Hoj.
Přesto, že modelařim již roky tak se musim optat, protože technika jde kupředu a občas nestíhám dočítat o novinkách tak se nezlobte za hloupý dotaz.
Právě vybavuji podvozek xray T2 a chci ho použít primárně na drift ale i na klasické poježdění možná i na občasné zajetí nějakého preteku:-)
Pokukuji po servech které jsou označené jako digitální a o některých i s označením coerelles.Proto se optám, výhody jsou mi asi i jasné ale nevím jak je to s kompatibilitou s vysílači.Budu pořizovat vysílač flysky gt3b nebo c a nevim jestli tyto serva jsou schopna pracovat s těmito levnějšími vysílači a nebo jestli mám radši pokouknout po obyč servu.Nikdy jsem tyto nepoužíval a to ani v letadlech.Asi bude potřeba i silnější BEC, že?Vysílač dražší kupovat nehodlám, protože čekáme princeznu tzn snažim se ušetřit co se dá.Servo možná budu brát u nás ale nejspíš z houbykingu.Prej tam kluci taky berete ten jeden lepší tip.
Děkuji za radu
servo digital vs klasik a vysílajda
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
Re: servo digital vs klasik a vysílajda
S vysílačkou problém nebude.Spíš sleduj kolik servo žere a kolik dává BEC aby ti to utáhnul.
Re: servo digital vs klasik a vysílajda
Ano děkuji.Koukal jsem, že i dělaj nějakej kondik co se zapoji do přijímače a kreje napěťové špičky..Každopádně silný BEC se vždy vejde:-)
Re: servo digital vs klasik a vysílajda
Konfigurace co jsi psal by neměla mít problém. Rádio, resp. přijímač je standardní a kompatibilní. Co by mohlo dělat potíže jsou některý typy serv. U nich ale bývá upozornění na jiný rozsah signálu.
Co se týká napětí, tam záleží na regulátoru, jak silný má BEC. Nicméně i slabší napětí ti na drift bude bez potíží fungovat. Rozdíl se projeví při vyšší zátěži v mírném zpomalení chodu. Např. v terénu zatáčení na místě u těžkého auta. I na to se ale dá zvyknout a málokdo to pozná.
Samozřejmě je řešení externí BEC za cca 5 USD ve spojení s dostatečně silným servem.
Co se týká napětí, tam záleží na regulátoru, jak silný má BEC. Nicméně i slabší napětí ti na drift bude bez potíží fungovat. Rozdíl se projeví při vyšší zátěži v mírném zpomalení chodu. Např. v terénu zatáčení na místě u těžkého auta. I na to se ale dá zvyknout a málokdo to pozná.
Samozřejmě je řešení externí BEC za cca 5 USD ve spojení s dostatečně silným servem.
Himoto Z-3 OnRoad; XRay T3 12´; XRay T4; Ansmann X4 Pro, TeamC T4 Competition
http://rcautaliberec.webnode.cz/
http://rcautaliberec.webnode.cz/
Re: servo digital vs klasik a vysílajda
BEC jsem se naucil pouzivat az v modelu quadcoptery kdy jsem chtel zachoval staly prisun energie do elektroniky,ale v aute jsem ho nikdy nemel.toz pravda.Kdyz uz jsme u toho jake pouzivate servo vy?Neco z overene produkce od nas a nebo z houbykingu ty bluebirdy?ted jsem cetl i na strankach slovenskych modelaru cevaro jak se da vyuzit kondenzator pro vykriti tech spicek a pokusim se to taky dobastlit na auto.jen se jeste s nima chci poradit jak by presne mela vypadat kapacita a voltaz takovychto kondiku,popripade bych dobastlil i nejaky powerbox i s rozvodem na osvetleni karky.vim,ze je to asi nestandartni pouzivat powerbox v aute,ale mam radost z kazde blbiny co si mohu do modelu dodelat,a o to vetsi kdyz to funguje
jak jsi psal s tou frekvenci tak to je prave asi to co jsem onehda cetl v nejakem clanku v rc cars a nemohl jsem si vzpomenout o cem to bylo a v cem jsou ta serva jina.tusim,ze se tam prave psalo to,ze pouziti s beznou frekvenci je mozne,ale zpusobuje to cvrkani a bzuceni techto lepsich serv a snad i skokovy chod cemuz jsem se chtel vyhnout.na presne rizeni auta by to asi prave nebylo.snad se mi podari vybrat dobre.Klasicka frekvence je 1500 az 2000 hz?
jak jsi psal s tou frekvenci tak to je prave asi to co jsem onehda cetl v nejakem clanku v rc cars a nemohl jsem si vzpomenout o cem to bylo a v cem jsou ta serva jina.tusim,ze se tam prave psalo to,ze pouziti s beznou frekvenci je mozne,ale zpusobuje to cvrkani a bzuceni techto lepsich serv a snad i skokovy chod cemuz jsem se chtel vyhnout.na presne rizeni auta by to asi prave nebylo.snad se mi podari vybrat dobre.Klasicka frekvence je 1500 az 2000 hz?
Re: servo digital vs klasik a vysílajda
Napětí jo ,ale pokud by byl malej proud tak to bude vypínat.Heršpitz píše: Nicméně i slabší napětí ti na drift bude bez potíží fungovat. Rozdíl se projeví při vyšší zátěži v mírném zpomalení chodu. Např. v terénu zatáčení na místě u těžkého auta. I na to se ale dá zvyknout a málokdo to pozná.
Pro mě dobré servo je Hobbyking MI typy. Např. http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... 4_58g.html
S bluebirdama jsem měl právě problémy s tim že moc žrali a BEC se mi přidávat nechtěl.