Stránka 1 z 1

Mitsubishi Pajero Raid + CMX KIT

Napsal: pát úno 26, 2021 11:12 pm
od tuning-230
Zdravím,

koupil jsem si nedávno rc model Mitsubishi Pajero expediční model. Dříve jsem jezdil s modely od Tamiya TA-02, TT-01, CC-01 pak jedno Himoto a teď mám tohle. Mám za sebou už i první zkoušky v terénu. Už schází jen nahodit karoserii do nějaké barvy ještě nevím jakou barvu zvolit :think: a pak ještě osadit ledkami, paraboly světel a světelným modulem. Ale zjistil jsem jednu věc a nevím jestli to tak má být. :doh: Při jízdě dopředu i při malém plynu se model lehce sklání na levou zadní pružinu/tlumič. A při jízdě na zpátečku naopak model jede v jedné rovině. Tak by mě zajímalo jestli to je v pořádku nebo, kde hledat chybu. :think:

Re: Mitsubishi Pajero Raid + CMX KIT

Napsal: sob úno 27, 2021 8:52 am
od rotruck
Říká se tomu Torque Twist ..... je to poměrně běžný jev u pevných náprav s pohonem kardanem , ale měl by se projevovat spíš až při silném záběru.
Tomu že se ti projevuje už při pomalé jízdě může napomáhat nevyvážení podvozku a kastle na něm , nebo slabší pružení na straně kam se naklání.
Podle popisu bych tipnul , že zadní část podvozku a kastle je podstatně těžší než předek a i vzhledem k vyššímu těžišti zadní části kastle se to projevuje víc pŕi jízdě vřed než vzad. Vždycky bude platit , že tam kde je auto nevyvážené těžší a kam vede delší kardan bude to naklánění a Torque Twist ve svém směru působení znatelnější .
Začal bych kontrolou nastavení a tuhosti pružin tlumičů jestli ten kam se to sklání není měkčí neź protější zadní a ostatní tlumiče, případně zkusit zadní tlumiče mezi sebou prohodit.
Pak bych zkontroloval vyvážení podvozku/celého auta v osách - jestli není ta levá strana téžší než pravá a zadek podstatně těžší než předek - to se dá kompenzovat tŕeba posunutím nebo změnou umístění baterie nebo jiné elektroniky.

Nebylo by od věci taky uvést do profilu bydliště - aspoň orientačně , možná se najde někdo poblíž tebe na radu , nebo pomoc .......