Tatra 815
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
Re: Tatra 815
Desky psh se lepí buď lepidlem k tomu určeným (já třeba používám lepidlo od revellu) ale větší plochy lze i jen potřít štětečkem toluenem, destičku to naleptá a než se toluen odpaří z psh, ono to chvíli trvá. desky pak stiskneš svorkami a naleptané vrstvy se spojí... další variantou je použití vteřiňáku. Tam je potřeba myslet na to, že vteřiňák je po uschnutí tvrdší než PSH, takže při následném broušení se může stát, že ubývá psh, ale lepený spoj "vylézá" nad povrch, protože vteřiňák při broušení ubývá pomaleji. Podle toho je třeba s tím pracovat. Ale na rychlé nabodování dílů, vylití vnitřních spár apod je to super věc.
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Re: Tatra 815
Díky moc, také se mi vždycky líbily tatry. Konkrétně třeba Pepovy modely jsou bezkonkurenční... Rád bych se k nim alespoň přiblížil...
K tomu lepení už většinu podstatných věcí řekl Jirka. Já ještě můžu doplnit, že jak toulen, tak lepidlo od Revelu dlouho schnou a tvrdnou, takže já většinu věcí řeším vteřiňákem. U něj ale pozor na jeho výpary, které mohou naleptat okolní povrch. A k toulenu, chtěl jsem na kabině vyplnit prostor u prolisů a jelikož jsem tam měl jen psh o síle 1mm a než to vytvrdlo, trochu to proleptalo povrch až na druhou stranu a budu to muset trochu zatmelit a brousit...
K tomu lepení už většinu podstatných věcí řekl Jirka. Já ještě můžu doplnit, že jak toulen, tak lepidlo od Revelu dlouho schnou a tvrdnou, takže já většinu věcí řeším vteřiňákem. U něj ale pozor na jeho výpary, které mohou naleptat okolní povrch. A k toulenu, chtěl jsem na kabině vyplnit prostor u prolisů a jelikož jsem tam měl jen psh o síle 1mm a než to vytvrdlo, trochu to proleptalo povrch až na druhou stranu a budu to muset trochu zatmelit a brousit...
Re: Tatra 815
Pánové, děkuji za rady při nejbližší příležitosti vyzkouším.
Re: Tatra 815
Tak se mi konečně povedlo dostat podvozek do provozuschopnosti. Mám z toho radost, že se to povedlo. Ještě to bude chtít doladit co do funkčnosti a modelovosti, ale to až po zkušební jízdě. K tomu potřebuju vyrobit ještě 4 pneu. Ještě mám hotový základ volantu a měl jsem chuť něco hodit do barvy, tak to odnesly disky.
Zbytek zde: https://czawesz.rajce.idnes.cz/TATRA_815/
Zbytek zde: https://czawesz.rajce.idnes.cz/TATRA_815/
Re: Tatra 815
parádní a pečlivá práce!
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
- Jozef Dojčar
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1568
- Registrován: úte pro 08, 2015 6:59 pm
- Bydliště: Blansko
Re: Tatra 815
Souhlasím s Jirkou. Budu si z Tebe muset vzít příklad
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Tatra 815
Fakticky moc pěkná práce. Výroba kol, taky moc dobrý. Moc se mi to líbí.
- rmichalbarna
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 604
- Registrován: stř bře 22, 2017 2:12 pm
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
- Milan3528
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 978
- Registrován: ned dub 30, 2017 12:26 pm
- Bydliště: Cvrčovice,Brno-venkov
Re: Tatra 815
Také musím pochválit.Zlatý ručičky.
Re: Tatra 815
Předevčírem jsem měl první letošní vánoce... Kamarád mi přinesl vypálené věci a celý model teď chytil úplně jiný nádech. Bohužel jsem při rýsování udělal pár chybek, ale nic co bych neopravil nůžkama na plech a pilníčkem..
https://czawesz.rajce.idnes.cz/TATRA_815_AV-15/
https://czawesz.rajce.idnes.cz/TATRA_815_AV-15/
- rmichalbarna
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 604
- Registrován: stř bře 22, 2017 2:12 pm
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 815
Moc pěkný! Když máš možnost pálení tak je to parádní. Já musím používat pilniky.
Re: Tatra 815
mno, jak vidíš, Czawesz pilník musí používat taky, protože to kreslení flinkal
Ale jinak je to kluk šikovná
Ale jinak je to kluk šikovná
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Tatra 815
Nějak Ti to PSH změnilo barvu. Ne, fakt to vypadá dost dobře. Jak šlapou ty písty, ovladaný pístem?
Re: Tatra 815
Možnost pálení je super, jak to narýsuju, tak to je potom v materiálu. Jinak bych to musel mít všechno z plastu a nebo se pustit do úplně jiného modelu. Ale ve firmě kde mi to pálí, teď budou dělat i pálení ,,pro veřejnost,, takže nebude problém se domluvit a něco vymyslet, ale to bych potom dal třeba do inzerátů nebo do odpovídající sekce. Jinak písty jsem zkoušel zatím jen bez zátěže a bohužel fyzika je neúprosná, takže co jsem měl ten ovládací píst široký kvůli délce, tak to nemělo žádnou sílu. Takže jsem udělal jiný píst o stejném průměru a budu ho muset nacpat do nástavby, takže síla na rameni by měla být dvakrát větší. Další věc je ta, že jsem udělal moc hlubokou drážku pro o-kroužek a při zasouvání (podtlaku) si to přisálo vzduch. Takže mám vysoustružené jiné hlavičky, jak pro o-kroužky, tak pro X-kroužky, to ale vyzkouším až se zátěží.