ložiska v převodovce
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
ložiska v převodovce
Jeden rychlý dotaz pro zkušenější stavitele:
V sadě ložisek pro kamiony Tamiya je přesný počet ložisek, jako je těch třecích, které jsou v modelu a to i přesto, že v převodovce je u dvou ks 1260 výslovně uvedeno neměnit za kuličková!
Jediný důvod mě napadá, že by se při lepení sekunďákem ocelové ložisko zalepilo a poté příliš dřelo??? a nebo že je třeba trochu vyšší tření na řadícím elementu, aby jednodušeji zaskakoval???
jak to je, kdo máte jaké zkušenosti? měnit neměnit?
V sadě ložisek pro kamiony Tamiya je přesný počet ložisek, jako je těch třecích, které jsou v modelu a to i přesto, že v převodovce je u dvou ks 1260 výslovně uvedeno neměnit za kuličková!
Jediný důvod mě napadá, že by se při lepení sekunďákem ocelové ložisko zalepilo a poté příliš dřelo??? a nebo že je třeba trochu vyšší tření na řadícím elementu, aby jednodušeji zaskakoval???
jak to je, kdo máte jaké zkušenosti? měnit neměnit?
Stavím i jezdím s dětmi a pro radost.
- kyberbob
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1067
- Registrován: ned pro 19, 2010 12:17 pm
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ložiska v převodovce
Technická otázka: kde, jak a proč u převodovky používáš vteřinové lepidlo??? Já při stavbě převodovek, vše co šlo tedy, vyměnil za kuličková ložiska ze zakoupené sady... Na vteřiňák jsem sáhl jen když jsem lepil zrcátka a sklíčka...
Nevíte si rady s osvětlováním modelu? Poradíme Vám!
Navštivte web http://www.elpromo.eu
Galerie elektro projektů: http://rc-garage.rajce.idnes.cz/EPM/
Navštivte web http://www.elpromo.eu
Galerie elektro projektů: http://rc-garage.rajce.idnes.cz/EPM/
Re: ložiska v převodovce
No v návodu při stavbě převodovky je přímo uvedeno nevyměňovat za kuličkové ložiska a vlepit vteřiňákem Cu vložky.
Starší kamiony, kde Tamiya ještě nenabízela možnost výměny za kuličkové ložiska tam nemají uvedeno nic, ale pokud Tamiya v návodu říká option parts kuličkové ložiska, tak je u montáže převodovky uvedeno u posuvného elementu řazení (vložka s 2x třemi výčnělky, na jedné straně kratšími a na druhé delšími) nevyměňovat Cu vložky za kuličkové ložiska a vlepit vteřiňákem. Ověřeno u více návodů = Scania, cascadia evo, grand hauler.
Také mi také vrtá hlavou, proč neměnit. Vlepení je mi pochopitelné, servo řazení tím hýbe do boku a pokud by se ložisko uvolnilo do boku, tenhle element který má přenášet sílu z ozubených koleček, by neměl vedení na ose a křížil by se a při následném zařazení 3.ky by se to mohlo kousnout.
Starší kamiony, kde Tamiya ještě nenabízela možnost výměny za kuličkové ložiska tam nemají uvedeno nic, ale pokud Tamiya v návodu říká option parts kuličkové ložiska, tak je u montáže převodovky uvedeno u posuvného elementu řazení (vložka s 2x třemi výčnělky, na jedné straně kratšími a na druhé delšími) nevyměňovat Cu vložky za kuličkové ložiska a vlepit vteřiňákem. Ověřeno u více návodů = Scania, cascadia evo, grand hauler.
Také mi také vrtá hlavou, proč neměnit. Vlepení je mi pochopitelné, servo řazení tím hýbe do boku a pokud by se ložisko uvolnilo do boku, tenhle element který má přenášet sílu z ozubených koleček, by neměl vedení na ose a křížil by se a při následném zařazení 3.ky by se to mohlo kousnout.
Stavím i jezdím s dětmi a pro radost.
Re: ložiska v převodovce
ještě jsem to zkoukl, díl J7 a jeho montáž na osu řazení MD19.
Stavím i jezdím s dětmi a pro radost.
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: ložiska v převodovce
Tu měděnou vložku na přesuvníku řazení má jistě smysl neměnit za ložisko z praktickýho důvodu.
Neni potřeba,aby se to točilo,tak proč ložisko.
Je to jen vedení táhla,tak proč ložisko.
I když se to futro vyběhá a tolik toho nejspíš nenařadíš,abys to měnil co rok,tak to pořád bude nějak držet.
Jestli ti ta měď dělá vrásky,nech si ty futra udělat mosazný a nejspíš tě přežijou.
Na obyč autech taky na řazení nemáš všude ložiska a stavební technika v 99% taky spolíhá na všelijaký futra,třeba ramena,otoč a podobně a mění se jednou za X let.
Problém tam nehledej.
Neni potřeba,aby se to točilo,tak proč ložisko.
Je to jen vedení táhla,tak proč ložisko.
I když se to futro vyběhá a tolik toho nejspíš nenařadíš,abys to měnil co rok,tak to pořád bude nějak držet.
Jestli ti ta měď dělá vrásky,nech si ty futra udělat mosazný a nejspíš tě přežijou.
Na obyč autech taky na řazení nemáš všude ložiska a stavební technika v 99% taky spolíhá na všelijaký futra,třeba ramena,otoč a podobně a mění se jednou za X let.
Problém tam nehledej.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: ložiska v převodovce
Použít radiální ložisko na axiální posun je hloupost a technická zhovadilost. To kluzné ložisko vydrží na tahové síly mnohem víc a naopak kuličkové ložisko by dostalo s axiální silou pořádně do těla. Pokud by bylo potřeba, tak v Číně mají velký výběr bronzových samomazných ložisek a takové ložisko tam svou životností překoná několik autíček.
Re: ložiska v převodovce
díky za potvrzení, taky jsem si říkal, že je to zbytečný = blbost, ale na několika fotkách ze stavby, jsem viděl, že měnili i tyhle dvě a v sadě výměnných ložisek jsou také všechny = vlastně dvě přebývají. Je jasný, že pokud to zapadne do ozubených kol, tak se netočí a pokud je tam trojka, tak je to mezi a taky se netočí, takže není proč dávat kuličkové. ale chtěl jsem se tak nějak ujistit.
Stavím i jezdím s dětmi a pro radost.