Ahojte,
Suprava je pojazdna. Treba vymenit predne okno, som to nejako na rychlo pokazil, osadit kabinu a osvetlenie. Funguje paradne. Vyklapa to na 3 strany.
Re: Tatra 148 S3
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 148 S3
Paráda!
Nechceš sa trochu víc rozepsat o konstrukci a upravách na pístu? A přidat pár detailních fotek? Já sem sa zatím dostal do stavu kdy mám doma origo píst, a promýšlím úpravy - dodělání příruby a přišroubovaného víka na předposlední díl pístu. Laďa to má taky tak, akorát natvrdo připájené - to mě přide moc drastické. Jak máš to zkrácení vyřešené ty? A volba stran sklápění je ručně, nebo servem dálkově?
Nechceš sa trochu víc rozepsat o konstrukci a upravách na pístu? A přidat pár detailních fotek? Já sem sa zatím dostal do stavu kdy mám doma origo píst, a promýšlím úpravy - dodělání příruby a přišroubovaného víka na předposlední díl pístu. Laďa to má taky tak, akorát natvrdo připájené - to mě přide moc drastické. Jak máš to zkrácení vyřešené ty? A volba stran sklápění je ručně, nebo servem dálkově?
bocektransport.cz
Re: Tatra 148 S3
Ano jasne. Takze zaklad je piest od lesu, 168mm. Takyto mosadzny.
Prve 2 stupne som vybral prec tak, ze som ho rozobral. Rozoberies to tak, ze pichnes plochy srobovak do tejto mosadznej matky, zatlacis a odtiahnes ju. Vyzera to zlozite, ale ide to. Ta matka tam nie je nijako extra prilepena ani utesnena. Nasledne z toho spodneho stupna vyberies ostatne von. Dalsi stupen ma zatku zo spodu nasrobovanu s dierkou, aby tade mohol ist olej do dalsich stupnov. Takze rovnako, so srobovakom, odtiahnes zo spodu dalsiu matku a vyhodis dalsi stupen. Do dalsej zatky, ktora ma otvor tak 1,5mm, navrtas vrtakom otvor priemeru 2,5mm a narezes zavit M3. Potom som tu zatku odmastil a prilepil Loctite 648. Do otvoru som dal fitting M3 na 4mm hadicu. Takyto maly z aliexpresu Nasunul hadicu s vonkajsim priemerom 4mm a zaistil mosadznou trubickou (Vonkajsi 5mm a vnutorny priemer 4mm).
Vyfrezoval som 2 drziaky toho piestu, podla vysledneho priemeru zbytku piestu. Takto to moze fungovat ako S3. Aby sa mi podarilo dat korbu cim najnizsie, tak som prirubu vrchu piestu uchytil z vrchu korby. Tym som dosiahol 7mm k dobru.
Hotovo. Vyklapanie korby mam rucne. Prehodim skrutku na bok alebo do zadu. Bocnicu zadnu mam tiez na karhak, rucne. Zadne celo mam nezaistene, je tak tazke, ze sa same od seba neotvori, len ked vyklopim.
Vsetky foto v lepsej kvalite najdete tu:
https://www.rajce.idnes.cz/waldas/album ... -1-14-vlek
Je to dolezite, lebo tento piest ma taku konstrukciu , ze kazdy jeden stupen ma nasrobovanu zatku z vnutra, ktora funguje ako doraz. Ine druhy tam maju len segerovku a to je nepouzitelne.
Prve 2 stupne som vybral prec tak, ze som ho rozobral. Rozoberies to tak, ze pichnes plochy srobovak do tejto mosadznej matky, zatlacis a odtiahnes ju. Vyzera to zlozite, ale ide to. Ta matka tam nie je nijako extra prilepena ani utesnena. Nasledne z toho spodneho stupna vyberies ostatne von. Dalsi stupen ma zatku zo spodu nasrobovanu s dierkou, aby tade mohol ist olej do dalsich stupnov. Takze rovnako, so srobovakom, odtiahnes zo spodu dalsiu matku a vyhodis dalsi stupen. Do dalsej zatky, ktora ma otvor tak 1,5mm, navrtas vrtakom otvor priemeru 2,5mm a narezes zavit M3. Potom som tu zatku odmastil a prilepil Loctite 648. Do otvoru som dal fitting M3 na 4mm hadicu. Takyto maly z aliexpresu Nasunul hadicu s vonkajsim priemerom 4mm a zaistil mosadznou trubickou (Vonkajsi 5mm a vnutorny priemer 4mm).
Vyfrezoval som 2 drziaky toho piestu, podla vysledneho priemeru zbytku piestu. Takto to moze fungovat ako S3. Aby sa mi podarilo dat korbu cim najnizsie, tak som prirubu vrchu piestu uchytil z vrchu korby. Tym som dosiahol 7mm k dobru.
Hotovo. Vyklapanie korby mam rucne. Prehodim skrutku na bok alebo do zadu. Bocnicu zadnu mam tiez na karhak, rucne. Zadne celo mam nezaistene, je tak tazke, ze sa same od seba neotvori, len ked vyklopim.
Vsetky foto v lepsej kvalite najdete tu:
https://www.rajce.idnes.cz/waldas/album ... -1-14-vlek
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 148 S3
Zatraceně, tak to mám špatnou verzi pístu - mám 168mm, ale se ségrovkama. Asi bude jednodušší sehnat tu šroubovací než dělat nové zakončení.
Díky moc za info .
Díky moc za info .
bocektransport.cz
- stan
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 308
- Registrován: čtv dub 06, 2006 10:47 am
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 148 S3
Ahoj Michale,Vlado,
tak jsem na tom stejně nemůžu to upravit dle popisu,protože mám píst v chromu a asi se segrovkama.
No co se dá dělat.
Někdy pošlu fotku.
tak jsem na tom stejně nemůžu to upravit dle popisu,protože mám píst v chromu a asi se segrovkama.
No co se dá dělat.
Někdy pošlu fotku.
Standa
Re: Tatra 148 S3
Zlahka som to zapatinoval. Pozeram, ze tam mam par nemaketovych chyb .... Idem to porobit