servo digital vs klasik a vysílajda

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
madbull
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: pon čer 10, 2013 5:35 pm

servo digital vs klasik a vysílajda

Příspěvek od madbull »

Hoj.
Přesto, že modelařim již roky tak se musim optat, protože technika jde kupředu a občas nestíhám dočítat o novinkách tak se nezlobte za hloupý dotaz.
Právě vybavuji podvozek xray T2 a chci ho použít primárně na drift ale i na klasické poježdění možná i na občasné zajetí nějakého preteku:-)
Pokukuji po servech které jsou označené jako digitální a o některých i s označením coerelles.Proto se optám, výhody jsou mi asi i jasné ale nevím jak je to s kompatibilitou s vysílači.Budu pořizovat vysílač flysky gt3b nebo c a nevim jestli tyto serva jsou schopna pracovat s těmito levnějšími vysílači a nebo jestli mám radši pokouknout po obyč servu.Nikdy jsem tyto nepoužíval a to ani v letadlech.Asi bude potřeba i silnější BEC, že?Vysílač dražší kupovat nehodlám, protože čekáme princeznu tzn snažim se ušetřit co se dá.Servo možná budu brát u nás ale nejspíš z houbykingu.Prej tam kluci taky berete ten jeden lepší tip.
Děkuji za radu
Jimmies
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 317
Registrován: sob pro 03, 2011 7:45 pm

Re: servo digital vs klasik a vysílajda

Příspěvek od Jimmies »

S vysílačkou problém nebude.Spíš sleduj kolik servo žere a kolik dává BEC aby ti to utáhnul.
madbull
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: pon čer 10, 2013 5:35 pm

Re: servo digital vs klasik a vysílajda

Příspěvek od madbull »

Ano děkuji.Koukal jsem, že i dělaj nějakej kondik co se zapoji do přijímače a kreje napěťové špičky..Každopádně silný BEC se vždy vejde:-)
Uživatelský avatar
Heršpitz
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 338
Registrován: pát úno 18, 2011 10:57 am
Bydliště: Liberec

Re: servo digital vs klasik a vysílajda

Příspěvek od Heršpitz »

Konfigurace co jsi psal by neměla mít problém. Rádio, resp. přijímač je standardní a kompatibilní. Co by mohlo dělat potíže jsou některý typy serv. U nich ale bývá upozornění na jiný rozsah signálu.
Co se týká napětí, tam záleží na regulátoru, jak silný má BEC. Nicméně i slabší napětí ti na drift bude bez potíží fungovat. Rozdíl se projeví při vyšší zátěži v mírném zpomalení chodu. Např. v terénu zatáčení na místě u těžkého auta. I na to se ale dá zvyknout a málokdo to pozná.
Samozřejmě je řešení externí BEC za cca 5 USD ve spojení s dostatečně silným servem.
Himoto Z-3 OnRoad; XRay T3 12´; XRay T4; Ansmann X4 Pro, TeamC T4 Competition
http://rcautaliberec.webnode.cz/
madbull
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: pon čer 10, 2013 5:35 pm

Re: servo digital vs klasik a vysílajda

Příspěvek od madbull »

BEC jsem se naucil pouzivat az v modelu quadcoptery kdy jsem chtel zachoval staly prisun energie do elektroniky,ale v aute jsem ho nikdy nemel.toz pravda.Kdyz uz jsme u toho jake pouzivate servo vy?Neco z overene produkce od nas a nebo z houbykingu ty bluebirdy?ted jsem cetl i na strankach slovenskych modelaru cevaro jak se da vyuzit kondenzator pro vykriti tech spicek a pokusim se to taky dobastlit na auto.jen se jeste s nima chci poradit jak by presne mela vypadat kapacita a voltaz takovychto kondiku,popripade bych dobastlil i nejaky powerbox i s rozvodem na osvetleni karky.vim,ze je to asi nestandartni pouzivat powerbox v aute,ale mam radost z kazde blbiny co si mohu do modelu dodelat,a o to vetsi kdyz to funguje :-D
jak jsi psal s tou frekvenci tak to je prave asi to co jsem onehda cetl v nejakem clanku v rc cars a nemohl jsem si vzpomenout o cem to bylo a v cem jsou ta serva jina.tusim,ze se tam prave psalo to,ze pouziti s beznou frekvenci je mozne,ale zpusobuje to cvrkani a bzuceni techto lepsich serv a snad i skokovy chod cemuz jsem se chtel vyhnout.na presne rizeni auta by to asi prave nebylo.snad se mi podari vybrat dobre.Klasicka frekvence je 1500 az 2000 hz?
Jimmies
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 317
Registrován: sob pro 03, 2011 7:45 pm

Re: servo digital vs klasik a vysílajda

Příspěvek od Jimmies »

Heršpitz píše: Nicméně i slabší napětí ti na drift bude bez potíží fungovat. Rozdíl se projeví při vyšší zátěži v mírném zpomalení chodu. Např. v terénu zatáčení na místě u těžkého auta. I na to se ale dá zvyknout a málokdo to pozná.
Napětí jo ,ale pokud by byl malej proud tak to bude vypínat.


Pro mě dobré servo je Hobbyking MI typy. Např. http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... 4_58g.html
S bluebirdama jsem měl právě problémy s tim že moc žrali a BEC se mi přidávat nechtěl.
Odpovědět

Zpět na „TECHNIKA“