Uzavření diferenciálu

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
Uživatelský avatar
Haben
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 176
Registrován: sob dub 08, 2006 9:44 am
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Uzavření diferenciálu

Příspěvek od Haben »

Už mě pořádně štve praskání šroubu a povolování šroubu v diferenciálu u TB-02. Myslíte si, že by bylo vhodné sešroubovat kuličkový diferenciál zvenčí? tzn. Spojit ty dva 2 jointy, co jdou ke kuličkovému diffu napevno. Vím, že tím vlastně zničím funkci kul. diffu, ale snad by to nemělo mít takový vliv na ježdění. Auto asi půjde více do smyku, při zatáčení se nebude moci vnitřní kolo točit pomaleji než vnější atd. Máte s tímto někdo nějaké zkušenosti? Nebo vidíte zde nějaké riziko takto smontovaného diffu?? :?: :?: :?:
Přílohy
DSC06407.jpg
(74.18 KiB) Staženo 1455 x
1:10 Xray T2R PRO - Yeah Racing 12T brushless 3300 KV, Brushless ESC, servo Blue Bird 0,08sec, Honda S2000, Ford Cortina 1966
1:10 HPI E-Firestorm Flux - Flux 5700 KV, Flux Motiv, Yeah Racing 7kg speedy servo, Ford F-350...
1:10 HPI Bullet Flux - Flux 5700 KV, Flux Motiv, HPI servo...
Robitronic TL-3C 2.4GHz F.H.S.S., Raytronic C12, LiPo Arrowind 2S 5 000 mAh 40C, 3xLiPo Turnigy 3S 5 000 mAh 20C
http://www.haben.estranky.cz
Uživatelský avatar
player98
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1039
Registrován: stř led 17, 2007 6:40 pm
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Uzavření diferenciálu

Příspěvek od player98 »

no bude fungovat jako pevna osa, coz zpusobi lepsi brzdeni, ale cela naprava se bude brutalne kroutit, takze pujdou do prd3l3 poloosy, jointum taky zrovna neulevis. je to z louze pod okap, protoze nebudes kupovat srouby, ale komponenty napravy :? resenim tveho problemu jsou 2 varianty. jedna mene efektivni-podlozky pod sroub-navod tu najdes, druhou variantou-drazsi, ale vybornou, jsou diff jointy z TB EVO. tam ty diffy snesou stridaka a sroub nepraska. to vse bude fungovat puze za predpokladu, ze vnitrnosti diffu budes stale udrzovat ciste a namazane vazelinou na ball diffy, nejlepe tamiyackou. taky se k tomu musis chovat slusne aby nedostaval zbytecne diff zabrat-jedno kolo dole, jedno nahore+plny plyn-to neni dobry :x a utahovat taky s mirou, aby neprokluzoval ale nebyl na nej zbytecne vyvijenej tlak...
TRF416X, Mazda 6 Speed, SP2.0LPF, SP13.5, Z590, Nosram LiPo 5300 28C
Ultramat 12, DX 3.0
Uživatelský avatar
JILJI13
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 570
Registrován: ned lis 05, 2006 3:33 pm
Bydliště: Hradec Kralove
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření diferenciálu

Příspěvek od JILJI13 »

Jestli chces vyresit praskani sroubu, tak se tomu da castecne zamezit vlozenim podlozky mezi sroub a axialni lozisko nebo uplne odstranit zakoupenim diff jointu z TB-EVO3 (jak pise player98). Dalsi info na http://www.husekracing.net - clanky -> chassis -> TB-02 -> zavodni upravy... :wink: Sesroubovani jointu napevno je nejvetsi blbost, kterou muzes udelat - TB-02 to se seriovymi materialy nezvladne! Po par zatackach jointy rozlames (overeno praxi)... :wink:
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11519
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření diferenciálu

Příspěvek od Jirkacbx »

Jak píšou kluci,dif bych nešrouboval,odejde toho pak o moc víc.Vyřešil jsem to osobně podle tohohle návodu http://www.rckrouzekzlin.wz.cz/drobne%20napady.htm .Přendal jsem ložisko pod pružinu,mezi šroubek a pružinu dal podložku a drží to.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
Haben
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 176
Registrován: sob dub 08, 2006 9:44 am
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření diferenciálu

Příspěvek od Haben »

Tak díky za rady. Jen otázka. Pokud koupím tyto diff jointy ( http://www.mz-racing.net/p1089-50992-tb ... iff-joint/ ) a nechám tam ten klasický diff. šroubek, tak se zbavím toho praskání šroubku??? Nějak mi to nejde do hlavy... Z obrázku nejde poznat, jaký je mezi klasickými diff. jointy pro TB-02 a diff. jointy EVO rozdíl. Ale dle mě ten šroubek praskl vždy kvůli tomu, že se postupně od rázů při rozjezdu, brzdění atd. se ukrucoval... Takže nevím, zda to vyřeší ty diff jointy EVO... ale to je jen takový názor. Nejspíš máte větší zkušenosti. Je potřeba tedy vyměnit ještě něco více, aby ten diff. šroub nepraskal?
Ale nejdřív zkusím ty podložky, už jsem o nich dlouho uvažoval, ale nemůžu sehnat, tak je asi vyrobím sám...
1:10 Xray T2R PRO - Yeah Racing 12T brushless 3300 KV, Brushless ESC, servo Blue Bird 0,08sec, Honda S2000, Ford Cortina 1966
1:10 HPI E-Firestorm Flux - Flux 5700 KV, Flux Motiv, Yeah Racing 7kg speedy servo, Ford F-350...
1:10 HPI Bullet Flux - Flux 5700 KV, Flux Motiv, HPI servo...
Robitronic TL-3C 2.4GHz F.H.S.S., Raytronic C12, LiPo Arrowind 2S 5 000 mAh 40C, 3xLiPo Turnigy 3S 5 000 mAh 20C
http://www.haben.estranky.cz
Uživatelský avatar
Haben
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 176
Registrován: sob dub 08, 2006 9:44 am
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření diferenciálu

Příspěvek od Haben »

Tak jsem vyměnil pořadí pružiny a ložiska v diferenciálu a dal jsem tam dvě 2mm podložky.
Jezdil jsem cca 1 hodinu a výsledek...:
- šroub zatím nepraskl - uvidíme při dalších jízdách
- povolil se šroub v zadním diferenciálu - a to jsem tam měl novou matku

Tak to asi bude chtít zalít tu matku nějakým vhodným tmelem, lepidlem, nebo zatřít barvou.
Doufám, že je tím to praskání šroubu tedy odstraněno a zbývá vyřešit jen už povolující se matku.
1:10 Xray T2R PRO - Yeah Racing 12T brushless 3300 KV, Brushless ESC, servo Blue Bird 0,08sec, Honda S2000, Ford Cortina 1966
1:10 HPI E-Firestorm Flux - Flux 5700 KV, Flux Motiv, Yeah Racing 7kg speedy servo, Ford F-350...
1:10 HPI Bullet Flux - Flux 5700 KV, Flux Motiv, HPI servo...
Robitronic TL-3C 2.4GHz F.H.S.S., Raytronic C12, LiPo Arrowind 2S 5 000 mAh 40C, 3xLiPo Turnigy 3S 5 000 mAh 20C
http://www.haben.estranky.cz
Uživatelský avatar
player98
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1039
Registrován: stř led 17, 2007 6:40 pm
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Uzavření diferenciálu

Příspěvek od player98 »

jestli mas temperu, lehce v ni vymachej konec sroubu...
TRF416X, Mazda 6 Speed, SP2.0LPF, SP13.5, Z590, Nosram LiPo 5300 28C
Ultramat 12, DX 3.0
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11519
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření diferenciálu

Příspěvek od Jirkacbx »

Ty EVO diferáky oproti obyč maj vylepšení v těch kroužcích na konci,aby se nerozevíraly pacičky.Aspon si myslim.a jejich nákup praskání diff. šroubku nezabrání.To jako by sis kupoval novou motorovku,když ta starší nechce řezat bez naostření řetězu.
A právě ta úprava,přendání ložiska pod pužinku a přidání podložky pod hlavu šroubku,zamezuje jeho moc častýmu praskání.Nic jinýho potřeba neni.
A matička i když starší,se mi taky povoluje.Bud zalepit třeba barvou nebo pojištovákem závitů nebo zkusit dát podložku i pod matku jako primitivní ložisko.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
JILJI13
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 570
Registrován: ned lis 05, 2006 3:33 pm
Bydliště: Hradec Kralove
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření diferenciálu

Příspěvek od JILJI13 »

Jirkacbx píše:Ty EVO diferáky oproti obyč maj vylepšení v těch kroužcích na konci,aby se nerozevíraly pacičky.Aspon si myslim.a jejich nákup praskání diff. šroubku nezabrání.To jako by sis kupoval novou motorovku,když ta starší nechce řezat bez naostření řetězu.
A právě ta úprava,přendání ložiska pod pužinku a přidání podložky pod hlavu šroubku,zamezuje jeho moc častýmu praskání.Nic jinýho potřeba neni.
A matička i když starší,se mi taky povoluje.Bud zalepit třeba barvou nebo pojištovákem závitů nebo zkusit dát podložku i pod matku jako primitivní ložisko.
Vyresi - podivej se na manual k TB-EVO3, kde ty diferencialy jsou pouzity. Diferak ma uplne jinou konstrukci! :wink:
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11519
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření diferenciálu

Příspěvek od Jirkacbx »

Sice jsem našel jen EVO4 a 5,ale furt je konstrukce diferáku stejná jako u mýho TB02.Jen přendali pružinku pod matičku a nějakej držáček,takže jim šroubky asi taky praskaly.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
zachy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 80
Registrován: pon lis 27, 2006 12:49 am
Bydliště: Ricany, Uvaly
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření diferenciálu

Příspěvek od zachy »

Praskani sroubu vyresis jednou provzdy prodejem TB-02. Kdybych to pred koupi vedel, bohaze by me stacil TT-01 v naprostem zakladu. Ted uz mam ale neco uplne jineho.
Hobao Hyper8 ST PRO
Uživatelský avatar
Haben
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 176
Registrován: sob dub 08, 2006 9:44 am
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzavření diferenciálu

Příspěvek od Haben »

Tak jsem byl o víkendu jezdit. cca 20 minut na asfaltu.
Šroubek jsem dle rad namočil v barvě a zatím to vypadá, že to funguje. Diferenciál se za těch 20 minut nepovolil. Jindy již po minutě jízdy byl volný. Tak snad to bude fungovat. Zatím šroub nepraská a snad se i nepovoluje.
Jinak rada s výměnou TB-02 za jiný podvozek je jistě 100% řešením, ale odstranit problémy s diffem tímto způsobem, pro mě nepřipadá v úvahu... :D

Jinak díky všem za rady...
1:10 Xray T2R PRO - Yeah Racing 12T brushless 3300 KV, Brushless ESC, servo Blue Bird 0,08sec, Honda S2000, Ford Cortina 1966
1:10 HPI E-Firestorm Flux - Flux 5700 KV, Flux Motiv, Yeah Racing 7kg speedy servo, Ford F-350...
1:10 HPI Bullet Flux - Flux 5700 KV, Flux Motiv, HPI servo...
Robitronic TL-3C 2.4GHz F.H.S.S., Raytronic C12, LiPo Arrowind 2S 5 000 mAh 40C, 3xLiPo Turnigy 3S 5 000 mAh 20C
http://www.haben.estranky.cz
Odpovědět

Zpět na „TB-01 , TB-02 , TB-03 , TB-EVOLUTION“