Stránka 1 z 1

JAK 12 A

Napsal: sob srp 27, 2011 2:28 pm
od progripp
AHOJ
MAM JAK 12 A A ZDA SE MI,ZE LETA MOC RYCHLE.MUZE NEKDO PORADIT?
PROGRIPP@SEZNAM.CZ
DIK

Re: JAK 12 A

Napsal: sob srp 27, 2011 8:17 pm
od Bezmozek
:shock: :mrgreen: :text-lol: :text-lol:
Výrobce, rozpětí, materiál, motor, vrtule, odběr.................???

Re: JAK 12 A

Napsal: sob srp 27, 2011 9:11 pm
od BAXAN25
Bezmozek píše::shock: :mrgreen: :text-lol: :text-lol:
Výrobce, rozpětí, materiál, motor, vrtule, odběr.................???
tak tak
takhle ti neporadíme (uber víkon...)

Re: JAK 12 A

Napsal: sob srp 27, 2011 10:09 pm
od Jirkacbx
Jak 12 lítat rychle musí,protože je to dolnoplošník a stíhačka.
Pokud chceš lítat pomalu,tak jedině motorový větron nebo ještě šikovný hornoplošník.
I když na mně lítala rychle i Lazzy Bee :mrgreen:

Re: JAK 12 A

Napsal: stř srp 31, 2011 5:24 pm
od Dave1233
Nevím jestli nejsu mimo mísu ale Google mi na dotak jak 12 vyhodil obrázky 2. válečného letadla Storch, ten by dle mě moc rychle lítat neměl. Ale je tu otázka co je podle tebe lítá rychle, měřil jse nějak rychlost? Ono npsat lítá rychle je takový dost všeobecný pojem. Já lítám s hotlinerama a pro mě rychle jsou rychlosti kolem 200km/h. :--)

Re: JAK 12 A

Napsal: sob zář 03, 2011 3:31 pm
od progripp
Jak 12 A neni stihačka!!
Hornoplošník postaven podle planku z rc reuve.
Rozpětí 140cm,váha 2.8kg,motor ASP 4,vrtule 10*5,nebo 9*4,5.
Jde mi oto,ja docílit co nejniší PRISTAVACI rychlost.
Ovladane jsou-vyškovka a směrovka.

Re: JAK 12 A

Napsal: pon zář 05, 2011 9:48 pm
od Jirkacbx
To o přistávací rychlosti jsi ale před tim nepsal.
Nejspíš asi udělat brzdy nebo padák jako u raketoplánu :-)

Re: JAK 12 A

Napsal: pát zář 16, 2011 4:12 pm
od progripp
No ....dík.Není nad dobrou radu... :?

Re: JAK 12 A

Napsal: pát zář 16, 2011 4:57 pm
od Pajik_CZ
jestli chceš snížit přistávací (pádovou) rychlost, tak udělej vztlakový klapky. Pokud to nelze, tak máš problém, protože moc způsobů, jak toho docílit není. Možná by šlo na náběžnou hranu křídla dodělat sloty, který by změnily profil křídla tak, aby to víc nosilo, ale moc tomu nevěřim. Pro zvýšení opadání lze křidýlka zvednout nahoru (používám na Easy Gliderovi pro přistání) ale to nesníží rychlost, jen to tolik neplachtí. Jako brzda to funguje při opravdu značným zvednutí - víc, než 45°.

Nevím, jak se to letadlo chová, byla by škoda ho rozbít na nevhodně zvolenej způsob zpomalení a pádu po křídle po utržení proudnic...

Re: JAK 12 A

Napsal: pát zář 16, 2011 8:39 pm
od Bezmozek
progripp píše:Ovladane jsou-vyškovka a směrovka.
No tady to na klapky moc nevypadá.
Napadaj mě tři věci, odlehčit co půjde, fakt každej gram co z toho dostaneš, i lehčí přijímač apod. pak nevim co máš za profil a geometrii křídla, ale nakroutil bych tak o 2st více negativy na koncích křídel aby to bylo stabilnější a aby se to nečekaně na malejch rychlostech neutrhlo, zkusil bych co by s tím udělal turbulátor.
Jinak přistání je hodně i o rukou, takže možná trocha cviku, ideální přistání, je pád z minimální rychlosti z nulový vejšky :roll: