jinka Máro proč to se Ti tak moc hřeje regl, že ho chladíš? jakej používáš převod to co bylo ve stavebnici? mám taky Novaka 8,5 a k oběhovýmu kolu tam mám tuším, že jen 21 nebo 22 pastorek bral jsem to dle doporučení v návodu..(beru to tak, že jezdím i na klasických onroad gumách tak hlavně kvuli nim)
Převod mám co byl ve stavebnici. No hřálo se mi to dost hodně. Samozřejmě při závodech ne, když odjedeš 2 kola a konec. Ale při tréninkách, kdy jedu celou baterku "s nohou na podlaze", sem na reglu neudržel ruku a navíc se mi pak začal vypínat .
Nevím, jestli to byla nějaká teplotní ochrana
Tak sem tam šupnul větrák akorát mezi motor a regl a chladěj se mi tak oba a už se nevypíná .
BDK http://www.rcdrift.zde.cz
Podvozek : Yokomo MR4 TC-SD Drift Type-B a Thuder Tiger TS-4e V2 Sport elektro 4WD
Pohon : Combo EX8.5 + XBR a MIG 500
[quote="Majkl GTR34"]Máro klidně ti ji přivezu. Ovšem pokud nemáš v práci na obrábění měnitelný karbidový plátky tak nevim nevim. Broušený radeco mě na tom hořelo A lehčí než mosaz zcela jistě nebude.
Jinak dělat to ze tří dílů - střed a 2x díl pro poloosy není blbost. Osu chytneš toho bych se nebál. Předpokládám že jsi to dělal minimálně na dvě upnutí, a pokud si to při druhém upnutí nerovnal na hodinky, tak to stejně v ose nemáš. To co ti oko ukáže jako rovný ti na hodinkách ukáže 0,1 klidně 0,2 mm. A zase pochybuju o tom že větší házivost by měla velký vliv na provoz. Určitě by to ale nedělalo dobře uložení v ložiskách.
100% by to šlo ale udělat tak jako to má řešení třeba můj robot. přikládám ti sem foto pro inspiraci.
Dělal sem to samozřejmě na 1 upnutí !!!!!!
Jestli máme karbidový plátky nevím, ale jestli ne, tak se koupěj
se dycky můžou hodit nééééééééééééééé
Kámo, hele chtělo by to sednout, třeba u ...... . Načrtnout to a probrat pořádně
BDK http://www.rcdrift.zde.cz
Podvozek : Yokomo MR4 TC-SD Drift Type-B a Thuder Tiger TS-4e V2 Sport elektro 4WD
Pohon : Combo EX8.5 + XBR a MIG 500
Karbidový plátky používáme od ISCAR nebo MITSUBISHI nebo SECO. Je jich ovšem docela dost a na tohle by bylo potřeba plátků víc v jiném provedení a plus samozřejmě držáky. Mno a to jde do několika tisíc.
Probrat to rozhodně můžem
Z dílů určitě nedělat, ale jak jsem psal tak z cementačky a je to nesmrtelný. (povrch tvrdej, jádro zůstane houževnatý).
Po cementování ztvrdne jen nacementovaná vrstva libovolné hloubky. Po cementaci se dá kus taky ještě obrábět a kde se odebere nacementovaná vrstva, tak tam to po následném zakalení neztvrdne...atd...atd.. Ale to je na delší povídání...
Celý zakalit je na houby (například přímokalitelná ocel 12050), pak je to tvrdý a křehký.
smejd píše:
Převod mám co byl ve stavebnici. No hřálo se mi to dost hodně. Samozřejmě při závodech ne, když odjedeš 2 kola a konec. Ale při tréninkách, kdy jedu celou baterku "s nohou na podlaze", sem na reglu neudržel ruku a navíc se mi pak začal vypínat .
Nevím, jestli to byla nějaká teplotní ochrana
Tak sem tam šupnul větrák akorát mezi motor a regl a chladěj se mi tak oba a už se nevypíná .
tak to je potom jasný ikdyž není taková trakce na ABS kách dostává regl zabrat kecal jsem o tom v Hobbyteamu s jedním z prodavačů a říkal, že i na driftu by to neriskoval chtělo by to vyměnit pastorek mě to právě vrtalo hlavou proto ještě než dorazilo Yoko hodil jsem tu na to dotaz na interní převod právě kvuli počítání doporučeného poměru, který je u Novaka napsanej...já na onroad gumách vyjedu za sebou 2 baterky a v poho
Cementovat a kalit Asi ti drobet uniká že tuto možnost nemáme. Dále nechápu proč by se to mělo cementovat a kalit. Origo je dělaný z plastu !!! Jakékoliv nahrazení kovem bude lepší řešení i když nebude cementovaný a kalený. Rozdíl v hmotnosti sice neznám nicméně že by byla mosaz těžší než ocel ? A už vůbec nepobíram proč by se to nemohlo udělat vícedílný.
Majkl GTR34 píše:Cementovat a kalit Asi ti drobet uniká že tuto možnost nemáme. Dále nechápu proč by se to mělo cementovat a kalit. Origo je dělaný z plastu !!! Jakékoliv nahrazení kovem bude lepší řešení i když nebude cementovaný a kalený. Rozdíl v hmotnosti sice neznám nicméně že by byla mosaz těžší než ocel ? A už vůbec nepobíram proč by se to nemohlo udělat vícedílný.
Někdo tu možnost má a někdo ne, já ji třeba mám.
Samozřejmě, že kov je pevnější než většina plastů, ale je těžší a tímpádem bude mít díl při rotaci větší setrvačnost a to může být na škodu. Takže kov ano, ale co nejslabší (nejlehčí) , na povrchu tvrdý a odolný proti otěru. Jádro houževnaté, aby díl nebyl křehký.
Hustota mosazi 8400 až 8700 kg.m-3.
Hustota oceli 7800 kg.m-3.
Čím víc dílů, tím vzniknou větší nepřesnosti a výroba bude náročnější. (Ale je to věc názoru)
Zdálo se mi, že tu řešíte, jak to udělat co nejlíp, tak jsem napsal svůj názor.
Takže radši už k tomuto tématu psát nebudu, i když... ale to je jedno...
ZERO :
vůbec se nenech odradit. Je dobré vědět,jak by se to mělo dělat.
Když sem prvně četl Tvůj příspěvek,(cementovat a kalit) pobavil sem se. Bohužel takovéhle technologie sou nad naše síly, takže proto . A Majkl to taky určitě nemyslel zle
No a naprosto souhlasím s Tvojí větou :
"Čím víc dílů, tím vzniknou větší nepřesnosti a výroba bude náročnější. (Ale je to věc názoru)"
Jak sem koukal na eshopu, dalo by se to koupit kovové asi za 350,- , ale když já mam rád ty HomeMady
BDK http://www.rcdrift.zde.cz
Podvozek : Yokomo MR4 TC-SD Drift Type-B a Thuder Tiger TS-4e V2 Sport elektro 4WD
Pohon : Combo EX8.5 + XBR a MIG 500