Sklopka Carson
Napsal: stř dub 25, 2012 11:54 am
Konečně přišel pomalu čas na stavbu návěsu. Nyní dávám dohromady poslední komponenty pro stavbu návěsu sklopky (stavebnici od Carsonu). Vymyslel jsem si spoustu technických vymožeností a tak mojí snahou bude návěs doplnit o veškerou možnou elektroniku, aby model plně fungoval k mé radosti a spokojenosti bez pomoci ruky.
Návěs bude osazen elektrickými nohami, mechanickým zvedáním, dále bude doplněn o dva páry bočních, pozičních světel, boční tykadla a kompletní, sedmi-komorová zadní světla. Komplet lakovaný - černé šasí, světle šedá sklopka. Příjem z tahače přes signál čepu návěsu - IR přenos od Servonautu AMO IR přijímače.
A už řeším drobné, technické komplikace a proto rád uvítám dobrou radu od Vás zkušenějších. Pravdou je, že s elektronikou nejsem příliš veliký kamarád. PPředem moc děkuji.
1.) Výběr vhodného napájení. Chtěl bych zvolit napájení šestičlánkem AKU 5.000mAh 7,2V, shodně, jako tomu je u tahače. Jen nevím, zda-li pro svoji velikost se tam bude vejít, případně, zda-li nezvolit něco jiného.
2.) Trápím se s pohonem elektrických nohou. Můj záměr původně byl samostatné napájení přes dvě tužkové baterie, aby posuv nahoru a dolů nebyl příliš rychlý (ošklivé cvakání), proto 3V by byly asi nejvhodnější, než 7,2V. Můj záměr je, aby zdvih byl možný jak mechanicky přes klasický spínač 1-0-1, tak i na dálku přes kanál ve vysílačce. Ale zde jsem narazil na druhý, technický problém u dálkového zdvihu. Když z AMO IR přijímače do spínače - obousměrného regulátoru 3A budu přidádět proud 7,2V, tak vše bude fungovat, ale zvedání bude příliš rychlé. Když zmiňovaný spínač bude napájen pouze při napětí 3V (napájecí napětí 4,8V - 5,4V, spínané napětí je 7,2V - 14V), nebude to fungovat. Doma mám regulátor napětí, který dokáže snížit napětí o 3V, ale ani tak si nepomohu. Spínač bych napájel 4,2V namísto 3V, ale pro samotný spínač by to bylo málo a opět to nefungovalo. Prosím o radu, jak toto vyřešit.
Návěs bude osazen elektrickými nohami, mechanickým zvedáním, dále bude doplněn o dva páry bočních, pozičních světel, boční tykadla a kompletní, sedmi-komorová zadní světla. Komplet lakovaný - černé šasí, světle šedá sklopka. Příjem z tahače přes signál čepu návěsu - IR přenos od Servonautu AMO IR přijímače.
A už řeším drobné, technické komplikace a proto rád uvítám dobrou radu od Vás zkušenějších. Pravdou je, že s elektronikou nejsem příliš veliký kamarád. PPředem moc děkuji.
1.) Výběr vhodného napájení. Chtěl bych zvolit napájení šestičlánkem AKU 5.000mAh 7,2V, shodně, jako tomu je u tahače. Jen nevím, zda-li pro svoji velikost se tam bude vejít, případně, zda-li nezvolit něco jiného.
2.) Trápím se s pohonem elektrických nohou. Můj záměr původně byl samostatné napájení přes dvě tužkové baterie, aby posuv nahoru a dolů nebyl příliš rychlý (ošklivé cvakání), proto 3V by byly asi nejvhodnější, než 7,2V. Můj záměr je, aby zdvih byl možný jak mechanicky přes klasický spínač 1-0-1, tak i na dálku přes kanál ve vysílačce. Ale zde jsem narazil na druhý, technický problém u dálkového zdvihu. Když z AMO IR přijímače do spínače - obousměrného regulátoru 3A budu přidádět proud 7,2V, tak vše bude fungovat, ale zvedání bude příliš rychlé. Když zmiňovaný spínač bude napájen pouze při napětí 3V (napájecí napětí 4,8V - 5,4V, spínané napětí je 7,2V - 14V), nebude to fungovat. Doma mám regulátor napětí, který dokáže snížit napětí o 3V, ale ani tak si nepomohu. Spínač bych napájel 4,2V namísto 3V, ale pro samotný spínač by to bylo málo a opět to nefungovalo. Prosím o radu, jak toto vyřešit.