Škoda-LIAZ ŠT180N
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
- Jozef Dojčar
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1568
- Registrován: úte pro 08, 2015 6:59 pm
- Bydliště: Blansko
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
To Ti klidně koupím, ale jenom když přijedeš i v neděli....
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1969
- Registrován: úte bře 25, 2014 9:47 pm
- Bydliště: Přerov
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Pepi uvidím,až v sobotu,jestli bych udělal i neděli..Domluvíme se na místě..
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Tak jsem se zase po dlouhý době dostal ke škodovce, abych zkusil další evoluci pohonu kol. Jsem dost omezenej použitýma trubkama pro motory, kam dostanu max průměr 25mm. Stávající převodovky toho moc nevydrží, tak zkouším dál. Jak už jsem uváděl, měl jsem v hlavě nějaký motory s planetovýma převodovkama, tak aby seděly průměrem, ale taky aby se na dýlku vešli do trubek, což byl docela problém. Když to sedělo otáčkama, tak byly zase moc dlouhý. Po urputným hledání a přemejšlení, zkusím tohle:
Jen upřesním, převodovka má průměr 22 a motor 24mm.
Protože stálej náhon všech čtyř kol, je u kloubáku fakt záhul pro převody, tak ještě přemýšlím nad ovládáním "uzávěrky", přepínáním mezi seriovým a paralelním zapojení motorů. To není problém, to nad čím přemejšlím, je rozdílná rychlost takto přepínaných motorů. Zkusím to pořešit společně s přepnutím na paralelní zapojení, součastně aktivováno snížení DR výchylky pojezdu na vysílači, až na to přijde řada.
Převodovka je dvoustupňová, a já k ní, pomocí takovýhle mističky: přidám ještě jeden stupeň. Jenomže už nedostanu do věnce poslední stupeň s vývodovou hřídelí, takže jsem to vyřešil tak, že věnec s přidaným stupněm je uchycen na vnitřní stranu misky a poslední stupeň s vývodovou hřídelí, společně s víkem převodovky uchycen na vnější straně misky. Celek pak bude nasunut na stávající trubku "náprav". Když ne, bude se zkoušet dál. Jen upřesním, převodovka má průměr 22 a motor 24mm.
Protože stálej náhon všech čtyř kol, je u kloubáku fakt záhul pro převody, tak ještě přemýšlím nad ovládáním "uzávěrky", přepínáním mezi seriovým a paralelním zapojení motorů. To není problém, to nad čím přemejšlím, je rozdílná rychlost takto přepínaných motorů. Zkusím to pořešit společně s přepnutím na paralelní zapojení, součastně aktivováno snížení DR výchylky pojezdu na vysílači, až na to přijde řada.
Naposledy upravil(a) Kejhak dne čtv zář 07, 2017 10:55 am, celkem upraveno 3 x.
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Malej dotaz.
Proč vlastně převodovky v kolech a jak budeš řadit kvalty?
Proč vlastně převodovky v kolech a jak budeš řadit kvalty?
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Promiň Jirko, ale teď ten Tvůj dotaz trochu nechápu. Na škodovce je v každým kole elmotor s převodovkou s kolečkama s přímým ozubením. Provoz ukázal, že jsou ty převody nedostatečný/málo pevný, tak chci zkusit najít spolehlivější řešení.
Takhle nějak vypadá ta úprava: Řazení rychlostí není možný, pouze dvojí výchylky na rádiu/omezení otáček. Převodovka je pevná, "mistička" taky, slouží jen k upevnění motoru do trubky přez trubku a k vyplnění mezery mezi věncem a víkem, po přidání jednoho stupně. Točí se jen výstupní hřídel.
Nebo jsi to myslel jinak?:-)
Jestli Tě nemate to "stupňování" převodovek. U těch planetových, je každý soukolí braný, jako stupeň ,ne, jako řaditelnej kvalt. Čím víc stupňů, tím větší převodovej poměr. Pak ještě záleží na velikosti pastorků, satelitů a věnce. No, satelitů vlastně ne, převodovej poměr udává počet zubů na pastorku a věnci a pak počet těch stupňů. Možná, že se vyjadřuju nepřesně a to může bejt taky zavádějící.
Takhle nějak vypadá ta úprava: Řazení rychlostí není možný, pouze dvojí výchylky na rádiu/omezení otáček. Převodovka je pevná, "mistička" taky, slouží jen k upevnění motoru do trubky přez trubku a k vyplnění mezery mezi věncem a víkem, po přidání jednoho stupně. Točí se jen výstupní hřídel.
Nebo jsi to myslel jinak?:-)
Jestli Tě nemate to "stupňování" převodovek. U těch planetových, je každý soukolí braný, jako stupeň ,ne, jako řaditelnej kvalt. Čím víc stupňů, tím větší převodovej poměr. Pak ještě záleží na velikosti pastorků, satelitů a věnce. No, satelitů vlastně ne, převodovej poměr udává počet zubů na pastorku a věnci a pak počet těch stupňů. Možná, že se vyjadřuju nepřesně a to může bejt taky zavádějící.
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
To přepínání mám přesně tak udělané včetně dvojích výchylek a funguje to dobře. Akorát ten můj malý nakladač je daleko lehčí, takže nemá takové problémy s odolností převodovek - přepínání používám hlavně při manévrování v malém prostoru a pro citlivé popojíždění.
(P.S.: servonautí planetovky zvažovals?)
(P.S.: servonautí planetovky zvažovals?)
bocektransport.cz
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Dík Michale, potvrdil jsi mi, že moje myšlenka byla správná. Mám ještě poslední volný kanál, tak bych ho na tu "uzávěrku" použil.
Na ten motůrek s převodovkou jsem taky koukal, ale je příliš slabý. Otáčky by byly akorát, ale síla žádná. Touhle cestou už jsem si prošel. Origo motory, s dobrýma otáčkama neměl sílu. Řešeno a stále řešeno rychlýma motorama s těžším převodem.
Na ten motůrek s převodovkou jsem taky koukal, ale je příliš slabý. Otáčky by byly akorát, ale síla žádná. Touhle cestou už jsem si prošel. Origo motory, s dobrýma otáčkama neměl sílu. Řešeno a stále řešeno rychlýma motorama s těžším převodem.
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
"Jestli Tě nemate to "stupňování" převodovek. U těch planetových, je každý soukolí braný, jako stupeň ,ne, jako řaditelnej kvalt. "
Jo jo,tohle mně právě mátlo
Dík za informaci.
Jo jo,tohle mně právě mátlo
Dík za informaci.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
JirkaCBX - myslel jsem si, že to bude jen nedorozumění.
Michal Boček - ještě se zeptám Michale, to přepínání máš přepínač a servo, nebo elektronicky rc spínač a relé? Přemýšlím nad tím relé. Díky.
Michal Boček - ještě se zeptám Michale, to přepínání máš přepínač a servo, nebo elektronicky rc spínač a relé? Přemýšlím nad tím relé. Díky.
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Přes relé ovládané spínačem - stačí jedno s dvojitým přepínacím kontaktem.
bocektransport.cz
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Tak takhle nějak jsem to měl na mysli.
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Tak začínám bejt trochu zoufalej. Nějak se mi pořád nedaří na wft09 rozpohybovat CH9. Prostě nereaguje na žádnej podnět od ovladačů. Asi budu muset pro přepínání p/s zapojení motorů obětovat spínání pracovních světel na CH5 a nechat je svítit pořád. Nemáte někdo zkušenost s tímhle vysílačem? Jen doplním, že mám plně využítý mixy pro spínání čerpadla na CH6 od Ch 1,3 a 4, a přepínání směru jízdy v před/vzad a zatáčení- výstup na CH7 od CH1 a na CH8 od CH2.
Já vím, že je to trochu nesrozumitelný, ale jestli se najde někdo, kdo tuší, o čem jsem teď psal, tak možná poradí.
Já vím, že je to trochu nesrozumitelný, ale jestli se najde někdo, kdo tuší, o čem jsem teď psal, tak možná poradí.
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Tak jsem tak dlouho hledal devátej kanál, až jsem si úplně vymazal veškerý nastavení mixů pro ovládání škodovky. To jsem ale blbec, něco si asi pamatuju, ale zas to bude bádání, co a jak.
No, ale zjistil jsem jednu věc. Devátej kanál běhá při modulaci PCM, což je ale pro VF modul Duplex nepoužitelný. V PPM ten 9-tej kanál nejde nijak aktivovat a nastavit, takže je to jen osmička.
Ještě teď zkusím laborovat v režimu Glid, místo Acro, když to musím nastavovat celý znova, třeba tam bude víc možností.
No, já bych se picnul!
No, ale zjistil jsem jednu věc. Devátej kanál běhá při modulaci PCM, což je ale pro VF modul Duplex nepoužitelný. V PPM ten 9-tej kanál nejde nijak aktivovat a nastavit, takže je to jen osmička.
Ještě teď zkusím laborovat v režimu Glid, místo Acro, když to musím nastavovat celý znova, třeba tam bude víc možností.
No, já bych se picnul!
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Tak ani režim GLID neumožňuje ovládání CH9 v PPM modulaci. A co víc, nejen tenhle vysílač, ale i nějaké další futaby, pracující v režimu PCM, fungují běžně s kanálem 9 a víc, ale pouze v tom režimu PCM. Po přepnutí na PPM, potřebném pro výměnný, nebo vestavný VF modul 2.4Ghz, tento kanál přestává fungovat a není výjimkou ani nefunkční kanál 10 a 11 u vyšších modelů vysílačů, pracujících na PCM.
Takže řešení pro ovládání "uzávěrky" je:
1- oželet to ovládání pracovních světel,
2- zkusit najít Vf modul, spolupracující s PCM signálem, ale to asi bez úspěchu,
3- pořízení jiný soupravy.
No, myslím si, že asi zůstanou světla svítit pořád.
Máte někdo nějakej nápad?
Takže řešení pro ovládání "uzávěrky" je:
1- oželet to ovládání pracovních světel,
2- zkusit najít Vf modul, spolupracující s PCM signálem, ale to asi bez úspěchu,
3- pořízení jiný soupravy.
No, myslím si, že asi zůstanou světla svítit pořád.
Máte někdo nějakej nápad?
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
To přepínání směru jízdy je kvůli "couvání" při práci jako nakladač? Nešlo by to udělat jen reverzováním obou kanálů společným spínačem?
bocektransport.cz