Podvalník a zatáčecí nápravy
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Podvalník a zatáčecí nápravy
Zdravim a zas budu otravovat s nesmyslama
Dost jste mně tu nahlodali ohledně podvalu se zatáčecíma nápravama,jakož i v práci známí prudiči
Takže trochu obezřejmim zadání pro nápravy.
Šířka řiditelný nápravy přes 200mm + disky a pneu a aby to pak bylo celý široký cca 240-250mm,nejlíp pneu asi dvojmontáž.
Náprava samozřejmě tažená/nehnaná a co nejmenší profil pro průjezdnost v lehčím terénu.
Disky a pneu v měřítku cca 1/12 nebo nějaký pneu kolem 80mm.
Prošel jsem tady sekci a nejlíp se mi asi líbila náprava na fekálu od Láda B,kterýho jsem oslovil mejlem,jestli si na to bude ještě po 7mi letech vůbec pamatovat
Budto návod na výrobu řiditelný nápravy doma pomocí sekyry a kladiva nebo kde přijatelný kusy zakoupit.Něco málo v práci na soustruhu by se zvládlo,jen mně nadávají,že do průměru M6 na to blbě kluci vidí
Případný nabídce výroby podvalu či náprav se nebráním.
Dost jste mně tu nahlodali ohledně podvalu se zatáčecíma nápravama,jakož i v práci známí prudiči
Takže trochu obezřejmim zadání pro nápravy.
Šířka řiditelný nápravy přes 200mm + disky a pneu a aby to pak bylo celý široký cca 240-250mm,nejlíp pneu asi dvojmontáž.
Náprava samozřejmě tažená/nehnaná a co nejmenší profil pro průjezdnost v lehčím terénu.
Disky a pneu v měřítku cca 1/12 nebo nějaký pneu kolem 80mm.
Prošel jsem tady sekci a nejlíp se mi asi líbila náprava na fekálu od Láda B,kterýho jsem oslovil mejlem,jestli si na to bude ještě po 7mi letech vůbec pamatovat
Budto návod na výrobu řiditelný nápravy doma pomocí sekyry a kladiva nebo kde přijatelný kusy zakoupit.Něco málo v práci na soustruhu by se zvládlo,jen mně nadávají,že do průměru M6 na to blbě kluci vidí
Případný nabídce výroby podvalu či náprav se nebráním.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: Podvalník a zatáčecí nápravy
Ono tady asi nejde o nápravu ( nápravy ) v pravém slova smyslu. Jde o soustavu svislých otočných čepů, na kterých bude vždy dvojice kol s odpružením. tyto svislé čepy se pak přepákují tak, aby všechna kola se točila podle Ackermannovy geometrie - což není vůbec nic složitého ( u těch větších podvozků to vše řídí počítač a umožňuje to i třeba krabí pohyb - ale takové podvozky už většinou nepotřebují tahač a mají i svůj vlastní pohon ). Navíc jednoduchost je v tom, že těch závěsů kol bude sice hodně, ale na druhou stranu to bude o to jednodušší při výrobě, protože budou všechny stejné. Asi vhodné řešení by bylo to obšlahnout podle skutečných podvozků - na YouTube jsou desítky až stovky záběrů takových podvozků s mnoha koly - včetně jejich pohybu. U těch lepších podvozků je často k dispozici hydraulické zvedání každého dvojkolí, což ale nepředpokládám, že by bylo u modelu. To tak bývá u těch podvalů s celoplošným rozmístěním kol. U těch jednodušších podvalů bývá na vzadu 3-5 řad ( i více ) po 2-4 dvojkolích, takže celkem cca 20 kol ( 5x4 ). Konstrukce těch dvojkolí je např. dobře vidět tady: https://www.youtube.com/watch?v=r7S-SWES88A
https://www.youtube.com/watch?v=IG3HfhQNsKw a parádní video tady: https://www.youtube.com/watch?v=t5SrkmdL9rU
https://www.youtube.com/watch?v=IG3HfhQNsKw a parádní video tady: https://www.youtube.com/watch?v=t5SrkmdL9rU
- rmichalbarna
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 604
- Registrován: stř bře 22, 2017 2:12 pm
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvalník a zatáčecí nápravy
Parádní odkaz ... a hlavně parádní stroj ! Díky tomu máš Jirko plno věcí vyřešeno. Stačí jen zvětšit a je to ! K tomu tahači takový podval padne jak prdel na hrnec.
- darbujanek666
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob led 23, 2010 12:40 am
- Bydliště: Jezeřany-Maršovice
Re: Podvalník a zatáčecí nápravy
Motáte tady jabka s hruškama. Jirka má tahač do terénu a tenhle podvalník není aní do lehkýho. Píše že by chtěl kola kolem osmi centimetrů a to půjde s tímhle tipem asi těžko.
8 cm kola má třeba návěs Joskin od Brudra,ale na dvojmontáže jsou docela široký. Nápravy si myslel nějak takhle?
8 cm kola má třeba návěs Joskin od Brudra,ale na dvojmontáže jsou docela široký. Nápravy si myslel nějak takhle?
Claas Atles 936RZ
Re: Podvalník a zatáčecí nápravy
Nikdo tady nic nemotá - Jirkův tahač je obdoba toho, co je třeba v tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=t5SrkmdL9rU
Podvaly s mnoha koly nejsou do těžkého terénu - nikde by ani neprojely. Na převoz vojenské techniky po běžných komunikacích se běžně tyto těžké tahače používají. Že může Jirka do těžkého terénu je jeho plus, ale s podvalem do terénu nejede nikdo.
Podvaly s mnoha koly nejsou do těžkého terénu - nikde by ani neprojely. Na převoz vojenské techniky po běžných komunikacích se běžně tyto těžké tahače používají. Že může Jirka do těžkého terénu je jeho plus, ale s podvalem do terénu nejede nikdo.
- darbujanek666
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob led 23, 2010 12:40 am
- Bydliště: Jezeřany-Maršovice
Re: Podvalník a zatáčecí nápravy
Jirkův tahač je MAZ 537 a ta tvoje obdoba je určená úplně na jiný cesty. Najdi si informace.
Claas Atles 936RZ
Re: Podvalník a zatáčecí nápravy
MAZ 537 je univerzální tahač a tahal vše od dělostřeleckých systémů a balistických raket, přes tanky a další těžké stroje až po letadla na letištích.
Takže od těžkého terénu až po ta úplně rovná a hladká letiště.
Takže od těžkého terénu až po ta úplně rovná a hladká letiště.
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvalník a zatáčecí nápravy
Kluci klid
Na výrobu podvalu podle Ivana nemam vybavení ani šikovnost a tiskaři v okolí jsou dost vytíženi svou tvorbou.
A ten Ivanův podval pro mně i zbytečně složitý.
Průměr pneu jsem plácnul od oka a taky záleží na vyhodnocení "lehký terén",u každýho to bude něco jinýho
Dvojmontáž jsem myslel při použití hubených pneu,ale obrazový materiál od dařbujánka vypadá docela použitelně pro výrobu a použití u mně.
Tvoje tvorba a který model?,abych si to případně našel.
Taky jste mohli rovnou říct,že nejlepší řiditelná zadní náprava vypadá jak přední u autíčka na autodráhu
Ty jsem kdysi dělal a i jezdil,pro zábavu,takže by to mohlo vyjít.
Na výrobu podvalu podle Ivana nemam vybavení ani šikovnost a tiskaři v okolí jsou dost vytíženi svou tvorbou.
A ten Ivanův podval pro mně i zbytečně složitý.
Průměr pneu jsem plácnul od oka a taky záleží na vyhodnocení "lehký terén",u každýho to bude něco jinýho
Dvojmontáž jsem myslel při použití hubených pneu,ale obrazový materiál od dařbujánka vypadá docela použitelně pro výrobu a použití u mně.
Tvoje tvorba a který model?,abych si to případně našel.
Taky jste mohli rovnou říct,že nejlepší řiditelná zadní náprava vypadá jak přední u autíčka na autodráhu
Ty jsem kdysi dělal a i jezdil,pro zábavu,takže by to mohlo vyjít.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- darbujanek666
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob led 23, 2010 12:40 am
- Bydliště: Jezeřany-Maršovice
Re: Podvalník a zatáčecí nápravy
viewtopic.php?f=188&t=18340
Je to čtyřhran 10x10 mm a plechy 2mm.
Je to čtyřhran 10x10 mm a plechy 2mm.
Claas Atles 936RZ
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvalník a zatáčecí nápravy
Díky za odkaz.
Potřebně zesílím materiál a někdy se můžu vrhnout na realizaci
Snad to do důchodu stihnu
Potřebně zesílím materiál a někdy se můžu vrhnout na realizaci
Snad to do důchodu stihnu
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvalník a zatáčecí nápravy
Něco k pneu podvalu.
Na autě má pneu průměr 125mm,takže plácnutých 80mm a ty od Brudera na Xkolový podval jsou dost velký.
Z cestáku 1/10 by šly možná 60mm nebo z 1/18tiny 35mm pro Nanda NRX.
Spíš potřebuju pochopit rozměr pneu,aby podval vypadal slušně.Rozměry mi tu můžete psát jakýkoliv,ale musim vidět u sebe nějakou předlohu.
Nejspíš to vypadá,že disky se budou vyrábět a pneu možná z kusu gumy.
Na autě má pneu průměr 125mm,takže plácnutých 80mm a ty od Brudera na Xkolový podval jsou dost velký.
Z cestáku 1/10 by šly možná 60mm nebo z 1/18tiny 35mm pro Nanda NRX.
Spíš potřebuju pochopit rozměr pneu,aby podval vypadal slušně.Rozměry mi tu můžete psát jakýkoliv,ale musim vidět u sebe nějakou předlohu.
Nejspíš to vypadá,že disky se budou vyrábět a pneu možná z kusu gumy.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: Podvalník a zatáčecí nápravy
Ten podval by bylo dobré si aspoň namalovat. Záleží na tom, jaký typ podvalu máš v úmyslu vyrobit a podle toho ( podle fotek a videí ) určit průměr kol - a až potom se po něčem shánět, co by odpovídalo skutečnosti - v poměru ke kolům tahače.