NIVA na podvozku TP-01
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
- Tommy Poser
- Píšu hodně
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
- Bydliště: Rumburk
Re: NIVA
Bavíme se o modelu,kterej,když se hodně rozdovádim,bude mít maximálně 4 kila.Myslíš že v tom ukroutim kardan z osmičky trubky?
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA
Já vim,že se bavíme o modelu.
4Kg je fakt už dost.Jedině plný materiál vydrží.
4Kg je fakt už dost.Jedině plný materiál vydrží.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- Tommy Poser
- Píšu hodně
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
- Bydliště: Rumburk
Re: NIVA
No vzhledem k tomu,že díky rozměrum toho matroše jde opravdu jen o to vypilovat na konci trubky vidličku a pohrát si se svrtánim,tak to z tý trubky udělam.V týhle počáteční fázi mi jde hlavně o to,vyřešit to koncepčně aby to fungovalo.Pak se uvidí.
Re: NIVA
Podle mě nějaká 8mm trubka s 1,5mm stěnou vydrží víc, než 3mm bahno na psí kosti, materiálu je i tak víc a mění se působící síly... A když se nad tím člověk zamyslí, tak kardany na jsou taky jen upravený trubky
A ohledně pohybu, u většiny aut je, ale spíš kvůli nestejnoměrný dýlce ramen - pokud dodržíš dýlku a rovnoběžnost všech částí, neměl by bejt problém.
A ohledně pohybu, u většiny aut je, ale spíš kvůli nestejnoměrný dýlce ramen - pokud dodržíš dýlku a rovnoběžnost všech částí, neměl by bejt problém.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- Tommy Poser
- Píšu hodně
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
- Bydliště: Rumburk
Re: NIVA
Ale po menší debatě tady tu,sem došel k tomu,že asi jo.
Schémeticky na obrázku.Když si budem myslet,že ty části toho "kardanu" sou stejně dlouhý tak zalomením se asi musí zkracovat.Nebo ne?:?:
Ale vzhledem k tomu,že sem si dneska odpoledne domu přivez krásnej pidisoustruh,tak se priority poněkud změnily Dostal sem ho za odvoz od jednoho starýho pána s tim,že vtipně poznamenal,že to stačí jen poskládat V tom má pravdu.je tam kromě motoru,řemenic,ložisek a univerzálky všechno,ale neni tam ani jediná díra na šroub.NIKDE To bude modelařina :--)
- Maerek
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 711
- Registrován: pon lis 17, 2008 10:35 am
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA
Když jde kolo dolů kardan se ti natahuje, naopak když jde kolo směrem nahoru kradan se ti o něco málo srskne. Záleží na dýlce uchycení tlumiče, dýlce tlumiče a taky co ti dovolí podvozek(pokuď je to omezeno.).
TT-01 - Golf IV
DT-01, Traxxas Summit 1/16
Nějaká ta loďka, stříďáky a lipo :obesenec:
http://www.rcceskebudejovice.wgz.cz/
DT-01, Traxxas Summit 1/16
Nějaká ta loďka, stříďáky a lipo :obesenec:
http://www.rcceskebudejovice.wgz.cz/
Re: NIVA
přikresli si k tomu i ramena Když budou stejně dlouhý a rovnoběžný, nic se měnit nebude. Cestování u klasických aut je daný právě tim, že rameno, spojovačka i poloosa má každý jinou dýlku a jinej úhel.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- Tommy Poser
- Píšu hodně
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
- Bydliště: Rumburk
Re: NIVA
No radost mi teda chlapci neděláte :--) Když si to představim jak píšeš,tak máš asi pravdu.Nejspíš to budu muset vyzkoušet a pak to tady rozseknu Ale uvědomil sem si,že oříšek bude spíš vykličkovat s tim kardanem přes tu věc,který na mz-racing říkaj Alloy C-Hub
A ještě jednu věc.Původně sem chtěl dělat civilní verzi.Ale díky komunikační chybě mezi mnou a prodávajícím mi přišly kola 94mm průměr a 36mm šířka.
Domaloval sem si je k tomu boku co sem stvořil a ..... Nevim.Je to takovej trošku mastodont,ale vypadá to brutálně Co Vy zkušenější na to?
Moje představa je taková,že půlku šířky schovam pod blatník a zbytek bude čumět.Kolik se tak dělá mezera mezi blatníkem a kolem?
A vzhledem k tomu,čeho sou "lidi" schopný,si myslim,že to zas až tak strašný nejni
A ještě jednu věc.Původně sem chtěl dělat civilní verzi.Ale díky komunikační chybě mezi mnou a prodávajícím mi přišly kola 94mm průměr a 36mm šířka.
Domaloval sem si je k tomu boku co sem stvořil a ..... Nevim.Je to takovej trošku mastodont,ale vypadá to brutálně Co Vy zkušenější na to?
Moje představa je taková,že půlku šířky schovam pod blatník a zbytek bude čumět.Kolik se tak dělá mezera mezi blatníkem a kolem?
A vzhledem k tomu,čeho sou "lidi" schopný,si myslim,že to zas až tak strašný nejni
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 3828
- Registrován: pát srp 07, 2009 5:30 pm
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: NIVA
tak zvětši měřítko kastle. Většinou se stavby kastlí začínají právě od kol, protože s jejich rozměrem nehneš....
Oficiálně jsem s modelařinou skončil, proto jsem si koupil stavebnici MB Actros
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Re: NIVA
Do blatníků neschováš nic , právě naopak vždycky u modelu kola polezou spíš ven . Je to dáno nutností dostatečnýho rozchodu náprav , jinak tam nenacpeš všechno co potřebuješ k pohonu náprav a zatáčení.
Když opravdu nechceš použít hotovej podvozek a chceš stavět , tak zrovna už raději hned vyměň kola za jiné než zjistíš , že neseženeš poloosy potřebný délky a že se ti tam mezi ně nevleze převod atd. Na nějaký poloosy a kardany home made rovnou zapomeň , i při špičkovým vybavení se to dá rozměrově a přesností zvládnout tak na náklaďák 1:10 a větší modely.
Myslím že se pouštíš už několikrát ověřenou cestou slepé uličky - idea home made podvozku
od A do Z většinou brzo končí. Věř , že neušetříš ani korunu - právě naopak
Když opravdu nechceš použít hotovej podvozek a chceš stavět , tak zrovna už raději hned vyměň kola za jiné než zjistíš , že neseženeš poloosy potřebný délky a že se ti tam mezi ně nevleze převod atd. Na nějaký poloosy a kardany home made rovnou zapomeň , i při špičkovým vybavení se to dá rozměrově a přesností zvládnout tak na náklaďák 1:10 a větší modely.
Myslím že se pouštíš už několikrát ověřenou cestou slepé uličky - idea home made podvozku
od A do Z většinou brzo končí. Věř , že neušetříš ani korunu - právě naopak
- Tommy Poser
- Píšu hodně
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
- Bydliště: Rumburk
Re: NIVA
Nad změnou měřítka sem chvíli uvažoval.Bylo by to 1:7,5 Ale jednak se mi líbí,že jakejkoli rozměr si při měřítku 1:10 okamžitě přepočtu a jednak sem si pořídil paňácu 18,5 cm kterýmu sem už spíchnul gatě a spájel brejle A metr třicet vysoký,fousatý ošklivý dítě za volantem nivy by bylo asi divný
Co je špičkový vybavení?Stojanová vrtačka a soustruh kterej mi leží ve sklepě a kvůli kterýmu se Niva zdrží mi na to přijde dostačující.
Dyk si vem tohle http://www.rc4x4.cz/modules.php?name=Fo ... pic&t=5356
Já vim.Úplně jiná sorta.Ale to je prostě machrovina a funguje to.Pár trubiček a pájka
A když bude soustruh,tak nějaký "psí kosti" a unašeče sou to nejmenší.
Jediný co musim koupit budou ozubený kola,ložiska a nějaký ty kuličkový čepy..A pak věci na rozpohybování
Jo a ohledně kol sem Ti psal SZ. Ale asis jí přehlídnul
Co je špičkový vybavení?Stojanová vrtačka a soustruh kterej mi leží ve sklepě a kvůli kterýmu se Niva zdrží mi na to přijde dostačující.
Dyk si vem tohle http://www.rc4x4.cz/modules.php?name=Fo ... pic&t=5356
Já vim.Úplně jiná sorta.Ale to je prostě machrovina a funguje to.Pár trubiček a pájka
A když bude soustruh,tak nějaký "psí kosti" a unašeče sou to nejmenší.
Jediný co musim koupit budou ozubený kola,ložiska a nějaký ty kuličkový čepy..A pak věci na rozpohybování
Jo a ohledně kol sem Ti psal SZ. Ale asis jí přehlídnul
Re: NIVA
Nezlob se,ale příjde mi že nevíš o čem mluvíš.Pokud chceš,aby to alespoň něco vydrželo,nemůžeš to bastlit z čehokoliv.Spousta lidí si už před tebou myslela,že dá podvozek dohromady za pár korun,ale ještě jsem neviděl solidní domorobo za pár kaček.
Vyprdni se na výrobu podvozku,kup CCčko,což je scale a postav si boudu,budeš to mít rychleji,bude to fungovat a pokud se povede bouda bude to i koukatelný.
Kola se mrkni here: http://store.rc4wd.com/Offroad-Tires_c_11.html
Vyprdni se na výrobu podvozku,kup CCčko,což je scale a postav si boudu,budeš to mít rychleji,bude to fungovat a pokud se povede bouda bude to i koukatelný.
Kola se mrkni here: http://store.rc4wd.com/Offroad-Tires_c_11.html
AXIAL, TAMIYA, VATERRA, LOSI, vintage Traxxas , new & vintage KYOSHO, new & vintage ASSO.
- Tommy Poser
- Píšu hodně
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
- Bydliště: Rumburk
Re: NIVA
Moc sem toho nepostavil,ale zkušeností s přesnou zámečničinou mam myslim víc než dost z předchozího zaměstnání.A nevidim jedinej důvod,proč by se nedalo jen z pár kusů plechu,trubek a drátů udělat funkční podvozek.Nejde mi o to auto samotný.Jde mi o tu zábavu s jeho stavěním.Mam stojanovou vrtačku,autogen a skládam soustruh.Frézka by se šikla,ale snad časem
Asi nemá cenu Vás tu přesvědčovat slovama že to zvládnu a stejně tak nemá cenu přesvědčovat mě,že to nezvládnu.
Slovy klasika.Můžete o mě pochybovat,můžete se mnou nesouhlasit,ale to je asi tak jediný,co s tim můžete dělat
Asi nemá cenu Vás tu přesvědčovat slovama že to zvládnu a stejně tak nemá cenu přesvědčovat mě,že to nezvládnu.
Slovy klasika.Můžete o mě pochybovat,můžete se mnou nesouhlasit,ale to je asi tak jediný,co s tim můžete dělat
Re: NIVA
Záleží co od toho čekáš.Já to bral z našeho hlediska,musíme stavět z kvalitních komponentů,jinak nikam nedojedem.Co s těma modelama vyvádíme,prověří kvalitu,ale jestli ti jde o to užít si stavbu a jen aby to jelo po rovině,tak to se samozřejmě dá.V tom případě si kup pořádnej hořák a svař rám a plechy mosazí,oproti cínu je to nebe a dudlíky.Jestli chceš mám v regále CCčko,tak bych ti ho zapůjčil,aby jsi to podle něho mohl obšlehnout,ale musel by jsi se stavit u mě.
Tohle by ti taky mělo pomoci: http://uloz.to/xfYxxhn/lada-niva-nakresy-pdf
Mrkni ke Kubovi co lze: http://www.lees-frames.ic.cz/home.htm
Tohle by ti taky mělo pomoci: http://uloz.to/xfYxxhn/lada-niva-nakresy-pdf
Mrkni ke Kubovi co lze: http://www.lees-frames.ic.cz/home.htm
AXIAL, TAMIYA, VATERRA, LOSI, vintage Traxxas , new & vintage KYOSHO, new & vintage ASSO.
- Tommy Poser
- Píšu hodně
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned bře 27, 2011 2:12 am
- Bydliště: Rumburk
Re: NIVA
Pantáta je instalatér a s autogenem to umim.Kostra na mýho velorexe (je tu v projektech) Je dělaná mosazí a stříbrem.Na rám mam naohybaný účko z jedničky plechu.Chtěl sem silnější,ale ohybačka nějak nespolupracovala Např. ramena chci udělat ze čtyřky plechu a nebo tu mam 5mm trubičku.Ještě uvidim.
Já si věřim a myslim,že by to i mohlo vydržet nějaký to hrubší zacházení.Ale nejspíš se asi nikdy nezúčastnim nějaký tý Váší vycházky třeba na Ještěd.
Jo dík za odkazy.Leeho práci znam a na ty nákresy mrknu
Edit:Tý brďo ty sou boží.Dík
Já si věřim a myslim,že by to i mohlo vydržet nějaký to hrubší zacházení.Ale nejspíš se asi nikdy nezúčastnim nějaký tý Váší vycházky třeba na Ještěd.
Jo dík za odkazy.Leeho práci znam a na ty nákresy mrknu
Edit:Tý brďo ty sou boží.Dík