Dotaz k XXX-S / vymena motoru.
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
Dotaz k XXX-S / vymena motoru.
Zdravim, jsem ve stavu prvopocatku s RC modely po shlednuti par zavodu(on road) a zhruba 2 dnech listovani fory jsem skoro rozhodnut poridit na zacatek http://www.losi.com/Products/Features.a ... d=LOSA0287. Neni to treba plne optimalni na onroad zavodeni(v budoucnu) a doporucite asi Xray, ale vzhledem k tomu ze zacinam budu potrebovat jezdit i jinde nez na cistem povrchu okruhu (parkoviste). Trochu doufam, ze by to mohlo byt pouzitelne zprvopocatku i na zavodech az se to aspon trochu naucim. Problem je, ze v regulich mistnich klubu(mimo CR) neni povoleno ve tride "TOURING MODIFIED" pouziti stridavych motoru.
Otazka zni:
Je mozne motor z kompletu vymenit za motor stejnosmerny s touto specifikaci(doufam ze jsem uvedl vse podstatne): standard 0.05 motor, 12 turn, keramicke magnety.
Jak slozite a je vubec mozne provest vymenu a jakou kombinaci motor a prevody + regulator(pokud se neda pouzit). Cb by jste pak doporucili? Regulator(sezor) a motor musi byt stejne znacky. Povolene baterie jsou 6clanek 4300mah.
Nepiste at vyberu podle nabidky mistnich obchodu v okoli, protoze to bych nekoupil nic .
Pripadne reknete aspon ze je to cely nesmysl a ja jdu hledat dal. Dikas.
Otazka zni:
Je mozne motor z kompletu vymenit za motor stejnosmerny s touto specifikaci(doufam ze jsem uvedl vse podstatne): standard 0.05 motor, 12 turn, keramicke magnety.
Jak slozite a je vubec mozne provest vymenu a jakou kombinaci motor a prevody + regulator(pokud se neda pouzit). Cb by jste pak doporucili? Regulator(sezor) a motor musi byt stejne znacky. Povolene baterie jsou 6clanek 4300mah.
Nepiste at vyberu podle nabidky mistnich obchodu v okoli, protoze to bych nekoupil nic .
Pripadne reknete aspon ze je to cely nesmysl a ja jdu hledat dal. Dikas.
- Tim
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 2545
- Registrován: pon kvě 07, 2007 6:39 pm
- Bydliště: Rudná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz k XXX-S / vymena motoru.
Losinu xxx-s můžeš vklidu použít i na závody
a opravdu je v pravidlech že motor a regulátor musí být STEJNÉ značky?
a opravdu je v pravidlech že motor a regulátor musí být STEJNÉ značky?
Traxxas Slash
Tamiya TA-05 IFS
Xray T2R
Tamiya F103GT - custom made
Pohon : Mamba max + MIG500 na závody + LRP X11 4,5T na zábavu
Tamiya TA-05 IFS
Xray T2R
Tamiya F103GT - custom made
Pohon : Mamba max + MIG500 na závody + LRP X11 4,5T na zábavu
Re: Dotaz k XXX-S / vymena motoru.
Opravdu teda aspon doufam ze speed controller je regulator:Tim píše:Losinu xxx-s můžeš vklidu použít i na závody
a opravdu je v pravidlech že motor a regulátor musí být STEJNÉ značky?
Speed controllers and motors/rotors must be matched from the same manufacturer – no hybrid mix’s will be permitted.
- ZdenalR
- Píšu hodně
- Příspěvky: 445
- Registrován: stř říj 17, 2007 8:33 am
- Bydliště: Brno - Kohoutky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz k XXX-S / vymena motoru.
no jenže Novak, aspoň podle jejich webu vůbec ss motory nevyrábí, takže nezbývá než koupit novej motor i regl. Jinak s podvozkem nemusíš mít strach, myslím si že se s ním bude dát hodně v pohodě závodit.
TEAM LOSI XXX-S, XRAY T2 008, TA 05
- Jirka
- Píšu hodně
- Příspěvky: 598
- Registrován: pon bře 05, 2007 9:54 pm
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz k XXX-S / vymena motoru.
nevim s motorama a reglama jak to je na onroadech, ale výměna je velice jednoduchá a až si to osaháš tak ti to půjde jedna dvě... jinak jestli opravdu začínáš tak si nech základní motor nebo nějakej obyč.. bude se ti to zdát rychlý i tak... Losina je parádní podvozek
Podvozek: Team Losi XXXS
Kastle: Peugeot 206 WRC
Regl: LRP F1 Reverse
Nabíječka:Ultramat 12
Baterky: Nosram 1600mAh, 4000mAh, 4200mAh
Rádio:Graupner XS-6 Synteza
Náš web: http://rcdvur.tym.cz/
Kastle: Peugeot 206 WRC
Regl: LRP F1 Reverse
Nabíječka:Ultramat 12
Baterky: Nosram 1600mAh, 4000mAh, 4200mAh
Rádio:Graupner XS-6 Synteza
Náš web: http://rcdvur.tym.cz/
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz k XXX-S / vymena motoru.
Podle mně volba více než dostačující.Hlavně na začátek.Losi je dost dobrej a konkurenceschopnej podvozek.A se střídákem od Novaka,třeba 10,5ka,to bude lítat jako blázen.Po zvládnutí jízdy bych zkusil trochu experimentovat s pastorky a až po čase třeba pořídit silnější motor.Sice jsem popis auta a vybavení spíš přelítnul,ale na http://www.teamnovak.cz se nechá regulátor dohledat a podle toho pak uvažovat nad silnějším motorem.Ale na začátek výběr celkově opravdu stačí.Víc než dost.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- ZdenalR
- Píšu hodně
- Příspěvky: 445
- Registrován: stř říj 17, 2007 8:33 am
- Bydliště: Brno - Kohoutky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz k XXX-S / vymena motoru.
2 Jirka a Jirkacbx: jenže podle toho co jsem pochopil, tak musí vyměnit stříďák za ss od stejné značky a to nejspíš bohužel nepůjde.
TEAM LOSI XXX-S, XRAY T2 008, TA 05
Re: Dotaz k XXX-S / vymena motoru.
Diky za odpovedi mile me prekvapili.
Kazdopadne motor co tam je Novak SS4300 3401 Sensored 540/10.5. Trochu jsem pokrocil a zjistil jsem, ze SS muzu pouzit v klubovych zavodech az na mezi klubove by se musel prehazovat na stejnosmernej. Nejsilnejsi povolenej je 7.5, ale mozna jen ve stridavych a pokud je to stejnosmerny tak 12T, to jeste nevim jiste.
Muze mi nekdo dat link, kde bych se mohl naucit vic o tech motorech a prevodech, treba co je to presne tech 12 nebo 7.5T a podobne, jak pracovat s prevodama(pastorkama) atd... Musi prece existovat neco na internetu, hledam zatim marne?
Kazdopadne motor co tam je Novak SS4300 3401 Sensored 540/10.5. Trochu jsem pokrocil a zjistil jsem, ze SS muzu pouzit v klubovych zavodech az na mezi klubove by se musel prehazovat na stejnosmernej. Nejsilnejsi povolenej je 7.5, ale mozna jen ve stridavych a pokud je to stejnosmerny tak 12T, to jeste nevim jiste.
Muze mi nekdo dat link, kde bych se mohl naucit vic o tech motorech a prevodech, treba co je to presne tech 12 nebo 7.5T a podobne, jak pracovat s prevodama(pastorkama) atd... Musi prece existovat neco na internetu, hledam zatim marne?
- Jirka
- Píšu hodně
- Příspěvky: 598
- Registrován: pon bře 05, 2007 9:54 pm
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz k XXX-S / vymena motoru.
tak převody si představ jako převody na jízním kole: pastorek=tácy, převodový kolo= kazeta-->malý pastorek a velký kolo= převod do síly-->malá rychlost, velká síla, velká akcelerace... velký pastorek a malý kolo= převod do rychlosti-->velká max. rychlost ale malá síla a špatná akcelerace.. to 12T 7,5T je počet závtů motoru většinou čím míň závitů tím rychlejší motor..
Podvozek: Team Losi XXXS
Kastle: Peugeot 206 WRC
Regl: LRP F1 Reverse
Nabíječka:Ultramat 12
Baterky: Nosram 1600mAh, 4000mAh, 4200mAh
Rádio:Graupner XS-6 Synteza
Náš web: http://rcdvur.tym.cz/
Kastle: Peugeot 206 WRC
Regl: LRP F1 Reverse
Nabíječka:Ultramat 12
Baterky: Nosram 1600mAh, 4000mAh, 4200mAh
Rádio:Graupner XS-6 Synteza
Náš web: http://rcdvur.tym.cz/
- ZdenalR
- Píšu hodně
- Příspěvky: 445
- Registrován: stř říj 17, 2007 8:33 am
- Bydliště: Brno - Kohoutky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz k XXX-S / vymena motoru.
No ono je to tak trošku alchymie. Většinou je obvyklý, že čím má motor míň závitů, tak tím ma vyšší otáčky, jenže strašně moc věcí se dá změnit i časováním motoru (myslím tím ss motory) - to znamená že čelo s uhlíkama není kolmo na magnety a potom se stává, že i třeba 19z motor má víc otáček za min. než motor s menším počtem závitů. Nedá se jednoznačně říci co je lepší, když neznáš čas rozjížděk a závodu, členitost a profil trati - zkus se mrknout tady: http://www.gearchart.com/index.cfm?fuse ... art.create a možná něco zjistíš jaký jsou základní rozdíly mezi velikostí pastorku, otáček motoru, ...
TEAM LOSI XXX-S, XRAY T2 008, TA 05
Re: Dotaz k XXX-S / vymena motoru.
Ahoj posledni cas jsem prozil sestavovanim modelu. Nakonec jsem koupil t2 008. Dneska jsem se ptal co jezdi za spur a pinion ve stock tride coz je brushed motor 540 Johnson. Trosku me prekvapilo ze pouzivaji spur 64.
K prevodovymu pomeru 34/20 me radili pouzit spur 72 a pinion 32...neni to nejak malo? Vychazi mi to na 3.83. Navic nevim jestli se to vubec vejde vedle sebe.
Jak velky kola se daji osadit do t2 008 aby se tam vubec vesli? Co by jste poradili.
K prevodovymu pomeru 34/20 me radili pouzit spur 72 a pinion 32...neni to nejak malo? Vychazi mi to na 3.83. Navic nevim jestli se to vubec vejde vedle sebe.
Jak velky kola se daji osadit do t2 008 aby se tam vubec vesli? Co by jste poradili.
- WIN
- PROFÍK FÓRA
- Příspěvky: 5123
- Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz k XXX-S / vymena motoru.
cryptos píše:Ahoj posledni cas jsem prozil sestavovanim modelu. Nakonec jsem koupil t2 008. Dneska jsem se ptal co jezdi za spur a pinion ve stock tride coz je brushed motor 540 Johnson. Trosku me prekvapilo ze pouzivaji spur 64.
K prevodovymu pomeru 34/20 me radili pouzit spur 72 a pinion 32...neni to nejak malo? Vychazi mi to na 3.83. Navic nevim jestli se to vubec vejde vedle sebe.
Jak velky kola se daji osadit do t2 008 aby se tam vubec vesli? Co by jste poradili.
Tohle tema patri do XRAY, ktere je tusim pod LOSINOU: http://forum.tamiyaclub.net/viewforum.php?f=44 prosim te zaloz si tam nove tema, tady ti moc s XRAYEM nepomuzou, kdyz je zde tema LOSI DIKY
Re: Dotaz k XXX-S / vymena motoru.
Pardon to byl omyl uz to tam presouvam.