Tatra 815

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Tatra 815

Příspěvek od Hepcziiik »

Desky psh se lepí buď lepidlem k tomu určeným (já třeba používám lepidlo od revellu) ale větší plochy lze i jen potřít štětečkem toluenem, destičku to naleptá a než se toluen odpaří z psh, ono to chvíli trvá. desky pak stiskneš svorkami a naleptané vrstvy se spojí... další variantou je použití vteřiňáku. Tam je potřeba myslet na to, že vteřiňák je po uschnutí tvrdší než PSH, takže při následném broušení se může stát, že ubývá psh, ale lepený spoj "vylézá" nad povrch, protože vteřiňák při broušení ubývá pomaleji. Podle toho je třeba s tím pracovat. Ale na rychlé nabodování dílů, vylití vnitřních spár apod je to super věc.
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Uživatelský avatar
Czawesz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: čtv pro 16, 2010 6:26 pm
Bydliště: Golčův Jeníkov

Re: Tatra 815

Příspěvek od Czawesz »

Díky moc, také se mi vždycky líbily tatry. Konkrétně třeba Pepovy modely jsou bezkonkurenční... Rád bych se k nim alespoň přiblížil...

K tomu lepení už většinu podstatných věcí řekl Jirka. Já ještě můžu doplnit, že jak toulen, tak lepidlo od Revelu dlouho schnou a tvrdnou, takže já většinu věcí řeším vteřiňákem. U něj ale pozor na jeho výpary, které mohou naleptat okolní povrch. A k toulenu, chtěl jsem na kabině vyplnit prostor u prolisů a jelikož jsem tam měl jen psh o síle 1mm a než to vytvrdlo, trochu to proleptalo povrch až na druhou stranu a budu to muset trochu zatmelit a brousit...
Uživatelský avatar
Slamák
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: čtv říj 26, 2017 4:59 pm
Bydliště: Jihlava

Re: Tatra 815

Příspěvek od Slamák »

Pánové, děkuji za rady :text-thankyouyellow: při nejbližší příležitosti vyzkouším.
Uživatelský avatar
Czawesz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: čtv pro 16, 2010 6:26 pm
Bydliště: Golčův Jeníkov

Re: Tatra 815

Příspěvek od Czawesz »

Tak se mi konečně povedlo dostat podvozek do provozuschopnosti. Mám z toho radost, že se to povedlo. :dance: Ještě to bude chtít doladit co do funkčnosti a modelovosti, ale to až po zkušební jízdě. K tomu potřebuju vyrobit ještě 4 pneu. :) Ještě mám hotový základ volantu a měl jsem chuť něco hodit do barvy, tak to odnesly disky. :D
Zbytek zde: https://czawesz.rajce.idnes.cz/TATRA_815/
DSC_0290+.jpg
DSC_0291+.jpg
DSC_0292+.jpg
DSC_0297+.jpg
DSC_0305+.jpg
Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Tatra 815

Příspěvek od Hepcziiik »

parádní a pečlivá práce!
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1568
Registrován: úte pro 08, 2015 6:59 pm
Bydliště: Blansko

Re: Tatra 815

Příspěvek od Jozef Dojčar »

Souhlasím s Jirkou. Budu si z Tebe muset vzít příklad ;)
Uživatelský avatar
stan
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 308
Registrován: čtv dub 06, 2006 10:47 am
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815

Příspěvek od stan »

Moc hezký ,líbí se mi. Pěkná práce.
Standa
Uživatelský avatar
Kejhak
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice

Re: Tatra 815

Příspěvek od Kejhak »

Fakticky moc pěkná práce. Výroba kol, taky moc dobrý. Moc se mi to líbí. :clap:
Uživatelský avatar
rmichalbarna
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 604
Registrován: stř bře 22, 2017 2:12 pm
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815

Příspěvek od rmichalbarna »

Přidávám se,moc pěkná práce!
Uživatelský avatar
Milan3528
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 978
Registrován: ned dub 30, 2017 12:26 pm
Bydliště: Cvrčovice,Brno-venkov

Re: Tatra 815

Příspěvek od Milan3528 »

Také musím pochválit.Zlatý ručičky.
Uživatelský avatar
Czawesz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: čtv pro 16, 2010 6:26 pm
Bydliště: Golčův Jeníkov

Re: Tatra 815

Příspěvek od Czawesz »

Předevčírem jsem měl první letošní vánoce... :dance: Kamarád mi přinesl vypálené věci a celý model teď chytil úplně jiný nádech. Bohužel jsem při rýsování udělal pár chybek, ale nic co bych neopravil nůžkama na plech a pilníčkem.. :)
https://czawesz.rajce.idnes.cz/TATRA_815_AV-15/
DSC_0365.jpg
DSC_0366.jpg
DSC_0347.jpg
DSC_0353.jpg
DSC_0359.jpg
DSC_0368.jpg
DSC_0369.jpg
Uživatelský avatar
rmichalbarna
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 604
Registrován: stř bře 22, 2017 2:12 pm
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815

Příspěvek od rmichalbarna »

Moc pěkný! Když máš možnost pálení tak je to parádní. Já musím používat pilniky.
Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Tatra 815

Příspěvek od Hepcziiik »

mno, jak vidíš, Czawesz pilník musí používat taky, protože to kreslení flinkal :-D :-D
Ale jinak je to kluk šikovná :clap:
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Uživatelský avatar
Kejhak
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice

Re: Tatra 815

Příspěvek od Kejhak »

Nějak Ti to PSH změnilo barvu. :D Ne, fakt to vypadá dost dobře. Jak šlapou ty písty, ovladaný pístem?
Uživatelský avatar
Czawesz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: čtv pro 16, 2010 6:26 pm
Bydliště: Golčův Jeníkov

Re: Tatra 815

Příspěvek od Czawesz »

Možnost pálení je super, jak to narýsuju, tak to je potom v materiálu. Jinak bych to musel mít všechno z plastu a nebo se pustit do úplně jiného modelu. Ale ve firmě kde mi to pálí, teď budou dělat i pálení ,,pro veřejnost,, takže nebude problém se domluvit a něco vymyslet, ale to bych potom dal třeba do inzerátů nebo do odpovídající sekce. :) Jinak písty jsem zkoušel zatím jen bez zátěže a bohužel fyzika je neúprosná, takže co jsem měl ten ovládací píst široký kvůli délce, tak to nemělo žádnou sílu. Takže jsem udělal jiný píst o stejném průměru a budu ho muset nacpat do nástavby, takže síla na rameni by měla být dvakrát větší. Další věc je ta, že jsem udělal moc hlubokou drážku pro o-kroužek a při zasouvání (podtlaku) si to přisálo vzduch. Takže mám vysoustružené jiné hlavičky, jak pro o-kroužky, tak pro X-kroužky, to ale vyzkouším až se zátěží. :)
Odpovědět

Zpět na „KAMIONY, TAHAČE, AUTOBUSY“