Škoda 706 RTHP
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
Škoda 706 RTHP
Zdravím kolegové.
Souběžně s projektem V3S, jsem se rozhodl rozjet ještě jednu stavbu, tentokrát v "Tamiyáckém" měřítku a to další legendární auto našich silnic - Š 706 MTSP 24, lidově Mates. Ne že by moje V3S byla už těsně před dokončením, ale prostě mám chuť pracovat na dvou projektech střídavě dle momentální nálady. Jistě se i ostatním stává, že na jeden model nemají náladu, ale přesto mají chuť mít prsty od lepidla No a dalším důvodem je mít auto, které se může prohánět na akcích po hromadě hlíny spolu s ostatními vozy v měřítku
Technická data skutečného vozu nechám stranou, ta si každý může přečíst například zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_706
Model by měl být s největší pravděpodobností třístranný sklápěč. Auto je dělník, takže neočekávejte světelné rampy a serepetičky okolo. Protože se mi podařilo zaformovat kabinu V3S, uvažuji i o odlitcích 706ky, ještě uvidíme, jak se dílo bude dařit. Nápravy a převodovka budou tamiya, bylo by fajn s uzávěrkami diferenciálu, uvidím jestli se mi záměr podaří. Podvozek dural v kombinaci s mosazí, pokud ovšem nepůjdu komplet do mosazi z důvodu snadného letování, což je dost pravděpodobné i když dražší. Stavbu začnu opět kabinou, stále se držím názoru, že kabina dělá první dojem a pokud se ta nepovede, nemá cenu pokračovat dál...
Takže, držte mi pěsti
Souběžně s projektem V3S, jsem se rozhodl rozjet ještě jednu stavbu, tentokrát v "Tamiyáckém" měřítku a to další legendární auto našich silnic - Š 706 MTSP 24, lidově Mates. Ne že by moje V3S byla už těsně před dokončením, ale prostě mám chuť pracovat na dvou projektech střídavě dle momentální nálady. Jistě se i ostatním stává, že na jeden model nemají náladu, ale přesto mají chuť mít prsty od lepidla No a dalším důvodem je mít auto, které se může prohánět na akcích po hromadě hlíny spolu s ostatními vozy v měřítku
Technická data skutečného vozu nechám stranou, ta si každý může přečíst například zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_706
Model by měl být s největší pravděpodobností třístranný sklápěč. Auto je dělník, takže neočekávejte světelné rampy a serepetičky okolo. Protože se mi podařilo zaformovat kabinu V3S, uvažuji i o odlitcích 706ky, ještě uvidíme, jak se dílo bude dařit. Nápravy a převodovka budou tamiya, bylo by fajn s uzávěrkami diferenciálu, uvidím jestli se mi záměr podaří. Podvozek dural v kombinaci s mosazí, pokud ovšem nepůjdu komplet do mosazi z důvodu snadného letování, což je dost pravděpodobné i když dražší. Stavbu začnu opět kabinou, stále se držím názoru, že kabina dělá první dojem a pokud se ta nepovede, nemá cenu pokračovat dál...
Takže, držte mi pěsti
Naposledy upravil(a) Hepcziiik dne pát srp 08, 2014 3:13 pm, celkem upraveno 1 x.
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
-
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 731
- Registrován: stř zář 01, 2010 7:19 pm
- Bydliště: Plzeň (Úherce)
Re: Škoda 706 MTSP 24
ahoj vybral jsis pěkný kousek ke stavbě bude to 4kolka?
nám jedna stojí na zahradě
nám jedna stojí na zahradě
YXRAY T2,Tamiya TT-01 RALLY,Tamiya TA-02 RALLY (v tuningu přední osa),A pár zbitků+AXIAL SCX10
ŠKODA 130 RS BLACK,LANCIA DELTA HF INTEGRALE,MITSUBISHI EVO IV,ŠKODA FABIA WRC (VRAK),SUBARU 2003,SUBARU WRC,A NÁKEJ TUNING OD REELY...M-01 MINI COOPER
NEJDE O AUTO ALE O ZKUŠENOSTI...
ŠKODA 130 RS BLACK,LANCIA DELTA HF INTEGRALE,MITSUBISHI EVO IV,ŠKODA FABIA WRC (VRAK),SUBARU 2003,SUBARU WRC,A NÁKEJ TUNING OD REELY...M-01 MINI COOPER
NEJDE O AUTO ALE O ZKUŠENOSTI...
Re: Škoda 706 MTSP 24
Vše je zřejmé z označení : MTSP je verze 4x4. 4x2 je verze MTS
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
- kubaculen
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 169
- Registrován: pon pro 27, 2010 6:07 pm
- Bydliště: Brodské, Slovensko
Re: Škoda 706 MTSP 24
Ahoj, moc hezká předloha Držim palce při stavbě.
- láďa
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 1325
- Registrován: pát úno 12, 2010 8:28 pm
- Bydliště: Přelouč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 706 MTSP 24
Hepčsííííku ta na tohle se opravdu těším.Když bude vypadat ja tvoje V3S-ka tak to bude bomba.Držím pěsti.
VOLVO FH 12 GLOBETROTER 420 (tamiya) LIAZ 18.33 MAXI tahac návěsů (ve výstavbě 70% vlastni vyroba) LIAZ 8x8 ve výstavbě Kenworth W900L double sleeping cab(přestavba tamiya)
- kelwin
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 251
- Registrován: čtv led 06, 2011 5:54 pm
- Bydliště: Rakovník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 706 MTSP 24
tohle je autí co bych chtěl jednou také udělat.. jednou sem dával odkaz na němce kterej ho udělal z plechu.. pamatujete? k tomu byl i takovej ten nakladač co u nás statkáři měli čistě na hnůj.. držím palce těším se až přijdou první fotky ze stavby..
Re: Škoda 706 MTSP 24
Jo, ten znám, ale autor ho dělal asi podle jedné mizerné fotky Ona ta kabina není tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá. Klasika té doby - rovných nebo pravoúhlých částí se tam moc nenajde... a ten nakladač ještě dnes u nás používá spousta uhelných skladů
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
- kelwin
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 251
- Registrován: čtv led 06, 2011 5:54 pm
- Bydliště: Rakovník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 706 MTSP 24
jo to každopádně není jednoduché.... proto po tom zatím jen koukám.. to samé s prominutím blbej furgon. stojí mi 200m od dílny- ale zas si říkám co s furgonem.. ale zas toho nikdo ještě nepostavil.... tak udělat ho z psh? ale nechce se mi dělat nápravy....-)
scania bere času dost a plány a nákup dílů na volvo zbytek...
scania bere času dost a plány a nákup dílů na volvo zbytek...
- kelwin
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 251
- Registrován: čtv led 06, 2011 5:54 pm
- Bydliště: Rakovník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 706 MTSP 24
tak sem si kliknul na tu tetu(teta wikipedie ví všechno,za mého mládí to byl rozum do kapsy... ) ten trambus byl 706 RT ale jako fakt je to pěkné... ale zas ten mates uděláš jedno autto a na to hafo hafo nástaveb.... :-)
no možná jednou příjde na řadu i u mě...
no možná jednou příjde na řadu i u mě...
- homer69
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 757
- Registrován: úte bře 20, 2012 2:03 pm
- Bydliště: Proseč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 706 MTSP 24
Ahoj,
velice atraktivní předloha. Držím palce a těším se na průběh stavby!!
Myslím si že o boudu by zájem byl a nejenom u mě! Tak ať se daří!
Martin
velice atraktivní předloha. Držím palce a těším se na průběh stavby!!
Hepcziiik píše:uvažuji i o odlitcích 706ky, ještě uvidíme, jak se dílo bude dařit. Nápravy a převodovka budou tamiya, bylo by fajn s uzávěrkami diferenciálu, uvidím jestli se mi záměr podaří.
Myslím si že o boudu by zájem byl a nejenom u mě! Tak ať se daří!
Martin
- matuskobagrista
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 362
- Registrován: pon led 17, 2011 3:53 pm
- Bydliště: Brezova pod Bradlom (SK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 706 MTSP 24
Super, na toto sa teším aj ja a budem tvoju stavbu sledovať zo záujmom nakoľko som sa na takom aute spravil tiež zopár Km. Aj mne sa to stáva,že sa mi občas nechce robiť jeden model,ale na druhom si chcem čo to dorobiť. Báger pôjde už na hydrauliku ak budem mat volný víkend a preto som nezahálal a začal som zo stavbou dalšej obludy do zbierky, nedávam to však sem lebo si to robím len tak pre svoje potešenie. Vôbec to nieje pekný stroj, ale proste ho chcem k dumpru tak si ho zostrojujem
Držím palce v tvojej stavbe, samozrejme sa teším aj na tvoju V3S
Držím palce v tvojej stavbe, samozrejme sa teším aj na tvoju V3S
Obludy od KOMATSU v mierke 1:14
Re: Škoda 706 MTSP 24
Tak první, nic neříkající říznutí do PSH a zmáčknutí tuby s lepidlem... Kdo to nepoznal, tak je to kus kabiny
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
- kubaculen
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 169
- Registrován: pon pro 27, 2010 6:07 pm
- Bydliště: Brodské, Slovensko
Re: Škoda 706 MTSP 24
Dotaz: jak to ohýbáš? Za tepla a podle nějakej šablony?
Re: Škoda 706 MTSP 24
Výrobní tajemství!
Tvar který potřebuji, si vytisknu na laserové tiskárně a z papíru přenesu na PSH pomocí hadříku namočeném v ředidle stačí lehce přešmrdlat a rychle papír sejmout z desky, aby se nepřilepil. PSH je jen malinko naleptá a během chvilky zaschne. Není to můj výmysl, sám jsem jej objevil teprve nedávno na jiném foru. Výhoda je, že se dá namalovat cokoliv v PC a s přesností na desetinky přenést na PSH (rukou, tužkou a pravítkem tak přesně osobně malovat nedokážu) a především na rozdíl od tužky se to nesmaže během používání, pokud se to nepřebrousí. Předpokládám, že to používá spousta lidí, popisuji to pro ty, co tento postup zatím neznají a mohl by se jim hodit.
Na pomalované PSH pak nalepím proužek PSH ve tvaru, jaký je namalovaný. Díky nalepení desek do T se ten tvar už nehne. Po řádném zaschnutí nalepuji dle potřeby další proužky, po dalším proschutí můžeme brousit obliny. Minimálně pro tenhle díl je to postup bezproblémový a vcelku rychlý.
Tvar který potřebuji, si vytisknu na laserové tiskárně a z papíru přenesu na PSH pomocí hadříku namočeném v ředidle stačí lehce přešmrdlat a rychle papír sejmout z desky, aby se nepřilepil. PSH je jen malinko naleptá a během chvilky zaschne. Není to můj výmysl, sám jsem jej objevil teprve nedávno na jiném foru. Výhoda je, že se dá namalovat cokoliv v PC a s přesností na desetinky přenést na PSH (rukou, tužkou a pravítkem tak přesně osobně malovat nedokážu) a především na rozdíl od tužky se to nesmaže během používání, pokud se to nepřebrousí. Předpokládám, že to používá spousta lidí, popisuji to pro ty, co tento postup zatím neznají a mohl by se jim hodit.
Na pomalované PSH pak nalepím proužek PSH ve tvaru, jaký je namalovaný. Díky nalepení desek do T se ten tvar už nehne. Po řádném zaschnutí nalepuji dle potřeby další proužky, po dalším proschutí můžeme brousit obliny. Minimálně pro tenhle díl je to postup bezproblémový a vcelku rychlý.
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)