velikost poloměru zatáčení

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack

vodař
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: ned čer 10, 2012 10:07 pm

velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od vodař »

Prosí o radu. Řeší se tu všude ten rejd podvozku df 03 ra, sám jsem nedal na rady a řekl si že je to pro mně vhodnej materiál jak něco přivést k dokonalosti. Inspirováno filmem Pretty woman. Jakej průměr zatáčky jste schopni dosáhnout s vašim čtyřkolovým miláčkem? měřeno od vnitřního kola. Projeďte prosím někde pomalu kolo a změřte mi průměr. Nějak se mi podařilo upravit zatáčení a nevím jestli je to dostatečné a abych nedělal něco zbyrečně, nepřiváděl podvozek do nepřirozenýho mechanickýho namáhání. Děkuji.
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od Honza D »

Myslíš na DF nebo rally auta obecně? :) Moje zadokola má nějakých 26cm, což je hodnota kterou většinou dosahují i upravený čtyřkoly. Taková hodnota umožní i na technických tratích projet prudký zatáčky bez nutnosti to utrhnout. A taková drobnost - řízení se většinou dělá téměř paralelní
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
vodař
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 7
Registrován: ned čer 10, 2012 10:07 pm

Re: velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od vodař »

Buť to měříme každej jinak nebo mám ještě někde na přední nápravě moc materiálu, ale zdá se mi že po ůpravě mám průměr kola které projedu doma na koberci 80 cm.
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od Honza D »

Myslím, že měříš správně. Jak jsem řekl, je těch 25mm maximum, kteryho se u většiny aut dosahuje totálním překopáním řízení. Pomůže např. přiblížení paralelnimu řízení jako u drifťáků, protože u rally auta je vnější kolo zatíží natolik, že poloměr závisí hlavně na něm.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
freestyler
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 681
Registrován: čtv dub 05, 2012 8:55 am

Re: velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od freestyler »

takze zalezi na nastaveni diferaku? to pocujem prvy raz... tak mam potom vsetky upravy zasa na ho....
už len Eagle Racing TA-05 GRT Ver. III CS 1,55
bolo: HPI E10, Tamiya DF-03Ra, Tamiya Double Blaze, Tamiya TB-Evo IV, 3Racing Sakura D3 CS
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od Honza D »

Kde vidíš něco o nastavování diferáku? Mluvil jsem o paralelním řízení, neboli

Obrázek

Pokud už poloosy víc nedovolí, je to poslední možnost zvětšení rejdu.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Supiluliumas
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: pon lis 07, 2011 2:48 am

Re: velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od Supiluliumas »

Můžete mě někdo nasměrovat co je to to paralelní řízení? Jak to vypadá a jak funguje? Dík
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od Honza D »

obrázek výšejsi viděl? Je to řízení kde pravý i levý kolo točí pod stejným úhlem.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Supiluliumas
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: pon lis 07, 2011 2:48 am

Re: velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od Supiluliumas »

No právě že jsem ten obrázek neviděl, nešel zobrazit.
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od Jirkacbx »

Honza D : Výše zmíněný obrázek a odkaz nefunguje.
Takže to vidět neni.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od Honza D »

mě normálně jede.. tak nevim..

TOTO už se zobrazuje?
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Supiluliumas
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: pon lis 07, 2011 2:48 am

Re: velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od Supiluliumas »

Jo to už vidět je. Takže je to spřažené přímo.
A tímto způsobem se docílí větší zatočení vnějšího kola, je to tak?
Uživatelský avatar
freestyler
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 681
Registrován: čtv dub 05, 2012 8:55 am

Re: velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od freestyler »

cavte
no zevraj pri UNI su normalne vibracie pri urcitom rejde, su normalne aj pri jazde rovno? proste mi hadze kolesami a neviem preco.. ten miniaturny srob na imbus co drzi uni ma byt len na jednej strane? neviem a znepokojuje ma to.. je to zvlastne
už len Eagle Racing TA-05 GRT Ver. III CS 1,55
bolo: HPI E10, Tamiya DF-03Ra, Tamiya Double Blaze, Tamiya TB-Evo IV, 3Racing Sakura D3 CS
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od Honza D »

Spřažení napřímo u rally asi nebude možný kvůli velkýmu pohybu ramen, tam se musí prostě zkoušet a testovat... Inspiraci hledej u TA-05VDF a podobných... Já zjistil, že se tomu nejvíc přiblížíš, když bude spojovačka kolmo ke spojnici mezi osou otáčení kola a kloubem tý spojovačky....

freestyler: nejde o to jestli jsou v rejdu ale jestli jsou pod úhlem
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
freestyler
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 681
Registrován: čtv dub 05, 2012 8:55 am

Re: velikost poloměru zatáčení

Příspěvek od freestyler »

ok takze znizit? mam 24mm
už len Eagle Racing TA-05 GRT Ver. III CS 1,55
bolo: HPI E10, Tamiya DF-03Ra, Tamiya Double Blaze, Tamiya TB-Evo IV, 3Racing Sakura D3 CS
Odpovědět

Zpět na „DF-01 , DF-02 , DF-03, DF-03RA“