NIVA na podvozku TP-01

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Odpovědět
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: NIVA

Příspěvek od tjjack »

Dobře, motor nechám motorem (i když mám nutkání ti někde najít redukčku :-D ), ale ten pastorek. Doufám že tam není na stálo. Pokud mě zrak nešálí, tak vidím, že je hliníkovej. Radši pryč s ním a nahradit ocelí ;-).

K tý poloose, jak píšou ostatní, taky bych asi zvolil psí kost. A to z důvodu snažší výroby tak podle mě i odolnosti :-)
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
Tommy Poser
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 392
Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
Bydliště: Rumburk

Re: NIVA

Příspěvek od Tommy Poser »

A tak já sem na ty převodovky koukal,jenže výstupní hřídel neni v ose motoru a mam obavy,že by byl velkej problém to tam dostat,aniž bych to nějak brutálně prořezal.Pastorek je hlína.Bylo to to nejmenší,co tam bylo v nabídce k tomu giga spuru.A mam ještě jeden.Sice o zub větší,ale vešel by se :--) V útrobách toho bazmegu je ještě další špíček.Mosazný kolečka na ten pravoúhlej převod ze spuru na poloosy :--)
Výroba psích kostí je pro mě složitější než tohle.Měl sem vyvrtaný a napíchaný polotovary na ty kardanový klouby.Takže sem tam jen vsadil ten gola oříšek a sletoval ty inbusy.To krytování se mi tam líbí a díky němu tam můžu naprat vazelínu a zajistit tomu tim pádem jakžtakž klidnej chod.Axiální vůle mam v celku vychytaný,takže si myslim.že by se nemělo stát,že by ty poloosy vypadávaly.A sou to inbusy made in USA a Germany tvrdý jako sviňa.Oříšky TONA všechno profi vercajk.Je jasný,že ten kolíček v psí kosti je už od pohledu spolehlivější,ale tohle bych zatim nezatracoval.Na to bude času dost :--)
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: NIVA

Příspěvek od tjjack »

RC4WD dělá převodovku s výstupem ve středu, kdyžtak takové převodovky dělá i mpjet ;-)
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
Tommy Poser
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 392
Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
Bydliště: Rumburk

Re: NIVA

Příspěvek od Tommy Poser »

No jo.Když Ty mi vždycky umlátíš argumentama v podobě fotek a linků a to nemá cenu :--) :--) Na to se nedá nic říct :--) Dodělam to s timhle motorem a převodama a eventuelně (když budou finance) tam posléze vkydnu tu převodovku.
Edit:Někde vejš si mi psal,že tenhle reglhttp://www.mz-racing.net/p6032-rs143-speedstar-12t/ je zbytečně silnej.Je to nějakej zásadní problém?
Je od 12 závitů.Takže všechny motory co maj víc závitů tam můžu dát?Myslim teda v tý velikosti 540 Nebo je tam ještě nějakej jinej zádrhel.
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: NIVA

Příspěvek od tjjack »

Tenhle regl je od 12z, tzn, že tam můžeš dát 12z, 30z nebo třeba 120z. Ale regl už ti neutáhne motory, který maj třeba 10z. Takže můžeš hop tam dát v klidu, akorát na expe neni úpln tak vhodnej, nemá brzdu v neutrálu. I když to záleží na každym co mu vyhovuje....
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
Tommy Poser
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 392
Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
Bydliště: Rumburk

Re: NIVA

Příspěvek od Tommy Poser »

Absence brzdy v neutrálu je opravdu na úplnym okraji mejch zájmů :--) I kdyby to fungovalo naprosto bezchybně ,a já doufam,že bude, tak to stejně nikdy žádnou expedici nepojede.Už teba jen proto,že to bude těžký jako prase a hovno by to vyjelo :--)
Zatim dík :wink:
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: NIVA

Příspěvek od tjjack »

Kolik že to bude +- vážit? Já jenom, že expe jezdí i pětikilový auta a jedou, tak proč bys ty neměl nic vyjet? Stačí dát redukčku, ať má pořádnej přev. poměr a tradá na expe ;-)
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
Tommy Poser
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 392
Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
Bydliště: Rumburk

Re: NIVA

Příspěvek od Tommy Poser »

Nemam tušáka.Ten předek bude mít momentálně kolem kila.Tipnul bych samotnej podvozek tak maximálně 2,5-3 kila A kolik bude vážit kastle s rámečkama o serepetičkama si už vůbec netroufnu odhadnout.Pokud se mi podaří vměstnat tam servo a zatáčení tak,aby nezasahovalo do interiéru,tak si s tim vnitřkem hodlam řádně pohrát :--) Včera sem narazil na tohle http://www.rc4x4-shop.cz/prevodovky-transmission/
Je to o stovku levnější než z toho RC4WD a je u toho i motor.Akorát teda velikost 400 Nevim,jestli by to nebyl problém.
Od toho mpjet sem nic podobnýho nenašel.Ale že neumim hledat už vim dávno :--)
Edit:Zapoměl sem na elektroniku.Ta baterka bude taky něco koštovat.Takže spíš ty tři kila podvozek.
A zapoměl sem na ty tatřičky ala Hanys Ty maj kolem 15 kg jestli se nepletu :--) a jak to frčí :--)
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA

Příspěvek od Jirkacbx »

S váhou si určitě hlavu nedělej,když se nedostaneš přes 5kilo,mělo by vše ostatní v pohodě držet.
A hlavně toho víc vyjedeš 8)
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
Tommy Poser
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 392
Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
Bydliště: Rumburk

Re: NIVA

Příspěvek od Tommy Poser »

Myslíš i ty šestihrany na plastovejch kolech, mosazný kolečka v převodovce,plastovej spur a jiný vychytávky? :--)
A co ta čtyřstovka motor?Nebude s tim problém?
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA

Příspěvek od Jirkacbx »

6ti hrany v kolech vydrží neskutečný věci.Nový tolik nestojí.Případně předem povařit,aby doběhla polymerizace a drží.
Mosaz v převodech vydrží jistě víc než ocelový s jednim vloženým plastovým kolem.Plast spur časem vyměníš,až tě to přestane bavit měnit za lepší rozvodovku a třeba i redukci.
400ka motor problém neni,pokud je to všechno dobře zpřevodovaný.
Stejně časem přejdeš na 540ku střídáka :wink:
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
Tommy Poser
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 392
Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
Bydliště: Rumburk

Re: NIVA

Příspěvek od Tommy Poser »

S převodama nic neudělam.Maximálně tu redukčku s rozměrama 540 motoru.Je to všechno dělaný na míru.A nebo zrušit přední náhon,hřídel spuru napojit na další převodovku a udělat z toho zadohrab :--) Ale to je v plánu až dodělam tohle :--)
Uživatelský avatar
Tommy Poser
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 392
Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
Bydliště: Rumburk

Re: NIVA

Příspěvek od Tommy Poser »

Krapet to nabralo na váze,takže sem potřeboval silnější pružiny.
Motací přípravek
přípravek 1.jpg
přípravek 2.jpg
A tady přípravek na roztažení pružiny.
přípravek 3.jpg
přípravek 4.jpg
Materiál je speciální (v práci sme tomu řikali tvrdě tažený) drát. Myslim že oficiální název je patentový drát.
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA

Příspěvek od Jirkacbx »

Nevim,nevim,tvý výrobě pružin moc nadějí nedávam.
Hlavně tomu natahování.Radši bych to svěřil profíkovi,kterej si spočítá,jakej drát,počet závitů a stoupání.
A co jsem si nechal motat pružiny/měkčí a delší pro cestáka/,tak 5 ks mi vyšlo na cca 130 Kč.
Jen jsem mu dodal vzorek a řekl o kolik asi měkčí a jak dlouhý.
A fungujou bezva.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
Tommy Poser
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 392
Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
Bydliště: Rumburk

Re: NIVA

Příspěvek od Tommy Poser »

Ty přípravky sou kopie toho čim to dělal desítky let jeden pán v poldovce.Ten drát je na to určenej.A to že neumim spočítat jak silnej drát,kolik závitů a jaký stoupání mi vadí,ale vzhledem k tomu,že sem tomu pánovi hodně koukal pod ruce a i sem dost pružin namotal tak sem si to troufnul od oka a docela to vyšlo :--)
Vono to teda zas tak složitý nebylo.Měl sem pružiny z 1mm drátu a ty byli hodně měkký.Tak sem je udělal z 1,5 a pak už jen ladit tim roztahováním.
Ještě by se měli,jak řikal ten pán,napustit.Což spočívalo v tom,že je dal na plotýnku el.vařiče a když dostaly ty pružiny modrou barvu tak byly hotový :--)
Odpovědět

Zpět na „EXPEDICE, SCALE“