Yokomo pevná osa

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Uživatelský avatar
smejd
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 172
Registrován: pon čer 09, 2008 10:45 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Yokomo pevná osa

Příspěvek od smejd »

hensel píše:jo táák díky za osvětlení ;)

jinka Máro proč to se Ti tak moc hřeje regl, že ho chladíš? jakej používáš převod to co bylo ve stavebnici? mám taky Novaka 8,5 a k oběhovýmu kolu tam mám tuším, že jen 21 nebo 22 pastorek bral jsem to dle doporučení v návodu..(beru to tak, že jezdím i na klasických onroad gumách tak hlavně kvuli nim)
Převod mám co byl ve stavebnici. No hřálo se mi to dost hodně. Samozřejmě při závodech ne, když odjedeš 2 kola a konec. Ale při tréninkách, kdy jedu celou baterku "s nohou na podlaze", sem na reglu neudržel ruku a navíc se mi pak začal vypínat :wink: .
Nevím, jestli to byla nějaká teplotní ochrana :D :D :D
Tak sem tam šupnul větrák akorát mezi motor a regl a chladěj se mi tak oba a už se nevypíná :wink: :wink: :wink: .
BDK
http://www.rcdrift.zde.cz
Podvozek : Yokomo MR4 TC-SD Drift Type-B a Thuder Tiger TS-4e V2 Sport elektro 4WD
Pohon : Combo EX8.5 + XBR a MIG 500
Uživatelský avatar
smejd
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 172
Registrován: pon čer 09, 2008 10:45 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Yokomo pevná osa

Příspěvek od smejd »

[quote="Majkl GTR34"]Máro klidně ti ji přivezu. Ovšem pokud nemáš v práci na obrábění měnitelný karbidový plátky tak nevim nevim. Broušený radeco mě na tom hořelo :) A lehčí než mosaz zcela jistě nebude.
Jinak dělat to ze tří dílů - střed a 2x díl pro poloosy není blbost. Osu chytneš toho bych se nebál. Předpokládám že jsi to dělal minimálně na dvě upnutí, a pokud si to při druhém upnutí nerovnal na hodinky, tak to stejně v ose nemáš. To co ti oko ukáže jako rovný ti na hodinkách ukáže 0,1 klidně 0,2 mm. A zase pochybuju o tom že větší házivost by měla velký vliv na provoz. Určitě by to ale nedělalo dobře uložení v ložiskách.
100% by to šlo ale udělat tak jako to má řešení třeba můj robot. přikládám ti sem foto pro inspiraci.

Dělal sem to samozřejmě na 1 upnutí !!!!!!
Jestli máme karbidový plátky nevím, ale jestli ne, tak se koupěj :D :D :D
se dycky můžou hodit nééééééééééééééé :wink: :wink: :wink:
Kámo, hele chtělo by to sednout, třeba u ...... . Načrtnout to a probrat pořádně :wink:
BDK
http://www.rcdrift.zde.cz
Podvozek : Yokomo MR4 TC-SD Drift Type-B a Thuder Tiger TS-4e V2 Sport elektro 4WD
Pohon : Combo EX8.5 + XBR a MIG 500
Uživatelský avatar
Majkl GTR34
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 100
Registrován: úte pro 02, 2008 7:37 pm
Bydliště: Třemošná u Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: Yokomo pevná osa

Příspěvek od Majkl GTR34 »

Karbidový plátky používáme od ISCAR nebo MITSUBISHI nebo SECO. Je jich ovšem docela dost a na tohle by bylo potřeba plátků víc v jiném provedení a plus samozřejmě držáky. Mno a to jde do několika tisíc.
Probrat to rozhodně můžem :)
Nissan Skyline GTR 34, Nosram Dragon 10.5
Subaru Impreza 2007 drift styl
Spectrum DX 3.0,Robitronic AVID

http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=106&t=6278
http://rcdrift.webgarden.cz/
Uživatelský avatar
ZERO 20VT
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 102
Registrován: ned dub 06, 2008 11:30 pm
Bydliště: Telč

Re: Yokomo pevná osa

Příspěvek od ZERO 20VT »

Z dílů určitě nedělat, ale jak jsem psal tak z cementačky a je to nesmrtelný. (povrch tvrdej, jádro zůstane houževnatý).
Po cementování ztvrdne jen nacementovaná vrstva libovolné hloubky. Po cementaci se dá kus taky ještě obrábět a kde se odebere nacementovaná vrstva, tak tam to po následném zakalení neztvrdne...atd...atd.. Ale to je na delší povídání...
Celý zakalit je na houby (například přímokalitelná ocel 12050), pak je to tvrdý a křehký.

Jo a mosaz je zhruba o 20procent těžší jak ocel.
Podvozky: Yokomo Drift - 2x, Team Associated B44 Vysílačky: Spektrum DX3.0 - 2x
Motory: Novak 8,5 Brushless, Nosram 8,5 Storm Evolution Regulátory: Novak - Havoc, Nosram Matrix
Baterie: Nosram 3300 - 2x, LRP 3600 -2x, Carson 2300 - 2x Karoserie: Gallardo drift, Trueno, Diablo, Silvia S14, Levin
Nabíječ: ROBBE power peak fun Vybíječ: Muchmore ===
Serva: Spektrum Z270 - 2x, Spektrum Z590 - 2x Přijímače: SR 3000 - 2x
hensel
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 847
Registrován: stř srp 01, 2007 4:47 pm
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Re: Yokomo pevná osa

Příspěvek od hensel »

smejd píše:
Převod mám co byl ve stavebnici. No hřálo se mi to dost hodně. Samozřejmě při závodech ne, když odjedeš 2 kola a konec. Ale při tréninkách, kdy jedu celou baterku "s nohou na podlaze", sem na reglu neudržel ruku a navíc se mi pak začal vypínat :wink: .
Nevím, jestli to byla nějaká teplotní ochrana :D :D :D
Tak sem tam šupnul větrák akorát mezi motor a regl a chladěj se mi tak oba a už se nevypíná :wink: :wink: :wink: .


tak to je potom jasný ikdyž není taková trakce na ABS kách dostává regl zabrat kecal jsem o tom v Hobbyteamu s jedním z prodavačů a říkal, že i na driftu by to neriskoval chtělo by to vyměnit pastorek mě to právě vrtalo hlavou proto ještě než dorazilo Yoko hodil jsem tu na to dotaz na interní převod právě kvuli počítání doporučeného poměru, který je u Novaka napsanej...já na onroad gumách vyjedu za sebou 2 baterky a v poho ;)
Honza B.

Obrázek Yokomo MR-4TC SD CM Obrázek

email : hensel@centrum.cz
Uživatelský avatar
Majkl GTR34
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 100
Registrován: úte pro 02, 2008 7:37 pm
Bydliště: Třemošná u Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: Yokomo pevná osa

Příspěvek od Majkl GTR34 »

Cementovat a kalit :) Asi ti drobet uniká že tuto možnost nemáme. Dále nechápu proč by se to mělo cementovat a kalit. Origo je dělaný z plastu !!! Jakékoliv nahrazení kovem bude lepší řešení i když nebude cementovaný a kalený. Rozdíl v hmotnosti sice neznám nicméně že by byla mosaz těžší než ocel ? :roll: :roll: A už vůbec nepobíram proč by se to nemohlo udělat vícedílný.
Nissan Skyline GTR 34, Nosram Dragon 10.5
Subaru Impreza 2007 drift styl
Spectrum DX 3.0,Robitronic AVID

http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=106&t=6278
http://rcdrift.webgarden.cz/
Uživatelský avatar
ZERO 20VT
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 102
Registrován: ned dub 06, 2008 11:30 pm
Bydliště: Telč

Re: Yokomo pevná osa

Příspěvek od ZERO 20VT »

Majkl GTR34 píše:Cementovat a kalit :) Asi ti drobet uniká že tuto možnost nemáme. Dále nechápu proč by se to mělo cementovat a kalit. Origo je dělaný z plastu !!! Jakékoliv nahrazení kovem bude lepší řešení i když nebude cementovaný a kalený. Rozdíl v hmotnosti sice neznám nicméně že by byla mosaz těžší než ocel ? :roll: :roll: A už vůbec nepobíram proč by se to nemohlo udělat vícedílný.
Někdo tu možnost má a někdo ne, já ji třeba mám.
Samozřejmě, že kov je pevnější než většina plastů, ale je těžší a tímpádem bude mít díl při rotaci větší setrvačnost a to může být na škodu. Takže kov ano, ale co nejslabší (nejlehčí) , na povrchu tvrdý a odolný proti otěru. Jádro houževnaté, aby díl nebyl křehký.

Hustota mosazi 8400 až 8700 kg.m-3. :idea:
Hustota oceli 7800 kg.m-3. :idea:

Čím víc dílů, tím vzniknou větší nepřesnosti a výroba bude náročnější. (Ale je to věc názoru)


Zdálo se mi, že tu řešíte, jak to udělat co nejlíp, tak jsem napsal svůj názor.
Takže radši už k tomuto tématu psát nebudu, i když... ale to je jedno...


Samozřejmě chválím Marka, je to šikula
Podvozky: Yokomo Drift - 2x, Team Associated B44 Vysílačky: Spektrum DX3.0 - 2x
Motory: Novak 8,5 Brushless, Nosram 8,5 Storm Evolution Regulátory: Novak - Havoc, Nosram Matrix
Baterie: Nosram 3300 - 2x, LRP 3600 -2x, Carson 2300 - 2x Karoserie: Gallardo drift, Trueno, Diablo, Silvia S14, Levin
Nabíječ: ROBBE power peak fun Vybíječ: Muchmore ===
Serva: Spektrum Z270 - 2x, Spektrum Z590 - 2x Přijímače: SR 3000 - 2x
Uživatelský avatar
smejd
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 172
Registrován: pon čer 09, 2008 10:45 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Yokomo pevná osa

Příspěvek od smejd »

ZERO :
vůbec se nenech odradit. Je dobré vědět,jak by se to mělo dělat.
Když sem prvně četl Tvůj příspěvek,(cementovat a kalit) pobavil sem se. Bohužel takovéhle technologie sou nad naše síly, takže proto :wink: . A Majkl to taky určitě nemyslel zle :wink:
No a naprosto souhlasím s Tvojí větou :
"Čím víc dílů, tím vzniknou větší nepřesnosti a výroba bude náročnější. (Ale je to věc názoru)"

Jak sem koukal na eshopu, dalo by se to koupit kovové asi za 350,- , ale když já mam rád ty HomeMady :D
BDK
http://www.rcdrift.zde.cz
Podvozek : Yokomo MR4 TC-SD Drift Type-B a Thuder Tiger TS-4e V2 Sport elektro 4WD
Pohon : Combo EX8.5 + XBR a MIG 500
Odpovědět

Zpět na „Yokomo“