TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Moderátoři: rotruck, Loupák83, tjjack, Jirkacbx

Uživatelský avatar
PeLi CZE
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 240
Registrován: čtv pro 02, 2010 4:15 pm
Bydliště: Vysočina

TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od PeLi CZE »

Zdravím všechny, chtěl jsem se zeptat zda půjde tahle karoserie na zmíněný podvozek. Bohužel má rozvor 251mm oproti ostatním 257mm. Pracovně zručný jsem, takže případné menší úpravy bych měl zvládnout. Díky všem za rady ;)
HPI Bullet 3.0

Minulost: TL-01 B, TL-01 B II, TT-01, Himoto Emxt-1, Losi XXX-S, CC-01, TT-01, Xray T2Rpro, HPI Bullet 3.0
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od Honza D »

no možností je spousta, ale v zásadě se to dá řešit 2 způsoby:
1) výrobou novýho šáska, zkrácenýho o příslušnej rozměr,

2)posunutí náprav(y)..Buď, jestli je místo, posunout vnitřní bloky a dát delší osu ramene a vypodložit, nebo výroa vlastních ramen
(možná by mohly posloužit ramena Xray).. Ale naroste úhel na poloose, při rally to může dělat problémy
Obrázek
Obrázek
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
PeLi CZE
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 240
Registrován: čtv pro 02, 2010 4:15 pm
Bydliště: Vysočina

Re: TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od PeLi CZE »

díky, ale karoserie by byla ten menší problém, jak je to s dostupností ND na tento podvozek ? Moc jsem jich teda nenašel :-\
HPI Bullet 3.0

Minulost: TL-01 B, TL-01 B II, TT-01, Himoto Emxt-1, Losi XXX-S, CC-01, TT-01, Xray T2Rpro, HPI Bullet 3.0
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od Honza D »

Ona 415 taky neni nejmladsi model... je nekdy z roku 2002... nejaky dily se daji pouzit z jinych Tamiyi... jakou mas verzi (foto?)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
PeLi CZE
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 240
Registrován: čtv pro 02, 2010 4:15 pm
Bydliště: Vysočina

Re: TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od PeLi CZE »

HPI Bullet 3.0

Minulost: TL-01 B, TL-01 B II, TT-01, Himoto Emxt-1, Losi XXX-S, CC-01, TT-01, Xray T2Rpro, HPI Bullet 3.0
Uživatelský avatar
PeLi CZE
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 240
Registrován: čtv pro 02, 2010 4:15 pm
Bydliště: Vysočina

Re: TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od PeLi CZE »

Měl jsem namysli spíše tady v ČR, rc mart bude spíše jako taková nouzovka....
HPI Bullet 3.0

Minulost: TL-01 B, TL-01 B II, TT-01, Himoto Emxt-1, Losi XXX-S, CC-01, TT-01, Xray T2Rpro, HPI Bullet 3.0
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od Honza D »

tak pokud tam jsou reversible ramena, xray ramena by tam měly jít s minimálníma úpravama ;) Jinak díly, no zavěšení půjde z TA-05IFS nebo TB-EVO 4, to samý poloosy.. Dají se zaměnit za zavěšení z TRF416, rozdíly jsou v řádu milimetrů. Bloky ramen jsou stejný u všech Tamiyí, jen u některých se liší výška asi o milimetr.. Spur je standartní a řemenice už se nějak najdou
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
PeLi CZE
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 240
Registrován: čtv pro 02, 2010 4:15 pm
Bydliště: Vysočina

Re: TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od PeLi CZE »

Díky za pomoc ;)
HPI Bullet 3.0

Minulost: TL-01 B, TL-01 B II, TT-01, Himoto Emxt-1, Losi XXX-S, CC-01, TT-01, Xray T2Rpro, HPI Bullet 3.0
Uživatelský avatar
Speedman
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1406
Registrován: pát srp 22, 2008 4:10 pm

Re: TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od Speedman »

Díly které se mohou rozbít nebo opotřebit - ramena apod. by měly být kompatibilní např. s TB-03, TA-05 anebo TRF 416.
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od Honza D »

právě že ne, 416 zavěšení (použitý na TB-03, TA-05 V2, TB- EVO V MS aj) je trochu odlišný od TRF415 (TA-05R,IFS, TB-EVO IV a V) - ramena jsou o cca milimetr kratší, má delší osy kol a jsou i trochu odlišný C-čka.. I když jsou zaměnitelný (těhlice jen společně s ložisky a osama kol)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Baukema
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 429
Registrován: pon dub 24, 2006 10:27 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od Baukema »

Jak psal Honza D: posunutí nápravy: podle manuálu lze proházet podložky na osách ramen, Vzadu tak naženeš 1,5 mm a vepředu 3mm. Ale předek bych raději nepřeháněl z důvodu vyosení poloos. V rejdu by jim to asi nedělalo moc dobře. Takže bych se to snažil dohnat na zadní nápravě. Třeba použít bloky ramen pro max. sbíhavost (tím se konce ramen posunou dopředu) a tu potom eliminovat otočenejma těhlicema se sbíhavostí. Díly na Tamku se dají docela kombinovat ale jsou tam milimetrové rozdíly a nakonec to dopadne tak že pro jednu věc jich musíš prohandlovat 5 (ložiska, náboje, poloosy, atd.)
Tohle se hodí http://www.forum.tamiyaforum.cz/viewtop ... ilit=bloky
Rozměry ramen, céček, ložisek, těhlic jsou rozdílné v milimetrech, ale v různé kombinaci to může udělat hodně.
Můžu ti změřit věci na 416ku, TA05MS (stejný jako 415ka) a klasickou TA05
TA-05
TA-05 MS
TRF416 WE
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od Honza D »

Baukema: naopak, posunutí přední nápravy dozadu poloosám spíš uleví - kvůli ackermannoví zatáčí vnitřní kolo míň než vnější.. a při posunutí kol dozadu naroste úhel na vnějším a zmenší se na vnitřním, v ideálním případě pak budou úhly na poloosách v rejdu stejný, což by mohlo znamenat i zmenšení namáhání ;)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od tjjack »

neni to s tim akcemanem obráceně?
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od Honza D »

je, přepsal sem se.. vnitřní víc než vnější :) Zbytek ale platí
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Baukema
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 429
Registrován: pon dub 24, 2006 10:27 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TRF-415 a karoserie Tamiya SX4

Příspěvek od Baukema »

Pochybuju o tom že posunutí přední nápravy o 3 mm poloosám prospěje. Když vezmu určení podvozku (okruhový) a základní polohy pro využití plného rejdu, je poloha diffu a ramen určitě navrhnuta co nejoptimálněji. Ale máš pravdu že při naších úpravách (rally a drift) kde se snažíme jít až na maximální možnou mez to může vnitřní poloose pomoci. Jenže stejně tak to může přitížit vnější. Proto jsem napsal že bych to nepřeháněl na předku a raději řešit zadek.
TA-05
TA-05 MS
TRF416 WE
Odpovědět

Zpět na „TRF-414 , TRF-415 , TRF-416 , TRF-417“