seřízení karburátoru

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
Uživatelský avatar
kolajz
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2353
Registrován: stř led 26, 2011 9:48 pm
Bydliště: šumperk

seřízení karburátoru

Příspěvek od kolajz »

Nastavte výchozí nastavení karburátoru dle návodu , popř. jehla H i L vyšroubujte na 1.25 otočky,od maximálního dotažení . Potom motor nastartujte. Nechme zahřát cca minutu na volnoběh. Potom přidávejte plyn , ale model musí být např. ve vzduchu. Jehlou H nastavíme maximální otáčky. Pak stáhněte plyn zpátky na volnoběh a dolaďte jehlou L bohatost směsi(pozor, příliš chudá směs =zadření motoru). Pak nastavte volnoběh.Při optimálním dolazování je vhodné pootáčet jehlou vždy o 1/8 otočky.Správně naladěnej motor bude mít nízké stabilní otáčky a při vytočení bude mít plynulí zvuk.Nakonec zbývá už jen jezdit a vychytat poslední mouchy.

Jehla L- volnoběh,přechody,bohatost směsi
Jehla H- maximální otáčky
T - doraz šoupátka určující množství vzduchu pro volnoběh
Měl jsem toho už moc , momentálně jen
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
WAR10CK
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 17
Registrován: pon srp 30, 2010 10:22 pm

Re: seřízení karburátoru

Příspěvek od WAR10CK »

Konec koncu, tady je idealni članek si myslim.... http://www.rcplace.cz/rcplace-cz/5-Rady ... karburator
přesně podle nej se zkusim ridit a uvidime jak to zitra dopadne :dance:
RC Dorifto zakladatel
TRF-416WE , TT-01D,B-2 Stealth Bomber ,HPI Baja 5b SS 28ccm (superchargered) :-)
Futaba 2PL- 2.4Ghz
Uživatelský avatar
kolajz
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2353
Registrován: stř led 26, 2011 9:48 pm
Bydliště: šumperk

Re: seřízení karburátoru

Příspěvek od kolajz »

tenhle samí článek jsem četl na jiným webu, když jsem začínal a svůj jsem psal ze svých zkušeností.Tudíž je mu vcelku podobný :clap:
Měl jsem toho už moc , momentálně jen
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
noha
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 720
Registrován: stř led 24, 2007 9:03 pm
Bydliště: Kardašova Řečice

Re: seřízení karburátoru

Příspěvek od noha »

Kluci hlavně si uvědomte, že neladit motor na MAX dle sluchu...na to zapomňte!!!
Skočte do servisu kde dělaj motorovky ať vám naladěj max otáčky.....jek to přeserete s otáčkama tak jste od zadření kousek.....doporučuji olej od HUSQVARNY XP.
Jde o to, že pokud natáhnete motor na otáčkách tak hrozí utržení olejováho filmu ve válci a přidřete ho.....zkráceně řečeno....chcete li detail...písněte...
Dělám nadále servismana a vím o čem hovořím.
Je pár věcí co dodržovat ke správnému chodu motoru a stačí málo aby jste jej odrovnali.
Při 19tisících otáčkách u komatsu potřebujete správnej poměr palivo/olej jinak si degradujete motor na dovoutřetinovou výdrž.
Všichni serou na karbec tuning filtry a neuvedomují si, že mění poměr vzduch/palivo a tím když mám málo přimáznuto tak si seru do peněženky....
http://nohajz.rajce.idnes.cz/
Jindřichův Hradec
Uživatelský avatar
kolajz
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2353
Registrován: stř led 26, 2011 9:48 pm
Bydliště: šumperk

Re: seřízení karburátoru

Příspěvek od kolajz »

souhlasím s nohou , husqvarňáckej olej je velice kvalitní , sám na něj jezdím.
Měl jsem toho už moc , momentálně jen
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
tom69
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 114
Registrován: čtv úno 11, 2010 11:04 pm
Bydliště: Děčín

Re: seřízení karburátoru

Příspěvek od tom69 »

Když jsem si pořídil model na benzín tak jsem ani nepřemýšlel jaký olej namíchat do paliva, vzal jsem to co jsem mněl doma do vyžínače HUSQVARNA a to právě olej XP.
Mám s nim odjeto zatím asi 10l benzínu a motor je pořád jak nový, filtr mam originál. Jo mam od Carsnu Gas Devila 4x4.
Uživatelský avatar
WAR10CK
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 17
Registrován: pon srp 30, 2010 10:22 pm

Re: seřízení karburátoru

Příspěvek od WAR10CK »

tak jsem dnes byl v Husqvarne at mi naladej motor... dali jsme novou svicku taky... nalazeno na 14500 ot/min. ale jeste jde pridat, chteli jsme at motor dele vydrzi... mozna bude chtit novej vybrus, nebo repas.Mozna je trochu poskrabanej, uvidime...
Ale o poznani to lepe jede... zase o krok lepsi svezeni... :boohoo: :dance: :D :D
RC Dorifto zakladatel
TRF-416WE , TT-01D,B-2 Stealth Bomber ,HPI Baja 5b SS 28ccm (superchargered) :-)
Futaba 2PL- 2.4Ghz
Uživatelský avatar
kolajz
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2353
Registrován: stř led 26, 2011 9:48 pm
Bydliště: šumperk

Re: seřízení karburátoru

Příspěvek od kolajz »

pokud budeš chtít dále zrychlovat, tak bych spíše už uvažoval nad odlehčenou klikou , popř kitem motoru.Dle mého to ale není zapotřebí.
Měl jsem toho už moc , momentálně jen
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
noha
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 720
Registrován: stř led 24, 2007 9:03 pm
Bydliště: Kardašova Řečice

Re: seřízení karburátoru

Příspěvek od noha »

Měl jsem v Baje 5b Race Ported ESP motor 30.5ccm mělo 5 HP a bylo to šílený :D
Normálně chodila po asfaltu po zadních a ne jen po asfaltu....byl to šílenej stroj :D
Dobře se vodila po dráze s tím výkonem.
http://nohajz.rajce.idnes.cz/
Jindřichův Hradec
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11517
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: seřízení karburátoru

Příspěvek od Jirkacbx »

To s olejem,ani tu nemůžu napsat,co sežrala moje obluda :roll: 8)
A za jakých podmínek provozu a skladování :shhh:
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Odpovědět

Zpět na „1:5 a 1:6“