Stránka 1 z 2

velikost poloměru zatáčení

Napsal: ned čer 10, 2012 10:21 pm
od vodař
Prosí o radu. Řeší se tu všude ten rejd podvozku df 03 ra, sám jsem nedal na rady a řekl si že je to pro mně vhodnej materiál jak něco přivést k dokonalosti. Inspirováno filmem Pretty woman. Jakej průměr zatáčky jste schopni dosáhnout s vašim čtyřkolovým miláčkem? měřeno od vnitřního kola. Projeďte prosím někde pomalu kolo a změřte mi průměr. Nějak se mi podařilo upravit zatáčení a nevím jestli je to dostatečné a abych nedělal něco zbyrečně, nepřiváděl podvozek do nepřirozenýho mechanickýho namáhání. Děkuji.

Re: velikost poloměru zatáčení

Napsal: ned čer 10, 2012 10:30 pm
od Honza D
Myslíš na DF nebo rally auta obecně? :) Moje zadokola má nějakých 26cm, což je hodnota kterou většinou dosahují i upravený čtyřkoly. Taková hodnota umožní i na technických tratích projet prudký zatáčky bez nutnosti to utrhnout. A taková drobnost - řízení se většinou dělá téměř paralelní

Re: velikost poloměru zatáčení

Napsal: ned čer 10, 2012 11:20 pm
od vodař
Buť to měříme každej jinak nebo mám ještě někde na přední nápravě moc materiálu, ale zdá se mi že po ůpravě mám průměr kola které projedu doma na koberci 80 cm.

Re: velikost poloměru zatáčení

Napsal: pon čer 11, 2012 9:15 am
od Honza D
Myslím, že měříš správně. Jak jsem řekl, je těch 25mm maximum, kteryho se u většiny aut dosahuje totálním překopáním řízení. Pomůže např. přiblížení paralelnimu řízení jako u drifťáků, protože u rally auta je vnější kolo zatíží natolik, že poloměr závisí hlavně na něm.

Re: velikost poloměru zatáčení

Napsal: pon čer 11, 2012 12:39 pm
od freestyler
takze zalezi na nastaveni diferaku? to pocujem prvy raz... tak mam potom vsetky upravy zasa na ho....

Re: velikost poloměru zatáčení

Napsal: pon čer 11, 2012 1:44 pm
od Honza D
Kde vidíš něco o nastavování diferáku? Mluvil jsem o paralelním řízení, neboli

Obrázek

Pokud už poloosy víc nedovolí, je to poslední možnost zvětšení rejdu.

Re: velikost poloměru zatáčení

Napsal: pát čer 29, 2012 9:36 am
od Supiluliumas
Můžete mě někdo nasměrovat co je to to paralelní řízení? Jak to vypadá a jak funguje? Dík

Re: velikost poloměru zatáčení

Napsal: pát čer 29, 2012 11:41 am
od Honza D
obrázek výšejsi viděl? Je to řízení kde pravý i levý kolo točí pod stejným úhlem.

Re: velikost poloměru zatáčení

Napsal: pát čer 29, 2012 1:13 pm
od Supiluliumas
No právě že jsem ten obrázek neviděl, nešel zobrazit.

Re: velikost poloměru zatáčení

Napsal: pát čer 29, 2012 9:49 pm
od Jirkacbx
Honza D : Výše zmíněný obrázek a odkaz nefunguje.
Takže to vidět neni.

Re: velikost poloměru zatáčení

Napsal: pát čer 29, 2012 10:53 pm
od Honza D
mě normálně jede.. tak nevim..

TOTO už se zobrazuje?

Re: velikost poloměru zatáčení

Napsal: sob čer 30, 2012 8:38 am
od Supiluliumas
Jo to už vidět je. Takže je to spřažené přímo.
A tímto způsobem se docílí větší zatočení vnějšího kola, je to tak?

Re: velikost poloměru zatáčení

Napsal: sob čer 30, 2012 9:22 am
od freestyler
cavte
no zevraj pri UNI su normalne vibracie pri urcitom rejde, su normalne aj pri jazde rovno? proste mi hadze kolesami a neviem preco.. ten miniaturny srob na imbus co drzi uni ma byt len na jednej strane? neviem a znepokojuje ma to.. je to zvlastne

Re: velikost poloměru zatáčení

Napsal: sob čer 30, 2012 9:51 am
od Honza D
Spřažení napřímo u rally asi nebude možný kvůli velkýmu pohybu ramen, tam se musí prostě zkoušet a testovat... Inspiraci hledej u TA-05VDF a podobných... Já zjistil, že se tomu nejvíc přiblížíš, když bude spojovačka kolmo ke spojnici mezi osou otáčení kola a kloubem tý spojovačky....

freestyler: nejde o to jestli jsou v rejdu ale jestli jsou pod úhlem

Re: velikost poloměru zatáčení

Napsal: sob čer 30, 2012 11:58 am
od freestyler
ok takze znizit? mam 24mm