volnoběžka

Tuning Tamiya TT-01

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack

Odpovědět
Uživatelský avatar
nesto
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 952
Registrován: pon led 03, 2011 11:40 pm
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžka

Příspěvek od nesto »

Jojo, jdou táhlý a dlouhý drifty, chová se to kapku jinak, ale dá se na to zvyknout.
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
Uživatelský avatar
Fiddel555
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: ned pro 11, 2011 3:57 pm
Bydliště: Zlinsky kraj

Re: volnoběžka

Příspěvek od Fiddel555 »

Zdravim, jak vubec ta volnobezka funguje??. Nejak to nechapu!?. Nechapu, jak pozna ze ma proklouznout, nebo snad prokluzuje stale?.
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: volnoběžka

Příspěvek od Honza D »

funguje stejně jako cvrček na kole.. Jednim směrem zabírá, druhým ne...
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
luklkluk
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 319
Registrován: čtv zář 16, 2010 3:56 pm
Bydliště: Praha 3

Re: volnoběžka

Příspěvek od luklkluk »

aproto kdyz motorrem brzdis, brzdi Ti jenom zadni kola. Ja ji na drift jezdim a je to radost to otocit o 180°.
Problem je, ze kdyz na neco najedes a chces couvat tak zabiraji jenom zadni kola, coz vetsinou (s driftovym kolama) moc nestaci a musis udelat par kroku pro auto :twisted:
HPI E10 DRIFT-Tamiya Sport tuned-kuličková ložiska-DIY volnobezka-humwee/mazda rx 7
ROCKZONE 105,9https://market.android.com/details?id=c ... 2t6b25lIl0.
Uživatelský avatar
firstik
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 145
Registrován: úte kvě 10, 2011 3:52 am
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžka

Příspěvek od firstik »

A poloosy jsou poháněný zvlášť nebo jen na sou spojený?
kola porsche+slicky
AK47, M249 MK2, CZ75 CO2
Ni-mh Dboy 1100mAh 9,6V/Ni-mh GP 2Ah 9,6V,/Li-pol VB 2Ah 11,1V
Ultramat 14, master balancer 6
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: volnoběžka

Příspěvek od Honza D »

to záleží na provedení volnoběžky... možný jsou obě varianty
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
firstik
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 145
Registrován: úte kvě 10, 2011 3:52 am
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžka

Příspěvek od firstik »

Aha, mě to bylo divný, že spojený to je na prd, a zvlášť pro každou poloosu sem to neviděl :--)
kola porsche+slicky
AK47, M249 MK2, CZ75 CO2
Ni-mh Dboy 1100mAh 9,6V/Ni-mh GP 2Ah 9,6V,/Li-pol VB 2Ah 11,1V
Ultramat 14, master balancer 6
Uživatelský avatar
Vrakouš
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 4828
Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžka

Příspěvek od Vrakouš »

Máš dvě možnosti. Buď použiješ volnoběžku místo předního diferenciálu. Ta funguje tak, že při brždění se obě přední kola volně protáčí, a brzdí jen zadní, čili efekt ruční brzdy, a při jízdě vpřed se chová jako pevná osa, obě přední kola se točí stejně rychle, jako bys jel bez diferenciálu.
Druhá možnost je zachovat přední diferenciál, a použít kardan s volnoběžkou. Při brždění efekt stejný, při jízdě vpřed se auto chová klasicky, diferenciál funguje normálně.
Já se věnuji rally, drift závodů jsem jel pár před lety. Využívám první verzi, volnoběžku místo diferenciálu. Pro rally je uzamčená přední osa výhodou, a jevilo se mi to lepší i na drift. Když auto přetáčíš moc, až do hodin, při plném plynu se ti podaří díky protáčejícím se předním kolům se zamčenou osou někdy auto ještě srovnat, předek se prostě odstředivou silou sklouzne směrem ven ze zatáčky a model se srovná.
Každému vyhovuje něco jiného, pokud někdo v tvém okolí volnoběžku má, popros ho o možnost si jízdní vlastnosti vyzkoušet.
CHASSIS: X-ray T1R Obrázek, TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: volnoběžka

Příspěvek od Honza D »

ty 2 možnosti mají 2 provedení:
volnoběžka místo diffu - při jízdě dopředu pevná osa u obou případů, ale při protáčení je možnost protáčení kol nezávisle, nebo budou kola spojený i když není volnoběžka v záběru...

volnoběžka na kardanu - kromě zachování diffu se dá dát dopředu i pevná osa(příp. zalepit dif), to bude mít efekt jako u předchozího případu
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
mc2uba
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1112
Registrován: sob pro 25, 2010 7:06 pm
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžka

Příspěvek od mc2uba »

Třeba u TT-01 je to celkem cenový rozdíl.

Volnoběžný differák 1500 kč
Volnoběžný kardán 290 kč
RC Drift Club Praha
Xray T2 007 drift - Toyota GT86, Subaru Impreza sedan Ken Block, Mitsubishi Lancer Evo X, Nissan Fairlady Z
TT-01E drift - Nissan GTR, Honda Accord Racing 96, Škoda Octavia, Škoda Fabia sedan, VW Golf Rat Style
TT-01E - Audi Q7 (transport project), Škoda S2000 (rally)
TT-01 air ride - VW Golf (replika 1:1)
http://rcdriftclubpraha.cz/
Uživatelský avatar
Fiddel555
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: ned pro 11, 2011 3:57 pm
Bydliště: Zlinsky kraj

Re: volnoběžka

Příspěvek od Fiddel555 »

A jak velky cenovy rozdil..
Uživatelský avatar
luklkluk
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 319
Registrován: čtv zář 16, 2010 3:56 pm
Bydliště: Praha 3

Re: volnoběžka

Příspěvek od luklkluk »

a nebo to za 200 vyrobis - http://rcdrift.50.forumer.com/hpi-e10-o ... 86817c7e02
Ja to udelal na svoji e10 a jednou jsem s Tim mel problem jinak to funguje perfektne
PS: vím ze je to tema o TT-01, ale myslim si ze by to slo pouzit i do ttéčka
HPI E10 DRIFT-Tamiya Sport tuned-kuličková ložiska-DIY volnobezka-humwee/mazda rx 7
ROCKZONE 105,9https://market.android.com/details?id=c ... 2t6b25lIl0.
Uživatelský avatar
Fiddel555
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: ned pro 11, 2011 3:57 pm
Bydliště: Zlinsky kraj

Re: volnoběžka

Příspěvek od Fiddel555 »

Jo, jo, uz jsem si vsiml.. Jsem slepejs :lol:
Uživatelský avatar
luklkluk
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 319
Registrován: čtv zář 16, 2010 3:56 pm
Bydliště: Praha 3

Re: volnoběžka

Příspěvek od luklkluk »

No pokud volnobeznej kardan stoji 290 tak za 200 nema cenu se s tim patlat :D
Ale ten pocit, že si to vyrobíš doma je hezkej.
HPI E10 DRIFT-Tamiya Sport tuned-kuličková ložiska-DIY volnobezka-humwee/mazda rx 7
ROCKZONE 105,9https://market.android.com/details?id=c ... 2t6b25lIl0.
Uživatelský avatar
Vrakouš
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 4828
Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžka

Příspěvek od Vrakouš »

Za cenu kolem cca 300,- se dá venku sehnat volnoběžka, resp. jen vnitřní část, původně určená do TA-02. Dá se bez problémů vložit do domečku původního diferenciálu TT-01. Jediné, co musíš dokoupit jsou unašeče z diferenciálu, protože nelze použít ty z TT-01 s ploškou, ale musí mít tisícihran jako na TA-02, TB-01 nebo TL-01.
Používám je celou sezónu ve dvou podvozcích TB-01 a jsou naprosto bezproblémové, i se střídavými motory.Nemusíš tedy kupovat za 1500,- celou volnoběžku, a efekt je naprosto stejný.
CHASSIS: X-ray T1R Obrázek, TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
Odpovědět

Zpět na „Tuning“