Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kejhak
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Kejhak »

kubaculen píše:
škodovka měla nápravy z matesa :wink:
Jo, já vím, že měla. Psal jsem to jako vyjádření nadšení z tý Jozefovo práce.
Mám rozdělanej rám na tu škodovku tahače a v úmyslu je použití náprav, kardanů a motoru s rozvodovkou. Nakladač mi to neumožňoval, kvůli místu pro čerpadlo apd, proto má motory v trubce, ale tady bych to rád udělal podobně, jako u předlohy, tak hledám vhodný nápravy. Pokukuju po tamiyi, nebo nějakým crawleru, nebo tak něco, možná nějakou svou, jednoduchou tvorbu, ještě nevim.
To, co vytvořil Jozef s Jiřím, si s ohledem a úctou k jejich práci nedovolím osadit, protože bych se hanbou propadl takovej skvost degradovat mojí prací.
Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1568
Registrován: úte pro 08, 2015 6:59 pm
Bydliště: Blansko

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Jozef Dojčar »

To, co vytvořil Jozef s Jiřím, si s ohledem a úctou k jejich práci nedovolím osadit, protože bych se hanbou propadl takovej skvost degradovat mojí prací.
To jsou trochu silná slova a zbytečná skromnost. Nečiním si ( a věřím že Jirka taky ne ) žádný nárok na to, rozhodovat kdo a kam si nápravu namontuje. Pokud se rozhodne si ji pořídit ;)
Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Hepcziiik »

Co se tvoří, tvoří se z nadšení a z lásky k našemu koníčku. Pokud kdokoliv rozšíří naše řady diky našemu "bláznovství", alespoň za me to bude dostatečným uspokojením. To ze někdo nestvoří z dostupného dokonaly model přeci vůbec nevadí. Ani ja netvořím nic bezchybného a dokonaleho...
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Uživatelský avatar
Kejhak
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Kejhak »

Ne ne ne pánové, skromnost je zde na místě, protože vím, co jsem zatím vytvořil(nevytvořil). Jeden plechovej model od základu, ze mně nedělá dobrýho modeláře. Vždyť jsem se k těm autům a traktorům dostal vlastně náhodou a to předěláním brůdra pro malýho. Ale i když mě nikdy nebralo si popojíždět po zahradě s nějakým monsterem, musím říct, že ty předělávky plastových brůdrů, mě tak nadchly a pohltily, že jsem se pustil do toho plechovýho a začal na ty povozy koukat jinak. Mluvím teď o funkčních stavebních a zemědělských strojích. Kamiony jsou krásný na pohled, ale nic mi to neříká. Zato ta mechanika, to je něco jinýho, když se to vrtí, kope, nakládá, to je potom podívaná. :D
Proběhla mi hlavou myšlenka, jestli jste neuvažovaly o střídmější variantě, jen dílů přímo z tiskárny, osazených ložiskama, pro "nenáročnou" modelařinu, než hned svou prací "prznit" váš skvost. Nevím, jak je na tom s pevností výtisk, ale pokud by to byla možnost, myslím, že by tamiya v Čechách skončila. :--)
Jinak Jirko, bylo by možný si předběžně objednat tu krátkou kabinu ze začátku příspěvku? Dokud forma ještě drží, jak říkáš. :D I kdyby se mi doma měla válet rok, než na ni dojde řada, ale aspoň na pomazlení. :lol: Ale je Ti doufám jasný, že bych Tě dál obtěžoval s dalšíma "drobnostma", jako jsou okna, světla, blinkry, kliky, lišty, maska, atp. Alespoň o rady bych škemral, když ne o díly. :D
Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Hepcziiik »

Myslim že si předvedl, ze práce s kovem Ti jde docela dobře :)

Tisknuté veci maji někdy tendenci ve vrstvách praskat pri zátěži. Nápravu bych celkem zkusil odlévat z resinu, zvolit nějaký odolnější polyuretan, nicméně Pepa neni zastáncem plastových náprav. Tudíž by záleželo na něm, jestli by poskytl vytisky k zaformování a testování, kolik by toho vydržela.
Navíc je třeba upozornit, ze zde presentovanou napravu nejde použít jako náhrada za napravu tamiya! Matesacka naprava je dělaná dle skutečné predlohy a ma tak jinou (mensi) rozteč mezi listovými pery...

Co znamená předběžné objednáni? Ze ji chceš pod stromeček, za rok nebo ze ji mam odlit a Ty si ji možná někdy odeberes? :D :D :D
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1568
Registrován: úte pro 08, 2015 6:59 pm
Bydliště: Blansko

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Jozef Dojčar »

Odlití zátěžového dílu z Resinu je hloupost. Tento materiál byť vykazuje pevnost plastu se pod tlakem deformuje a dochází k oddalování ozubených kol a následně k jejich poškození. Kdybych si myslel, že je to použitelná varianta, nezdržoval bych to čekáním na mosazné odlitky. Leda tak na maketu do vitríny.
Uživatelský avatar
Kejhak
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Kejhak »

Chápu, kov je kov, o tom není pochyb. Myslím si, že mým dotazem a vašima odpověďma, byla učiněna přítrž případným podobným dotazům, jako jsem vznesl já.
To, že ta náprava není vhodná, nebo určená za náhradu tamiye do jejich podvozků, respektive rámů, už bylo řečeno. Myslel jsem to tak, že už by se od začátku stavby počítalo s touhle nápravou, místo tamiyácký a tomu uzpůsoben rám,to za předpokladu tý plastový varianty. Ne, je to blbost a tím tu diskuzi pouštím k vodě.
Tu kabinu Jiří pod stromeček zrovna ne. Nepochybuju o tom, že by to do vánoc pro Tebe nebyl problém vytvořit, ale musím nejdřív potěšit děti (a manželku) a pak až sebe. :lol: Ale v lednu už by jsme se mohly vážně domluvit na realizaci.
Naposledy upravil(a) Kejhak dne ned lis 13, 2016 5:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Hepcziiik »

Pripadne obchody poresime pres zprávy, nebudeme plevelit vlákno.
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Uživatelský avatar
Kejhak
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Kejhak »

Souhlasím Jiří a předchozí příspěvek "umazávám".
Můžu mít Jozef prosím dotaz na rozměry?
náprava.jpg
náprava.jpg (6.78 KiB) Zobrazeno 3301 x
Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1568
Registrován: úte pro 08, 2015 6:59 pm
Bydliště: Blansko

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Jozef Dojčar »

Obrázek
Naposledy upravil(a) Jozef Dojčar dne ned říj 08, 2017 9:38 pm, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Kejhak
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Kejhak »

Perfekt, díky. :D. A ještě jeden dotaz, bylo při plánování počítáno s nějakým, jako náhradní díl dodávaným diferákem, kterej se do nápravy vejde, nebo je určena "jen" pro kuželovej převod a pevnej náhon obou kol?
Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Hepcziiik »

Trochu a snad konečně úspěšně jsem pokročil v tvorbě oken na škodovky a vznikl "funkční vzorek" okna. prozatím toho nejmenšího - rohového v Matesovi. Odlitek z resinu, sice s bublinkami, ale ty jsem v tuto chvíli neřešil, šlo mi o úspěšné vyrobení odlitku, které bude pasovat do otvorů v kabině, bude průhledné a tvarově správné a bude vypadat jako sklo. na umístěné okno se následně ještě přilepí těsnění vhodného profilu, na které jsem si vyrobil resinovou formu
Přílohy
19756163_10211009040075549_1462754298_n.jpg
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Uživatelský avatar
Kejhak
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Kejhak »

Teda, to je paráda. Už dřív jsme se o okýnkách bavili a odlévání byl jeden ze způsobů, o kterým jsi mluvil, ale teď už i věřím, že by to mohla bejt správná cesta. Moc pěkný. :clap:
Co se týče bublinek, tak asi máš nějaký způsob, jak se jich zbavit. Nechci bejt za chytráka, to byc si nedovolil, ale kdysi dávno jsem někde četl o odlévání dílků z resinu, za použití vakuovýho boxu, kdy po odstátí vzduchu, se "vybublal" i odlejvanej díl a tím se dosáhlo dokonalého odlitku bez bublin. Ale asi bych Tě podceňoval, kdybych si myslel, že Ti tenhle postup není znám. :D
Moc pěkná práce.
Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Hepcziiik »

využití podtlaku je drahé a velké, takové zařízení bohužel nemám i když bych si ho přál. tento druh čirého resinu díky dlouhé době tuhnutí "odbublinkuje" sám, ale i tak je třeba při odlévání dostatečné pečlivosti, kterou jsem při zkoušce prvního kusu nedodržel. S odlitkem je ještě celkem dost práce, je třeba jej dobrousit a přeleštit, přesto jsem s výsledkem spokojený, myslím že v reálu vypadá okno celkem dobře
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11517
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 MS, MTS, MTSP

Příspěvek od Jirkacbx »

Na tohle by stačil vzduchotěsný box s odkládacím víkem,kde bude zpětný ventil pro utěsnění vzduchu
a odsávání by měl zvládnout domácí vysavač jako se dělaj domácí vakuovačky na výrobu lexan karoserií.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Odpovědět

Zpět na „KAMIONY, TAHAČE, AUTOBUSY“