základní údaje:
Základ je Tamiya TA-01 v RTR setu Porsche Cayenne Trans Syberia. (edit. jedna se o podvozek df-01)
v základu jsou olejové tlumiče, všechny díly v plastu a plastové kluzné ložiska.
technické údaje:
které se můžou hodit a které je potřeba hledat, měřit, rozebírat ...
šířka cca 200mm.
délka !! VÍCE !! než 257mm (cca 280)
!!!po osazení jinými součástkami (originální ramena z ta01) se šířka i délka mění skoro na rozměry originální ta01 (cca 260). je potřeba dokoupit i správné délky poloos.!!!
po nasazení disků s normální pneu se změní rozchod na cca 190mm. s rameny ta01 na cca185mm. samozrejme zalezi na offsetu disku
modul ozubených kol 0,6
velké ozubené kolo 74 zubů
pastorky o velikosti 16-21
vnitřní převodový poměr 2,43 (vycházím z přepočtu odsud: link)
tabulka převodů a nasazování jednotlivých pastorků: LINK (thanks to mkymky)
ODKAZ srovnávající jednotlivé verze podvozků (TA01/02/hummer/f150/blazing star). detailní fotky podvozků a důležité roměry. (thanks to mkymky)
provedené úpravy:
- výměna ložisek za kuličková, kovová
sada kuličkových ložisek od tamiya, nějaký set pro tt01, kde byly kromě malých ložisek na kola ještě 4 ložiska "nějaké větší", které ale na ta01 nikam nepasují. stačí to na oložiskování kol a balení vyšlo na cca 500,- - bordelkryt
momentálně je ve verzi 2, vyrobený je ze školní fólie a4 (taková co se nasadí na stránku a píše se na ni místo do knížky), kryje jen vanu, protože vlastní převody jsou kryté. slabinou je místo, kudy vedou kabely k motoru a k baterii. materiál je pružný, nasazuje se dobře, ale pomalu se opotřebovává a deformuje, takže pracuji na verzi 3. fólie vyšla asi na 10 korun / ks
v rámci krytování doporučuju oblepit prostor na baterii a krýt tak i baterku. celou ji pak dávám do balónku, nebo ji obtáhnu izolepou, což vydrží déle a izolepa líp vyplní prostor kolem baterky, takže tam toho pronikne méně. - výměna šestihranů
u těch plastových se mi dost špatně určovalo optimální dotažení kola, navíc při sundávání někdy zůstal šestihran v disku a musel jsem ho páčit šroubovákem, nebo vysazovat šroubkem. kola byly věčně nasazené šejdrem a kopaly, hlavně při jízdě vzad. koupil jsem si hliníkové šestihrany, které se přitahují imbusem přímo na osu. od GPM, na mz-racing, za 200,- . na obrázku jsou s imbusákem, který ale v balení nebyl. četl jsem si, že některým lidem (na ta05)tyhle šestihrany nedolíhají až na ložiska a že to řešili podložkama, mi to dosedlo docela pěkně, takže žádné podložky nemám. - chladiče
chladič motoru jsem si koupil taky na mz-racing, bylo akorát potřeba ho trochu upilovat, protože motor je dost zakrytý plastovým dílem. cena 160 ,- výrobce Topcad.
chladič regulátoru jsem vyrobil z počítačového chladiče, ořezal, vyvrtal do něj otvory a drátem přichytil k regulátoru - sundal jsem ten vnější plast a obtáhnul drát kolem toho kovu co je asi jako chlazení, aby to dolíhalo pokud možno co nejtěsněji. uvažuju i o vodicí pastě, pokud to ovšem bude mít smysl... druhou smyčkou jsem ten drát obtáhl kolem celého regulátoru. cena 0 - kabeláž
podle masters.cz jsem se zbavil konektorů k motoru a napájel jsem ho napevno. zkoušel jsem taky zapojit kabely "jednosměrně", ale zjistil jsem, že bez zpátečky to není ono, takže od toho jsem upustil. tamiya konektory k baterkám jsem vyměnil za 4mm trubičkové (parádní návod od mpjet) - motory - alfa a omega mých problému
základmí motor jsem před kamínky krytoval kouskem hliníku, který jsem přelepil přes otvory v plášti. u kabelů jsem ho pak obtáhnul páskou a byl klid. jednou jsem to neudělal (hliník se odlepil), vletěl mi dovnitř kamínek a motor zadřel.
nosram tornado 21x2 dopadl taky špatně, viz odkaz.
momentálně mám mig 500, jede slušně, topení zatím není extrémní. akorát je potřeba důkladně zakrytovat otvory, protože jinak nasává bordel a "fouká" ho až do převodů.
do budoucnosti plánuju střídavý systém, až trochu zlevní. - zadní ramena
zadní ramena jsem kvůli délce podvozku vyměnil za originál ta01. ty jsou kratší, takže je potřeba dokoupit i správné poloosy (39mm mezi osičkami, 45mm celková délka) - zadní berany
všichni správní rallye jezdci mají vlastní upravené berany, tak jsem nemohl zůstat pozadu sehnal jsem si karbon (diky ZdenalRovi), namaloval vykres, vyrobil prototyp z preklizky a pak uz vyrobil semi-finalni vyrobek z karbonu. finalni bude asi na cnc freze, kvuli vetsi presnosti, kterou v domacich podminkach neumim dosahnout.
- chránič podvozku
hliníkový nebo duralový kryt podvozku, který by chránil plastové díly před nárazy. - trochu toho karbonu
berany a možná i vanu, časem, až budou penízky navíc - brushless system
až trochu zlevní
- originál má nalepené přední i zadní nárazníky, které jdou po pár nárazech a troše vlhkosti pryč. poprvé jsem je přilepil chemoprénem, ale ony při jízdě a zatáčení v terénu celkem drhnou, takže jsem je pak odmontoval a jezdím bez nich
- Renault Clio V6 "Catalunya"
...více na straně 2 v tomto threadu - Subaru Impreza WRC 1998
...více na straně 2 v tomto threadu