Praga S5T na písek
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
Re: Praga S5T na písek
Ale no tak,
kolega Bořík se mi snaží pomoci, abych se vyhnul trápením s pohonnou jednotkou. Vše si uvědomuji, jen mi tu leží MIG 280 a dle mojí selské matematiky (bez špetky praxe) by to mělo fungovat. Pokud ne (budu i s tímto počítat), tak MIG bude ležet dál, než postavím tu 1203 valník a pořídím si jiný motor.
kolega Bořík se mi snaží pomoci, abych se vyhnul trápením s pohonnou jednotkou. Vše si uvědomuji, jen mi tu leží MIG 280 a dle mojí selské matematiky (bez špetky praxe) by to mělo fungovat. Pokud ne (budu i s tímto počítat), tak MIG bude ležet dál, než postavím tu 1203 valník a pořídím si jiný motor.
- darbujanek666
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob led 23, 2010 12:40 am
- Bydliště: Jezeřany-Maršovice
Re: Praga S5T na písek
Bořík: Nevím o jakým B mluvíš,o střídavém motoru nebyla řeč tady, ani v mojem vláknu.
Max-spin: viewtopic.php?f=184&t=21843
Max-spin: viewtopic.php?f=184&t=21843
Claas Atles 936RZ
Re: Praga S5T na písek
Píšu o tom, že jsi mluvil o regulátoru, ne o stejnosměrném regulátoru. Moje poznámka se týkala hlavně toho, aby někoho nenapadlo těch několik motorů připojit na střídavý regulátor.
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Praga S5T na písek
Neseknul jsi se někde při výpočtech rozměrů kabiny a haupny?
Kabina dost robustní a velká,haupna zase docela krátká.
Aspon podle fotky.
Kabina dost robustní a velká,haupna zase docela krátká.
Aspon podle fotky.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: Praga S5T na písek
Tohle znám, když jsem dělal kabinu na V3S, taky jsem často slýchal o nepoměru některých rozměrů přesto že jsem si osobně vše změřil na předloze...
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Re: Praga S5T na písek
Jirka má dobré oko a pravdu. Některé věci jsou opravdu jinak, než originál, ale je to možná i optický klam na tom obrázku. Ten může být matoucí, protože fotka na fotce je jedinou známou tohoto modelu v těchto barvách a bohužel v neelektronické verzi a je v kdovíjakém poměru. A haubna je dokonce o 2mm delší, než má být (což jsou skoro 3cm v reálu) , protože mi musela zakrýt otvor pro elektroniku. A jsou zesílené sloupky, jinak vše rozměrově dle originálu. Samozřejmě ješlě neumím moc kreslit (spíš vůbec), ale poměry a celkové rozměry by měly sedět krom dvou výše zmíněných. První test, kterým prošla, bylo šlápnutí na kabinu a ta praskla (Pod 130kg se teda moc nedivím), každopádně jeden sloupek vytvořil dost ostrý hrot (pro hračku nemyslitelné) a tak jsem sloupky zesílil (o 1mm na každé straně) a nyní již nehrozí nikde nic (několikrát otestováno). Na více "maketové" verzi pro majitele S5T, který mi jí dal k dispozici je to přesnější. Tady jsou i hranatá okna dveří a vše je spíš pro funkčnost a výdrž zacházení tříletého kluka a 40kg psa, takže oproti daru nejsou vyklápěcí boční sajtny a rezerva nebude vyklápěcí na lanku, ale pouze přilepená atd atd. I když se snažím o některé detaily až téměř do maketova, na spoustu jiných kašlu. Je to přeci jen sranda na písek a pokud se vyskytne limit tiskárny (jako například okapničky nade dveřmi), prostě tam nebudou. . Potřebuji, až mi jí zahrabe pes, nebo jí synek rozbije, abych mohl za několik dnů vyrobit stejnou novou, ale aby to nebyl hrubý výtisk a trochu to vypadalo. Naštěstí ostudu na akcích modelářům neudělám (protože se neplánuji žádné aktivně zúčastnit) a tady mi snad odpustíte. V budoucnu přemýšlím o výrobě velmi malé maloserie, ale opět pouze "Na písek", která bude obsahovat všechny tří generace a většinu známých nástaveb, což už mám téměř nakresleno V brzké době snad vyřeším problém s pneumatikami (zveřejním až po schválení spoluautora) i když moje stávající jsou parádní na vlastnosti (tištěno Flexi s pro mě dostačující deformovatelností), pouze bočnice jsou nevzhlednější a to bych chtěl napravit. Snad spolupráce proběhne k velké radosti obou stran.
Re: Praga S5T na písek
Po několika měsících pauzy, kdy jsem řešil jiné projekty, primárně dovoz speciálu Praga S5T-2TN domů jsem se vrátil ke svému počinu.
První plnič s testem pasování komponentů.
První plnič s testem pasování komponentů.
Re: Praga S5T na písek
První letošní test s novou převodovkou. Bohužel je moc dlouhá (konstrukčně i poměrem) a proto Po 20 minutách proveden test v zátěži a na tomhle schodu zůstala viset na kardanu a při pokusu o pokračování jsem ho ukroutil ve spojce. Ale od toho tento prototyp Praguny je, abych na něm odladil vše potřebné.
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Praga S5T na písek
Pěkně vypadá 8)
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1969
- Registrován: úte bře 25, 2014 9:47 pm
- Bydliště: Přerov
Re: Praga S5T na písek
No,naložil jsi ji 6 kilo nákladů a poslal jsi ji do nevhodného terénu a schodu,což se ti nevyplatilo...Takový blbosti s ní nemůžeš dělat..To není dempr..
Re: Praga S5T na písek
Jdu politikou Kamazu. Jezdím teď proto, abych zničil, co je slabé. Jak nepoužívám kov, ale co nejvíce tisk, tak je toho dost. Až to chytne do ruky syn (4roky), tak nebude čas na úpravy, to už bude muset jenom jezdit. Bude se na ní učit. Přemýšlel jsem o ceduli Autoškola, ale tam vývozové "Jedničky" nebyly. Kardan byl za 2,5h novej, ale musím předělat tu převodovku. Jinak už se blížím. zrcátka, kliky, kapličky utrhaný (prej Igráček), ale už jsem vymyslel, jak rychle doplňovat. A zuby od čokla už taky nejsou skoro vidět.
- rmichalbarna
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 604
- Registrován: stř bře 22, 2017 2:12 pm
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Praga S5T na písek
Pomalu, ale jistě začíná být moje Praguna v prototypu dost stabilní a odolný stroj. Dokonce už mi jí zahrabal pes se synem (jak jsem předpokládal), naštěstí nevypnuli rádio a tak jsem na Taranisu dal plnej plyn a kde se hejbalo pískoviště, tam jsem jí našel Takže nastal čas na vznik ostré verze, kterou se "jednička" díky kostrukčním chybám nemůže stát. Takže uvidíme, jak se vyvine "dvojka". Jednička bude sloužit už jen pro vývin sklápěčky, respektive mechanismu.
Re: Praga S5T na písek
Dusičova Pragovka bude moci brzo vyzkoušet nové bačkůrky. Už ne tisknuté, ale odlévané. Vzorek je stejný jako na MAtesovi - NB30, rozměr ale na Pragu - 9-20. tak snad se budou líbit a ještě lépe šlapat
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)