Linde H40
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
Linde H40
Jednou mi synek přines na opravu vysokozdvižný vozík, prý že to nezatáčí. Nějakou dobu byl už doma, něco si s ním pohrál, tak proč to vyhodit jen kvůli snad malé závadě.
Jedná se spíš o hračku než model. Když jsem hledal na netu, co by to mohlo být za typ, tak nejvíc se to blíží vozíku Linde H40. Měřítko je cca 1:12.
Po rozebrání jsem zjistil, že se opravdu jedná o jednoduchou hračku.
A než to opravovat s nejistým výsledkem, jsem se rozhodl o výrobu nové zadní nápravy. Tak nejdřív trochu plánování. A když předělávka, tak pořádná.
Pak chvilka v dílně (no pár hodin si to vzalo) a tady je výsledek.
Když byla zadní náprava, tak mi došlo, že takový rej bez diferenciálu na poháněné nápravě bude k ... tak se pustím do předělávky i předku, ale to až později. Tedy pokud to bude někoho zajímat.
Jedná se spíš o hračku než model. Když jsem hledal na netu, co by to mohlo být za typ, tak nejvíc se to blíží vozíku Linde H40. Měřítko je cca 1:12.
Po rozebrání jsem zjistil, že se opravdu jedná o jednoduchou hračku.
A než to opravovat s nejistým výsledkem, jsem se rozhodl o výrobu nové zadní nápravy. Tak nejdřív trochu plánování. A když předělávka, tak pořádná.
Pak chvilka v dílně (no pár hodin si to vzalo) a tady je výsledek.
Když byla zadní náprava, tak mi došlo, že takový rej bez diferenciálu na poháněné nápravě bude k ... tak se pustím do předělávky i předku, ale to až později. Tedy pokud to bude někoho zajímat.
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linde H40
Týjo, dobrý nápad vzadu s tím válečkem - vypadá to jak na originálu kde je jeden píst uprostřed. Když sem já přemýšlel jak to udělat tak sem na maketové řešení nepřišel, mě tam jezdí u-profil na hranolku, ale tohle je mnohem lepší, připojit to k páce serva jen na jedné straně je přímo geniální . A větší rejd to nezvládne? Mě to chodí skoro kolmo - fotku s plným rejdem nemám, jen schéma z výkresu:
bocektransport.cz
Re: Linde H40
O větší úhel jsem zas tak nespekuloval. Prostě to vyšlo, aby se to dobře dělalo. Jistě větší úhel by šel, ale minimálně by se museli předělat koncová táhýlka. Místo rovných je udělat do měsíčku, zúžit středový držák tyčky.
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linde H40
Jo, taky je mám do obloučku. A použil sem kameny přímo od Robbe, které v sobě mají drážku tak aby táhla mohly jít až ke ose otáčení, což zase zlepší rejd. Už teď ti to zatáčí dobře, ale kdybys chtěl, můžu nafotit .
bocektransport.cz
Re: Linde H40
Už to předělávat nebudu. Na to domácí ježdění to stačí.
Uvažuji o předělání celého mechanismu vidlí a zvedání. Jak to máš řešené? Nějakou představu již mám, ale nechám se inspirovat.
Uvažuji o předělání celého mechanismu vidlí a zvedání. Jak to máš řešené? Nějakou představu již mám, ale nechám se inspirovat.
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linde H40
Já sem přestavoval hračku co to měla řešené lankem a navijákem, takže sem jen vyměnil původní převodovku za kovovou a zbytek nechal. Rok to fungovalo naprosto dokonale, další rok začly problémy se zasekáváním způsobené "odřením" stožáru a další rok sem to odepsal, protože už to nechodilo vůbec. Kdyby se ale puvodní plastové díly vyměnily za kovové a doplnily ložisky jako to má ještěrka od Robbe tak to nemá chybu, ale to bych musel celé znova vyrobit. Motor s převodovkou sem použil typ SGM16F-030SAV (60 ot./min) od ac-dcaudio.cz , ale ti už skončily. Dolu ideálně v ose naklápění stožáru je kladka, přes kterou jde lanko shora dozadu k motoru.
bocektransport.cz
Re: Linde H40
Po delším odmlce pokračování. Tentokrát došlo na přední nápravu. Původní verze byla bez diferenciálu. Nová náprava je vybavena diferenciálem od tamiye z tuhé nápravy pro náklaďáky. Samotná náprava slouží i jako držák zvedání vidlí.
K pohonu měla sloužit komplet motor s převodovkou 30:1, ale po problémech s původním motorem (nerozuměl si s regulátorem), tak jsem motor vyměnil za speeda 400.
A tady je už celý podvozek. Duralové plato s přední a zadní nápravou.
Zadní náprava je výkyvná a vyrovná mírné nerovnosti ve "skladech".
Když už jsem se dostal tak daleko, tak už se pustím i do zvedání vidlí. Ale to tase někdy příště.
K pohonu měla sloužit komplet motor s převodovkou 30:1, ale po problémech s původním motorem (nerozuměl si s regulátorem), tak jsem motor vyměnil za speeda 400.
A tady je už celý podvozek. Duralové plato s přední a zadní nápravou.
Zadní náprava je výkyvná a vyrovná mírné nerovnosti ve "skladech".
Když už jsem se dostal tak daleko, tak už se pustím i do zvedání vidlí. Ale to tase někdy příště.
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Linde H40
Vypadá to pěkně a robusně, nebylo by video z jízdních zkoušek ?
A jaký to má průměr kol že se ti tam podařilo dostat diferák z kamionu?
A jaký to má průměr kol že se ti tam podařilo dostat diferák z kamionu?
bocektransport.cz
Re: Linde H40
Video zatím nemám, snad časem. Průměr kol je vepředu 67 mm a vzadu 58 mm. Odhadoval bych to tak na měřítko 1:12.