BSS PS2 17.13
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
Re: BSS PS2 17.13
Ty bláho to nikdy nepochopím jak může někdo něco takového stvořit. Já nedám ani dva prsty k sobě. Hluboká poklona mistře!
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: BSS PS2 17.13
vypadá to moc pěkně pane, btw to kolečko co hybe s tou vyklapěcí pákou počítal jsi to nějak? jinak obdiv takhle krasně vymakat návěs dost dobrý, je pěknej už teď bez laku
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: BSS PS2 17.13
Počítal sem jen síly na páce a k tomu sem našel převodovku s potřebným krouťákem a rychlostí. Jestli to vydrží ozubení na převodech neumím spočítat, ale dělal sem ho co nejširší a taky se bude točit jen občas a pomalu, tak doufám že to zvládne. Při nejhorším vyměním mosaz za ocel .
bocektransport.cz
Re: BSS PS2 17.13
staci v podstate zpocitat 1 zub na ohyb jestli chces napis me max.moment a modul pocet zubu a sirku ozubeni toho kola ja ti na to mrknu, a nebo ono je to jedno stejne poznas casem... jestli je to ok me to přišlo male od pohledu ale tezko rict takhle...
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: BSS PS2 17.13
Je tam převodovka 1:499 která by měla dát 22kg/cm , za kterou jsou mosazné ozubené kola m0,7 14 a 31 zubů, první stupeň je široký 4mm, druhý 6mm, na jeho výstupní ose je přímo páka co zdvihá korbu. Časem se asi ukáže, ale stejně by mě teoretické hodnoty zajímaly .
bocektransport.cz
Re: BSS PS2 17.13
a měl bys ještě obraceně, zjištěno jaka bude nej. sila při max nakladu na pace kterou otaci ono kolečko? ja všecko počitam z druhe strany, resp. když chci vědět jakou mam navrhnout převodovku pro pojezd zjistim jaky největší moment bude na kolech a od toho udělam převodovku a spočtu vykon motoru atd...
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: BSS PS2 17.13
Plná korba mokrého štěrku by měla mít kolem čtrnácti kilo, přidal sem 30% tření a vyšlo mě 54 kg/cm pro 30mm páku na ose a na to sem hledal co nejmenší převodovku. Ale schválně sem udával maximální výkon převodovky protože se korba může seknout nebo tě nějaký šílený bagrista přeloží .
bocektransport.cz
Re: BSS PS2 17.13
jo takhle, tech 2,2Nm je max co ta převodovka umí dát ju? tak to pak áno
Re: BSS PS2 17.13
tak tady jeden obrazek je tam velké napětí cca kolem tech 200Mpa což asi bude za mezí kluzu tveho materialu, nicmene ocel by to asi dala
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: BSS PS2 17.13
Hledal sem neaké normy pro CW614N a jsou tam dvě varianty - jedna má mez kluzu 160MPa a druhá 250MPa , ale nevím ze které z nich byla ta tyč, takže to stejně neposoudím. No, uvidíme časem.
bocektransport.cz
Re: BSS PS2 17.13
jo hele koukam na nákej datasheet o mohlo by to mít tech 250Mpa... ale koef bezpečnosti v meznim případě je asi tak 1 a ne 3
- láďa
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 1325
- Registrován: pát úno 12, 2010 8:28 pm
- Bydliště: Přelouč
- Kontaktovat uživatele:
Re: BSS PS2 17.13
Kurňa to vy dva o čem točíte? Nechápu z toho ani prd :-oo :-oo :-oo :-oo :-oo :-oo
VOLVO FH 12 GLOBETROTER 420 (tamiya) LIAZ 18.33 MAXI tahac návěsů (ve výstavbě 70% vlastni vyroba) LIAZ 8x8 ve výstavbě Kenworth W900L double sleeping cab(přestavba tamiya)
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: BSS PS2 17.13
Převodovka zatím šlape jak hodinky - tichá, přiměřeně rychlá a s neuvěřitelnou silou.
Mechanicky je vlek v podstatě hotový, zbývají už jen kosmetické drobnosti jako pružinky na oji, držák poziček a detaily rozvodu hydrauliky a brzd.
Dělal sem zmenšenou verzi infráku od Švagerky, ale protože sem při obkreslování plošňáku zapomněl na zrcadlení tak to samozřejmě nefungovalo, takže sem to musel celé udělat znova.
Kámoš si koupil v Lidlu pískovačku tak jsme ji zkoušeli - bez boxu mám písek až za trenkama ale udělá to krásný mírně drsný povrch. Máte s tím někdo zkušenosti jako koncová úprava povrchu před lakováním?
Mechanicky je vlek v podstatě hotový, zbývají už jen kosmetické drobnosti jako pružinky na oji, držák poziček a detaily rozvodu hydrauliky a brzd.
Dělal sem zmenšenou verzi infráku od Švagerky, ale protože sem při obkreslování plošňáku zapomněl na zrcadlení tak to samozřejmě nefungovalo, takže sem to musel celé udělat znova.
Kámoš si koupil v Lidlu pískovačku tak jsme ji zkoušeli - bez boxu mám písek až za trenkama ale udělá to krásný mírně drsný povrch. Máte s tím někdo zkušenosti jako koncová úprava povrchu před lakováním?
bocektransport.cz
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: BSS PS2 17.13
Ahoj Michale,
škodovku jsem před lakováním taky pískoval a písek jsem měl taky všude, takže stejná zkušenost. Jinak postup jsem měl následující:
1. chemická lázeň pro rozpuštění tavidla z použitýho stříbra při letování. To Ty asi potřebovat nebudeš.
2. broušení "svárů" (spojů). Některý ani nebyly potřeba a někde jsem fakt dřel.
3. odmaštění (nebudeš potřebovat, já měl díly od oleje ze zkoušení hydrauliky), pískování, plnič a lak, plus pokusy o "ostarovění", podle Pepy Dojčara. Takže plnič (je vlastně rovnou základovkou), tmavá barva + kafe,sůl,apd na fleky a finální barva. Pak ještě "černošpinavá" voda (ředidlo).
Výsledek jsi viděl.
Nepískoval jsem všechno najednou, ale postupně. Hned po opískování jsem díl stříkal až do finální podoby, protože byl z pískování odmaštěnej a čistej, a pak zas další díl.
Jinak nádherná práce.
škodovku jsem před lakováním taky pískoval a písek jsem měl taky všude, takže stejná zkušenost. Jinak postup jsem měl následující:
1. chemická lázeň pro rozpuštění tavidla z použitýho stříbra při letování. To Ty asi potřebovat nebudeš.
2. broušení "svárů" (spojů). Některý ani nebyly potřeba a někde jsem fakt dřel.
3. odmaštění (nebudeš potřebovat, já měl díly od oleje ze zkoušení hydrauliky), pískování, plnič a lak, plus pokusy o "ostarovění", podle Pepy Dojčara. Takže plnič (je vlastně rovnou základovkou), tmavá barva + kafe,sůl,apd na fleky a finální barva. Pak ještě "černošpinavá" voda (ředidlo).
Výsledek jsi viděl.
Nepískoval jsem všechno najednou, ale postupně. Hned po opískování jsem díl stříkal až do finální podoby, protože byl z pískování odmaštěnej a čistej, a pak zas další díl.
Jinak nádherná práce.