TAMIYA/Bruder MB Actros

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
Uživatelský avatar
rcrtgriffin
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1003
Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od rcrtgriffin »

Musím říct, že už nějakou dobu chodím očumovat toto téma a pořád se ještě nachytávám, jak na to s úžasem čumím s otevřenou pusou. :-oo :drool: Opravdu pěkná práce! :clap: , koukám, že budu muset s Tatrou taky kousek pohnout... :think:
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Uživatelský avatar
stan
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 308
Registrován: čtv dub 06, 2006 10:47 am
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od stan »

Petře video jsem ještě nepřetáhl do elektronické podoby.Až to bude,tak sem kousek dám. oo-)
Standa
Uživatelský avatar
stan
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 308
Registrován: čtv dub 06, 2006 10:47 am
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od stan »

Pár foteček ze sobotního testování:
Obrázek;Obrázek;Obrázek;Obrázek;Obrázek;Obrázek;Obrázek;Obrázek;Obrázek;Obrázek;Obrázek;Obrázek.
Standa
Uživatelský avatar
stelerp
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 353
Registrován: pát kvě 02, 2008 5:32 pm
Bydliště: Sviadnov

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od stelerp »

Nazdárek

Možná jsem to tu někde přehlédl, ale mohl by jsi prosímtě napsat parametry a technické údaje sklápěcího mechanizmu?

zajímaly by mně tyto údaje:
1 - motor (jaká velikost, řada... 280,380 a podobně)
2 - převodový poměr převodovky (případně o jaký komplet motoru s převodovkou jde)
3 - Šroub a stoupání závitu, pokud je menší než standart?
4 - Přibližný čas vyklopení
5 - Odhadem sílu sklápění (v tunách...to byl vtípek, přibližně kila)
6 - Jak máš vymyšlenou aretaci zadního čela proti otevření, při sklopené korbě.

Myslím, že by tyto údaje zajímaly nejen mně. Protože, proč vymýšlet vymyšlené...rád bych konečně dodělal tu svoji Scanii 6X4.
PS: Klidně se můžeš kolem jednotlivých bodů rozepsat s komentářem, či poznatky, radami, tipy a podobně.

Děkuji, Stelerp
Vyjadřuji jen svůj osobní názor, se kterým samozřejmě ostatní nemusí souhlasit. Ale od toho jsme, aby jsme byli každý jiný.
Uživatelský avatar
huhla
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 171
Registrován: pon kvě 29, 2006 3:51 pm
Bydliště: Horažďovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od huhla »

Velice pěkná práce :clap: :clap: :clap:
Uživatelský avatar
PetrK
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1074
Registrován: pát led 26, 2007 4:21 pm
Bydliště: kousek od Tábora

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od PetrK »

Díky, díky :wink:

No, ono to není jednoduchý popsat, protože je to vesměs taková slátanina, že se divím, že to vůbec funguje... :wink:
Ale pokusím se. Je to vlastně výsledek různých pokusů s rychlostí a silou sklápění a uložením celého mechanismu - nic jsem nepočítal...

Asi to nejjednodušší - šroub - je klasika M8 závitová tyč, matice samodomo.
Převodovku jsem koupil na Š-Hobby (je to komplet motor a převodovka 20), ale upravil jsem ji ubráním jednoho převodu. Kvůli tomu je nutno posunout pastorek na osičce motoru, takže jsem kvůli tomu a taky kvůli voltáži koupil náhradní motůrek myslím do vrtulníku Esky Lama. Je to FK-180SH-3240 na 3V. Napájení je 5V přes BEC, je to trochu víc, ale na tu chvilku by to motůrku nemělo vadit.
Dobu sklápění a zátěž jsem tu už myslím zmiňoval, takže to jen opíšu. Zvedlo to bez problémů osm kartonových krabic s mlékem a doba sklopení je něco mezi 20 až 30 vteřinami.
No, a aretaci čela musím teprve vymyslet a vyrobit. Mám pár částečných poznatků z německého fóra, tak je přizpůsobím pro tuhle korbu.
Je to vlastně všechno vymyšlené, jen jsem si to přizpůsobil pro tohle auto :wink:
Nevím, co ještě bych měl napsat, ale další dotazy rád zodpovím. Ikdyž myslím, že nejsem zrovna z těch profíků, kteří mají víc zkušeností a tudíž i větší právo sdělovat veřejnosti takovéhle poznatky...

P.S.: ten človíček na poslední fotce je kolega Stan, který si hraje s mým Volvem. Jeho Tatra přece jen neumí jezdit tak rychle :--) :--)
Petr "kyby" Kýbus
modelařím pro radost...
Uživatelský avatar
PetrK
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1074
Registrován: pát led 26, 2007 4:21 pm
Bydliště: kousek od Tábora

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od PetrK »

Konečně se mi podařilo doladit zajištění zadního čela korby. Nápadů bylo víc, ale tenhle mi nakonec dal nejmíň práce. Je to podobný princip, jako má LIAZ, jen háčky jsou obráceně, takže i ovládací páka se sklápí dozadu a ne dopředu jako u LIAZky. Víc snad napoví fotky :wink:
Přílohy
snímek 070.jpg
(161.81 KiB) Staženo 2220 x
snímek 071.jpg
(171.95 KiB) Staženo 2220 x
snímek 073.jpg
(213.35 KiB) Staženo 2215 x
Petr "kyby" Kýbus
modelařím pro radost...
Uživatelský avatar
stelerp
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 353
Registrován: pát kvě 02, 2008 5:32 pm
Bydliště: Sviadnov

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od stelerp »

Aha, takže zajištění se odjistí přes pružinu, a při sklopení se mechanizmus zavře natvrdo táhlem, a nebo pružinka navlečená na tom táhle ještě vymezuje polohu a tím i přítlak toho háčku v zavřeném stavu? Jde mi o to, jestli v zavřeném (sklopeném) stavu, když vezmeš třeba šroubovák, a zatlačíš do toho háčku, jestli ho propružíš přes pružinku až do odjištěného stavu a nebo soustava táhel je pevná, tuhá a zatlačit do háčku nelze?
Vyjadřuji jen svůj osobní názor, se kterým samozřejmě ostatní nemusí souhlasit. Ale od toho jsme, aby jsme byli každý jiný.
Uživatelský avatar
PetrK
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1074
Registrován: pát led 26, 2007 4:21 pm
Bydliště: kousek od Tábora

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od PetrK »

Je to tak, jak píšeš. Soustava není napevno, aby háčky nešly "natvrdo" a nebyla zbytečně namáhaná páka a vlastně celý mechanismus. Takhle nějak to funguje i u skutečného auta. Když občas potřebuješ otevřít čelo, aniž bys zvedl korbu, zabereš montpákou a háčky se odjistí :wink:
Petr "kyby" Kýbus
modelařím pro radost...
Uživatelský avatar
rcrtgriffin
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1003
Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od rcrtgriffin »

Hele, ty jsi s MB byl na 1.RC rally Tábor, že?
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Uživatelský avatar
PetrK
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1074
Registrován: pát led 26, 2007 4:21 pm
Bydliště: kousek od Tábora

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od PetrK »

:wink:
Petr "kyby" Kýbus
modelařím pro radost...
Uživatelský avatar
rcrtgriffin
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1003
Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od rcrtgriffin »

Škoda, že jsem tam nebyl :(
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Uživatelský avatar
rotruck
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1801
Registrován: stř led 09, 2008 2:13 pm
Bydliště: MORAVA

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od rotruck »

PetrK píše::wink:
Zdárek , potřebujem sklápěčku ma odelhobby :mrgreen: Dojeď a Stana vem sebou ........................

http://forum.rctrucktrial.cz/viewtopic. ... 348#p21348
Uživatelský avatar
PetrK
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1074
Registrován: pát led 26, 2007 4:21 pm
Bydliště: kousek od Tábora

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od PetrK »

To nejspíš nevyjde, není tolik času a hlavně peněz na tak velkou akci...
Navíc mě zlobí kardan mezi zadními nápravami. Je tam zatím původní a v těžším terénu pořád vypadává. Jenže nemůžu vymyslet takový, který by se do tak malého prostoru vešel. Takže bych stejně nikam nevyjel a museli byste mě pořád tahat, a takovou ostudu si radši nechám ujít :oops:
Takže se moc omlouvám.
Petr "kyby" Kýbus
modelařím pro radost...
Uživatelský avatar
PetrK
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1074
Registrován: pát led 26, 2007 4:21 pm
Bydliště: kousek od Tábora

Re: TAMIYA/Bruder MB Actros

Příspěvek od PetrK »

Pořád jsem přemýšlel, jak spáchat u předních tamiyáckých náprav "kolíbku", jako jí mají skutečná osmikolová auta a na modelech jí krásně ztvárňuje třeba firma Osswald. Je tím dosažen stálý kontakt kol předních náprav s podložkou na jakýchkoli nerovnostech. No, a předevčírem jsem si náhodou prohlížel manuál k chladícímu návěsu, jak má uchycené nápravy, protože bych si na nich chtěl postavit sklápěcí návěs. A náhle mě osvítila myšlenka - ono to tam totiž je, sice úplně jinak, ale funguje to stejně :dance: :dance:
Tak jsem začal čmárat obrázky, pilovat, měřit, vrtat, ohýbat, a výsledek je na světě. A vám všem ho dávám k nahlídnutí a k podrobení kritice ;)
Bylo jen třeba použít na první nápravu listová pera z HILUXE (zbyla mi po překopání na 4link) - jsou delší a lehce se dala upravit do požadovaného tvaru. Víc snad napoví fotky...
Přílohy
návěs tamiya.jpg
(212.05 KiB) Staženo 1422 x
DSCF0772.JPG
(53.75 KiB) Staženo 1419 x
snímek 075.jpg
(230.06 KiB) Staženo 1419 x
snímek 076.jpg
(230.17 KiB) Staženo 1416 x
snímek 077.jpg
(230.31 KiB) Staženo 1418 x
snímek 079.jpg
(244.13 KiB) Staženo 1412 x
Petr "kyby" Kýbus
modelařím pro radost...
Odpovědět

Zpět na „KAMIONY, TAHAČE, AUTOBUSY“