlavně co Bořík? Nechám si poradit dycky.
A trial je FAKT pomalá dispiclína
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: Zamýšlená vopičárna
po pravdě řečeno nemám tušení - to je už blízko hydrauliky a to vůbec není moje parketa - navíc je zde dost modelářů, co hydrauliku zvládají perfektně. Pořád ale vše probíhá v podstatně delším čase, než by bylo potřeba. Pružiny bych si nedovolil vynechat - jsou stejně důležité jak tlumiče, ale mají naprosto odlišnou funkci. A navíc jako jediný prvek jsou pasívní a nejsou ničím řízené a stíhají i ve velké rychlosti.
Podle mého názoru je vše docela reálné, ale pouze v rámci statických nebo naprosto pomalých dějů. Jakékoli rychlé "cvičení" s velkou setrvačnou hmotou ( což bohužel u autíčka je skoro všechno ) znamená obrovskou potřebu energie. Obávám se, že i ten trial by byl v určitých úsecích tratě hoooodně rychlý ( na takové aplikace ).
Podle mého názoru je vše docela reálné, ale pouze v rámci statických nebo naprosto pomalých dějů. Jakékoli rychlé "cvičení" s velkou setrvačnou hmotou ( což bohužel u autíčka je skoro všechno ) znamená obrovskou potřebu energie. Obávám se, že i ten trial by byl v určitých úsecích tratě hoooodně rychlý ( na takové aplikace ).