nedotacivost a pretacivost

Technika Tamiya TT-01

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack

Odpovědět
Uživatelský avatar
agresor360
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 137
Registrován: úte dub 05, 2011 6:04 am

nedotacivost a pretacivost

Příspěvek od agresor360 »

Ahoj, uz si opravdu nevim rady s tt-ckem. Uz asi pul roku experimentuju s precatacivosti pri zatoceni vpravo a nedotacivosti vlavo na abskach. Zkousel jsem davat vazelinu jak do obou diferaku stajne, jen do zadniho ( to uz se predacelo na obe strany, nicmene na pravou razantne snadneji) jenom do predniho ( ocekaval jsem, ze se nebude pretacet ani najednu, stejne se pretacelo pri zahnuti vpravo) loziska menil, jestli jedno kolo neni pridreny, nikde nic nedrhne, prehazovat diferaky predni za zadni, ale vsechno melo stejny vysledek... mate nekdo podobnou zkusenost?
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: nedotacivost a pretacivost

Příspěvek od 3p0 »

Udělej geometrii a vyvážení podvozku, pak to bude dělat to co chceš :--)
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
Uživatelský avatar
agresor360
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 137
Registrován: úte dub 05, 2011 6:04 am

Re: nedotacivost a pretacivost

Příspěvek od agresor360 »

V tom to nebude, kamos, jezdi ten samej stridak co ja i s baterku a jezdi mu to spravne...
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: nedotacivost a pretacivost

Příspěvek od 3p0 »

Když myslíš, a co ložiska ?
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
Uživatelský avatar
agresor360
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 137
Registrován: úte dub 05, 2011 6:04 am

Re: nedotacivost a pretacivost

Příspěvek od agresor360 »

Rikam, ty jsem taky menil... tenhle tyden mi dorazi predni volnobezka, tak uvidime
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: nedotacivost a pretacivost

Příspěvek od 3p0 »

Tak geometrie :D
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
Uživatelský avatar
agresor360
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 137
Registrován: úte dub 05, 2011 6:04 am

Re: nedotacivost a pretacivost

Příspěvek od agresor360 »

Jenze co chces stelovat na geometrii? Odknonama mozna, sbyhavosti asi nee... nevim
Uživatelský avatar
Heršpitz
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 338
Registrován: pát úno 18, 2011 10:57 am
Bydliště: Liberec

Re: nedotacivost a pretacivost

Příspěvek od Heršpitz »

A co vyvážení? Nemáš naskládáno na jedný straně/kole víc hmotnosti než na tý druhý? Zkus si zjistit zatížení jednotlivých kol, nebo alespoň vyvážení kolem podélné osy.
Himoto Z-3 OnRoad; XRay T3 12´; XRay T4; Ansmann X4 Pro, TeamC T4 Competition
http://rcautaliberec.webnode.cz/
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: nedotacivost a pretacivost

Příspěvek od 3p0 »

Většinou tvůj problém dělá geometrie zadní nápravy, stačí nějakej větší ťukanec na zadní kolo a může být geometrie v háji. Může to dělat ohnutá osička v ramenu, větší vůle na jedné straně (vymáčknutý plast), kdy se po přidání plynu jedna strana více vychýlí. Je to takové honění duchů, ale jestli to chceš mít na 100%, musíš to všechno projít. Jednou nám to dělalo i servo, při přidání plynu se trochu natočilo na jednu stranu, ale trvalo mi to několik závodů než jsem na to přišel.
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
Uživatelský avatar
agresor360
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 137
Registrován: úte dub 05, 2011 6:04 am

Re: nedotacivost a pretacivost

Příspěvek od agresor360 »

Je fakt, ze podvozek neni bez tukancu a servo mam cinu... projdu to vsechno, zatim dekuju :-)
Uživatelský avatar
kolajz
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2353
Registrován: stř led 26, 2011 9:48 pm
Bydliště: šumperk

Re: nedotacivost a pretacivost

Příspěvek od kolajz »

pokud bys byl fakt šikovnej tak se dá sasi lehce zkroutit do vrtulky , vem si něco rovnýho a zkus to na to položit :D :)
Měl jsem toho už moc , momentálně jen
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
agresor360
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 137
Registrován: úte dub 05, 2011 6:04 am

Re: nedotacivost a pretacivost

Příspěvek od agresor360 »

To ne, takhle jsem tomu neublizil :D
Uživatelský avatar
06D
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 509
Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: nedotacivost a pretacivost

Příspěvek od 06D »

kucí to je TT-čko, :DD
přeměřit sbíhavost, odklony zadní nápravy, přeměřit rejd na obě strany jestli je stejný. Pak je možnost že se ti při propružení a rejdu přibrzdí jedno kolo na kardanech, pak že jedna strana ramen jde hůř než ta druhá tudíž je pérování na jedné straně tužší....... no to ti nezávidím ...... ale pokud to kolegovi funguje tak tobě musí taky :DDDD
Olin Bětík....MOVO Racing
Uživatelský avatar
camilius74
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 136
Registrován: úte srp 05, 2008 9:23 pm
Bydliště: Prostějov

Re: nedotacivost a pretacivost

Příspěvek od camilius74 »

Já mám TTčk o a nemám nějak zásadní problém s nedotáčivostí(přetáčivostí).Je ale pravda.je potřeba na tov voze vymezit veškerý vůle a minimalizovat cokoli,co se hýbe.aby se to hýbalo ,jen tak,jak je potřeba.Dál je potřeba mít štelovací spojovačky na přední nápravě.TTčko je skvělý model na bádání a zkoumání.
Odpovědět

Zpět na „Technika“