TAMIYA/Bruder MB Actros
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
- rcrtgriffin
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1003
- Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TAMIYA/Bruder MB Actros
Musím říct, že už nějakou dobu chodím očumovat toto téma a pořád se ještě nachytávám, jak na to s úžasem čumím s otevřenou pusou. :-oo Opravdu pěkná práce! , koukám, že budu muset s Tatrou taky kousek pohnout...
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
- stan
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 308
- Registrován: čtv dub 06, 2006 10:47 am
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: TAMIYA/Bruder MB Actros
Petře video jsem ještě nepřetáhl do elektronické podoby.Až to bude,tak sem kousek dám. oo-)
Standa
Re: TAMIYA/Bruder MB Actros
Nazdárek
Možná jsem to tu někde přehlédl, ale mohl by jsi prosímtě napsat parametry a technické údaje sklápěcího mechanizmu?
zajímaly by mně tyto údaje:
1 - motor (jaká velikost, řada... 280,380 a podobně)
2 - převodový poměr převodovky (případně o jaký komplet motoru s převodovkou jde)
3 - Šroub a stoupání závitu, pokud je menší než standart?
4 - Přibližný čas vyklopení
5 - Odhadem sílu sklápění (v tunách...to byl vtípek, přibližně kila)
6 - Jak máš vymyšlenou aretaci zadního čela proti otevření, při sklopené korbě.
Myslím, že by tyto údaje zajímaly nejen mně. Protože, proč vymýšlet vymyšlené...rád bych konečně dodělal tu svoji Scanii 6X4.
PS: Klidně se můžeš kolem jednotlivých bodů rozepsat s komentářem, či poznatky, radami, tipy a podobně.
Děkuji, Stelerp
Možná jsem to tu někde přehlédl, ale mohl by jsi prosímtě napsat parametry a technické údaje sklápěcího mechanizmu?
zajímaly by mně tyto údaje:
1 - motor (jaká velikost, řada... 280,380 a podobně)
2 - převodový poměr převodovky (případně o jaký komplet motoru s převodovkou jde)
3 - Šroub a stoupání závitu, pokud je menší než standart?
4 - Přibližný čas vyklopení
5 - Odhadem sílu sklápění (v tunách...to byl vtípek, přibližně kila)
6 - Jak máš vymyšlenou aretaci zadního čela proti otevření, při sklopené korbě.
Myslím, že by tyto údaje zajímaly nejen mně. Protože, proč vymýšlet vymyšlené...rád bych konečně dodělal tu svoji Scanii 6X4.
PS: Klidně se můžeš kolem jednotlivých bodů rozepsat s komentářem, či poznatky, radami, tipy a podobně.
Děkuji, Stelerp
Vyjadřuji jen svůj osobní názor, se kterým samozřejmě ostatní nemusí souhlasit. Ale od toho jsme, aby jsme byli každý jiný.
- PetrK
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 1074
- Registrován: pát led 26, 2007 4:21 pm
- Bydliště: kousek od Tábora
Re: TAMIYA/Bruder MB Actros
Díky, díky
No, ono to není jednoduchý popsat, protože je to vesměs taková slátanina, že se divím, že to vůbec funguje...
Ale pokusím se. Je to vlastně výsledek různých pokusů s rychlostí a silou sklápění a uložením celého mechanismu - nic jsem nepočítal...
Asi to nejjednodušší - šroub - je klasika M8 závitová tyč, matice samodomo.
Převodovku jsem koupil na Š-Hobby (je to komplet motor a převodovka 20), ale upravil jsem ji ubráním jednoho převodu. Kvůli tomu je nutno posunout pastorek na osičce motoru, takže jsem kvůli tomu a taky kvůli voltáži koupil náhradní motůrek myslím do vrtulníku Esky Lama. Je to FK-180SH-3240 na 3V. Napájení je 5V přes BEC, je to trochu víc, ale na tu chvilku by to motůrku nemělo vadit.
Dobu sklápění a zátěž jsem tu už myslím zmiňoval, takže to jen opíšu. Zvedlo to bez problémů osm kartonových krabic s mlékem a doba sklopení je něco mezi 20 až 30 vteřinami.
No, a aretaci čela musím teprve vymyslet a vyrobit. Mám pár částečných poznatků z německého fóra, tak je přizpůsobím pro tuhle korbu.
Je to vlastně všechno vymyšlené, jen jsem si to přizpůsobil pro tohle auto
Nevím, co ještě bych měl napsat, ale další dotazy rád zodpovím. Ikdyž myslím, že nejsem zrovna z těch profíků, kteří mají víc zkušeností a tudíž i větší právo sdělovat veřejnosti takovéhle poznatky...
P.S.: ten človíček na poslední fotce je kolega Stan, který si hraje s mým Volvem. Jeho Tatra přece jen neumí jezdit tak rychle :--) :--)
No, ono to není jednoduchý popsat, protože je to vesměs taková slátanina, že se divím, že to vůbec funguje...
Ale pokusím se. Je to vlastně výsledek různých pokusů s rychlostí a silou sklápění a uložením celého mechanismu - nic jsem nepočítal...
Asi to nejjednodušší - šroub - je klasika M8 závitová tyč, matice samodomo.
Převodovku jsem koupil na Š-Hobby (je to komplet motor a převodovka 20), ale upravil jsem ji ubráním jednoho převodu. Kvůli tomu je nutno posunout pastorek na osičce motoru, takže jsem kvůli tomu a taky kvůli voltáži koupil náhradní motůrek myslím do vrtulníku Esky Lama. Je to FK-180SH-3240 na 3V. Napájení je 5V přes BEC, je to trochu víc, ale na tu chvilku by to motůrku nemělo vadit.
Dobu sklápění a zátěž jsem tu už myslím zmiňoval, takže to jen opíšu. Zvedlo to bez problémů osm kartonových krabic s mlékem a doba sklopení je něco mezi 20 až 30 vteřinami.
No, a aretaci čela musím teprve vymyslet a vyrobit. Mám pár částečných poznatků z německého fóra, tak je přizpůsobím pro tuhle korbu.
Je to vlastně všechno vymyšlené, jen jsem si to přizpůsobil pro tohle auto
Nevím, co ještě bych měl napsat, ale další dotazy rád zodpovím. Ikdyž myslím, že nejsem zrovna z těch profíků, kteří mají víc zkušeností a tudíž i větší právo sdělovat veřejnosti takovéhle poznatky...
P.S.: ten človíček na poslední fotce je kolega Stan, který si hraje s mým Volvem. Jeho Tatra přece jen neumí jezdit tak rychle :--) :--)
Petr "kyby" Kýbus
modelařím pro radost...
modelařím pro radost...
- PetrK
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 1074
- Registrován: pát led 26, 2007 4:21 pm
- Bydliště: kousek od Tábora
Re: TAMIYA/Bruder MB Actros
Konečně se mi podařilo doladit zajištění zadního čela korby. Nápadů bylo víc, ale tenhle mi nakonec dal nejmíň práce. Je to podobný princip, jako má LIAZ, jen háčky jsou obráceně, takže i ovládací páka se sklápí dozadu a ne dopředu jako u LIAZky. Víc snad napoví fotky
- Přílohy
-
- snímek 070.jpg
- (161.81 KiB) Staženo 2220 x
-
- snímek 071.jpg
- (171.95 KiB) Staženo 2220 x
-
- snímek 073.jpg
- (213.35 KiB) Staženo 2215 x
Petr "kyby" Kýbus
modelařím pro radost...
modelařím pro radost...
Re: TAMIYA/Bruder MB Actros
Aha, takže zajištění se odjistí přes pružinu, a při sklopení se mechanizmus zavře natvrdo táhlem, a nebo pružinka navlečená na tom táhle ještě vymezuje polohu a tím i přítlak toho háčku v zavřeném stavu? Jde mi o to, jestli v zavřeném (sklopeném) stavu, když vezmeš třeba šroubovák, a zatlačíš do toho háčku, jestli ho propružíš přes pružinku až do odjištěného stavu a nebo soustava táhel je pevná, tuhá a zatlačit do háčku nelze?
Vyjadřuji jen svůj osobní názor, se kterým samozřejmě ostatní nemusí souhlasit. Ale od toho jsme, aby jsme byli každý jiný.
- PetrK
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 1074
- Registrován: pát led 26, 2007 4:21 pm
- Bydliště: kousek od Tábora
Re: TAMIYA/Bruder MB Actros
Je to tak, jak píšeš. Soustava není napevno, aby háčky nešly "natvrdo" a nebyla zbytečně namáhaná páka a vlastně celý mechanismus. Takhle nějak to funguje i u skutečného auta. Když občas potřebuješ otevřít čelo, aniž bys zvedl korbu, zabereš montpákou a háčky se odjistí
Petr "kyby" Kýbus
modelařím pro radost...
modelařím pro radost...
- rcrtgriffin
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1003
- Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TAMIYA/Bruder MB Actros
Hele, ty jsi s MB byl na 1.RC rally Tábor, že?
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
- PetrK
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 1074
- Registrován: pát led 26, 2007 4:21 pm
- Bydliště: kousek od Tábora
Re: TAMIYA/Bruder MB Actros
Petr "kyby" Kýbus
modelařím pro radost...
modelařím pro radost...
- rcrtgriffin
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1003
- Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TAMIYA/Bruder MB Actros
Škoda, že jsem tam nebyl
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Re: TAMIYA/Bruder MB Actros
Zdárek , potřebujem sklápěčku ma odelhobby Dojeď a Stana vem sebou ........................PetrK píše:
http://forum.rctrucktrial.cz/viewtopic. ... 348#p21348
- PetrK
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 1074
- Registrován: pát led 26, 2007 4:21 pm
- Bydliště: kousek od Tábora
Re: TAMIYA/Bruder MB Actros
To nejspíš nevyjde, není tolik času a hlavně peněz na tak velkou akci...
Navíc mě zlobí kardan mezi zadními nápravami. Je tam zatím původní a v těžším terénu pořád vypadává. Jenže nemůžu vymyslet takový, který by se do tak malého prostoru vešel. Takže bych stejně nikam nevyjel a museli byste mě pořád tahat, a takovou ostudu si radši nechám ujít
Takže se moc omlouvám.
Navíc mě zlobí kardan mezi zadními nápravami. Je tam zatím původní a v těžším terénu pořád vypadává. Jenže nemůžu vymyslet takový, který by se do tak malého prostoru vešel. Takže bych stejně nikam nevyjel a museli byste mě pořád tahat, a takovou ostudu si radši nechám ujít
Takže se moc omlouvám.
Petr "kyby" Kýbus
modelařím pro radost...
modelařím pro radost...
- PetrK
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 1074
- Registrován: pát led 26, 2007 4:21 pm
- Bydliště: kousek od Tábora
Re: TAMIYA/Bruder MB Actros
Pořád jsem přemýšlel, jak spáchat u předních tamiyáckých náprav "kolíbku", jako jí mají skutečná osmikolová auta a na modelech jí krásně ztvárňuje třeba firma Osswald. Je tím dosažen stálý kontakt kol předních náprav s podložkou na jakýchkoli nerovnostech. No, a předevčírem jsem si náhodou prohlížel manuál k chladícímu návěsu, jak má uchycené nápravy, protože bych si na nich chtěl postavit sklápěcí návěs. A náhle mě osvítila myšlenka - ono to tam totiž je, sice úplně jinak, ale funguje to stejně
Tak jsem začal čmárat obrázky, pilovat, měřit, vrtat, ohýbat, a výsledek je na světě. A vám všem ho dávám k nahlídnutí a k podrobení kritice
Bylo jen třeba použít na první nápravu listová pera z HILUXE (zbyla mi po překopání na 4link) - jsou delší a lehce se dala upravit do požadovaného tvaru. Víc snad napoví fotky...
Tak jsem začal čmárat obrázky, pilovat, měřit, vrtat, ohýbat, a výsledek je na světě. A vám všem ho dávám k nahlídnutí a k podrobení kritice
Bylo jen třeba použít na první nápravu listová pera z HILUXE (zbyla mi po překopání na 4link) - jsou delší a lehce se dala upravit do požadovaného tvaru. Víc snad napoví fotky...
- Přílohy
-
- návěs tamiya.jpg
- (212.05 KiB) Staženo 1422 x
-
- DSCF0772.JPG
- (53.75 KiB) Staženo 1419 x
-
- snímek 075.jpg
- (230.06 KiB) Staženo 1419 x
-
- snímek 076.jpg
- (230.17 KiB) Staženo 1416 x
-
- snímek 077.jpg
- (230.31 KiB) Staženo 1418 x
-
- snímek 079.jpg
- (244.13 KiB) Staženo 1412 x
Petr "kyby" Kýbus
modelařím pro radost...
modelařím pro radost...