TB-02 vs. PARKETY

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Uživatelský avatar
JILJI13
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 570
Registrován: ned lis 05, 2006 3:33 pm
Bydliště: Hradec Kralove
Kontaktovat uživatele:

TB-02 vs. PARKETY

Příspěvek od JILJI13 »

Ahoj, nejak poslední dobou porad laboruji nad nastavenim me TB-02 na parkety. Uz se mi z toho podarilo udelat nedotacivou mrchu, ktera neni schopna se vejit do zatacky. Ale taky neuveritelne pretacivou "skodovku stodvacitku" :D . Porad se pokousim najit nejaky kompromis mezi pretacivosti a nedotacivosti. Rad bych, aby tomu v zatacce pod plynem lehce ujizdel zadek, ale kontrolovane. A aby to jelo na rovince krasne rovne a pri skubnuti na plyn se to nepretocilo. Poradte, prosim, jak co nastavit (odklony kol, tuhost stabilizatoru, viskozita oleje, tuhost pruzin, tuhost tlumeni, uhel sklonu tlumicu, svetla vyska podvozku, sbihavost/rozbihavost kol, svornost diferencialu atd.)! I NEED HELP!!!

Predem moc dekuji za jakoukoliv radu a pomoc.
Uživatelský avatar
worlusho
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 206
Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od worlusho »

Těžko se mi radí, protože jsem s tímto podvozke nikdy nejezdilm. Ale osobně bych udělal světlost 6mm pokud to půjde, tlumiče postav, vzadu 4 díry a předek tak 2, péra zadek oranžová nebo žlutá, předek vždy o řád tvrdší, olej někde mezi 400 až 600, záležíí na vnitřním odporu tlumiče. Sbíhavost vzadu 2-3°na kolo ,předek 0°, propady ramen cca o 5mm větší než světlost, odklony předek -1,5° zadek -2°. Přední diferák utáhnout, zadní volnější. A aby se ti auto netočilo při brždění a rozjezdu, tak si musíš udělat na podvozku podélnou osu a potom na koncích auta pomalu zvedat (třeba uzkým šroubovákem podobně jako na F1 když mění kola) a koukat se jestli se zvednou obě kola stejně. Pokud se nezvednou musíš přitáhnout pružinu na protilehlém tlumiči. Propérovat a znova opakovat a takhle střídat předek a zadek. Mělo by to jít seřídit bez stabilizátorů. :wink:
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý ;) a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Uživatelský avatar
JILJI13
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 570
Registrován: ned lis 05, 2006 3:33 pm
Bydliště: Hradec Kralove
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JILJI13 »

Zdar, moc dik za reakci. U TB-02 zadni zbihavost nastavit nejde, takze je na 1°(nebo jde, ale musel by se koupit tuningovy dil, a to se mi nechce :D ). Se svetlou vyskou bych chtel jit tak na 8mm, svetlost 6mm se mi zda trochu moc nizko. Byl jsem toho nazoru, ze kdyz polozis tlumice, tak to chytne lepsi grip. Jak to tedy je? A myslis si, ze stabilizatory nemusim pouzit (pripadne proc)?

O5 moc dekuji za jakoukoliv reakci. :D
Naposledy upravil(a) JILJI13 dne ned pro 31, 2006 1:35 pm, celkem upraveno 2 x.
Mr.DRYFT
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: úte lis 28, 2006 9:52 pm
Bydliště: Týn nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.DRYFT »

Lidičky, podle mě nemá zas aš tak velkej význam štelovat podle povrchu každej tejden svornost dyffů. Určitě se všichni shodnem na tom, že předek má být tužší, než zadek. Otázka komu se to jak povede se řeší jinde. Skrátka dyffy bych jednou nastavil, a nechal to tak. Tokud nemůžeš nastavit sbíhavost na zadku, skus udělat rozbíhavost na předku. odklony určitě na obou nápravách. předek bych nechal o něco větší, než v zadu. Ve předu 2-3 stupně, vzadu 1-2 stupně. Takhle nastavený mi to přišlo od původního majitele a v tělocvičně si na to nemůžu stěžovat. Auto je dobře čitelné, při výjezdu ze zatáčky sice trochu ustřeluje zadek, ale komu ne žejo :) . jinak spokojenost. Tlumiče tvrdší než na ven a podvozek co nejvíc dolů, jak umožňuje situace. Těžiště je podle mě důležitější, než dyff. Tlumiče bych postavil. Budou tvrdší (čím kolmějc k zemi, tím tužší). Stabylizátor je zbytečnost.
Carson Mr.FU série s 2Slipo, Carson Sea twister brushless s 3Slipo 2200mah + turnigy marine 120A + 2,4GHz + trailer ve fázi polotovaru, Reely extreme hard tuning s 2x 3Slipo paralelně 4400mAh + combo robitronic 1:8 8,5 a 10,5T + 2,4 GHz
Zerro
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2010
Registrován: čtv bře 16, 2006 7:03 pm
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zerro »

ja bych tu světlost nechal na 6 mm jak řikal worlusho
Tomáš Kuba,Kutná Hora
:xray::xray::xray:
Uživatelský avatar
JILJI13
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 570
Registrován: ned lis 05, 2006 3:33 pm
Bydliště: Hradec Kralove
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JILJI13 »

Dobre, necham svetlou vysku na 6mm. Pokud to dobre chapu, dam predek tvrdsi nez zadek a auto bude nedotacive. Je to tak? A jak je to s odklony kol, vic negativni vpredu nebo vzadu?
Zerro
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2010
Registrován: čtv bře 16, 2006 7:03 pm
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zerro »

stejně si to budeš pak muset štelovat podle sebe,třeba ti ani jedno nastavení nebude sedět
Tomáš Kuba,Kutná Hora
:xray::xray::xray:
Uživatelský avatar
JILJI13
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 570
Registrován: ned lis 05, 2006 3:33 pm
Bydliště: Hradec Kralove
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JILJI13 »

To je mi jasne :wink: ! Jen bych rad nejake doporuceni, abych mel z ceho vychazet. Je mi jasne, ze to stejne potom doladim podle toho, jak mi to bude vyhovovat. A pokud to teda dobre chapu, jestlize dam predek tvrdsi nez zadek, tak auto bude nedotacive. Je to tak?
Uživatelský avatar
worlusho
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 206
Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od worlusho »

JILJI13 píše:To je mi jasne :wink: ! Jen bych rad nejake doporuceni, abych mel z ceho vychazet. Je mi jasne, ze to stejne potom doladim podle toho, jak mi to bude vyhovovat. A pokud to teda dobre chapu, jestlize dam predek tvrdsi nez zadek, tak auto bude nedotacive. Je to tak?
To ještě nemusí být pravda, protože se při zatáčení přenáší těžiště k přední ose a tato síla způsobí, že je předek měkký a zatočí. Příklony vychází z celkové geometrie zavěšení seřizované nápravy, v případě naklánění by neměly jít kola na vnější hranu. Měly by se sjíždět pravidelně nebo k vnitřní straně (parkeťáky pravidelně). Dobré by bylo udělat sbíhavost na zadku, dost to pomůže.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý ;) a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Uživatelský avatar
EARWIG
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 356
Registrován: pon črc 31, 2006 5:02 pm
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EARWIG »

worlusho píše:..... Dobré by bylo udělat sbíhavost na zadku, dost to pomůže.
TB02 ma na zadku sbihavost 3° v zakladu. Ze skuseonsti bych doporucil investovat do drzaku ramen s vetsi sbihavosti.

Naucit TBcko jezdit vsak vyzaduje vice usili a investic. Nutna je investice do rizeni, kde je zcela nejdulezitejsi vymenit bronzova pouzdra za kulickova loziska. Bez teto upravy je kazde serizovani zcela zbytecne, protoze vule v rizeni je takova, ze si model stejne jede podle sveho.....
Robert Škvor
XRAY T2 008, XRAY T2 007 , XRAY T2 rally; Tamiya F103GT
SANWA M11 DSSS
http://www.skvorracing.com
Uživatelský avatar
Diamond
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 656
Registrován: sob črc 29, 2006 7:50 am
Bydliště: okr. Frýdek - Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Diamond »

EARWIG píše: TB02 ma na zadku sbihavost 3° v zakladu. Ze skuseonsti bych doporucil investovat do drzaku ramen s vetsi sbihavosti.

Naucit TBcko jezdit vsak vyzaduje vice usili a investic. Nutna je investice do rizeni, kde je zcela nejdulezitejsi vymenit bronzova pouzdra za kulickova loziska. Bez teto upravy je kazde serizovani zcela zbytecne, protoze vule v rizeni je takova, ze si model stejne jede podle sveho.....
a jaké řízení doporučuješ?? GPM nebo TAMIYA??
1:6 FG Baja Buggy, Spectrum DX2.0
Mïnulost..TB-02, TA-05 BMW 320si WTCC 2006, LOSI XXXS, ..
info@rcauta-fm.cz | RC SERVIS | RCAuta-fm.cz | http://www.dg-moda.cz
Uživatelský avatar
EARWIG
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 356
Registrován: pon črc 31, 2006 5:02 pm
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EARWIG »

Diamond píše:

a jaké řízení doporučuješ?? GPM nebo TAMIYA??
urcite Tamiya. GPM je jen na ozdobu....
Robert Škvor
XRAY T2 008, XRAY T2 007 , XRAY T2 rally; Tamiya F103GT
SANWA M11 DSSS
http://www.skvorracing.com
Uživatelský avatar
Diamond
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 656
Registrován: sob črc 29, 2006 7:50 am
Bydliště: okr. Frýdek - Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Diamond »

jaký je rozdíl.... kromě ceny??
1:6 FG Baja Buggy, Spectrum DX2.0
Mïnulost..TB-02, TA-05 BMW 320si WTCC 2006, LOSI XXXS, ..
info@rcauta-fm.cz | RC SERVIS | RCAuta-fm.cz | http://www.dg-moda.cz
Uživatelský avatar
JILJI13
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 570
Registrován: ned lis 05, 2006 3:33 pm
Bydliště: Hradec Kralove
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JILJI13 »

TB-02 rozhodne nema zbihavost na zadni naprave 3°, ale 1°! Kdyz je max. nastaveni zbihavosti zadku s pouzitim tuning dilu max. 4°. Jinak jaka je prosim velikost lozisek v rizeni?
Naposledy upravil(a) JILJI13 dne pon pro 04, 2006 5:26 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Diamond
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 656
Registrován: sob črc 29, 2006 7:50 am
Bydliště: okr. Frýdek - Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Diamond »

ložisko: 8 x 5 x 2,5 mm
1:6 FG Baja Buggy, Spectrum DX2.0
Mïnulost..TB-02, TA-05 BMW 320si WTCC 2006, LOSI XXXS, ..
info@rcauta-fm.cz | RC SERVIS | RCAuta-fm.cz | http://www.dg-moda.cz
Odpovědět

Zpět na „TB-01 , TB-02 , TB-03 , TB-EVOLUTION“